Τοποθέτηση Δ. Καρύδη στη Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης της Βουλής σχετικά με τον Καλλικράτη

«Ο «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ», αναμφισβήτητα, αποτελεί μια μεγάλη μεταρρύθμιση που ο Ελληνικός  λαός στη μεγάλη του πλειοψηφία την έχει αποδεχτεί και την έχει αγκαλιάσει. Ο στόχος και η επιδίωξη για ένα αποτελεσματικό και αποκεντρωμένο κράτος που από τη μια μεριά είναι φιλικό και εξυπηρετεί τους πολίτες και από την άλλη έχει ουσιαστικές αρμοδιότητες στην ανάπτυξη της χώρας, είναι η κατάλληλη απάντηση ειδικά στην σημερινή εποχή που η Ελλάδα διέρχεται από μια πρωτοφανή κρίση.  

H N.Δ είναι για ακόμα μια φορά κατώτερη των περιστάσεων. Η μίζερη για μια ακόμη φορά στάση της, γεννά πολλά ερωτηματικά. Γιατί άραγε αυτοί που τα προηγούμενα χρόνια σήκωναν τη σημαία του ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ ΙΙ για την επανίδρυση του κράτους, σήμερα διαφωνούν με τον «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ» που όχι μόνο διατηρεί τα αποτελέσματα των μελετών του ΙΤΑ, αλλά προχωρά σε ακόμα μεγαλύτερες και ουσιαστικότερες αλλαγές. Γιατί αρνούνται κάθε μεγάλη μεταρρύθμιση σε ένα από τους πιο ζωτικούς τομείς της Ελληνικής Πολιτείας όπως είναι ο χώρος της Αυτοδιοίκησης;

Το ίδιο βέβαια ισχύει και για την Αριστερά.  Ο λόγος και τα επιχειρήματά της  είναι ισοπεδωτικά, αρνούμενη κάθε αλλαγή προς όφελος των πολιτών.    

Στην Περιφέρειά μου, στην Α΄ Πειραιά και Νήσων, ιδιαίτερα  στα νησιά του Αργοσαρωνικού  ως τα Κύθηρα, ο «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» μας  επιφύλαξε μια πολύ ευχάριστη  έκπληξη. Η πολιτική ηγεσία και ο  Υπουργός κ. Ραγκούσης αποδέχτηκε στο  τελικό σχέδιο που έχουμε στα χέρια μας την δημιουργία Περιφερειακής Ενότητας Νησιών στα πλαίσια της Περιφέρειας Αττικής με επικεφαλής Αντιπεριφερειάρχη. Η απόφαση αυτή αναδεικνύει και κατοχυρώνει την νησιωτικότητα της περιοχής του Αργοσαρωνικού ως τα Κύθηρα, μιας περιοχής που ήταν και είναι διάσημη και δυστυχώς έχει χάσει την ταυτότητα και τη φυσιογνωμία της μέσα στα πέντε εκατομμύρια κατοίκων της Αττικής. Τώρα δημιουργούνται ουσιαστικές προϋποθέσεις για την ανάπτυξή της, για να υπάρχει ιδιαίτερη φροντίδα για προβλήματα χρόνια και υπάρχει μεγάλη ελπίδα σε όλους τους νησιώτες. Έτσι λοιπόν, ένα καθολικό αίτημα όλων των αυτοδιοικητικών, κοινωνικών και πολιτικών δυνάμεων της ευρύτερης περιοχής έγινε πράξη, γι’ αυτό και το χαιρετίζουμε.

Ήθελα ερχόμενος  σε κάποιους επιμέρους τομείς να μιλήσω για τη σχέση αυτής της μεγάλης αλλαγής, που γίνεται από τον Καλλικράτη, με τον τουρισμό. Όλοι ξέρουμε ότι ο Τουρισμός αποτελεί την βαριά βιομηχανία της χώρας μας και αναμφισβήτητα διέξοδο από την σημερινή κρίση. Οι Νέοι Φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού με διευρυμένες αρμοδιότητες και ισχυρούς οικονομικούς πόρους, πρέπει να εμπλακούν δυναμικά στην ενίσχυση του τοπικού τουριστικού προϊόντος , σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ.

Γι’ αυτό θα πρέπει στο παρόν Νομοσχέδιο να θέσουμε τις βάσεις κα να δώσουμε τις δυνατότητες στους Φορείς και τα όργανα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να ανταποκριθούν από κοινού στις απαιτήσεις της τουριστικής ανάπτυξης και προβολής του τοπικού τουριστικού προϊόντος. Είναι όμως ανάγκη αυτό να αποτυπωθεί με καθαρό και συγκεκριμένο τρόπο. Οι Φορείς του Τουρισμού έχουν δουλέψει συστηματικά σε αυτή την κατεύθυνση έστειλαν σε όλους τους βουλευτές κάποια κείμενα με συγκεκριμένες προτάσεις.  

