Table Talk

Εκπομπές από το studio του ραδιοφώντου του Aegina Portal

Featured

15ο Φεστιβάλ Θεάτρου Αίγινας. Ένας θεσμός που άντεξε στον χρόνο και ανθίζει, φέτος έχει επετειακή διάθεση.

IMG_20250606_122756.jpg
Η Αίγινα ετοιμάζεται και φέτος να υποδεχθεί ένα από τα σημαντικότερα πολιτιστικά γεγονότα του καλοκαιριού: το 15ο Φεστιβάλ Θεάτρου Αίγινας, που ανοίγει αυλαία στις 26 Ιουλίου και θα διαρκέσει έως τις 12 ή 13 Αυγούστου, ανάλογα με την οριστικοποίηση του προγράμματος. 



Ο πρόεδρος του φεστιβάλ, Γιώργος Μπήτρος, μίλησε σήμερα στο ραδιόφωνο του Aegina Portal για την προετοιμασία, την ιστορία και τις φετινές εκπλήξεις του θεσμού, που δεν σταμάτησε ούτε στα δύσκολα χρόνια της πανδημίας και φέτος έχοντας ως διακριτικό τον αριθμό "15", έχει και επετειακή διάσταση!

Η συζήτηση ήταν μία πρώτη επαφή με το φετινό φεστιβάλ που θα απολαύσει το θεατρόφιλο κοινό του νησιού, στο προαύλιο του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αίγινας, δίπλα στο ιστορικό κτήριο του Κυβερνείου.

Έναρξη με "καθρέφτη" και απογείωση με "Εκείνος και Εκείνος":

Η έναρξη του φεστιβάλ γίνεται με το έργο "Ένας Καθρέφτης" με τον Αιγινήτη ηθοποιό Γιάννη Τζίτζη, ενώ μία από τις κορυφαίες παράσταση του προγράμματος αναμένεται να είναι το "Εκείνος και Εκείνος", βασισμένο στην ιστορική τηλεοπτική σειρά της δεκαετίας του ’70, με πρωταγωνιστές τον Γιώργο Κωνσταντίνου, τον Λεωνίδα Κακούρη, τη Σοφία Μανωλάκου και τον Δημήτρη Σταρόβα. Πρόκειται για ένα κείμενο - σταθμό στη μνήμη του ελληνικού κοινού.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται φέτος στη συμμετοχή τοπικών δημιουργών, με τον κ. Μπήτρο να τονίζει ότι αυτό προσδίδει «μια ιδιαίτερη δυναμική και εγγύτητα με το κοινό του νησιού». Ο ίδιος εκφράζει τον ενθουσιασμό του για την ποιότητα των φετινών προτάσεων, αλλά και για την πληρότητα του προγράμματος, που σε μεγάλο ποσοστό οριστικοποιήθηκε νωρίς.

Το φεστιβάλ φιλοξενεί παραστάσεις ποιοτικού ρεπερτορίου, ανάμεσα στις οποίες ξεχωρίζουν:

  • "Μήδεια" της Φωτεινής Φιλοσόφου
  • "Έγκλημα Λάθους" με την Πολύνα Γκιωνάκη
  • "Η Τελετή του Τσαγιού" από τον Κύπριο ηθοποιό Μάριο Ιωάννου, με θέμα την κακοποίηση γυναικών
  • Και φυσικά, τρεις παιδικές παραστάσεις, για το νεανικό κοινό που πάντα συμμετέχει με ενθουσιασμό.

Στο φετινό πρόγραμμα περιλαμβάνεται και η νέα δουλειά του Βαγγέλη Πιτσιλού, μια φρέσκια δημιουργία σε συνεργασία με τη Μαρία Δημουλέα και την Κατερίνα Νικολοπούλου, η οποία συνδυάζει σύγχρονο λόγο με έντονη θεατρικότητα.

Τέλος, ανάμεσα στις επιλεγμένες παραστάσεις βρίσκεται και «Η Μπαλάντα της φυλακής του Ρέντιν», βασισμένη σε έργο του Όσκαρ Ουάιλντ, ένα θεατρικό ποίημα υψηλής αισθητικής και βαθύτατου στοχασμού.

Αναμένονται και δύο έως τρεις ακόμη παραστάσεις, για τις οποίες θα υπάρξουν ανακοινώσεις μόλις ολοκληρωθούν οι τελικές συμφωνίες.

Η εικαστική εικόνα του Φεστιβάλ και η αφίσα του 2025:

Η αφίσα κάθε χρονιάς είναι πάντοτε ένα από τα πιο αναμενόμενα στοιχεία του φεστιβάλ – όχι μόνο γιατί αποτελεί την πρώτη εικόνα που βλέπει το κοινό, αλλά γιατί κάθε φορά συνοδεύεται από ένα εικαστικό που δημιουργείται με αγάπη και έμπνευση.

Η φιλοσοφία του Γιώργου Μπήτρου όλα αυτά τα χρόνια ήταν η προβολή των νέων καλλιτεχνών της Αίγινας, του ντόπιου δημιουργικού δυναμικού που αξίζει να αναδειχθεί. Όπως και στο Φεστιβάλ Φιστικιού, έτσι και στο θεατρικό φεστιβάλ, δίνεται βήμα σε Αιγινήτες δημιουργούς να παρουσιάσουν τη δουλειά τους και να γίνουν ευρύτερα γνωστοί.

Στο παρελθόν, την αφίσα έχουν φιλοτεχνήσει αξιόλογοι καλλιτέχνες όπως ο Νίκος Καπάνταης, ο Νεκτάριος Αποσπόρης και ο Βαγγέλης Σοφικίτης. Φέτος, την δημιουργία της αφίσας έχει αναλάβει ο αρχιτέκτονας Αναστάσης Παπαδάκης, ο οποίος πρότεινε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ιδέα: να αναδειχθεί ένας ιστορικός και εμβληματικός χώρος της Αίγινας, ο οποίος υπήρξε παλαιότερα υποδοχή καλλιτεχνών και χώρος κινηματογραφικών γυρισμάτων. Ένας χώρος με θεατρικό παρελθόν και με μεγάλη συναισθηματική και πολιτισμική αξία.

Πρόκειται για την παλιά "πύλη" της Αίγινας, εκεί που έπιαναν τα καράβια τις περασμένες δεκαετίες – ένα σημείο που αποτέλεσε πραγματική είσοδο στο νησί, αλλά και μεταφορικά μια "πύλη" πολιτισμού και τέχνης.

Οργανωτική Επιτροπή με αγάπη για το θέατρο και εμπειρία:

Η Οργανωτική Επιτροπή, που ψηφίστηκε ομόφωνα από τον Δήμο Αίγινας, απαρτίζεται από πρόσωπα με αγάπη για το θέατρο, εμπειρία ή καλλιτεχνική δράση. Όπως τονίστηκε, η δουλειά της επιτροπής ξεκινά πολύ πριν από την κάθε παράσταση και συνεχίζεται μετά, με αφοσίωση σε κάθε λεπτομέρεια, από την υποδοχή των ηθοποιών έως την προώθηση στα κοινωνικά δίκτυα.

Η Οργανωτική Επιτροπή του 15ου Φεστιβάλ Θεάτρου αποτελείται από τους: Σπυριδάκης Μανώλης, αντιδήμαρχο πολιτισμού.
Μπήτρο Γεώργιο (εκπαιδευτικό), Γκαρή Σταυρούλα, Θεοδωράκου Μαρία (ερασιτέχνη ηθοποιό), Καλτσίδου Αναστασία (φοιτήτρια δραματικής σχολής), Κορνέζο Ανέστη (σκηνοθέτη), Λαβούτα Άρτεμις, Μπήτρου Νεκταρία (αρχιτέκτονα –μηχανικό), Νταμουράκη Χαρά, Παπαδάκη Αναστάσιο (Αρχιτέκτονα – μηχανικό), Πρωτονοταρίου Σοφία, Στουραΐτη Αγγελική (ερασιτέχνη ηθοποιό), Τρικοπούλου Νένα (ερασιτέχνη ηθοποιό). Πρόεδρος της επιτροπής ορίστηκε ο κ. Μπήτρος Γεώργιος.

Η πλατεία του φεστιβάλ δίπλα σε ένα ιστορικό μνημείο, το Κυβερνείο:

Από την συζήτηση δεν έλλειψε η σκέψη ότι κάποια στιγμή θα μπορούσε να λειτουργήσει και το Κυβερνείο, όχι μόνο ως ιστορικό σύμβολο αλλά και ως εκθεσιακός χώρος. Πόσο όμορφο θα ήταν, πριν ή μετά από μια θεατρική παράσταση, να μπορεί το κοινό να επισκεφθεί την έκθεση μέσα στο Κυβερνείο, σε έναν χώρο γεμάτο ιστορία.

Θυμόμαστε ακόμα τη σπουδαία έκθεση που είχε επιμεληθεί ο Γιάννης Μετζικώφ, και που μπορούσε κανείς να δει πριν καθίσει στη θέση του για την παράσταση. Το θέατρο και ο πολιτισμός δεν περιορίζονται μόνο στη σκηνή, αλλά ακουμπούν κάθε γωνιά του τόπου μας!

