Από το Podcasting Feed του ένθετου Ειδήσεις από την Αυτοδιοίκηση στο ραδιόφωνο του Aegina Portal.
Το κείμενο που ακολουθεί δεν αποτελεί το τελικό κείμενο διότι εκκρεμούν ορθογραφικές και συντακτικές διορθώσεις.
Τροπολογία - Προσθήκη
Του Υπουργείου Εσωτερικών στο σχέδιο νόμου "Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα"
Προτεινόμενες διατάξεις
Άρθρο Ι
‘Εκτακτη επιχορήγηση Δ.Ε.Υ.Α. και Συνδέσμων’Υδρευσης Ο.Τ.Α. για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της ενεργειακής κρίσης
1. Για την κάλυψη εκτάκτων αναγκών των δημοτικών επιχειρήσεων ύδρευσης — αποχέτευσης (Δ.Ε.Υ.Α.) και των Συνδέσμων Υδρευσης ΟΤΑ. και των αυξημένων δαπανών τους που οψείλονται στις επιπτώσεις της ενεργειακής κρίσης, είναι δυνατή η επιχορήγηση των Δ.Ε.Υ.Α. και των Συνδέσμων’Υδρευσης ΟΤΑ. από πιστώσεις του κρατικού προϋπολογισμού μέσω του προϋπολογισμού του Υπουργείου Εσωτερικών, με την επιψύλαξη της τήρησης του ενωσιακού δικαίου.
2. Με κοινή απόψαση των Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομικών καθορίζονται ο τρόπος, η διαδικασία και το ύψος των δαπανών που επιχορηγούνται ανά Δ.Ε.Υ.Α. και Σύνδεσμο Ύδρευσης Ο.Τ.Α. λόγω των επιπτώσεων της ενεργειακής κρίσης κατ’ εΦαρμογή της παρ. 1.
Άρθρο 2
Αρμοδιότητες Οικονομικής Επιτροπής Δήμων — Τροποποίηση παρ. 1, αντικατάσταση Παρ. 2, προσθήκη παρ. 4 στο άρθρο 72 ν. 385 2/2010
Στο άρθρο 72 του ν. 3852/2010 (Α’82) επέρχονται οι εξής αλλαγές: α) στην παρ. Ι αα) στην περ. γ’ οι λέξεις «καθώς και τους προϋπολογισμούς, ισολογισμούς, απολογισμούς, ετήσια προγράμματα δράσης και τις εκθέσεις πεπραγμένων των νομικών προσώπων και επιχειρήσεωντου Δήμου>) διαγράψονται, αβ) καταργούνταιοιπερ. δ’, θ’, οιυποπερ. Ι και ΙΙΙ της περ. ιε’ και οι περ. ιζ’, ιθ, κ’, κα’, κγ’ και κδ’, αγ) αντικαθίστανται οι περ. οτ’ και ζ’ , β) αντικαθίσταται η παρ. 2, γ) προστίθεται παρ. 4 και το άρθρο 72 διαμορψώνεται ως εξής:
«Αρθρο 72
Αρμοδιότητες οικονομικής επιτροπής δήμων Ι. Η οικονομική επιτροπή είναι συλλογικό όργανο, αρμόδιο για τον έλεγχο και την παρακολούθηση της οικονομικής και διοικητικής λειτουργίας του δήμου. Ειδικότερα, έχει τις ακόλουθες αποΦασιστικές, ελεγκτικές και γνωμοδοτικές αρμοδιότητες:
α) Καταρτίζει και δημοσιεύει με πράξη του Προέδρου της, τον κανονισμό λειτουργίας της. β) Συντάσσει και εισηγείται το σχέδιο του προϋπολογισμού και ελέγχει την πρόοδο υλοποίησής του.’Εχειτην ευθύνη για την πιστή εκτέλεση του προϋπολογισμού και υποβάλλει ανά τρίμηνο έκθεση προς το δημοτικό συμβούλιο, στην οποία παρουσιάζεται η κατάσταση των εσόδων και εξόδων του Δήμου. Η έκθεση αυτή, στην οποία καταχωρούνται και τυχόν παρατηρήσεις της μειοψηψίας, δημοσιεύεται υποχρεωτικά στην ιστοσελίδα του Δήμου.
γ) Εγκρίνειτον απολογισμό του Δήμου.
δ) [Καταργείται].
ε) Εισηγείται στο δημοτικό συμβούλιο το πολυετές σχέδιο αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του δήμου και έχει την ευθύνη και την αποψασιστική αρμοδιότητα για την υλοποίησή του. Για την ετήσια πρόοδο υλοποίησης του σχεδίου, ο Πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής ενημερώνει το δημοτικό συμβούλιο, σε ειδική συνεδρίαση, κατά τον μήνα Δεκέμβριο κάθε έτους.
