Δελτίο Τύπου
Απάντηση στην Επιστολή που απηύθυνε προς τους Υπουργούς Οικονομικών και Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, ο βουλευτής Α΄ Πειραιά και Νήσων, Δημήτρης Καρύδης, με θέμα τη λειτουργία του Αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος και τον αντίκτυπο του στον Τουρισμό των Νησιών της Αττικής, έδωσε, στις 21-7-2010, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Χ. Τσιόκας.
Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Καρύδης στην Επιστολή του επισημαίνει ότι το υψηλός κόστος χρήσης του αεροδρομίου για τις εταιρείες που μεταφέρουν οργανωμένες ομάδες τουριστών ( charter ), όπως επίσης και για τις εταιρείες χαμηλού κόστους, είχε σαν αποτέλεσμα την μείωση της τουριστικής κίνησης για την Αττική και ειδικότερα για τα νησιά του Αργοσαρωνικού. «Μέσα σε λίγα χρόνια οι ξένοι τουρίστες που έκαναν τις διακοπές τους στον Αργοσαρωνικό με οργανωμένο τρόπο κυριολεκτικά εξαφανίστηκαν» αναφέρει χαρακτηριστικά.
Στη συνέχεια της Επιστολής υπογραμμίζει ότι η σημειώθηκε μείωση των πτήσεων charter κατά 69,5 % από το 2000 έως το 2003. Συγκεκριμένα, από 14.000 πτήσεις charter που έγιναν το 2000 (τελευταία χρονιά λειτουργίας του Ελληνικού), υπήρξε μείωση στις 4.267 πτήσεις το 2003. Από τους 878,772 επιβάτες που διακινήθηκαν με πτήσεις charter το 2000, ο αριθμός τους μειώθηκε στους 412.315 επιβάτες το 2004, μείωση περίπου 53%.
Παράλληλα ο Δημήτρης Καρύδης σημειώνει ότι με την ισχύουσα σύμβαση δεν επιτρέπεται η λειτουργία άλλου αεροδρομίου σε απόσταση μικρότερη των περίπου 120 χιλ., γεγονός που είχε σαν αποτέλεσμα την πλήρη εξάρτηση της περιοχής από μία μόνο λύση η οποία είναι και ακριβή.
"Για τους λόγους αυτούς και επειδή έχει ανακοινωθεί η έναρξη διαπραγματεύσεων για την παράταση της μίσθωσης του αεροδρομίου, πιστεύω ότι θα πρέπει να αποδεσμεύσουμε από την νέα σύμβαση την δυνατότητα λειτουργίας στην ευρύτερη περιοχή ενός δεύτερου αεροδρομίου, για πτήσεις Charter και εταιρίες χαμηλού κόστους, ακολουθώντας το παράδειγμα άλλων περιοχών της χώρας όπως το αεροδρόμιο της Ανδραβίδας στην Ηλεία. Η μείωση των φόρων, η επανεξέταση των τελών χρήσης και η δημιουργία κινήτρων για πτήσεις charter θα πρέπει επίσης να εξετασθούν, επ’ ευκαιρία της νέας διαπραγμάτευσης, για να τονωθεί πραγματικά η τουριστική κίνηση των νησιών του Αργοσαρωνικού» τονίζει ο βουλευτής.
Επισυνάπτεται σε συνημμένο αρχείο το ακριβές κείμενο της Απάντησης του κ. Χ. Τσιόκα. Μπορείτε να το δείτε εδώ .