Με σεβασμό και ευγνωμοσύνη στους ανθρώπους του Φεστιβάλ:

Η επιτυχία του Φεστιβάλ Θεάτρου Αίγινας δεν οφείλεται μόνο σε όσους φαίνονται στη σκηνή, αλλά και σε εκείνους που μένουν συχνά στη σκιά. Σε εκείνους που μεταφέρουν καρέκλες, που στήνουν σκηνικά, που δουλεύουν κάτω από τον ήλιο του Ιουλίου, στις τέσσερις το απόγευμα, για να υποδεχτούν έναν θίασο, να προσφέρουν ένα ποτήρι δροσερό νερό, να βοηθήσουν, να εξυπηρετήσουν.

Αυτή η δουλειά δεν είναι μόνο τεχνική. Είναι χειρωνακτική, απαιτητική και βαθιά ανθρώπινη. Κι εκεί ακριβώς βρίσκεται η καρδιά του φεστιβάλ: στον σεβασμό στον καλλιτέχνη, στον σεβασμό στο κοινό, αλλά και στην αθόρυβη προσφορά όλων αυτών των ανθρώπων που το κρατούν ζωντανό. Δεν είναι απλώς μια "καλή φιλοξενία". Είναι μια πράξη πολιτισμού. 

Σημείο προπώλησης εισιτηρίων:

Η προπώληση των εισιτηρίων θα πραγματοποιείται, όπως κάθε χρόνο, στο "Κέντρο Τύπου".. Παράλληλα, αρκετοί θίασοι διαθέτουν και ηλεκτρονική πλατφόρμα προπώλησης, ώστε το κοινό να μπορεί να εξασφαλίσει εγκαίρως τη θέση του.


Featured

Σπύρος Μοσκόβου: Η Αίγινα μέσα από το βλέμμα ενός δημοσιογράφου. Μνήμη, ταυτότητα και ευρωπαϊκή οπτική.

IMG_20250604_114928.jpg

Στο στούντιο του Aegina Portal φιλοξενήθηκε ο Σπύρος Μοσκόβου, μέχρι πρότινος διευθυντής της ελληνικής υπηρεσίας της Deutsche Welle, ένας άνθρωπος που συνδέεται τόσο με την Αίγινα όσο και με την ελληνογερμανική δημοσιογραφία.


Με καταγωγή από την πλευρά της μητέρας του στο νησί, ο κ. Μοσκόβου αποτελεί έναν σημαντικό συνομιλητή, όχι μόνο λόγω της επαγγελματικής του πορείας αλλά και χάρη στη ματιά του πάνω στην τοπική πραγματικότητα.

Η Αίγινα, όπως αναφέρει ο ίδιος, φαίνεται να έχει επανέλθει στο προσκήνιο τα τελευταία χρόνια, κυρίως χάρη στους Αθηναίους που επέλεξαν να αποκτήσουν σπίτια στο νησί, κρατώντας ζωντανό τον τοπικό χαρακτήρα. Η Deutsche Welle, μέσω σύντομων ντοκιμαντέρ, ρεπορτάζ και αφιερωμάτων, έχει αναδείξει την πολιτιστική, ιστορική και καθημερινή ταυτότητα της Αίγινας, είτε πρόκειται για εκθέσεις, τοπικές πρωτοβουλίες ή σημαντικά πρόσωπα, όπως ο Σταύρος Ξαρχάκος μαζί με τον Κώστα Βαρώτσο ή τον εικαστικό Τάκη Καλμούχο, πιο πρόσφατα.

Η τελευταία έκθεση του Καλμούχου, στην οποία περιλαμβανόταν και ένας πίνακας αφιερωμένος στη γερμανική κατοχή, αποτέλεσε έναυσμα για να θιχθεί ένα ευρύτερο θέμα: η συλλογική μνήμη και η ενοχή, που παραμένουν κεντρικά στη δημόσια συζήτηση στη Γερμανία. Ο κ. Μοσκόβου υπογραμμίζει τη σημασία της διαφορετικής οπτικής που η Deutsche Welle επιδιώκει να μεταφέρει στο ελληνικό κοινό – μια ματιά που εμπλουτίζει τη δημοσιογραφία με βάθος, ιστορική επίγνωση και σεβασμό στην πολυπλοκότητα των σχέσεων μεταξύ των λαών.

Η ελληνική υπηρεσία της Deutsche Welle, που ιδρύθηκε το 1964, απέκτησε κρίσιμη σημασία κατά τη διάρκεια της δικτατορίας στην Ελλάδα. Ο ραδιοφωνικός της λόγος, που ακουγόταν από εκατομμύρια ακροατές στα Βραχέα, αποτέλεσε ένα αντίβαρο στην καταστολή και τη λογοκρισία, καταγράφοντας μια από τις πιο σημαντικές σελίδες της ραδιοφωνίας και της ελληνογερμανικής ιστορίας.

Ο κ. Μοσκόβου δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στις μικρές, καθημερινές λεπτομέρειες της ζωής στην Αίγινα που τον συγκινούν: από τις γειτονικές φωνές που συζητούν το μεσημεριανό τραπέζι έως τη διατήρηση του πολεοδομικού χαρακτήρα του νησιού, το ιδιαίτερο φως, το κλίμα και τις προσπάθειες της τοπικής κοινωνίας να εξελιχθεί, χωρίς να χάσει την ταυτότητά της.

Η συνομιλία αυτή ήταν μια υπενθύμιση ότι η Αίγινα είναι κάτι παραπάνω από ένας τουριστικός προορισμός: είναι ένα πολιτιστικό και κοινωνικό μικροσύμπαν, το οποίο μέσα από τα μάτια ανθρώπων όπως ο Σπύρος Μοσκόβου αποκτά νέα, ουσιαστική διάσταση.
Featured

Μία επισκόπηση της αθλητικής χρονιάς που πέρασε για τις ομάδες της Αίγινας, από τον Σταύρο Ρωπαΐτη.

IMG_20250602_155844.jpg
Με τις αγωνιστικές υποχρεώσεις των ομάδων της Αίγινας σε ποδόσφαιρο, basket και volley να έχουν ολοκληρωθεί, ο Σταύρος Ρωπαΐτης παρουσίασε την αγωνιστική εικόνα της χρονιάς που έφυγε, με φόντο μάλιστα μια πρόσφατη μεγάλη επιτυχία της Ακαδημίας Μυρμιδών Αίγινας, Κυπελλούχου Ελλάδας Κ12 Futsal 2025, σημάδι ότι η τροχιά των ομάδων του νησιού, ειδικά στις υποδομές είναι ανοδική. 


Α.Ε. Σαρωνικός Αίγινας: Μια δύσκολη χρονιά, που κλείνει με ελπίδα για το μέλλον από την Κ14.


Η  Α.Ε. Σαρωνικός Αίγινας  τερμάτισε στην 9η θέση με 8 νίκες, 5 ισοπαλίες και 11 ήττες, με γκολ υπέρ-κατά 26-41. Το κύριο πρόβλημα αναδείχθηκε η έλλειψη επιθετικής δημιουργικότητας, όπως αποδεικνύει ο χαμηλός αριθμός τερμάτων. Παράδοξα, οι πρώτοι σκόρερ της ομάδας ήταν ο αμυντικός Χάρις Αγγελάκης (5 γκολ) και ο μεσοεπιθετικός Αντώνης Χρυσοχός, γεγονός που υπογράμμισε την ανάγκη για ενίσχυση της γραμμής επίθεσης.

Η σεζόν σημαδεύτηκε και από την αλλαγή προπονητή, με τον Δημήτρη Μπιζιώτα να αντικαθιστά τον βετεράνο Θανάση Μπακόμητρο, ο οποίος παρέμεινε στα τμήματα υποδομής. Παρά τις δυσκολίες, η ομάδα έδειξε ανθεκτικότητα, και οι φίλαθλοι ελπίζουν ότι η διοίκηση θα λάβει τα απαραίτητα μέτρα για μια πιο ανταγωνιστική εμφάνιση την επόμενη χρονιά.

Η μεγαλύτερη επιτυχία της χρονιάς για τον σύλλογο προήλθε από τα τμήματα υποδομής. Το Κ 14 της  Α.Ε. Σαρωνικός Αίγινας   κατέκτησε την 3η θέση στο ηλικιακό του πρωτάθλημα και έφτασε στον μικρό τελικό του πρωταθλήματος νικώντας 1-0. «Έδειξε από την αρχή ότι θα πήγαινε καλά. Η τρίτη θέση ήταν δίκαιη», τόνισε ο Σταύρος Ρωπαΐτης, υπογραμμίζοντας τη σημασία της συνεχούς επένδυσης στα νέα ταλέντα.

Η  Α.Ε. Σαρωνικός Αίγινας  αντιμετώπισε προκλήσεις στο ανδρικό τμήμα, αλλά η επιτυχία των ακαδημιών αποτελεί σημαντικό σημείο αναφοράς για το μέλλον. 

Μυρμιδώνες Αίγινας: Τριπλή Επιτυχία στο Φούτσαλ με Πρωταθλήματα και Πανελλήνιες διακρίσεις.