στ) Αποψασίζει για την κατάρτιση των όρων, τη σύνταξη των διακηρύξεων, τη διεξαγωγή και κατακύρωση κάθε μορψής δημοπρασιών και διαγωνισμών, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που αψορούν σε έργα, μελέτες, προμήθειες και υπηρεσίες, καθώς καιτη συγκρότηση των ειδικών επιτροπών διεξαγωγής και αξιολόγησης από μέλη της ή ειδικούς επιστήμονες, υπαλλήλους του Δήμου ή δημόσιους υπαλλήλους.
ζ) Ασκεί τα καθήκοντα αναθέτουσας αρχής κατά το στάδιο που προηγείται της σύναψης των συμβάσεων έργων, μελετών, υπηρεσιών και προμηθειών, ανεξαρτήτως προϋπολογισμού, πλην των περιπτώσεων της απευθείας ανάθεσης, που υπάγονται στην αρμοδιότητα του Δημάρχου.
η) Αποψασίζει για την υποβολή προτάσεων εκ μέρους του δήμου για τη χρηματοδότηση ή επιχορήγηση δράσεων, προγραμμάτων και αντίστοιχων έργων από εθνικούς πόρους, πόρους της Ευρωπαϊκής’Ενωσης ή οποιουδήποτε άλλου ψορέα και αποψασίζει, όπου απαιτείται, για την αποδοχή χρηματοδότησης ή επιδότησης ή επιχορήγησης πράξεων που εντάσσονται στα πάσης Φύσεως αναπτυξιακά προγράμματα ή προγράμματα επιχορήγησης. 8) [Καταργείται].
ι) Αποψασίζει για την υποβολή προσψυγών στις διοικητικές αρχές και αποψασίζει για την άσκηση ή μη όλων των ένδικων βοηθημάτων και των ένδικων μέσων, καθώς και για την παραίτηση από αυτά, πλην των περιπτώσεων δικών που αψορούν στον προσδιορισμό ή τη μετατροπή της εργασιακής σχέσης μεταξύ εργαζομένων καιτου δήμου, στις οποίες η άσκηση ενδίκων μέσων είναι υποχρεωτική. Επίσης, αποψασίζει τον συμβιβασμό ή την κατάργηση δίκης που έχει αντικείμενο ποσό έως εξήντα χιλιάδες (60.000) ευρώ, πλέον ΦΠΑ. Όταν το αντικείμενο της δίκης είναι άνω του ποσού αυτού, τότε εισηγείται τη λήψη απόψασης από
το δημοτικό συμβούλιο. Δεν επιτρέπεται συμβιβασμός ή κατάργηση δίκης για απαιτήσεις μισθών, επιδομάτων, αποζημιώσεων, εξόδων παράστασης, εξόδων κίνησης και γενικά μισθολογικών παροχών οποιασδήποτε μορψής, εξαιρουμένων εκείνων για τις οποίες το νομικό ζήτημα έχει επιλυθεί με απόψαση ανωτάτου δικαστηρίου. Η απόψαση της Οικονομικής Επιτροπής για τις περιπτώσεις των προηγούμενων εδαψίων, πλην αυτών που αψορούν στον προσδιορισμό ή τη μετατροπή της εργασιακής σχέσης κατά τα προβλεπόμενα στο πρώτο εδάψιο, λαμβάνεται ύστερα από γνωμοδότηση δικηγόρου, η έλλειψη της οποίας συνεπάγεται ακυρότητα της σχετικής απόψασης. Η παρούσα ρύθμιση ισχύει και όταν η αρμοδιότητα ασκείται από το δημοτικό συμβούλιο.
ια) Αποψασίζει για:
ι. Τη μετακίνηση και την έγκριση της αποζημίωσης των δαπανών μετακίνησης του δημάρχου, των αντιδημάρχων και των δημοτικών συμβούλων, εκτός της έδρας του δήμου για εκτέλεση υπηρεσίας. Σε κατεπείγουσες περιπτώσεις επιτρέπεται να μετακινηθεί εκτός έδρας ο δήμαρχος, ο αντιδήμαρχος ή μέλος του δημοτικού συμβουλίου χωρίς προηγούμενη απόψαση της οικονομικής επιτροπής. Στις περιπτώσεις αυτές, η επιτροπή αποψασίζει στην αμέσως επόμενη συνεδρίασή της, αν η μετακίνηση ήταν επιβεβλημένη ή όχι, Την καταβολή εξόδων κίνησης και ημερήσιας αποζημίωσης, σε ιδιώτες μέλη επιτροπών ή ομάδων εργασίας ή ομάδων διοίκησης έργου, που συγκροτούνται από την Εκτελεστική Επιτροπή ή τον δήμαρχο, για μετακινήσεις στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, οι οποίες γίνονται για εκτέλεση υπηρεσίας, σχετικής με το έργο τους, σύμψωνα με τα οριζόμενα στην υποπαρ. Δ.9 του ν. 4336/2015 (Α’ 94),
ιβ) Αξιολογεί και μελετά την ανάγκη σύναψης δανείων με χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, διαπραγματεύεται με αυτά τον καθορισμό των όρων δανειοδότησης και υποβάλλει σχετική εισήγηση προς το δημοτικό συμβούλιο.
