"Βάρδια" με τον Νίκο Καββαδία στο κατάστρωμα του Μορφωτικού Συλλόγου.

Μία εκδήλωση πλημμυρισμένη από στίχους και μουσική, πραγματοποιήθηκε χθες το απόγευμα στην αίθουσα του Μορφωτικού Συλλόγου Αίγινας, που για τις ανάγκες της παρουσίασης είχε μεταμορφωθεί ιδεατά σε ένα κατάστρωμα, το κατάστρωμα των ποιημάτων του Νίκου Καββαδία, σε μια "βάρδια" που συμμετείχαν με το τραγούδι και την κιθάρα της η Ανθή Μαρμαρινού, ο Αντώνης Παπαγγελής με κλασσική κιθάρα, η Λιλίκα Λυκούρη με εμβόλιμα κείμενα και ο κύριος Σαραντάκος στο ρόλο του "λαθρεπιβάτη" απαγγέλοντας τα ποιήματα. Πλήρωμα οι δεκάδες φίλου του Μορφωτικού που γέμισαν με την παρουσία τους την αίθουσα.

Πέρυσι συμπληρώθηκαν 100 χρόνια από τη γέννησή του. Ο Νίκος Καββαδίας είναι ίσως ο μόνος που αξίζει τον χαρακτηρισμό του απόλυτα βιωματικού στην ποίησή του. Μιλάει πάντα για τα καράβια που έζησε, τους ναυτικούς που γνώρισε, τους έρωτες, τους καυγάδες και τους θανάτους στα λιμάνια,με την γλώσσα των καραβιών,αλλά και κάποιους ιδιωματισμούς της Κεφαλλονιάς, να μπλέκονται στα γνήσια λαϊκά ελληνικά του. Ο Ερωτάς του για τα ταξίδια και τη θάλασσα, πάθος τρομερό, σχέση αγάπης και μίσους, ο ίδιος έρωτας που τον οδήγησε να μπαρκάρει μικρός, μόλις 19 ετών, αφήνοντας την σίγουρη δουλειά του ναυτικού γραφείου, είναι ορατός σε κάθε στίχο του, και τόσο δυνατός που διαπερνά τον αναγνώστη, τον κάνει να ξεχάσει τις άγνωστες λέξεις και τους ναυτικούς όρους , και να συνεπαρθεί απόλυτα από την αλήθεια του Λόγου του Ποιητή.

Κατά τη διάρκεια των ταξιδιών του, αποτυπώνει στο χαρτί τις εικόνες από τα μέρη που επισκέπτεται, τη ναυτική ζωή, τους ναυτικούς και τις σχέσεις τους με την πατρίδα τους, τη θάλασσα και τις γυναίκες. Τον Ιούνιο του 1933 κυκλοφορεί την πρώτη του ποιητική συλλογή, με τίτλο «Μαραμπού» και εισαγωγικό σημείωμα του Καίσαρα Εμμανουήλ. Το βιβλίο τυπώνεται σε 245 αντίτυπα, στο τυπογραφείο του περιοδικού «Ο Κύκλος», με έξοδα του ίδιου.

Στο δεύτερο μέρος του αφιερώματος διαβάστηκε το βιογραφικό του ποιητή το οποίο ήταν γραμμένο από την αδελφή του κυρία Τζένια Καββαδιά. Για το οπτικό υλικό της εκδήλωσης είχε φροντίσει η κυρία Άννα Ρόδη με έρευνα και συλλογή 302 εικόνων.