Προτάσεις Συλλόγων και Φορέων για την προστασία και την ολοκληρωμένη διαχείριση της χερσονήσου των Οχυρών του Πολεμικού Ναυτικού στην Πέρδικα. Επιστολή προς το Δημοτικό Συμβούλιο.

Προς τον Δήμο Αίγινας
Υπ’ όψιν Δημοτικού Συμβουλίου
και του Δημάρχου κ. Ι. Ζορμπά

Αίγινα, 14 Οκτωβρίου 2023
ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΤΗΣ ΑΙΓΙΝΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΟΧΥΡΑ ΤΗΣ ΠΕΡΔΙΚΑΣ

Προτάσεις για την προστασία και ολοκληρωμένη διαχείριση της χερσονήσου των Οχυρών του Πολεμικού Ναυτικού στην Πέρδικα Αίγινας

Α. Σύντομη ανασκόπηση

1. Στις 3 Οκτωβρίου 2023 δημοσιεύτηκε με ΑΔΑ: Ψ1Ν26-Ξ24 «Προκήρυξη δημόσιου ηλεκτρονικού πλειοδοτικού διαγωνισμού εκμίσθωσης του ακίνητου «Πέρδικα» στη νήσο Αίγινα της περιφέρειας Αττικής ιδιοκτησίας Ταμείου Εθνικού Στόλου (Τ.Ε.Σ.)» της Υπηρεσίας Αξιοποίησης Ακίνητης Περιούσιας Ένοπλων Δυνάμεων (ΥΠ.Α.Α.Π.Ε.Δ), σχετικά για την μίσθωση ακινήτου με εμβαδόν 318.215,50 τμ ιδιοκτησίας του «Ταμείου Εθνικού Στόλου» (Τ.Ε.Σ.) στο πλαίσιο του άρθρου 11 του Ν.4407/2016. Η περίοδος μίσθωσης είναι 60 έτη μη επιτρεπόμενης της αναμίσθωσης και η τιμή εκκίνησης του μισθώματος ορίσθηκε σε 62.500 ΕΥΡΩ μηνιαίως -ετησίως 750.000 ΕΥΡΩ- με αναπροσαρμογή αυτού στο 100% του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή μη υπολειπομένη του 5% . 
Όπως είναι γνωστό η παραπάνω έκταση αποτελεί μοναδικό τοπίο στο νησί και επί πλέον σε αυτήν υπάρχουν:
α) μυκηναϊκοί τάφοι των οποίων τα ευρήματα ευρίσκονται στο αρχαιολογικό μουσείο της Αίγινας
β) τα ιστορικού ενδιαφέροντος Οχυρά του Πολεμικού Ναυτικού και λοιπά μικρού όγκου λίθινα κτίσματα, που αποτελούν νεώτερα μνημεία που χρήζουν προστασίας και ανάδειξης
γ) τα πολιτιστικού ενδιαφέροντος λίθινα κτίσματα, δύο ναΐσκοι και η Σκοτεινή Κάμερα της Αίγινας στο ακρωτήριο της χερσονήσου, που αποτελεί τοπόσημο της περιοχής της Πέρδικας και χρήζουν προστασίας και ανάδειξης Πέραν τούτων, η ακτογραμμή και η βιοποικιλότητα της χερσονήσου των Οχυρών της Πέρδικας χρήζουν προστασίας, ενώ σημαντικό ρόλο παίζει η χερσόνησος των Οχυρών, ως μία από τις ελάχιστες παράκτιες αδόμητες εκτάσεις, στην καθημερινή ποιότητα ζωής ντόπιων και επισκεπτών, αλλά και σαν τοπικό περιβαλλοντικό κεφάλαιο.
Τα μέτρα προστασίας όλων των ανωτέρω σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, δεν αποκλείουν την ανάπτυξη χρήσεων γης και οικονομικών/επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, οι οποίες ωστόσο πρέπει να εναρμονίζονται με τον χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό σε εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο, τόσο για τυπικούς συνταγματικούς λόγους όσο και για λόγους ένταξης αυτών στο ευρύτερο περιβάλλον και στην παραγωγική και κοινωνική δομή του τόπου.

2. Η προς μίσθωση έκταση είναι μέρος της έκτασης των 349,507 στρεμμάτων ιδιοκτησίας του ΤