Ειδήσεις από την αυτοδιοίκηση

Ενημερωτικό ένθετο στο ραδιόφωνο του Aegina Portal

Διαθέσιμη και μέσω ΚΕΠ η ψηφιακή υπηρεσία myPhoto.

Κοινό Δελτίο Τύπου των Υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εσωτερικών.

  Τη δυνατότητα να διεκπεραιώνουν και μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) την ψηφιακή υπηρεσία myPhoto έχουν από σήμερα οι πολίτες, οι οποίοι δεν μπορούν να εισέλθουν ψηφιακά στην υπηρεσία. Πλέον Έλληνες του εξωτερικού, ηλικιωμένοι που δεν έχουν κινητό, αλλά και όσοι δεν έχουν ψηφιακές δεξιότητες θα μπορούν σε ΚΕΠ της επιλογής τους να συσχετίσουν την φωτογραφία που έχει μεταφορτώσει ο φωτογράφος στο myphoto.gov.gr, με το ΑΦΜ τους ή σε περιπτώσεις ανηλίκων με το ΑΜΚΑ τους για να τη χρησιμοποιήσουν στις  ψηφιακές συναλλαγές τους με το Δημόσιο.

Πιο συγκεκριμένα, με την ψηφιακή υπηρεσία myPhoto μέσω ΚΕΠ διευκολύνονται:

  • Όσοι δεν διαθέτουν κωδικούς TAXISnet για την είσοδο στην εφαρμογή myPhoto, όπως για παράδειγμα Έλληνες κάτοικοι του εξωτερικού που επιθυμούν να εκδώσουν ταυτότητα, άδεια οδήγησης στην Ελλάδα κ.ο.κ.
  • Όσοι δεν έχουν κινητό τηλέφωνο, όπως για παράδειγμα ηλικιωμένοι.
  • Όσοι επιθυμούν να συσχετίσουν φωτογραφία ανηλίκου και η επιμέλεια δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί από τα Μητρώα του Δημοσίου, όπως για παράδειγμα επίτροποι παιδιών σε δομές, ανάδοχοι γονείς κ.ο.κ. Υπογραμμίζεται ότι σε αυτήν την περίπτωση απαιτείται αυτοπρόσωπη παρουσία και του ανηλίκου στο ΚΕΠ.
  • Όσοι δεν έχουν ψηφιακές δεξιότητες και χρειάζονται βοήθεια για να ολοκληρώσουν τη διαδικασία.

Επισημαίνεται ότι η υπηρεσία myPhoto έχει διατεθεί από το 2022 για χρήση από φυσικά πρόσωπα που είναι κάτοχοι ΑΦΜ και κωδικών TAXISnet, ενώ από τον Ιούνιο του 2024 η υπηρεσία αναβαθμίστηκε και είναι διαθέσιμη για χρήση και για φωτογραφίες ανηλίκων μέσω ενήλικα, εφόσον η σχέση επιμέλειάς τους επιβεβαιώνεται με διαλειτουργικότητα από τα Μητρώα του Δημοσίου.

Με τον τρόπο αυτό διευκολύνονται επαγγελματίες φωτογράφοι και πολίτες για την αποθήκευση και τη διάθεση φωτογραφιών και ιδιόχειρης υπογραφής για χρήση σε διαδικασίες του Δημοσίου, για τη διεκπεραίωση των οποίων απαιτείται η προσκόμισή τους, όπως η έκδοση και ανανέωση άδειας οδήγησης, ταυτότητας, κάρτας αναπηρίας, δελτίου εξεταζομένου για το Πιστοποιητικό Επάρκειας Γνώσεων για Πολιτογράφηση. Επιπλέον δίνεται η δυνατότητα και για επαναχρησιμοποίηση φωτογραφιών και σε άλλες διαδικασίες του Δημοσίου.