ιγ) Εισηγείται στο Δημοτικό Συμβούλιο τα σχέδια κανονιστικών αποφάσεων του δήμου, με την επιφύλαξη της περ. βε’ της παρ. ΙΒ του άρθρου 73, αξιολογεί την υλοποίησή τους και εισηγείται τροποποιήσεις, όπου απαιτούνται. Οι κανονιστικές αποφάσεις αξιολογούνται υποχρεωτικά από την Οικονομική επιτροπή κάθε δύο (2) χρόνια, από την έναρξη ισχύος τους.
ιδ) Αποψασίζει για την πρόσληψη πληρεξουσίου δικηγόρου και την ανάκληση της πληρεξουσιότητάς του, σε όσους δήμους είτε δεν έχουν προσληψΘεί δικηγόροι με μηνιαία αντιμισθία, είτε αυτοί που έχουν προσληφθεί δεν έχουν δικαίωμα να παρίστανται σε ανώτατα δικαστήρια. Μπορεί, επίσης, να αναθέτει την παροχή γνωμοδοτήσεων, μόνο εφόσον δεν έχουν προσληψΘεί δικηγόροι, με μηνιαία αντιμισθία. Με απόφασή της, είναι
δυνατή, κατ’ εξαίρεση, η ανάθεση σε δικηγόρο, εξώδικου ή δικαστικού χειρισμού, ανά υπόθεση, ζητημάτων, τα οποία έχουν ιδιαίτερη σημασία για τα συμφέροντα του δήμου και απαιτούν εξειδικευμένη γνώση ή εμπειρία. Στις περιπτώσεις αυτές η αμοιβή του δικηγόρου ορίζεται σύμφωνα με το άρθρο 281 του ν. 3463/2006 (Α’ 114).
ιε) Αποφασίζει για:
ι. (Καταργείται)
1. Τη διευκόλυνση οφειλετών για ποσά άνω των εκατόν πενήντα χιλιάδων (150.000) ευρώ, κατά το άρθρο 170 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων,
Ιι. (Καταργείται)
Ιν. την παραχώρηση εγκαταστάσεων, εξοπλισμού και μέσων προς τις κοινωφελείς επιχειρήσεις, κατά την παρ. 4 του άρθρου 259 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων,
ιστ) Αποφασίζει για την αποδοχή κληρονομιών, κληροδοσιών και δωρεών προς τον Δήμο.
ιζ) [Καταργείται).
ιη) Αποφασίζει για την αποδοχή πάσης φύσεως χρηματοδοτήσεων, επιχορηγήσεων, συμπεριλαμβανομένων κατανομών Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων, επιδοτήσεων, δωρεών προς τον δήμο και αποφάσεων ένταξης πράξεων του σε αναπτυξιακά προγράμματα, καθώς και για την παροχή δεσμευτικής εισήγησης αναμόρφωσης του προϋπολογισμού, κατά τη διαδικασία της παρ. Ι του άρθρου έκτου της από 22.8.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’ 161), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4722/2020 (Α’ 177).
ιθ) [Καταργείται].
κ) [Καταργείται].
Κα) [Καταργείται].
κβ) Αποφασίζει για το σύνολο των αρμοδιοτήτων του δήμου που έχουν ανατεθεί με τον ν.
4375/2016 (Α’51) και την παρ. 10 του άρθρου 14 του ν. 4332/2015 (Α’ 76).
κγ) [Καταργείται].
κδ) [Καταργείται].
2. Το δημοτικό συμβούλιο μπορεί, για Θέματα ιδιαίτερα σοβαρά, με ειδική αιτιολογία, και με την απόλυτη πλειοψηψία του συνόλου των μελών του να αποφασίζει ότι Θα ασκήσει το ίδιο αρμοδιότητες της παρ. Ι.
3. Η Οικονομική Επιτροπή, δια μέσου του Προέδρου της, υποβάλλει ανά εξάμηνο στο δημοτικό συμβούλιο έκθεση πεπραγμένων, η οποία συζητείται σε ειδική συνεδρίαση.