Οι Μυρμιδόνες, το K12 των Μυρμιδώνων κατέκτησε το κύπελο Ελλάδος στην ΕΠΣ ΣΑΛΑΣ στο ποδόσφαιρο 5x5, το λεγόμενο Φούτσαλ, κερδίζοντας στον τελικό τον Ερμή Ζωγράφου με το εντυπωσιακό 7-1. Έφερε μία πολύ σημαντική επιτυχία στην Αίγινα η ομάδα των Μυρμιδώνων. Είχε μία πάρα πολύ καλή χρονιά. Το K14 τερμάτισε τρίτο στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα 5x5 και κερδίζοντας τον Αστέρα Αλίμου στον μικρό τελικό με 5-1 ενώ το K14 κατέκτησε την τρίτη θέση τουρνουά Acropolis Academy κερδίζοντας τον μικρό τελικό στα πέναλτι 5-4 ενώ ο κανονικός αγώνας ήταν 2-2.

Πολύ σημαντικές επιτυχίες. Νομίζω είναι και η πρώτη φορά που έχουμε τρεις συνεχόμενες για το σύλλογο των Μυρμιδώνων. Και εκεί πολύ καλή δουλειά, από τους Μυρμιδώνες, με τον Βαγγέλη Μαργαρώνη, τον Σωτήρη Κρεούζη, την Μαρία Μπέση και άλλους που ασχολούνται με το σύλλογο στο Φούτσαλ.

Παναιγιναϊκός: Στις δυσκολίες η ομάδα αντέταξε ταλέντο και σπάνια ψυχικά αποθέματα.

Στο μπάσκετ, το εφηβικό τμήμα του Παναγιναϊκού είχε μια μέτρια προς καλή χρονιά. Στην πρώτη φάση του πρωταθλήματος τερμάτισε στην 6η θέση (5 νίκες – 9 ήττες), σε έναν δύσκολο όμιλο. Το παιδικό κατάφερε να περάσει στα play-offs, εκεί όμως αντιμετώπισε την Αμφιάλη, μια εξαιρετικά ισχυρή ομάδα που ολοκλήρωσε το πρωτάθλημα αήττητη (14-0). Ο Παναγιναϊκός της έβαλε δύσκολα, όμως δεν τα κατάφερε να πάρει αυτός την πρόκριση.

Θυμίζουμε ότι ο Παναγιναϊκός είχε τελειώσει στην τέταρτη θέση με ρεκόρ οχτώ νίκες και έξι ήττες. Ήταν αρχικά στην έβδομη θέση όμως είχαν πέντε συνεχόμενες νίκες και ανέβηκε, οπότε πήγε στα play-offs εκεί έπεσε πάνω στην Αμφιάλη η οποία ήταν μια πραγματικά πολύ σημαντική δύναμη.

Volley - ΑΟΑ Σαρωνικός. Η σωστή δουλειά φάνηκε στο γήπεδο.

Και εκεί είχαμε σημαντικές στιγμές για τα δύο τμήματα, τα αγωνιστικά του Σαρωνικού, και το Κ18 και το Κ16. Και τα δύο τμήματα, για ακόμα μια χρονιά, πέρασαν στην επόμενη φάση.

Φάνηκε από την αρχή του πρωταθλήματος — ξεκίνησε πρώτα το Κ18 τον Οκτώβριο — ότι θα έχουμε σημαντικές στιγμές. Από την πρώτη αγωνιστική, όταν ηττήθηκε με 3-2 σετ. Όταν χάνεις 3-2 σετ, παίρνεις τον έναν βαθμό,· δύο παίρνει ο νικητής. Χάσαμε 3-2 σετ από τον Άρη Αιγάλεω εδώ στην Αίγινα, και φάνηκε ότι θα είναι κάτι καλύτερο φέτος, καθώς ο Άρης Αιγάλεω τα τελευταία χρόνια αντιμετωπίζει τον Σαρωνικό και τον κερδίζει με σχετική άνεση.

Φέτος δεν έγινε αυτό. Ο Σαρωνικός του έβαλε πάρα πολύ δύσκολα, προηγήθηκε και με 2-1 σετ. Φάνηκε ότι γίνεται πολύ καλή δουλειά και ότι θα έχουμε καλές στιγμές. Πέρασε στην επόμενη φάση με σχετική άνεση. 

Το Κ16, το οποίο και αυτό πέρασε στις 16 καλύτερες ομάδες της ΕΣΠΕΔΑ. Μάλιστα, εχθές ολοκληρώθηκε και το πρωτάθλημα, με την Δραπετσώνα να παίρνει το πρώτο πρωτάθλημα της ιστορίας της, στο Final 4 της Ηλιούπολης, κόντρα στον Τελαμώνα στον τελικό, κερδίζοντας 3-0. Ο περσινός φιναλίστ ήταν ο Τελαμώνας Σαλαμίνας. Η Δραπετσώνα, λοιπόν, η νέα πρωταθλήτρια, μάλιστα, μεταδόθηκαν τα παιχνίδια από το κανάλι στο YouTube και ο σπίκερ ανέφερε και τον Σαρωνικό, καθώς ανέφερε και τη Χρυσή Βίβλο στο πρωτάθλημα των Παγκορασίδων και είπε ότι ο Σαρωνικός το 2015 είχε πάρει το πρωτάθλημα.

Κατά τη διάρκεια της εκπομπής σχολιάστηκε από τον Γιώργο Στριγάρη η απουσία του κλειστού γηπέδου, που σαμποτάρει τις φιλότιμες προσπάθειες της διοίκησης και των αθλητών μπάσκετ του Παναιγιναΐκού. "Γίνεται καλή προσπάθεια, αλλά πια είναι πολύ φανερό ότι αυτά τα παιδιά και οι άνθρωποι που ασχολούνται με το μπάσκετ, είναι οι πλέον αδικημένοι στο νησί με την έλλειψη του κλειστού. Είναι μια έλλειψη η οποία σαμποτάρει οποιαδήποτε προσπάθεια και να γίνεται". 

"Μετά από 40 χρόνια, ακόμα περιμένουμε αυτό το κλειστό", σχολίασε ο Σταύρος Ρωπαΐτης.

Επίσης, έγινε αναφορά στον Βασίλη Ζαμπέλη και στις σημαντικές διακρίσεις των τελευταίων ετών που έχει φέρει ο στίβος στην Αίγινα.

Featured

"ΔΕΗ 3x3 Street Basketball" στην παραλία της Αύρας το Σαββατοκύριακο 17 - 18 Μαΐου. Ξεκίνησαν οι εγγραφές. Ο αντιδήμαρχος αθλητισμού κ. Βασίλης Ζαμπέλης μιλά για την διοργάνωση.

1746264924937.jpg

Τον Βασίλη Ζαμπέλη με την ιδιότητά του ως αντιδήμαρχο Αθλητισμού, φιλοξένησε σήμερα το ραδιόφωνο του Aegina Portal, στο πλαίσιο της διοργάνωσης του "ΔΕΗ 3x3 Street Basketball",  που θα πραγματοποιηθεί στην Αίγινα, στην παραλία της Αύρας το Σαββατοκύριακο 17-18 Μαΐου 2025. 


Σύμφωνα με την σχετική ενημέρωση η Ελληνική Ομοσπονδία Καλαθοσφαίρισης (ΕΟΚ) συνεχίζει τη συνεργασία της με την ΔΕΗ και θέτουν από κοινού νέους στόχους που αποβλέπουν στην περαιτέρω ανάπτυξη και προβολή του αθλήματος καλαθοσφαίρισης 3x3. 

Για περισσότερες πληροφορίες και εγγραφές κάντε click εδώ.

Μετά από μία άκρως πετυχημένη χρονιά, το ΔΕΗ 3x3 Street Basketball συνεχίζει το ταξίδι του σε νέους σταθμούς σε όλη την Ελληνική Περιφέρεια! Επόμενη στάση είναι η Αίγινα (Παραλία Αύρα) το Σαββατοκύριακο 17-18 Μαΐου!

Οι πρώτες 2 ομάδες των τουρνουά σε Αγία Παρασκευή, Αίγινα, Καστορία και Σαντορίνη εξασφαλίζουν τη συμμετοχή τους στο κεντρικό ταμπλό στο τουρνουά της Ελευσίνας απο όπου θα αναδειχθεί η ομάδα που θα λάβει την πρόκριση για το FIBA 3x3 Challenger στο Lanzarote των Κανάριων Νησιών στην Ισπανία.

Εγγραφές για συμμετοχή στην εκδήλωση ΔΕΗ 3x3 Street Basketball – Αίγινα:

Οι εγγραφές γίνονται ΜΟΝΟ ηλεκτρονικά μέσω του play.fiba3x3.com. Εφαρμόζονται οι ακόλουθοι όροι:

Κάθε ομάδα έχει δικαίωμα να δηλώσει 3 ή 4 παίκτες.

Όλοι οι αθλητές και αθλήτριες όλων των κατηγοριών είναι υποχρεωτικό να έχουν ενεργό ή να δημιουργήσουν προφίλ στην επίσημη πλατφόρμα της παγκόσμιας ομοσπονδίας καλαθοσφαίρισης (play.fiba3x3.com).

Όλες οι ομάδες θα πρέπει να ανταποκριθούν στην επικοινωνία επιβεβαίωσης (που θα πραγματοποιηθεί τηλεφωνικά ή με email) αναφορικά με την συμμετοχή τους στο ΔΕΗ 3x3 Street Basketball – Αίγινα. Η οργανωτική επιτροπή θα επικοινωνήσει με εκπροσώπους των ομάδων λίγες ημέρες πριν την έναρξη του τουρνουά.