Αξίζει να αναφερθεί ότι περισσότεροι από 270.000 πολίτες έχουν χρησιμοποιήσει την υπηρεσία myPhoto για τη διεκπεραίωση υποθέσεων τους με το Δημόσιο, ενώ η διαδικασία έχει ολοκληρωθεί από περίπου 2.000 φωτογράφους. Οι φωτογραφίες που συσχετίστηκαν με τον ΑΦΜ ή τον ΑΜΚΑ φυσικού προσώπου διατηρούνται για ένα έτος, ενώ όσες δεν συσχετιστούν διαγράφονται σε 2 εβδομάδες. Ενδεικτικά, η υπηρεσία χρησιμοποιήθηκε για 82.420 περιπτώσεις άδειας οδήγησης (έκδοση και ανανέωση), 11.860 κάρτες αναπηρίας, 164.880 έκδοσης ή αντικατάστασης Δελτίων Ταυτότητας και 11.360 έκδοσης δελτίου εξεταζόμενου για πιστοποιητικό επάρκειας γνώσεων για πολιτογράφηση (ΠΕΓΠ).

Την ευθύνη για τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την παραγωγική λειτουργία της υπηρεσίας myPhoto έχει η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Η άντληση των φωτογραφιών από τις εξουσιοδοτημένες από τον πολίτη υπηρεσίες, γίνεται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της ΓΓΠΣΨΔ.

Το τέλος ταφής γίνεται ανταποδοτικό προς την αυτοδιοίκηση για την επιτάχυνση των έργων ανακύκλωσης.

Με κοινό Δελτίο Τύπου που εξέδωσαν σήμερα το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Εσωτερικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ανακοινώθηκε ότι το τέλος ταφής γίνεται ανταποδοτικό προς την αυτοδιοίκηση για την επιτάχυνση των έργων ανακύκλωσης. 

Από το Podcasting Feed του ένθετου Ειδήσεις από την Αυτοδιοίκηση, στο ραδιόφωνο του Aegina Portal.




Η Κυβέρνηση εργάζεται επί συγκεκριμένου σχεδίου για  την οριστική επίλυση του σοβαρού ζητήματος της διαχείρισης των απορριμμάτων με τις πλέον σύγχρονες μεθόδους.  Αυτό γίνεται σε ολόκληρη τη χώρα  σε στενή συνεργασία και με ειλικρινή διάλογο με τις τοπικές κοινωνίες, τους Δήμους και τις Περιφέρειες.

Κεντρικός στόχος του τέλους ταφής είναι η κινητροδότηση της προσπάθειας για την αύξηση του ποσοστού των απορριμμάτων που ανακυκλώνονται, ώστε να υπάρξει βιώσιμη λύση για τη διαχείριση των απορριμμάτων, μειώνοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και την επιβάρυνση των αντίστοιχων περιοχών της χώρας όπου σήμερα τα απορρίμματα θάβονται. Επιπλέον, αυτό αποτελεί υποχρέωση της χώρας έναντι της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην οποία σήμερα η χώρα καταβάλλει υπέρογκα πρόστιμα, αλλά και σημαντικό ορόσημο του Ταμείου Ανάκαμψης. Το τέλος ταφής υπάρχει σήμερα, για τον ίδιο λόγο, σε 23 χώρες της ΕΕ και είναι κατεξοχήν αναγκαίο στην Ελλάδα, καθώς η συνολική ανακύκλωση το έτος 2022, συμπεριλαμβανομένης της κομποστοποίησης, ανέρχεται μόλις σε ποσοστό 17,3% επί των παραγόμενων αστικών αποβλήτων, ενώ σύμφωνα με την Οδηγία 2008/98/ΕΚ για τα απόβλητα, ο στόχος προετοιμασίας για επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση των αστικών αποβλήτων που θα έπρεπε να έχει επιτευχθεί έως το τέλος του 2020, είναι κατ’ ελάχιστο 50%.

Για αυτόν τον σκοπό, το τέλος ταφής, πλέον, γίνεται ανταποδοτικό προς τους ΟΤΑ, επιστρέφοντας το 85% των πόρων που συλλέγονται στην τοπική αυτοδιοίκηση για έργα διαχείρισης της ανακύκλωσης, ενώ το υπόλοιπο 15% θα διατεθεί για έργα αποκατάστασης των χώρων ανεξέλεγκτης διάθεσης απορριμμάτων.

Προκειμένου να διασφαλιστεί η είσπραξη του τέλους, απομπλέκονται ο ΕΔΣΝΑ και οι ΦΟΣΔΑ από τη διαδικασία είσπραξης και απόδοσης του τέλους. Με νομοθετική ρύθμιση που επίκεται, το τέλος θα αποδίδεται πλέον στον Ελληνικό Οργανισμό Ανακύκλωσης, απευθείας μέσω των δημοτικών τελών.

Προκειμένου να διασφαλιστεί η οικονομική βιωσιμότητα και ο οικονομικός προγραμματισμός των δήμων, η Κυβέρνηση προχωρά στα ακόλουθα βήματα:

  • Για το 2025, το τέλος που θα εισπραχθεί θα αφορά το β’ εξάμηνο του 2023 και το α’ εξάμηνο του 2024 που εκκρεμούν. Για το 2026 αντίστοιχα το τέλος που θα εισπραχθεί θα αφορά το β’ εξάμηνο του 2024 και το α’ εξάμηνο του 2025. Αναλόγως θα εισπράττονται τα τέλη και των επόμενων ετών.
  • Για τους ΟΤΑ της Περιφέρειας Αττικής, τα 34,7 εκατ. που έχουν καταβάλει δύο φορές για το τέλος ταφής του 2022, συμψηφίζονται με οφειλές τους προς τον ΕΔΣΝΑ του β’ εξαμήνου του 2023 και α’ εξαμήνου του 2024. Συνεπώς, η επιβάρυνση εντός του 2025 θα είναι περιορισμένη. Προκειμένου να μην δημιουργηθεί έλλειμα στον ΕΟΑΝ, λόγω της μη απόδοσης του τέλους ταφής για το 2022 από τον ΕΔΣΝΑ, 34,7 εκατ. θα καταβληθούν σε αυτόν από το αποθεματικό του κρατικού προϋπολογισμού. Επισημαίνεται ότι η μη απόδοση του τέλους ταφής από τον ΕΔΣΝΑ στον ΕΟΑΝ, αποτελεί αντικείμενο έρευνας από την Εθνική Αρχή Διαφάνειας, ήδη από τον Μάρτιο του 2024, το πόρισμα της οποίας αναμένεται άμεσα.
  • Επιπλέον, προκειμένου, να αντιμετωπιστούν οι αυξημένες λειτουργικές δαπάνες των ΟΤΑ για το 2025 και εφεξής, οι Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι αυξάνονται κατά επιπλέον 70 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, οι πόροι του τέλους ταφής θα διατεθούν, μετά από διαβούλευση με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, ως ακολούθως:

  • Κατά περίπου 85% σε εξοπλισμό και υποδομές για την ενίσχυση της επαναχρησιμοποίησης, της χωριστής συλλογής και της ανακύκλωσης, η οποία θα μειώσει το τέλος ταφής που πληρώνουν οι δήμοι, διευκολύνοντάς τους να επιτύχουν τους στόχους τους. Οι υποδομές και ο εξοπλισμός ρητά θα συμπεριλαμβάνονται στα ολιστικά σχέδια ανακύκλωσης που συντάσσονται από κάθε ΦΟΔΣΑ, με στόχο την αύξηση της ανακύκλωσης στη χώρα, στο πλαίσιο υλοποίησης της συμφωνίας που έκανε η Ελληνική Κυβέρνηση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη χρηματοδότηση των Μονάδων Ανάκτησης και Ανακύκλωσης από το ΕΣΠΑ 2021-2027. Η πλήρης χρηματοδότηση των ολιστικών σχεδίων από το τέλος ταφής και το ΕΣΠΑ, εξασφαλίζει την υλοποίησή τους, άρα και την αύξηση της ανακύκλωσης. Δυνητικοί δικαιούχοι και χρήστες του εξοπλισμού θα είναι οι Δήμοι και οι ΦΟΔΣΑ. Μέρος των πόρων αυτών θα καλύψει, με παροχή υπηρεσίας, τις ανάγκες χωριστής συλλογής των ρευμάτων ανακύκλωσης σε μικρούς νησιωτικούς και ορεινούς Δήμους κάτω των 10.000 κατοίκων, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 5151/24.
  • Κατά περίπου 15% σε κλείσιμο και αποκαταστάσεις ΧΥΤΑ, ΧΑΔΑ και λοιπών χώρων από ανεξέλεγκτη διάθεση αποβλήτων, ώστε οι πόροι αυτοί να συμβάλουν σημαντικά στην αναβάθμιση του περιβάλλοντος, αλλά και να βάλουν τέρμα σε πολλούς χώρους ταφής αποβλήτων στη χώρα.

Παράλληλα, με πόρους που έχουν συγκεντρωθεί από το τέλος πλαστικής σακούλας, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας θα παρουσιάσει στο επόμενο διάστημα πρόγραμμα επιβράβευσης Δήμων που επιτυγχάνουν συγκεκριμένους στόχους ανακύκλωσης και μειωμένης ταφής, το οποίο θα προστεθεί στους πόρους που θα λαμβάνουν από το τέλος ταφής.

Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων για τη δράση Ψηφιακός Μετασχηματισμός των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων.

Η Διεύθυνση Δράσεων Κρατικών Ενισχύσεων, της Κοινωνίας της Πληροφορίας, του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, καλεί τους δυνητικούς Δικαιούχους του Προγράμματος «Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ» του Άξονα 2.3 «Ψηφιοποίηση των Επιχειρήσεων», της Δράσης 16706 «Ψηφιακών Μετασχηματισμός των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων», του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και

Από το Podcasting Feed του ένθετου Ειδήσεις από την Αυτοδιοίκηση, στο ραδιόφωνο του Aegina Portal.




Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0, για την υποβολή Αιτήσεων Χρηματοδότησης στους νέους, επαναληπτικούς κύκλους του Προγράμματος για τα έτη 2024 και 2025, αναφερόμενους συνοπτικά και ως Πρόγραμμα «ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΜΜΕ Β΄», σύμφωνα με τους όρους, τις προϋποθέσεις και διαδικασίες του Οδηγού Εφαρμογής Προγράμματος (Παράρτημα Ι), ο οποίος αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας. Σκοπός του Προγράμματος «Ψηφιακά Εργαλεία MME» είναι η ενίσχυση της ψηφιακής ωριμότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜΜΕ) της χώρας, που δραστηριοποιούνται σε ένα ευρύ φάσμα κλάδων της οικονομίας.

Μέσω του Προγράμματος, οι συμμετέχουσες επιχειρήσεις μπορούν να ενισχυθούν προκειμένου να:

  • εκσυγχρονίσουν την παραγωγική, εμπορική και διοικητική τους λειτουργία,
  • αναβαθμίσουν τον τρόπο επικοινωνίας και συνεργασίας και να εισάγουν νέες μορφές υβριδικής εργασίας (hybrid workplace),
  • ψηφιοποιήσουν τις ηλεκτρονικές συναλλαγές με πελάτες και συνεργάτες, περιλαμβανομένου και του ηλεκτρονικού εμπορίου,
  • αυξήσουν το επίπεδο ασφάλειας και εμπιστοσύνης στις ηλεκτρονικές συναλλαγές, μέσω της αξιοποίησης νέων ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών.
Για τον σκοπό αυτό, το Πρόγραμμα «Ψηφιακά Εργαλεία MME» παρέχει επιταγές (vouchers) που διατίθενται για την απόκτηση, μέσω αγοράς ή μίσθωσης, νέων ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών. Η παρούσα  πρόσκληση αφορά ειδικότερα τους κύκλους για τα έτη 2024 και 2025 (Πρόγραμμα «ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΜΜΕ Β΄»).