4. Η Οικονομική Επιτροπή με ειδική απόφαση που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία των μελών της μπορεί να παραπέμπει συγκεκριμένο θέμα της αρμοδιότητάς της στο ) δημοτικό συμβούλιο για τη λήψη απόfασης, εφόσον κρίνει ότι αυτό επιβάλλεται από την ιδιαίτερη σοβαρότητά του.».
Άρθρο 3
Συγκρότηση και εκλογή οικονομικής επιτροπής και επιτροπής ποιότητας ζωής δήμων — Τροποποίηση παρ. 2 και 7 άρθρου 74 ν. 3852/2010
1. Η παρ. 2 του άρθρου 74 του ν. 3852/2010 (Α’82) τροποποιείται α) στο πρώτο εδάψιο, ως προς τη θητεία της οικονομικής επιτροπής και της επιτροπής ποιότητας ζωής και β) στο δεύτερο εδάψιο, ως προς τον χρόνο διεξαγωγής της εκλογής των μελών τους και η παρ. 2 διαμορψώνεται ως εξής:
«2. Η θητεία της οικονομικής επιτροπής και της επιτροπής ποιότητας ζωής είναι ετήσια. Το δημοτικό συμβούλιο την πρώτη Κυριακή του Ιανουαρίου κάθε έτους εκλέγει μεταξύ των μελών του με μυστική ψηψοψορία τα μέλη της οικονομικής επιτροπής και της επιτροπής ποιότητας ζωής, με τη διαδικασία των επόμενων παραγράψων.».
2. Στο πρώτο και το τρίτο εδάψιο της παρ. 7 του άρθρου 74 του ν. 3852/2010 οι λέξεις «κατά τη διάρκεια της διετίας» αντικαθίστανται από τις λέξεις «κατά τη διάρκεια της ετήσιας θητείας> και η παρ. 7 διαμορψώνεται ως εξής:
«7. Τα αναπληρωματικά μέλη, με τη σειρά της εκλογής τους, καταλαμβάνουν τις θέσεις των εκλεγέντων με το ίδιο ψηψοδέλτιο τακτικών μελών που μένουν κενές κατά τη διάρκεια της ετήσιας θητείας. Σε περίπτωση που έχει εξαντληθεί ο αριθμός των αναπληρωματικών μελών ή σε περίπτωση που παραιτηθεί ή για οποιονδήποτε λόγο εκλείψει μεμονωμένος σύμβουλος που έχει εκλεγεί μέλος επιτροπής, διενεργείται νέα εκλογή, για την κάλυψη των κενών εδρών της επιτροπής, με τη διαδικασία των προηγούμενων παραγράψων. Όταν τα μέλη που εκπροσωπούν τις λοιπές παρατάξεις, πλην αυτής του δημάρχου, παραιτηθούν κατά τη
διάρκεια της ετήσιας θητείας και δεν υπάρχει αντικαταστάτης τους, τη θέση τους καταλαμβάνουν τα μέλη της παράταξης του δημάρχου.».
Άρθρο 4
Αρμοδιότητες του περιψερειακού συμβουλίου — Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 163 ν. 3852/2010 Στην παρ. Ι του άρθρου 163 του ν. 3852/2010 (Α’ 82) προστίθενται περ. ιγ) έως ιη), ως εξής:
«ιγ) Εγκρίνει τους τιροϋπολογισμούς, ισολογισμούς, απολογισμούς, ετήσια προγράμματα δράσης και τις εκθέσεις πεπραγμένων των νομικών προσώπων και επιχειρήσεων της Περ ιψέρ ε ιας.
ιδ) Αποψασίζει για την υποβολή αιτημάτων πρόσληψης του πάσης ψύσεως προσωπικού, συμπεριλαμβανομένων των δικηγόρων και νομικών συμβούλων με σχέση έμμισθης εντολής και των συμβασιούχων μίσθωσης έργου, σύμψωνα με τις κείμενες διατάξεις, καθώς και για την αναγκαιότητα πρόσληψης του προσωπικού της περ. ιε’ της παρ. 2 του άρθρου 2 του ν. 4765/2021 (Α’ 6) και του άρθρου 3ότου ν. 4765/2021.
ιε) Αποψασίζει για τη σύναψη και την έγκριση των όρων κάθε είδους προγραμματικών συμβάσεων και συμβάσεων του άρθρου 12 του ν. 4412/2016 (Α’ 147).