Ο εκπρόσωπος της ομάδας μπορεί να επιλέξει ελεύθερα το όνομα της ομάδας. Ωστόσο, αν το όνομα της ομάδας δεν είναι κατάλληλο (π.χ. έχει προσβλητικό, ρατσιστικό, σεξιστικό κλπ χαρακτήρα) θα υπάρχει επικοινωνία έτσι ώστε να πραγματοποιείται άμεσα η σχετική διόρθωση. Σε περίπτωση που αυτό δεν καταστεί εφικτό η συμμετοχή της ομάδας θα ακυρώνεται αυτομάτως.

Ηλικιακές κατηγορίες του τουρνουά ΔΕΗ 3x3 Street Basketball – Αίγινα:

Στο τουρνουά ΔΕΗ 3x3 Street Basketball – Αίγινα μπορούν να λάβουν μέρος ομάδες αμιγώς ανδρικές ή αμιγώς γυναικείες στις παρακάτω ηλικιακές κατηγορίες:

+18 (2007+)
U18 (2007)
U16 (2009)
U14 (2011)

Για την ηλικιακή κατηγορία U12 (2014) μπορούν να δημιουργηθούν μικτές ομάδες (αγόρια-κορίτσια).

Στα πλαίσια του τουρνουά θα βραβευτούν οι τρεις πρώτες νικήτριες ομάδες όλων των παραπάνω κατηγοριών.

ΔΕΗ 3x3 Street Basketball – Αίγινα, Check In:

Όλοι οι αθλητές είναι υποχρεωμένοι να φέρουν έγγραφο ταυτοπροσωπίας (ταυτότητα, διαβατήριο, πιστοποιητικό γέννησης κλπ) σε έντυπη ή ψηφιακή μορφή.
Οι ενήλικοι αθλητές θα πρέπει να συμπληρώνουν το ειδικό έγγραφο αποδοχής όρων συμμετοχής στο τουρνουά 3x3 ΔΕΗ Street Basketball - Αίγινα.
Στις περιπτώσεις ανήλικων αθλητριών και αθλητών το ειδικό έγγραφο αποδοχής όρων συμμετοχής στο τουρνουά ΔΕΗ 3x3 Street Basketball - Αίγινα θα πρέπει να συμπληρώνεται από τον ενήλικα συνοδό της ομάδας.

Αγωνιστικό πρόγραμμα του τουρνουά ΔΕΗ 3x3 Street Basketball – Αίγινα:

Το ακριβές πρόγραμμα του τουρνουά θα ανακοινωθεί στην επίσημη πλατφόρμα της παγκόσμιας ομοσπονδίας καλαθοσφαίρισης (https://play.fiba3x3.com/) καθώς και στον επίσημο δικτυακό τόπο της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης (https://basket.gr/3x3) και θα σταλεί με email σε όλους τους συμμετέχοντες, με το πέρας των εγγραφών.

Τα επόμενα event του ΔΕΗ 3x3 Street Basketball:

Σαντορίνη, 07-08.06.2025
Καστοριά, 05-06.07.2025
Ελευσίνα, 12-13.07.2025
Σπάρτη, 26-27.07.2025
Featured

Η κ. Άννα Γεραλή ζητά να ξεκινήσουν οι εργασίες για την επισκευή του Δημοτικού Θεάτρου Αίγινας.

1743755317948.jpg
Την ηθοποιό και σκηνοθέτη κ. Άννα Γεραλή φιλοξένησε το ραδιόφωνο του Aegina Portal, όχι με την ευκαιρία της πρεμιέρας κάποιας παράστασης όπως γινόταν στο παρελθόν, αλλά στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας που έχει αναλάβει η ίδια, ο Σύλλογος Φίλων του Δημοτικού Θεάτρου και δεκάδες καλλιτέχνες και άνθρωποι του πνεύματος προκειμένου να επισπευσθούν οι διαδικασίες για την επισκευή και τελικά την επαναλειτουργία του Δημοτικού Θεάτρου. 


Μία μικρή αναδρομή. Το Δημοτικό Θέατρο Αίγινας έκλεισε με εντολή του κ. Νίκου Πτερούδη, τότε προέδρου της ΚΕΔΑ, περίπου δυόμιση χρόνια πριν, λόγω σημαντικών προβλημάτων του κτηρίου. Η τελευταία παράσταση δόθηκε τον Ιανουάριο του 2020 και ακολούθησε η πανδημία. Τον Αύγουστο του 2023 δόθηκε η άδεια από την Εφορεία Αρχαιοτήτων, τμήμα Βυζαντινών Αρχαιοτήτων, για έκδοση της οποίας απαιτήθηκε αρκετός χρόνος. Η άδεια για τις οικοδομικές εργασίες εκδόθηκε τον Νοέμβριο του 2023. Φτάνοντας στον Απρίλιο του 2025, η κατάσταση παραμένει χωρίς καμία εξέλιξη.

 

Η συζήτηση ξεκίνησε με το πλαίσιο των ενεργειών που είχε αναφέρει ο κ. Νίκος Πτερούδης, στη συνέντευξη που είχε δώσει στο Aegina Portal στις 13 Δεκεμβρίου 2023 ως πρόεδρος της ΚΕΔΑ, λίγες μέρες πριν αυτή καταργηθεί μετά την εφαρμογή της σχετικής νομοθεσίας. 

 

Γ.Σ. : Μας είχε πει τότε, επίσης, ότι ο χώρος είχε πολλές επικινδυνότητες, ότι δεν διαθέτει άδεια συναθροίσεως κοινού και υπήρχε κίνηση για ηλεκτροπληξία, ενώ έμπαιναν νερά από τη σκεπή. Στις ίδιες δηλώσεις του είχε πει ότι δεν είναι κάτι πολύ χρόνο και ότι οι εργασίες θα διαρκούσαν γύρω στους δύο μήνες. Είπε ότι εκτός από τη μελέτη των εργασιών, που αφορούν κυρίως τα οικοδομικά και τα παρασκήνια, τους εξωτερικούς χώρους και τη σκεπή, έχει συνταχθεί και μία ακόμη μελέτη που αφορούσε το φωτισμό της σκηνής.

 

Τα καθίσματα να συμπληρώσουμε είχαν αλλάξει επί της θητείας της κυρίας και της Σαλπεά στην ΚΕΔΑ τότε και είχαν συμπληρωθεί αργότερα και έχουν τοποθετηθεί εκεί και παραμείνουν εκεί ως έχουν. Αυτά τα ανέφερα μέχρι τώρα για να δούμε πού βρισκόμαστε.  Έχουν γίνει ερωτήσεις. Δεν φαίνεται να υπάρχει. Υπάρχει και κάτι άλλο, στο προϋπολογισμό του 2025 υπάρχει το ποσό των 10.000 ευρώ για το Δημοτικό Θέατρο. Αυτά είναι...

Α. Γ. : Αστείο ποσό, βέβαια. Θα ήθελα να πω πάνω σε αυτό ότι πραγματικά ο κ. Πτερούδης σαν Προέδρος της ΚΕΔΑ τότε είχε ενδιαφερθεί πάρα πολύ για αυτή την ιστορία και την είχε σπρώξει. Η αλήθεια είναι ότι εκείνος ήταν, ο ίδιος το λέει, που έκλεισε το θέατρο γιατί πραγματικά το θέατρο είχε προβλήματα. Φυσικά, εμείς όλα αυτά τα χρόνια το λειτουργούσαμε παρ' όλα τα προβλήματα. Μάλιστα, είναι γνωστό ότι με τον άντρα μου είχαμε κάνει μία προσφορά και είχαμε βάλει τη θέρμανση στον χώρο, η οποία δεν είχε μπει ποτέ.


Ήταν πολύ σημαντικό γιατί μπαίναμε μέσα να κάνουμε πρόβα ή έμπαινε ο κόσμος και έτρεμε από το κρύο. Λοιπόν, το κάναμε εμείς αυτό με όλη μας την καρδιά. Προσφορά εμείς και φυσικά τα χρήματα που δώσαμε βγήκανε από τα εισιτήρια των παραστάσεων που κάναμε συν ένα καράβι μεγάλο του Συράκου που δόθηκε σαν λαχνός και μαζευτήκανε κάποια χρήματα και έγινε αυτό, το οποίο ήταν σημαντικό. Αλλά βεβαίως και η στέγη έσταζε και τα ηλεκτρολογικά ήταν πάρα πολύ επικίνδυνα. Μπορούσε να σκοτωθεί άνθρωπος δηλαδή. Προσέχαμε πάρα πολύ. Εν πάση περιπτώσει κάναμε ό,τι μπορούσαμε να το κρατήσουμε σε ένα επίπεδο το χώρο. 