Οι ενισχύσεις διατίθενται στο πλαίσιο του Κανονισμού για ενισχύσεις ήσσονος σημασίας ΕΕ 2023/2831 της Επιτροπής της 13ης Δεκεμβρίου 2023 που αφορά στην εφαρμογή των άρθρων 107 και 108 της συνθήκης στις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας (De minimis aid).

Ο προϋπολογισμός του Προγράμματος (συνολική Δημόσια Δαπάνη) ανέρχεται σε 135.000.000,00 ευρώ. Το Πρόγραμμα χρηματοδοτείται από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας για τη Δράση του ΤΑΑ – 16706 με τίτλο: «Ψηφιακός Μετασχηματισμός Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων», στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0 με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – NextGenerationEU. Έχει ενταχθεί στο ΕΣΑΑ με την αρ. πρωτ. ΥΠΟΙΚ 14113/03-02-2022 απόφαση ένταξης του έργου (ΑΔΑ: Ψ4ΧΛΗ-ΝΣ3), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, με τίτλο «Ψηφιακός Μετασχηματισμός
Επιχειρήσεων» και κωδικό ΟΠΣ ΤΑ 5161102.

Η Δημόσια Δαπάνη των νέων κύκλων του «ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΜΜΕ Β΄» ανέρχεται σε 42.000.000,00 ευρώ και αφορά το σύνολο των αδιάθετων κονδυλίων του συνολικού προγράμματος, όπως κάθε φορά επικαιροποιούνται και ισχύουν.

Στον Οδηγό του Προγράμματος (Παράρτημα Ι της παρούσης), καταγράφονται αναλυτικά:

  • οι όροι και οι προϋποθέσεις συμμετοχής (κριτήρια επιλεξιμότητας) των δυνητικών δικαιούχων των επιταγών (vouchers) καθώς και όλες οι διαδικασίες που πρέπει να ακολουθηθούν από πλευράς τους σε όλα τα επιμέρους στάδια υλοποίησης του Προγράμματος που τους αφορούν, οι ελάχιστες απαιτούμενες προδιαγραφές των ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών,
  • οι όροι και οι προϋποθέσεις συμμετοχής (κριτήρια επιλεξιμότητας) των δυνητικών προμηθευτών του Προγράμματος, καθώς και όλες οι διαδικασίες που πρέπει να ακολουθηθούν από πλευράς τους σε όλα τα επιμέρους στάδια υλοποίησης που τους αφορούν,
  • καθώς και οτιδήποτε αφορά στη διαχείριση και υλοποίησή του Προγράμματος «Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ Β΄».

Στο πλαίσιο του Προγράμματος τηρείται η ισχύουσα εθνική και κοινοτική νομοθεσία σχετικά με την προστασία του ατόμου από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και ειδικότερα ο ν. 4624/2019 (A΄ 137) “Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/680 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου
2016 και άλλες διατάξεις”.

Τα στοιχεία των εγκεκριμένων προς χρηματοδότηση Επενδυτικών Σχεδίων θα αποτελέσουν αντικείμενο δημοσιοποίησης, με βάση το εφαρμοστέο ενωσιακό δίκαιο.

Αναλυτικές πληροφορίες και ενημέρωση παρέχονται μέσω του διαδικτυακού τόπου του Προγράμματος
(https://digitalsme.gov.gr) καθώς και μέσω του γραφείου υποστήριξης κατά τις ώρες 09:00-17:00 στο τηλέφωνο.: 2107001420

Η Πρόσκληση του Προγράμματος θα δημοσιευτεί στις ιστοσελίδες:


Δεν συμφωνεί η ΚΕΔΕ να αναλάβουν οι δήμοι την αρμοδιότητα και την ευθύνη εφαρμογής του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων.

Δεν συμφωνεί η ΚΕΔΕ να αναλάβουν οι δήμοι την αρμοδιότητα και την ευθύνη εφαρμογής του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός και πλησίον δασικών εκτάσεων, ενώ παράλληλα ζητά την εξ ολοκλήρου απόδοση του Τέλους Ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση στους δήμους. 