ιστ) Ασκεί τα καθήκοντα αναθέτουσας αρχής κατά το στάδιο εκτέλεσης των συμβάσεων υπηρεσιών και προμηθειών, ανεξαρτήτως προϋπολογισμού, πλην των περιπτώσεων της απευθείας ανάθεσης, που υπάγονται στην αρμοδιότητα του Περ ιψερειάρχη. Αποψασίζει για την τροποποίηση του ψυσικού ή οικονομικσύ αντικειμένου συμβάσεων, σύμψωνα με την εψαρμοζόμενη σε κάθε περίπτωση νομοθεσία. Στις συμβάσεις του προηγούμενου εδαψίου εγκρίνειτο πρωτόκολλο παραλαβής με αιτιολογημένη απόψασή του.
ιζ) Αποψασίζει για τη σύναψη χρηματοδοτικών μισθώσεων (Ιίπ8) μηχανολογικού εξοπλισμού και οχημάτων της Περιψέρειας.
ιη) Αποψασίζει για την ίδρυση ή συμμετοχή της περιψέρειας σε Αναπτυξιακό Οργανισμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης του άρθρου 2 του ν. 4674/2020 (Α’ 53) ή για την προσαρμογή υψισταμένων αναπτυξιακών ανωνύμων εταιρειών και δικτύων περιψερειών στο άρθρο 2 του ν. 4674/2020.»
Άρθρο 5
Συγκρότηση και εκλογή Οικονομικής Επιτροπής Περιψερειών — Τροποποίηση παρ. 2 και 7 άρθρου 175 ν. 3852/2010
1. Η παρ. 2 του άρθρου 175 του ν. 3852/2010 (Α’ 82) τροποποιείται α) στο πρώτο εδάψιο, ως προς τη Θητεία της οικονομικής επιτροπής και β) στο δεύτερο εδάψιο, ως προς τον χρόνο διεξαγωγής της εκλογής των μελών της και η παρ. 2 διαμορψώνεται ως εξής:
«2. Η Θητεία της οικονομικής επιτροπής είναι ετήσια. Το περιψερειακό συμβούλιο την πρώτη Κυριακή του Ιανουαρίου κάθε έτους εκλέγει μεταξύ των μελών του με μυστική ψηψοψορία τα μέλη της οικονομικής επιτροπής, με τη διαδικασία των επόμενων παραγράψων.».
2. Στο πρώτο καιτο τρίτο εδάψιο της παρ. 7 του άρθρου 175 του ν. 3852/2010 οι λέξεις «κατά τη διάρκεια της διετίας» αντικαθίστανται από τις λέξεις «κατά τη διάρκεια της ετήσιας θητείας» και η παρ. 7 διαμορψώνεται ως εξής:
«7. Τα αναπληρωματικά μέλη, με τη σειρά της εκλογής τους, καταλαμβάνουν τις θέσεις των εκλεγέντων με το ίδιο ψηψοδέλτιο τακτικών μελών που μένουν κενές κατά τη διάρκεια της ετήσιας θητείας. Σε περίπτωση που έχει εξαντληθεί ο αριθμός των αναπληρωματικών μελών ή σε περίπτωση που παραιτηθεί ή για οποιονδήποτε λόγο εκλείψει μεμονωμένος σύμβουλος που έχει εκλεγεί μέλος επιτροπής, διενεργείται νέα εκλογή, για την κάλυ ψη των κενών εδρών της επιτροπής, με τη διαδικασία των προηγούμενων παραγράψων. Όταν τα μέλη που εκπροσωπούν τις λοιπές παρατάξεις, πλην αυτής του περιψερειάρχη, παραιτηθούν κατά τη
διάρκεια της ετήσιας θητείας και δεν υπάρχει αντικαταστάτης τους, τη Θέση τους καταλαμβάνουν τα μέλη της παράταξης του περιψερειάρχη.».
Άρθρο 6
Αρμοδιότητες Οικονομικής Επιτροπής Περιψερειών — Τροποποίηση παρ. 1, αντικατάσταση παρ. 2 και προσθήκη παρ. 4 στο άρθρο 176 ν. 3852/2010 Στο άρθρο 176 του ν. 3852/2010 (Α’ 82) επέρχονται οι εξής αλλαγές: α) στην παρ. 1 αα) στην περ. γ’ οι λέξεις «καθώς και τους προϋπολογισμούς, ισολογισμούς, απολογισμούς, ετήσια Προγράμματα δράσης και τις εκθέσεις πεπραγμένων των νομικών προσώπων και επιχειρήσεων του Δήμου» διαγράψονται, αβ) καταργούνται οι Περ. δ’ και η’, η υποπερ. 11 της περ. ι’ και οι περ ιδ και ιΟ’, αγ) αντικαθίοταται η περ. στ’ , β) αντικαθίσταται η Παρ. 2, γ) Προστίθεται παρ. 4 και το άρθρο 72 διαμορψώνεται ως εξής:
«Αρθρο 176
Αρμοδιότητες Οικονομικής Επιτροπής Περιψερειών
1. Η Οικονομική Επιτροπή είναι συλλογικό όργανο, αρμόδιο για τον έλεγχο και την παρακολούθηση της οικονομικής και διοικητικής λειτουργίας της Περιψέρειας. Ειδικότερα, έχει τις ακόλουθες αποψασιοτικές, ελεγκτικές και γνωμοδοτικές αρμοδιότητες:
α) Καταρτίζει και δημοσιεύει με πράξη του Προέδρου της, τον κανονισμό λειτουργίας της.