 

Αυτό όμως δεν ήταν αρκετό και πολύ σωστά έκανε ο κ. Πτερούδης με τη διαφορά ότι υποτίθεται ότι το κλείνεις για να το φτιάξεις σε έναν εύλογό χρόνο. Όχι ύστερα που να έχουν περάσει 8 χρόνια και να μην έχει γίνει κάτι γιατί είναι κρίμα κι άδικο. Δηλαδή βρισκόμαστε σε ένα νησί που έχει τέτοιο πολιτισμό που είναι ένα βήμα από την Αθήνα, που υπάρχουν εδώ ομάδες οι οποίες με πάρα πολύ φιλότιμο προσπαθούν, άλλοι πιο πετυχημένα, άλλοι λιγότερο πετυχημένα δεν έχει σημασία. Υπάρχει όμως ένα ενδιαφέρον και κυρίως θα μπορούσε αυτός ο χώρος όπως είχα κουβεντιάσει τότε με τον δήμαρχο παλιά, τον κ. Σακκιώτη αυτός ο χώρος να μπορεί να λειτουργήσει ακόμα και να έχει και έσοδα ο δήμος από αυτό. Να έρχονται παραστάσεις από την Αθήνα. Τώρα υπάρχουν στην Αθήνα χιλιάδες παραστάσεις. Πάρα πολύ εύκολο θα μου ήταν να επικοινωνήσω με συναδέλφους και να μας έρχονται εδώ ας πούμε. Σχεδόν κάθε Σαββατοκυριακό θα μπορούσαμε να έχουμε μία παράσταση από την Αθήνα. Θα μπορούσε να γίνουν πράγματα πάρα πολύ σωστά. Παιδικό θέατρο, συναυλίες μικρές, κουαρτέτα.


Υπήρχε ένα πιάνο το οποίο ήταν ακούρντιστο το οποίο προσπαθούσαμε κάτι να κάνουμε σ' αυτό τελικά το πήρανε. Κάπου το πήγανε, δεν ξέρω πού. Δηλαδή δεν υπάρχει ανάλογο ενδιαφέρον στους ανθρώπους του Δήμου για να φτιαχτεί αυτός ο χώρος που είναι ο μοναδικός χώρος στην Αίγινα που μπορούσαν να γίνουν κάποιες επιπέδου πολιτιστικές παραστάσεις. Δεν υπάρχει άλλος χώρος. Είναι τρομερό. Το καλοκαίρι, έχουμε πολλούς χώρους. Τότε που κάναμε το κυβερνείο ήταν ένας χώρος καλός, που το είχαμε φτιάξει με κάποιο τρόπο εκεί και γινόταν και ακόμα είναι εκεί το φεστιβάλ.
Ωστόσο, κλειστός χώρος, κλειστός. 

 

Και βέβαια, επειδή κουβέντιασα με τον Δήμαρχο και το καλοκαίρι και μου είπε ότι θα κλείσουμε ένα ραντεβού να τα πούμε δεν έγινε ποτέ αυτό το ραντεβού, έφυγα κι εγώ.. Κάναμε λοιπόν αυτή την επιστολή για να ξαναγυρίσουμε εδώ, για να πούμε κάποια πράγματα μήπως και ευαισθητοποιηθεί κάπως περισσότερο το συμβούλιο και όλοι οι άνθρωποι από τους οποίους εξαρτάται αυτή η ιστορία για να δουν ότι υπάρχει πραγματικό ενδιαφέρον και από ανθρώπους οι οποίοι είναι επώνυμοι, είναι καλλιτέχνες, πολύ γνωστοί και οι οποίοι ζουν πάρα πολύ στην Αίγινα και θα θέλανε πάρα πολύ να υπάρχει ένας τέτοιος χώρος. Δηλαδή τι καλύτερο; Aς πούμε πας στη Σαλαμίνα και έχει μια θεατράρα, πας οπουδήποτε και υπάρχει θέατρο και να μην έχουμε στην Αίγινα ένα θέατρο; ενώ το έχουμε και είναι εδώ.

 

Bέβαια δεν θα ήταν καλό να γίνει αυτό και μετά να αρχίσουν να γίνονται εδώ συνελεύσεις, να γίνονται γιορτές των φροντιστηρίων, να γίνονται διάφορα τέτοια πράγματα που είναι εξωθεατρικά. H ελπίδα είναι ότι θα γίνει ένας χώρος που θα μπορούν να γίνονται θεατρικές και μουσικές παραστάσεις αξιόλογες, για να μπορεί να προσφερθεί κάτι ουσιαστικό σ' αυτό το νησί στους ανθρώπους που ζουν και το χειμώνα γιατί ζούμε πάρα πολλοί άνθρωποι το χειμώνα πια στην Αίγινα, αφήστε τα Σαββατοκύριακα, που ξέρουμε όλοι τι γίνεται δηλαδή, που χαλάει ο κόσμος και τις γιορτές. Δεν μπορούν όλοι να πηγαίνουν μόνο στις ταβέρνες μπορεί να θέλουν να δουν και μια παράσταση τι καλύτερο από αυτό βάζεις περίπτωση θα ήθελα να διαβάσω αυτή την επιστολή διαβάστε 

 

Γ.Σ. : Προσυπογράφω κι εγώ ότι το Δημοτικό Θέατρο πάντα γέμιζε, πάντα ήταν "sold out" που λέγαμε, οπότε νομίζω ότι η χρησιμότητά του και ο ρόλος του είναι αποδεδειγμένος. Επίσης, θα ήθελα να προσθέσω, για να μην αδικήσω τον κύριο Δήμαρχο, ότι ποτέ δεν αρνήθηκε κι εδώ είναι λίγο το παράδοξο της υπόθεσης, ποτέ δεν αρνήθηκε ότι θέλει να προχωρήσει την επισκευή του Δημοτικού Θεάτρου αλλά ωστόσο ποτέ δεν έχει δώσει μια συγκεκριμένη ημερομηνία ή.. 

 

Α . Γ. : Ακριβώς και αυτό το ποσό των 10.000 που έβαλε στον προϋπολογισμό είναι αστείο έτσι, δηλαδή έλεος, 

 

Γ.Σ. : Μπορεί να διορθωθεί με μια αναμόρφωση... 

 

Α . Γ. : Όχι δεν είναι αυτό το ποσό χωρίς, να είναι όμως και κανένα τεράστιο ποσό και από ό,τι είδα πριν από λίγο καιρό στο Aegina Portal υπάρχει ένα απόθεμα 9.500.000 στο Δήμο τα οποία ακριβώς αυτά τα χρήματα γιατί τα φυλάμε; δεν κατάλαβα. Tου Δήμου είναι, δεν είναι για να γίνουν έργα ουσιαστικά; για το Δήμο για τον κόσμο, δηλαδή τι είναι να τα βλέπουμε και να λέμε "Aχ τι ωραία που μαζεύουμε αυτά τα εκατομμύρια και είμαστε ένας πλούσιος Δήμος!". Ωραία αυτά τα χρήματα ,όμως είναι για να γίνονται έργα, δεν είναι για να τα κοιτάμε, εκτός αν είναι επιχείρηση ο Δήμος, δεν ξέρω. Ελπίζω πως δεν είναι αυτό το... επιχείρηση, με την έννοια ότι η επιχείρηση θέλει να κερδίζει και να αποταμιεύει ο σκοπός είναι και να κάνει πράγματα που είναι για το κοινό καλό και όχι μόνο για την επιφάνεια, γιατί για την επιφάνεια έργα έχουν γίνει και γίνονται, ο σκοπός είναι να γίνει και για την ουσία.

 

Γ.Σ. : Να συμπληρώσω ότι επί της ουσίας, όταν υπάρχει μια έκδοση για άδεια που αφορούν μικρής κλίμακας εργασίες, το κόστος δεν είναι πολύ μεγάλο.  Έτσι, άρα και 9 εκατομμύρια να μην είχε και πάλι θα μπορούσε να το κάνει με κάποιο πρόγραμμα χρηματοδότησης. Επαναλαμβάνω το ζητούμενο είναι να υπάρξει η ανάληψη υποχρέωσης, ότι θα ξεκινήσει αυτό το έργο, καθώς όλα φαίνεται να είναι έτοιμα. 

 

Στη συνέχεια η κ. Άννα Γεραλή διάβασε επιστολή του Συλλόγου Φίλων του Δημοτικού Θεάτρου Αίγινας, προς τον Δήμαρχο κ. Γιάννη Ζορμπά, για την επίσπευση της επισκευής Δημοτικού Θεάτρου, που είχε σταλεί τον Νοέμβριο του 2024 και είχε διαβαστεί στο Δημοτικό Συμβούλιο. Συμπλήρωσε, ότι ακόμη δεν έχει λάβει απάντηση στην συγκεκριμένη επιστολή σημειώνοντας "ότι αυτό δεν είναι καλό".

 

Κύριε Δήμαρχε,

Αγαπητέ κύριε Ζορμπά, εμείς οι καλλιτέχνες αλλά και όλοι οι πνευματικοί άνθρωποι, οι νέοι αλλά και όλοι οι δημότες που ενδιαφέρονται για τον πολιτισμό, σας ζητούμε να επισπεύσετε τις διαδικασίες για την επισκευή του ιστορικού Δημοτικού Θεάτρου της Αίγινας. Όπως γνωρίζετε, είναι ο μοναδικός χώρος στο νησί που μπορεί να υποδεχθεί σωστά κοινό και καλλιτέχνες. Υπάρχουν άλλωστε τα χρήματα και οι άδειες, όπως γνωρίζετε, καθώς και η μελέτη για τον εξοπλισμό του Θεάτρου με φώτα και ηχητικό σύστημα για να λειτουργήσει ο χώρος αξιοπρεπώς.