Από το Podcasting Feed του ένθετου Ειδήσεις από την Αυτοδιοίκηση, στο ραδιόφωνο του Aegina Portal.




Σε αυτές τις δύο αποφάσεις κατέληξε το Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΕΔΕ κατά τη σημερινή του συνεδρίαση, όπου συζητήθηκαν η εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός και πλησίον δασικών εκτάσεων με βάση τη σχετική εγκύκλιο του ΥΠΕΝ καθώς και η επιβολή του τέλους ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση.

Ειδικότερα σε ότι αφορά τη διαδικασία εφαρμογής πλαισίου μέτρων και μέσων  πυροπροστασίας για τα ακίνητα που βρίσκονται εντός και πλησίον δασών και δασικών εκτάσεων, το ΔΣ της ΚΕΔΕ τονίζει πως είναι θετικό το γεγονός ότι γίνεται προσπάθεια συστηματοποίησης του ελέγχου των υποχρεώσεων των ιδιοκτητών, ώστε να αποφευχθούν παρόμοιες καταστροφικές πυρκαγιές σαν αυτές που βιώσαμε τα τελευταία χρόνια.

Ωστόσο τόσο οι ιδιοκτήτες όσο και οι ήδη επιβαρυμένοι δήμοι έρχονται αντιμέτωποι με υποχρεώσεις και αρμοδιότητες που δεν τους αναλογούν, καθώς η κεντρική διοίκηση δεν έχει μεριμνήσει, ως οφείλει, να τους παράσχει τα απαραίτητα και αναγκαία εργαλεία για να ανταποκριθούν.

Για παράδειγμα ο Κανονισμός καθιστά υπεύθυνους τους δήμους για να παραλάβουν εκατοντάδες ή και χιλιάδες δικαιολογητικά από τους πολίτες, χωρίς μέχρι στιγμής να έχουν υπάρξει συγκεκριμένες οδηγίες για το ποια υπηρεσία θα κάνει την παραλαβή, πως θα γίνεται η παραλαβή των δικαιολογητικών και πως στη συνέχεια θα μεταφερθούν τα στοιχεία αυτά στο gov.gr, ενώ δεν είναι ακόμη έτοιμη η σχετική πλατφόρμα.

Επίσης οι δήμοι υποχρεούνται να συγκροτήσουν τριμελή επιτροπή, για τη διενέργεια δειγματοληπτικών ελέγχων καθόλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, δηλαδή από την 1η Μαΐου έως και 31 Οκτωβρίου εκάστου έτους, αποτελούμενη από έναν δασολόγο ή γεωπόνο, έναν μηχανικό και έναν ακόμη υπάλληλο της Πολιτικής Προστασίας του δήμου, τη στιγμή που πολλοί δήμοι δεν διαθέτουν ούτε τμήματα Πολιτικής Προστασίας, ούτε δασολόγο ή γεωπόνο, ακόμη και μηχανικό, για να καταστεί δυνατή η εφαρμογή των μέτρων.

«Έχουμε για μία ακόμη φορά την επίκληση μεταφοράς αρμοδιοτήτων και ευθύνης στους δήμους χωρίς να έχει προηγηθεί η οποιαδήποτε διαβούλευση. Τώρα μας μεταφέρεται η εφαρμογή, ανεφάρμοστων στην πράξη, μέτρων πυροπροστασίας ιδιοκτησιών, χωρίς να διασφαλίζονται οι αναγκαίοι πόροι και το αντίστοιχο προσωπικό για την άσκησή τους, όπως ρητά ορίζει το άρθρο 102 του Συντάγματος. Ως εκ τούτου δηλώνουμε ότι όχι μόνο αδυνατούμε να ανταποκριθούμε στην άσκηση αυτής της αρμοδιότητας, αλλά ως ΚΕΔΕ επιφυλασσόμαστε να προσφύγουμε στο Συμβούλιο της Επικρατείας, διότι η εφαρμογή του νόμου δεν μπορεί να γίνεται με αντισυνταγματικό τρόπο», τόνισε ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ Λάζαρος Κυρίζογλου.