β) Συντάσσει και εισηγείται το σχέδιο του προϋπολογισμού και ελέγχει την πρόοδο υλοποίησής του ‘Εχει την ευθύνη για την πιστή εκτέλεση του προϋπολογισμού και υποβάλλει ανά τρίμηνο έκθεση προς το περιψερειακό συμβούλιο, στην οποία παρουσιάζεται η κατάσταση των εσόδων και εξόδων του Περιψέρειας. Η έκθεση αυτή, στην οποία καταχωρούνται και τυχόν παρατηρήσεις της μειοψηψίας, δημοσιεύεται υποχρεωτικά στην ιστοσελίδα της Περιψέρειας.
γ) Εγκρίνει τον απολογισμό της Περιφέρειας.
δ) [Καταργείται].
ε) Εισηγείται στο περιψερειακό συμβούλιο το πολυετές σχέδιο αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας της Περιψέρειας και έχει την ευθύνη και την αποφασιστική αρμοδιότητα για την υλοποίησή του. Για την ετήσια πρόοδο υλοποίησης του σχεδίου, ο Πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής ενημερώνει το περιψερειακό συμβούλιο, σε ειδική συνεδρίαση, κατά τον μήνα Δεκέμβριο κάθε έτους.
στ) Ασκείτα καθήκοντα αναθέτουσας αρχής κατάτο στάδιο που προηγείταιτης σύναψηςτων ουμβάοεων έργων, μελετών, υπηρεσιών και προμηθειών, ανεξαρτήτως προϋπολογισμού, πλην των περιπτώσεων της απευθείας ανάθεσης, που υπάγονται στην αρμοδιότητα του Περιψερειάρχη. Ασκεί, επίσης, τις αρμοδιότητες ΠροΙσταμένης Αρχής που της έχουν απονεμηθεί με το άρθρο 3 του π.δ. 7/2013 (Α’ 26).
ζ) Αποψασίζει για την υποβολή προτάσεων εκ μέρους της Περιψέρειας για τη χρηματοδότηση ή επιχορήγηση δράσεων, προγραμμάτων και αντίστοιχων έργων από εθνικούς πόρους, πόρους της Ευρωπαϊκής ‘Ενωσης ή οποιουδήποτε άλλου ψορέα και αποΦασίζει, όπου απαιτείται, για την αποδοχή χρηματοδότησης ή επιδότησης ή επιχορήγησης πράξεων που εντάσσονται στα πάσης ψύσεως αναπτυξιακά προγράμματα ή προγράμματα επιχορήγησης.
η) [Καταργείται].
θ) Αποψασίζει για την υποβολή προοψυγών στις διοικητικές αρχές και αποψασίζει για την άσκηση ή μη όλων των ένδικων βοηθημάτων και των ένδικων μέσων, καθώς και για την Παραίτηση από αυτά, πλην των περιπτώσεων δικών που αψορούν στον προσδιορισμό ή τη μετατροπή της εργασιακής σχέσης μεταξύ εργαζομένων και της Περιψέρειας, στις οποίες η άσκηση ενδίκων μέσων είναι υποχρεωτική. Αποψασίζει τον συμβιβασμό ή την κατάργηση δίκης που έχει αντικείμενο μέχρι ποσού εξήντα χιλιάδων (60.000) ευρώ, πλέον ΦΠΑ. Όταν το αντικείμενο της δίκης είναι άνω του ποσού αυτού, τότε εισηγείται τη λήψη απόψασης από
το περιψερειακό συμβούλιο. Δεν επιτρέπεται συμβιβασμός ή κατάργηση δίκης για απαιτήσεις μισθών, επιδομάτων, αποζημιώσεων, εξόδων παράστασης, εξόδων κίνησης και γενικά μισθολογικών παροχών οποιασδήποτε μορψής, εξαιρουμένων εκείνων για τις οποίες το νομικό ζήτημα έχει επιλυθεί με απόψαση ανωτάτου δικαστηρίου. Η απόψαση της Οικονομικής Επιτροπής για τις Περιπτώσεις των προηγούμενων εδαψίων, πλην αυτών που αψορούν στον προσδιορισμό ή τη μετατροπή της εργασιακής σχέσης κατά τα προβλεπόμενα στο πρώτο εδάψιο, λαμβάνεται ύστερα από γνωμοδότηση δικηγόρου, η έλλειψη της οποίας
συνεπάγεται ακυρότητα της σχετικής απόψασης. Η παρούσα ρύθμιση ισχύει και όταν η αρμοδιότητα ασκείται από το περιψερειακό συμβούλιο.