Ο υπέροχος χώρος του Θεάτρου με σωστή φροντίδα θα μπορέσει επιτέλους να γίνει αγκαλιά και πόλος έλξης για όλους τους δημότες της Αίγινας, κάτι που λείπει στο νησί ιδιαίτερα στη χειμερινή περίοδο.

Είμαστε στη διάθεσή σας για όποια βοήθεια χρειαστεί σε επίπεδο γνώσεων και πληροφοριών που αφορούν στο έργο της λειτουργίας του Θεάτρου. Είναι κρίμα να μένει ανενεργό αυτό το τόσο σημαντικό για τον πολιτισμό του νησιού μας κτίριο.

Με τιμή,
Η Προέδρος

Άννα Γεραλή

Υπογραφές:
Α) Σύλλογοι
Σύλλογος Γυναικών Αίγινας
Σύλλογος Ενεργών Πολιτών
Μορφωτικός Σύλλογος Αίγινας «Ο Καποδίστριας»

Β) Άτομα
Χάρις Αλεξίου, τραγουδίστρια, μουσικός
Νάνσυ Αυγέρη, χορογράφος
Κώστας Βαρώτσος, γλύπτης
Στέλιος Βαφέας, αρχιτέκτων, θεατρικός παραγωγός
Δημήτρης Βλάικος, φωτογράφος
Κατερίνα Γιάννακα, ζωγράφος
Δέσποινα Γιαννούλη, ηθοποιός, δικηγόρος
Μαργαρίτα Εκκλησιάρχου, κεραμίστρια
Γιώργος Καπουτζίδης, ηθοποιός - συγγραφέας
Ακύλας Καραζήσης, ηθοποιός, σκηνοθέτης
Σμαράγδα Καρύδη, ηθοποιός
Καλλιόπη Κοπανίτσα, ζωγράφος, σκηνογράφος
Μαρία Κοπανίτσα, συγγραφέας
Γιώργος Κυριακόπουλος, συγγραφέας
Μαρία Λαγωνίκα, παιδαγωγός
Όλια Λαζαρίδου, ηθοποιός, σκηνοθέτης
Ντόρα Μπακοπούλου, μουσικός
Νίκος Μπακουνάκης, δημοσιογράφος, συγγραφέας
Τάκης Μουτσάτσος, ναύαρχος, πρώην αντιδήμαρχος
Γιώργος Μπήτρος, καθηγητής
Γιώργος Νανούρης, ηθοποιός, σκηνοθέτης
Παναγιώτης Νικολαΐδης, πολιτικός μηχανικός
Μαριλένα Ρασιδάκη, θεατρολόγος, σκηνοθέτης
Θεοδώρα Χωραφά, κεραμίστρια

 

Γ.Σ. : Βεβαίως. Πολύ σημαντικοί άνθρωποι του πνεύματος, έχουν προσφέρει όλοι. Oι περισσότεροι από το σύνολο είναι γνωστoί και για την προσφορά στο νησί. Και άρα τώρα, εδώ, τίθεται πλέον ξανά το ερώτημα, πότε θα υπάρξει η έναρξη των εργασιών. Και βέβαια για εμάς παρακολουθούμε την αυτοδιοίκηση, είναι για ποιο λόγο παραμένει μέχρι αυτή τη στιγμή, περνάει ο καιρός χωρίς να ξεκινάνε κάποιες διαδικασίες για την επισκευή του Δημοτικού Θεάτρου.


Α . Γ. :   Εμείς όλοι είμαστε σίγουροι, ότι είναι καθαρά θέμα επιλογής. Δηλαδή, πρέπει το λέω γιατί είναι απαίτηση πια και δεν είναι αστείο πια αυτό, πρέπει να αποφασιστεί σύντομα να ξεκινήσουν οι εργασίες για αυτό το χώρο. Είναι ένας χώρος λειτουργικός για το νησί. Δεν είναι απλώς ένα αξιοθέατο που κατά την γνώμη μου όλα τα σημαντικά κτήρια φυσικά, όχι μόνο πρέπει να φτιαχτούν, αλλά και να αποδοθούν στο κοινό και να υπάρχει και τρόπος να τα επισκέπτεται κανείς, αλλά μιλάμε τώρα για έναν χώρο ο οποίος θα είναι και αποδοτικός.


Γ.Σ. :  Βεβαίως. Σίγουρα θα είναι... 

 

Α . Γ. :   Παρακαλούμε ιδιαιτέρως τον κύριο Δήμαρχο και όλους τους κυρίους της αντιπολίτευσης και της συμπολίτευσης που θέλουν να προσφέρουν σ' αυτό το νησί και είμαστε σίγουροι γι' αυτό το έχουν αποδείξει σε πολλούς, τομείς να ασχοληθούν ιδιαίτερα και με αυτό το θέμα του Δημοτικού Θέατρου Αίγινας, Είναι πολύ σημαντικό. 

 

Γ.Σ. : Ωραία. Ας ελπίσουμε λοιπόν ότι θα εισακουστεί η φωνή σας, θα εισακουστεί η φωνή όλων εκείνων που στην υπογράφουν το κείμενο...

 

Α . Γ. :   Νομίζω ότι και ο κόσμος το θέλει και ο κόσμος το θέλει κύριε Στριγάρη. Ξέρετε πόσες φορές με σταματάνε στον δρόμο, τι θα γίνει κυρία Γεραλή δεν θα δούμε καμιά παράσταση γιατί σταματήσατε; τι κάνετε; Ξέρετε πόσος κόσμος; όπου πάω από το σούπερ μάρκετ μέχρι το κομμωτήριο μέχρι, τι να πω δηλαδή, μέσα στην αγορά, στις καφετέριες, παντού. Tο θέλει ο κόσμος το έχει ευχαριστηθεί, είναι ζωντανό πράγμα το θέατρο, είναι άλλο από το σινεμά και τη τηλεόραση και το σινεμά είναι εξαιρετική ιστορία, αλλά το ζωντανό... Στην Αθήνα, τα θέατρα είναι γεμάτα, δεν βρίσκεις θέση είναι sold out υπάρχει τρομερό ενδιαφέρον του κόσμου γιατί έχει βαρεθεί και τη τηλεόραση πια συνέχεια μέσα και οι νέοι άνθρωποι έχουν ανάγκη από κάτι καλύτερο...

 
Μπορείτε να δείτε ολόκληρη τη συζήτηση στο video που συνοδεύει το άρθρο.

Featured

Ο δημοτικός σύμβουλος κ. Μανόλης Λογοθέτης για την Διοικούσα Επιτροπή, το Κέντρο Υγείας και την πρωτοβάθμια περίθαλψη στην Αίγινα.

1740339737349.jpg
Τον δημοτικό σύμβουλο, ιατρό κ. Μανόλη Λογοθέτη, μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του Κέντρου Υγείας Αίγινας και της Δημοτικής Επιτροπής Υγείας, φιλοξένησε το ραδιόφωνο του Aegina Portal. 


Η παρέμβασή του έγινε με αφορμή τις δηλώσεις του κ. Στέλιου Θεριανού, στις 5 Φεβρουαρίου 2025, σχετικά με τις συνεδριάσεις Διοικούσας Επιτροπής του Κέντρου Υγείας Αίγινας, αλλά και τις παρεμβάσεις του στο Δημοτικό Συμβούλιο σχετικά με την λειτουργία του Κέντρου Υγείας και την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας στην Αίγινα.

Αποσπάσματα από την συζήτηση:

Για την λειτουργία της Διοικούσας Επιτροπής του Κέντρου Υγείας Αίγινας.

Μ.Λ.: Χωρίς να γνωρίζω τον λόγο, εδώ και τρία, τέσσερα χρόνια ο κ. Θεριανός έπαψε να συγκαλεί την Διοικούσα Επιτροπή, όπου για μένα ήταν κάτι που ήταν πολύ σοβαρό, αλλά δεν μπορούσα να κάνω τίποτα παραπάνω παρά να καταθέσω δύο με τρεις φορές στην αρχή του διαστήματος αυτού το αίτημα να κάνουμε Διοικούσα Επιτροπή και να καταθέσω παράλληλα και συγκεκριμένες προτάσεις για το πώς θα κινηθεί παραπέρα η Διοικούσα Επιτροπή στα θέματα του Κέντρου Υγείας.

Δεν πήρα καμία απάντηση από τη μεριά του κ. Θεριανού και μου κάνει πολύ εντύπωση που δήλωσε σε εσάς πριν από μερικές μέρες ότι αρκούσε ότι ήταν τα δύο μέλη μέσα στο Κέντρο Υγείας και έτσι ήταν απαραίτητο να γίνεται η Κεντρική Διοικούσα Επιτροπή μιας και μπορούσαν να λύνουν τα προβλήματα τα οποία παρουσιαζόντουσαν. Αγνοούσε προφανώς ότι η Διοικούσα Επιτροπή δεν έχει μονάχα να λύσει τα υπηρεσιακά προβλήματα, αλλά και μια σειρά από άλλα προβλήματα, περιλαμβανομένων και του τρόπου οργάνωσης του Κέντρου Υγείας καταγραφής των ελλείψεων τα οποία θα είχε και προτάσεις προς τη ΔΥΠΕ με ποιο τρόπο αυτά θα λυνόντουσαν. Η τελευταία συνεδρίαση που κάναμε είχα καταθέσει συγκεκριμένη ολοκληρωμένη πρόταση.