Τέλος Ανθεκτικτικότητας στην κλιματική αλλαγή

Σε ότι αφορά στο Τέλος Ανθεκτικότητας, το οποίο αντικατέστησε τον Φόρο Διαμονής και επιβάλλεται σε ξενοδοχειακά καταλύματα, ενοικιαζόμενα δωμάτια και σε ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης ανά ημερήσια χρήση και ανά δωμάτιο ή διαμέρισμα κατά τους μήνες Μάρτιο έως Οκτώβριο, το Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΕΔΕ εξέφρασε τη διαφωνία του με την πρόβλεψη να εισπράττεται εξ ολοκλήρου από το κράτος και να καλύπτει το κόστος φυσικών καταστροφών.

Το ΔΣ της ΚΕΔΕ ζητά την εξ ολοκλήρου απόδοσή του στους δήμους προκειμένου να υλοποιηθούν έργα προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή και αντιμετώπισης του υπερτουρισμού. Η δε κατανομή του να γίνει κατά 50% απευθείας τους οικείους δήμους εντός των ορίων των οποίων λειτουργούν τα τουριστικά καταλύματα και το υπόλοιπο 50% να συμπεριληφθεί στο «καλάθι» της τακτικής επιχορήγησης των δήμων, δηλαδή στους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους και να κατανέμεται σε όλους τους δήμους της χώρας.


Υπουργείο Εσωτερικών. Η εγκύκλιος 303 για τη λειτουργία της Δημοτικής Επιτροπής.

Από το Υπουργείο Εσωτερικών δημοσιεύθηκε η εγκύκλιος με αριθμό 303 - Α.Π.: 30971-02-04-2024 για τη λειτουργία της Δημοτικής Επιτροπής.

Η δημοτική επιτροπή αποτελεί το νέο συλλογικό όργανο διοίκησης του δήμου το οποίο ασκεί τις αρμοδιότητες της εκτελεστικής επιτροπής, της οικονομικής επιτροπής και επιτροπής ποιότητας ζωής, οι οποίες από την 1η Ιανουαρίου 2024 καταργήθηκαν. Η δημοτική επιτροπή συγκροτείται και λειτουργεί για συγκεκριμένη θητεία, τριάντα (30) μηνών, σε όλους τους δήμους, μετά από τη διεξαγωγή των δημαιρεσιών. Συγκεκριμένα, τα μέλη της δημοτικής επιτροπής εκλέγονται κατά το πρώτο έτος της δημοτικής περιόδου και κατά το τρίτο έτος αυτής. Στην παρούσα εγκύκλιο αναπτύσσεται μια σειρά θεμάτων που άπτονται όλων των πτυχών λειτουργίας της ως άνω επιτροπής και καταβάλλεται προσπάθεια να απαντηθούν ερωτήματα που ανακύπτουν κατά τη λειτουργία της, καθώς και να παρουσιαστούν δόκιμοι τρόποι χειρισμού αυτών. Ωστόσο, επισημαίνεται ότι, σε κάθε περίπτωση, εναπόκειται στην εκάστοτε επιτροπή να αποφασίζει, εντός του οριοθετημένου νομοθετικού πλαισίου, τον ειδικότερο τρόπο λειτουργίας της, βάσει του κανονισμού της.

Μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά την εγκύκλιο εδώ.

Εγκύκλιος του Υπουργείου Εσωτερικών για τη λειτουργία του Δημοτικού Συμβουλίου.

Η εγκύκλιος 98 του Υπουργείου Εσωτερικών που εκδόθηκε στις 26 Ιανουαρίου 2024, αποτελεί ένα πολύ σημαντικό έγγραφο για τη λειτουργία του Δημοτικού Συμβουλίου, καθώς θα μπορούσε να αποτελέσει ένα σύγχρονο οδηγό για τον κανονισμό λειτουργίας του. 