ι) Αποψασίζει για:
ό
Ι. τη μετακίνηση και την έγκριση της αποζημίωσης των δαπανών μετακίνησης του Περιψερειάρχη, των αντιπεριψερειαρχών και των περιψερειακών συμβούλων, εκτός της έδρας της Περιψέρειας για εκτέλεση υπηρεσίας. Σε κατεπείγουσες περιπτώσεις επιτρέπεται να μετακινηθεί εκτός έδρας ο Περιψερειάρχης, αντιπεριψερειάρχης ή μέλος του περιψερειακού συμβουλίου χωρίς προηγούμενη απόψαση της οικονομικής επιτροπής. Στις περιπτώσεις αυτές, η επιτροπή αποψασίζει στην αμέσως επόμενη συνεδρίασή της, αν η μετακίνηση ήταν επιβεβλημένη ή όχι, ΙΙ. την καταβολή εξόδων Κίνησης και ημερήσιας αποζημίωσης, σε ιδιώτες μέλη επιτροπών ή ομάδων εργασίας ή ομάδων διοίκησης έργου, που συγκροτούνται από την Εκτελεστική Επιτροπή ή τον Περιψερειάρχη, για μετακινήσεις στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, οι οποίες γίνονται για εκτέλεση υπηρεσίας, σχετικής με το έργο τους, σύμψωνα με τα οριζόμενα στην υποπαρ. Δ.9 του ν. 4336/2015 (Α’ 94),
ΙΙΙ (Καταργείται)
Ιν. για την κατάρτιση των όρων, τη σύνταξη των διακηρύξεων, τη διεξαγωγή και κατακύρωση κάθε μορψής δημοπρασιών και διαγωνισμών, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που αψορούν σε έργα, μελέτες, προμήθειες και υπηρεσίες, καθώς καιτη συγκρότηση των ειδικών επιτροπών διεξαγωγής και αξιολόγησης από μέλη της ή ειδικούς επιστήμονες, υπαλλήλους της περιφέρειας ή δημόσιους υπαλλήλους.
ια) Αξιολογεί και μελετά την ανάγκη σύναψης δανείων με χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, διαπραγματεύεται με αυτά τον καθορισμό των όρων δανειοδότησης και υποβάλλει σχετική εισήγηση προς το περιφερειακό συμβούλιο.
ιβ) Αποψασίζει για την πρόσληψη πληρεξουσίου δικηγόρου και την ανάκληση της πληρεξουσιότητάς του, σε όσες περιψέρειες, είτε δεν έχουν προσληψθεί δικηγόροι με μηνιαία αντιμισθία είτε αυτοί που έχουν προσληψθεί δεν έχουν δικαίωμα να παρίστανται σε ανώτατα δικαστήρια. Μπορεί, επίσης, να αναθέτει την παροχή γνωμοδοτήσεων, μόνο εψόσον δεν έχουν προσληψθεί δικηγόροι, με μηνιαία αντιμισθία. Με απόψασή της, είναι δυνατή, κατ’ εξαίρεση, η ανάθεση σε δικηγόρο, εξώδικου ή δικαστικού χειρισμού, ανά υπόθεση, ζητημάτων, τα οποία έχουν ιδιαίτερη σημασία για τα συμψέροντα της περιψέρειας και απαιτούν εξειδικευμένη γνώση ή εμπειρία. Στις περιπτώσεις αυτές, για τον ορισμό της αμοιβής του δικηγόρου εφαρμόζεται κατ’ αναλογία το άρθρο 281 του ν. 3463/2006 (Α’ 114).
ιγ) Αποψασίζει για την αποδοχή κληρονομιών, κληροδοσιών και δωρεών προς την Περ ιψέ ρ ε ια.
ιδ) [Καταργείται].
ιε) Αποψασίζει για την αποδοχή πάσης ψύσεως χρηματοδοτήσεων, επιχορηγήσεων, συμπεριλαμβανομένων κατανομών Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων, επιδοτήσεων, δωρεών προς την Περιψέρεια και αποψάσεων ένταξης πράξεών της σε αναπτυξιακά προγράμματα, καθώς και για την παροχή δεσμευτικής εισήγησης αναμόρψωσης του προϋπολογισμού, κατά τη διαδικασία της παρ. Ι του άρθρου έκτου της από 22.8.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’ 161), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4722/2020 (Α 177).