Γ.Σ.: Στις 18 Ιουλίου 2022 (εκ παραδρομής αναφέρθηκε 22 Ιουλίου 2022) είχατε κάνει μία παρέμβαση στο Δημοτικό Συμβούλιο και είχατε πει ότι η Διοικούσα Επιτροπή έχει να συνεδριάσει οχτώ μήνες. 18 Ιουλίου του 2022. Το 22. Από τότε έχει να συνεδριάσει;

Μ.Λ.: Και λίγο ακόμα πιο μπροστά. Οχτώ μήνες πριν από τον Ιούλιο που λέτε. Ακριβώς. Η τελευταία μας συνεδρίαση αφορούσε πρόταση που κατέθεσα ότι με ποιο τρόπο θα καλυφθούν τα τεράστια, τα απαράδεκτα κοινά που υπήρχε για τα σοβαρά περιστατικά στο Κέντρο Υγείας και πήρα τη διαβεβαίωση ότι θα κάνουμε και ένα επόμενο για να τα υλοποιήσουμε αυτά. Σε εκείνη την πρόταση από τη δική μου τη μεριά τοποθετήθηκα, ότι υπάρχει το νομικό πλαίσιο που μας καλύπτει απόλυτα για την πρόταση την οποία κάνω, αλλά από εκεί και πέρα δεν ξανάγινε καμία διοικούσα επιτροπή.

Γ.Σ.:  Τις αντιδράσεις, επειδή το έχετε αναφέρει αρκετές φορές το Δημοτικό Συμβούλιο έχετε και μια θα πω αρκετά αιχμηρή παρέμβαση πρόσφατα το 2023 όπου κάνετε λόγο για λειτουργική κατάρρευση του Κέντρου Υγείας και αναφέρετε πάλι ότι δεν συνεδριάζει η επιτροπή, ποια είναι η αντίδραση των Δημοτικών Συμβούλων, εκείνων δηλαδή των συναδέλφων σας που σας όρισαν σε αυτή τη θέση. 

Μ.Λ.: Δεν θέλω να μπω σε διαδικασία αντιπαράθεσης με Δημοτικούς Συμβούλους, αλλά μια αναφορά γενική είναι ότι μάλλον κινούμε από πολιτικά αντιπολιτευτικά στοιχεία, ήταν η μία στάση που ήταν και η δεύτερη στάση ήταν ότι οι εργαζόμενοι στο Κέντρο Υγείας κάνουν ό,τι μπορούν για να μην καταρρεύσει λειτουργικά το Κέντρο Υγείας και το οποίο είναι σε μια καλή κατάσταση. Αυτή είναι η αντίδραση που υπήρχε από τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου.

Γ.Σ.: Στη συγκεκριμένη συνεδρίαση όντως υπήρχε μια παρέμβαση όπως θυμάμαι τόσο του κ. Φίλιππου Τζίτζη, όσο και της κ. Σαλπαία και του κ. Θεριανού που υπεραμύνθηκαν των προσπαθειών που κάνουν οι εργαζόμενοι στο Κέντρο Υγείας. Έχω την αίσθηση όμως ότι δεν αποσκοπούσε στους εργαζόμενους του Κέντρου Υγείας η παρέμβασή σας. 

Μ.Λ.: Αυτό είναι σωστό και νομίζω ότι είναι η σταθερή στάση που έχω σε σχέση με το τι εννοώ λειτουργική κατάρρευση.  Το τι εννοώ λειτουργική κατάρρευση και τι εννοώ λειτουργία του Κέντρου Υγείας. Πρέπει το Κέντρο Υγείας να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του, που είναι καθορισμένες στο Κέντρο Υγείας και είναι κρίμα που δεν μπορεί να ανταποκριθεί για διάφορους λόγους. Οι λόγοι είναι από μένα εντοπισμένοι.

Υπάρχουν κάποιοι άλλοι που θεωρούν ότι είναι απλά και μόνο η υποστελέχωση. Η δικιά μου άποψη είναι ότι πέρα από την υποστελέχωση, ότι  θα μπορούσε να έχει άλλο δυναμικό το Κέντρο Υγείας, υπάρχει και ένα ζήτημα οργανωτικής διάρθρωσης του Κέντρου Υγείας και χρήσης από το Κέντρο Υγείας, τουλάχιστον για ορισμένα περιστατικά όλου του ιατρικού δυναμικού που υπάρχει πάνω στην Αίγινα. Αν μου δώσετε την ευκαιρία θα το αναλύσω αυτό λίγο παραπέρα. Και έχω και τη χαρά παρόλο που δεν είμαι από εκείνους που στηρίζει ιδιαίτερα, με το δικό μου τρόπο την κυβερνητική πολιτική, ότι ο τελευταίος νόμος που πέρασαν περιλαμβάνει απόλυτα μέσα τα στοιχεία εκείνα που θεωρώ ότι είναι δυνατόν στην Αίγινα να αναβαθμίσουν εντελώς την προσφορά του Κέντρου Υγείας. 

Για την Επιτροπή Υγείας.

Γ.Σ.: Να πάμε και σε μία άλλη ιδιότητά σας, θα ήθελα να το ρωτήσω και αυτό. Είσαστε μέλος της Επιτροπής Υγείας του Δήμου της Αίγινας. 

Μ.Λ.: Μάλιστα.

Γ.Σ.: Αυτή η επιτροπή έχει κυρίως συμβουλευτικό ρόλο. Αλλά θα ήθελα να ξέρω, συνεδριάζει για το ζήτημα του Κέντρου Υγείας, ειδικά για όσα συνέβησαν πρόσφατα τον τελευταίο χρόνο. Έχει συνεδριάσει, έχει πάρει κάποιες θέσεις; 

Μ.Λ.: Μία φορά μετά από πολλή έντονη πίεση δικιά μου στο Δημοτικό Συμβούλιο και το θεωρώ ότι είναι πολύ εύκολο εδώ να τοποθετηθώ, ότι είναι από τις μεγάλες παραλήψεις της Δημοτικής Αρχής. Είναι από τις μεγάλες παραλήψεις, ότι δεν ενδιαφέρεται καθόλου να κινήσει την Επιτροπή Υγείας αν και υπάρχουν πολλά ζητήματα που έπρεπε να περνάνε μέσα από την Επιτροπή Υγείας σαν προτάσεις και σαν κινήσεις, ενεργοποίησης της Δημοτικής Αρχής στα θέματα της υγείας.

Γ.Σ.:   Ποια είναι αυτά, για πείτε μας μερικά έτσι αν είναι πράγματα τα οποία ουσιαστικά μπορεί ένας... 

Μ.Λ.: Προσπαθώ να παραμείνω εκτός αντιπαράθεσης με τη Δημοτική Αρχή γιατί έχω μια, έτσι, άποψη ότι πρέπει να λύσουμε τα ζητήματα αυτά μέσα από μια συνεννόηση και όχι από μια αντιπαράθεση σε σχέση με τα ζητήματα αυτά προς το κοινό. 

Γ.Σ.: Βέβαια να ξέρετε ότι υπάρχουν και εμείς πολίτες που είμαστε και φορολογούμενοι και προσπαθούμε και εμείς, θέλουμε περισσότερο από καθένα να υπάρχει ένα πολύ καλό επίπεδο υγείας στην Αίγινα...

Μ.Λ.: Μου επιτρέπετε λοιπόν να δώσω μια σχετική απάντηση.

Γ.Σ.:  Βεβαίως. 

Μ.Λ.: Και πάλι μες στο νόμο που έχουν περάσει τώρα, αλλά και σε προηγούμενους νόμους είναι πολύ βασικό κομμάτι για τα θέματα της υγείας, η ενασχόληση της τοπικής αυτοδιοίκησης με τα θέματα της υγείας. Σε πάρα πολλούς δήμους σε μια πρόχειρη προσπάθεια που έκανα, διαπίστωσα ότι υπάρχουν παραπάνω από τους μισούς δήμους στον βαθμό που μπορούσαν να ελέγξω τους δήμους, που διαθέτουν δημοτική ιατρική υπηρεσία που ασχολείται με συγκεκριμένα θέματα.

Για την Αίγινα αυτή η δημοτική ιατρική υπηρεσία μπορούσε να έχει πάρει τη μορφή στήριξης και υποστήριξης του Κέντρου Υγείας στη λειτουργία τους και πάντα μέσα στα νόμιμα πλαίσια και πάντα αποδοτικά για τη λειτουργία της Αίγινας. Για τη λειτουργία του Κέντρου Υγείας. Αυτή λοιπόν ήταν η βασική μου τοποθέτηση. Είναι επανειλημμένη. Σε κάθε φορά του σχεδόν το λέω ότι αυτό πρέπει να γίνει, αλλά δεν έχω βρει κάποια ανταπόκριση από την πλευρά της Δημοτικής Αρχής. 

Αν δεν κάνω λάθος, έχει περάσει και ένας χρόνος. Μάρτης ήταν. όταν η κυρία διευθύντρια του Κέντρου Υγείας εξέδωσε ένα διευθύντρια τύπου σχετικά με τις εργασίες που είχαν ξεκινήσει.