Από το Podcasting Feed του ένθετου Ειδήσεις από την Αυτοδιοίκηση, στο ραδιόφωνο του Aegina Portal.




Το δημοτικό συμβούλιο είναι το κυρίαρχο όργανο διοίκησης του δήμου, το οποίο διαθέτει γενική αποφασιστική αρμοδιότητα, αποφασίζει, δηλαδή, για όλα τα θέματα που δεν ανατίθενται ρητά σε άλλο όργανο διοίκησης του δήμου. Η εύρυθμη λειτουργία του δημοτικού συμβουλίου είναι κρίσιμη, τόσο για την ποιότητα του διαλόγου και της διαβούλευσης που αναπτύσσεται στη διάρκεια των συνεδριάσεών του, όσο και για την ποιότητα των λαμβανομένων αποφάσεων. Στην παρούσα εγκύκλιο αναπτύσσεται μια σειρά θεμάτων που άπτονται όλων των πτυχών λειτουργίας του δημοτικού συμβουλίου και καταβάλλεται προσπάθεια να απαντηθούν ερωτήματα που ανακύπτουν κατά τη λειτουργία του, καθώς και να παρουσιαστούν δόκιμοι τρόποι χειρισμού αυτών. Ωστόσο, επισημαίνεται ότι, σε κάθε περίπτωση, εναπόκειται στο εκάστοτε δημοτικό συμβούλιο να αποφασίζει, εντός του οριοθετημένου πλαισίου νομιμότητας και βάσει του κανονισμού του, για τον ειδικότερο τρόπο λειτουργίας του.

Όπως ήδη αναφέρθηκε, το δημοτικό συμβούλιο έχει αρμοδιότητα για κάθε θέμα του δήμου εκτός από εκείνα που ανήκουν εκ του νόμου στην αρμοδιότητα του δημάρχου ή της δημοτικής επιτροπής. Για θέματα, εξάλλου, ιδιαίτερα σοβαρά που εμπίπτουν στις αρμοδιότητες της δημοτικής επιτροπής, το δημοτικό συμβούλιο με ειδική αιτιολογία και με την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών του, μπορεί να αποφασίζει ότι θα ασκήσει το ίδιο τις σχετικές αρμοδιότητες. Επιπρόσθετα, το δημοτικό συμβούλιο είναι αρμόδιο να λάβει απόφαση για όλα τα θέματα ημερήσιας διάταξης που περιλαμβάνονται στις προσκλήσεις της δημοτικής επιτροπής, αν μετά από δύο συνεχείς συνεδριάσεις η δημοτική επιτροπή δεν έχει απαρτία ή αν δε συγκεντρώνει την απαραίτητη πλειοψηφία για τη λήψη απόφασης. Επιπλέον, το δημοτικό συμβούλιο μπορεί με απόφασή του να μεταβιβάζει στη δημοτική επιτροπή αρμοδιότητες σχετικά με το αντικείμενό της και αντιστρόφως, η δημοτική επιτροπή, με ειδική απόφαση που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών της, μπορεί να παραπέμπει συγκεκριμένο θέμα της αρμοδιότητάς της στο δημοτικό συμβούλιο για τη λήψη απόφασης, εφόσον κρίνει ότι αυτό επιβάλλεται από την ιδιαίτερη σοβαρότητά του.

Μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά την εγκύκλιο εδώ.


Ακολουθήστε το Aegina Portal στο Google News

google-news.png
Το σύνολο του περιεχομένου του Aegina Portal είναι πρωτότυπο, αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και προστατεύεται από τους νόμους περί πνευματικών δικαιωμάτων.
Απαγορεύεται η αντιγραφή ολόκληρου ή μέρους αυτού χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια.

Tune in Apps

Ακούστε το Aegina Portal Talk Radio από το λογαριασμό μας στο Tunein

Aegina Portal Talk Radio

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε έναν εξωτερικό player:


iTunes.png vlc.png winamp.png wmp.png