ιστ) Αποψασίζει για την αγορά, παραχώρηση χρήσης, μίσθωση και εκμίσθωση κινητών και ακινήτων.
ιζ) Εισηγείται στο περιφερειακό συμβούλιο τα σχέδια κανονιστικών αποφάσεων της περιψέρειας και παρακολουθεί την υλοποίησή τους.
ιη) Κηρύσσει την αναγκαστική απαλλοτρίωση ακινήτου για έργα αρμοδιότητας της οικείας περιψέρειας, όταν έχει εκδοθεί πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου περί υπαγωγής της απαλλοτρίωσης στη διαδικασία του άρθρου 7Α του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 2882/2001 (Α’ 17).
ιΘ) [Καταργείται].
2. Το περιψερειακό συμβούλιο μπορεί, για Θέματα ιδιαίτερα σοβαρά, με ειδική αιτιολογία, και με την απόλυτη πλειοψηψία του συνόλου των μελών του να αποψασίζει ότι Θα ασκήσει το ίδιο αρμοδιότητες της παρ. 1.
3. Η Οικονομική Επιτροπή λογοδοτείστο περι4)ερειακό συμβούλιο, δια μέσου του Προέδρου της, με την υποβολή έκθεσης πεπραγμένων ανά εξάμηνο. Η έκθεση συζητείται σε ειδική
συνεδρίαση του οικείου συμβουλίου.
4. Η Οικονομική Επιτροπή με ειδική απόψαση που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηψία των μελών της μπορεί να παραπέμπει συγκεκριμένο Θέμα της αρμοδιότητάς της στο
περιψερειακό συμβούλιο για τη λήψη απόΦασης, εψόσον κρίνει ότι αυτό επιβάλλεται από την ιδιαίτερη σοβαρότητά του.»
Άρθρο 7
Ρύθμιση κυκλοψορίας — Τροποποίηση Παρ. 2 άρθρου 82 ν. 3463/2006 Η παρ. 2 του άρθρου 82 του ν. 3463/2006 (Α’114) τροποποιείται ως προς το αρμόδιο όργανο και διαμορψώνεται ως εξής:
«2. Οι αποψάσεις που αψορούν την κυκλοψορία λαμβάνονται από το δημοτικό συμβούλιο μετά από εισήγηση της επιτροπής ποιότητας ζωής του δήμου και υποβάλλονται για έγκριση και εκτελούνται κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 52 του ν. 2696/1999 (Α’ 57)»
Άρθρο 8
Μεταβατικές διατάξεις
Η παρ. 1 των άρθρων 3 και 5 ισχύει για τις δημοτικές και περιψερειακές αρχές που Θα προκύψουν από τις εκλογές της 8 Οκτωβρίου 2023.
Άρθρο 9
Ζητήματα Υπηρεσιακών Γραμματέων — Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 36 ν. 4622/2019 Στην παρ. 3 του άρθρου 36 του ν. 4622/2019 (Α’ 133) προστίθεται νέο δεύτερο εδάψιο και η παρ. 3 διαμορψώνεται ως εξής:
«3. Η θητεία των Υπηρεσιακών Γραμματέων είναι τριετής με δυνατότητα ανανέωσης για μια ακόμη τριετία. Οι Υπηρεσιακοί Γραμματείς, των οποίων η θητεία έχει λήξει και δεν έχει ανανεωθεί, εξακολουθούν και ασκούν τα καθήκοντά τους μέχρι την επιλογή και τοποθέτηση νέου Υπηρεσιακού Γραμματέα. Η θητεία λήγει πρόωρα σε περίπτωση παραίτησής τους, καθώς και αυτοδίκαιης Θέσης σε αργία κατά τις διατάξεις της παραγράψου Ι του άρθρου 103 του Υπαλληλικού Κώδικα, όπως εκάστοτε ισχύει. Η θητεία μπορεί επίσης να λήξει, με απόψαση του αρμοδίου Υπουργού, σε περίπτωση μόνιμης αδυναμίας εκτέλεσης των
καθηκόντων του για λόγους υγείας ή αναπηρίας, σωματικής ή πνευματικής, όπως επίσης εψόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις δυνητικής θέσης σε αργία κατά τις διατάξεις της παραγράψου Ι του άρθρου 104 του Υπαλληλικού Κώδικα, όπως εκάστοτε ισχύει.)>. 2. Η θητεία των Υπηρεσιακών Γραμματέων που λήγει από την έναρξη ισχύος του παρόντος
έως τις 30.4.2023 παρατείνεται έως τις 31.102023.