Φτάσαμε μέχρι τώρα τέλος Φλεβάρη και φαίνεται ότι με κάποιο τρόπο πάει να ολοκληρωθεί το έργο. Δεν έχω πλήρη εικόνα επ' αυτού, νομίζω ότι όμως ολοκληρώνεται το έργο.

Για τις παρεμβάσεις που όφειλε να κάνει η Διοικούσα Επιτροπή στο έργο του Κέντρου Υγείας.

Μ.Λ.: Και εκείνο που είδα εγώ στο Κέντρο Υγεία σ' αυτό το χρονικό διάστημα ήταν ότι πολλές υπηρεσίες από την μια μεριά είχαν μετακινηθεί στην άλλη πλευρά. Θα σας πω τώρα κάτι συγκεκριμένο. Από τη στιγμή που έκλεινε το ακτινολογικό, ήταν πάρα πολύ εύκολο, μια απόφαση που να λέει ότι το νοσοκομείο ή κάποιο άλλο σημείο, θα καλύπτει τουλάχιστον τα έκτακτα περιστατικά. 

Δεν μπορείς να κλείσεις μία από τις βασικές εστίες το μικροβιολογικό και το ακτινολογικό του κέντρου υγείας και να μην έχεις φροντίσει με ποιον τρόπο αυτό θα καλυφθεί παραπέρα.  Αυτή την υποχρέωση θεωρώ ότι την είχε οπωσδήποτε η Διοικούσα Επιτροπή. Δεν ξέρω αν έγινε καθόλου.

Γ.Σ.: Την είχε η Διοικούσα Επιτροπή ή η ΔΥΠΕ, η οποία εκτελούσε το έργο;

Μ.Λ.: Η Διοικούσα Επιτροπή ξέρει το χώρο. Η Διοικούσα Επιτροπή ξέρει τη δυσκολία που υπάρχει και ξέρει ότι υπάρχει δυνατότητα να καλυφθεί αυτή η ιστορία.

Για το Κέντρο Υγείας και την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας.

Γ.Σ.:  Όσα χρόνια σας γνωρίζω και πριν να είστε Δημοτικός Σύμβουλος, κάντε τοποθετήσεις πάνω σε αυτό και ζητάτε να υπάρχει μια αναβάθμιση και να υπάρχουν περισσότερες δυνατότητες και γενικά είστε πάρα πολύ δραστήριος και σηκώνετε μια σημαία του ανθρώπου που κάνει μια δουλειά πολύ δύσκολη στην Αίγινα, αναγνωρίζεται, αλλά έχετε και εις απαιτήσεις από το Κέντρο Υγείας και την πρωτοβάθμια περίθαλψη. Πείτε μου για αυτό. Από τότε που έχετε ξεκινήσει μέχρι τώρα υπάρχουν αλλαγές στο Κέντρο Υγείας, έχει βελτιωθεί;

Μ.Λ.:   Καταρχήν με την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας και ειδικά τη δημόσια έχω μια πολύ μεγάλη ευαισθησία γιατί στο παρελθόν μου είχα ασχοληθεί, ιδιαίτερα με αυτό το ζήτημα και κυρίως σε μια εποχή που δημιουργήθηκε ουσιαστικά η Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας. Έτσι μου έχει μείνει αυτή η ευαισθησία κατά κύριο λόγο επειδή έχω την αίσθηση ότι ένα πολύ μικρό πετραδάκι σε όλη αυτή την εξέλιξη τουλάχιστον στα θεμέλια έχω συμμετάσχει. Και μου άφησε μια πολύ έντονη, ένα μάτι αν θέλετε πιο προσεκτικό στο πώς υλοποιείται εκείνη η προσπάθεια που έγινε τα πάρα πολύ παλιά χρόνια.

Περιμένοντας από ένα κέντρο υγείας, σε ένα περιφερειακό χώρο, κανένας περίμενε και τότε και τώρα, φαντάζομαι, να αντιμετωπίσει σε ένα μεγάλο βαθμό την καθημερινότητα, αλλά κατά κύριο λόγο να αντιμετωπίσει με τον καλύτερο τρόπο και με τον πιο σύγχρονο τρόπο τα θέματα της σοβαρής επείγουσας διαφοροποίησης της υγείας των πολιτών, έτσι ώστε να μπορεί σε δεύτερο χρόνο να αντιμετωπιστεί ολοκληρωμένα από ένα νοσοκομείο. 

Εκεί που πάντα έχω την βασική μου αντίρρηση να ξεκαθαρίσω κάτι. Δεν θεωρώ ότι στο κομμάτι της καθημερινότητας το κέντρο υγείας έξω από την ποσοτική δυνατότητα που έχει, έχει κάποιο λόγο να είναι υποβαθμισμένο αυτοί που εργάζονται εκεί σε σχέση με τους ιδιώτες γιατρούς που δουλεύουν εκτός. Αυτό το θεωρώ δεδομένο, ότι δηλαδή η πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, είτε στο κέντρο υγείας, είτε έξω στους ιδιώτες γιατρούς, διατηρούν το ίδιο επίπεδο και είναι πάρα πολύ σημαντικό αυτό το πράγμα για ένα κέντρο υγείας.  Το δεύτερο κομμάτι όμως που είναι τα σοβαρά και επείγοντα περιστατικά, δεν είναι δυνατό να αντιμετωπιστούν με κανέναν τρόπο από τους ιδιώτες γιατρούς, που σημαίνει ότι όλο το βάρος πέφτει στο κέντρο υγείας και πέφτει σε εκείνη την οργάνωση, που θα τους ασφαλίζει την πρώτη ολοκληρωμένη προσέγγιση σε αυτή τη διαταραχή της υγείας τους. 

Αυτό αφορά τον κάθε πολίτη δεν διαφοροποιείται από καμία από τσέπη έχει δυνατότητα να κάνει κάτι ή όχι, αλλά είναι απαραίτητο να έχει ένα τέτοιο επίπεδο θετικό και να ανταποκρίνεται απόλυτα στις δυσκολίες που θα παρουσιάσουμε. Από αυτή την άποψη το κέντρο υγείας του 2004 του 2010 - 2011 που ήρθα στην Αίγινα και τώρα είναι υποβαθμισμένο, με την έννοια ότι δεν έχει εκείνη την λειτουργική υποδομή που θα επιτρέψει να αντιμετωπίσει με τον καλύτερο τρόπο με έναν ανεκτό τρόπο τα σοβαρά περιστατικά.

Αυτό το πράγμα δεν μπορεί να γίνεται επιλεκτικά σε ένα ωράριο 10 ωρών, 15 ωρών την ημέρα. Πρέπει να καλύψει συνολικά όλο το χρονικό διάστημα των 24 ωρών. Πώς μπορούσε να γίνει αυτό; Με τη δυνατότητα λειτουργίας του κέντρου υγείας όσον αφορά τα πρώτα διαγνωστικά και των εφημερευόντων γιατρών για όλο το 24ωρο.

Αυτό απαιτεί μια πολύ μεγάλη πληθώρα γιατρών και νοσηλευτικού προσωπικού, το οποίο βέβαια δεν υπάρχει στο κέντρο υγείας αυτή τη στιγμή. 

Γ.Σ.:   Τους λόγους όμως γνωρίζουμε γιατί δεν υπάρχει. 

Μ.Λ.: Υπάρχει λοιπόν η υποστελέχωση, αλλά υπάρχει και η ουσιαστική αδυναμία να καλύψει το σύνολο των 24 ωρών για αυτό υπήρχε πάντα και στους προηγούμενους νόμους, αλλά και στον τωρινό νόμο η δυνατότητα της σύμβασης ή της υποχρέωσης ιδιωτών γιατρών να καλύψουν τα σημαντικά κομμάτια τα οποία μένουν.

Σε άλλο σημείο για το ίδιο θέμα ο κ. Λογοθέτης πρόσθεσε: Και υπάρχει και στον καθορισμό της δεοντολογίας των γιατρών ιδιωτών από το 1995. Υπάρχει δεοντολογία που λέει ότι ο γιατρός, ο οποίος ασκεί το λειτούργημά του σε κάποια περιοχή, όπου δεν μπορεί να καλυφθεί το σοβαρό και για το περιστατικό, έχει υποχρέωση συμμετοχής του στην αντιμετώπισή του στον τοπικό κέντρο υγείας. Είναι δεδομένα αυτά.

Αναλυτικά, οι τοποθετήσεις του κ. Μανόλη Λογοθέτη και σε άλλα σχετικά θέματα, στο video που συνοδεύει το άρθρο.



Ακολουθήστε το Aegina Portal στο Google News

google-news.png
Το σύνολο του περιεχομένου του Aegina Portal είναι πρωτότυπο, αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και προστατεύεται από τους νόμους περί πνευματικών δικαιωμάτων.
Απαγορεύεται η αντιγραφή ολόκληρου ή μέρους αυτού χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια.

Tune in Apps

Ακούστε το Aegina Portal Talk Radio από το λογαριασμό μας στο Tunein

Aegina Portal Talk Radio

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε έναν εξωτερικό player:


iTunes.png vlc.png winamp.png wmp.png