Εγώ έχω σταχυολογήσει  μερικές από αυτές και θα τις  καταθέσω στο προεδρείο για να τις πάρουν, κ. Υπουργέ, οι συνεργάτες σας. Πιστεύω ότι στο άρθρο 59 πρέπει να οριστεί να οριστεί ένας Αντιδήμαρχος υπεύθυνος  για θέματα τουρισμού στους μεγάλους  τουριστικούς προορισμούς και στους νησιωτικούς δήμους. Είναι μια αρμοδιότητα την οποία δεν πρέπει κανείς να την αντιμετωπίζει ως υποδεέστερη σε δήμους και περιοχές που το εισόδημα τους και η ανάπτυξη τους εξαρτάται από τον τουρισμό.

Όπως και  στην Εκτελεστική  Επιτροπή στο άρθρο 63, να προστεθεί ότι η Εκτελεστική  Επιτροπή συντονίζει την κατάρτιση, παρακολούθηση της εκτέλεσης σε ετήσια βάση του προγράμματος τουριστικής ανάπτυξης και προβολής σε συνεργασία με την επιτροπή τουριστικής ανάπτυξης και προβολής.

Όπως και  στις Επιτροπές του Δημοτικού Συμβουλίου, του άρθρου  70, να υπάρξουν και να συσταθούν Επιτροπές Τουριστικής Ανάπτυξης υποχρεωτικά σε όλους τους τουριστικούς δήμους. Επίσης στην Επιτροπή διαβούλευσης να συμπεριληφθούν οι φορείς του τουρισμού όπως το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο, οι τοπικές ενώσεις των ξενοδόχων.

Στον  Συμπαραστάτη του Δημότη να υπάρξει αρμοδιότητα ώστε ο συμπαραστάτης να είναι υπεύθυνος και για τους  τουρίστες που έρχονται στη χώρα μας και είναι εκατομμύρια, όταν έχουν παράπονα από τις υπηρεσίες που τους προσφέρουν, να μπορούν να προσφεύγουν σε ένα τέτοιο όργανο.

Επίσης  στις αρμοδιότητες προτείνουμε να προστεθούν κάποιες στο άρθρο 94  όπως η διαχείριση  των ακτών, η αδειοδότηση έργων διευκόλυνσης της πρόσβασης στις ακτές, άντληση θαλασσινού νερού για τις κολυμβητικές δεξαμενές κ.τ.λ. Παράλληλα να δημιουργηθούν στο άρθρο 97 αυτοτελείς υπηρεσιακές μονάδες σε μεγάλους τουριστικούς  δήμους έτσι ώστε όχι μόνο να υπάρχουν επιτροπές προβολής ή ανάπτυξης του τουρισμού αλλά να υπάρχει υπηρεσιακή δομή η οποία θα  μπορεί να υποδέχεται αυτές τις πολιτικές πρωτοβουλίες και να αναπτύσσει συστηματική δραστηριότητα.

Τελειώνοντας  ήθελα να προσθέσω κάτι για τους πολύ μεγάλους δήμους που έχουν δημοτικά διαμερίσματα όπως ο Πειραιάς. Σωστά  στο άρθρο 86 για πρώτη φορά δίνεται σάρκα και οστά και οντότητα στα πρώην δημοτικά διαμερίσματα, σημερινές Δημοτικές Κοινότητες με το να έχουν προϋπολογισμό. Δηλαδή να μην έχουν  τα πρώην διαμερισματικά συμβούλια μόνο γνωμοδοτικό ρόλο αλλά να έχουν ουσιαστικό ρόλο με το να μπορούν να κάνουν έργα και να αναβαθμίζουν τις περιοχές τους.  

Ίσως θα πρέπει να εξετάσετε εάν ο προϋπολογισμός αυτός πρέπει να έχει ένα συγκεκριμένο ποσοστό από τον προϋπολογισμό του Δήμου κατά δημοτική κοινότητα . Ίσως να πρέπει να ληφθεί υπόψη το πληθυσμιακό στοιχείο αλλά και τα προβλήματα κοινωνικής σύγκλησης  που υπάρχουν σε διάφορες περιοχές. Δηλαδή στην πόλη που πολιτεύομαι, στον Πειραιά, είναι διαφορετική μια περιοχή εργατική με πολλά προβλήματα όπως είναι τα Καμίνια, από μια άλλη περιοχή όπως είναι το κέντρο ή η ακτογραμμή του Πειραιά, η Πειραϊκή ή το Μικρολίμανο που είναι πιο ανεπτυγμένες.  

Πιστεύω ότι  αυτές τις προτάσεις μπορείτε να τις εξετάσετε και έτσι να έχουμε ένα πιο αποτελεσματικό χάρτη  στη νέα αρχιτεκτονική της  Αυτοδιοίκησης.
Το σύνολο του περιεχομένου του Aegina Portal είναι πρωτότυπο, αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και προστατεύεται από τους νόμους περί πνευματικών δικαιωμάτων.
Απαγορεύεται η αντιγραφή ολόκληρου ή μέρους αυτού χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια.

Tune in Apps

Ακούστε το Aegina Portal Talk Radio από το λογαριασμό μας στο Tunein

Aegina Portal Talk Radio

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε έναν εξωτερικό player:


iTunes.png vlc.png winamp.png wmp.png




Ακολουθήστε το Aegina Portal στο Google News

google-news.png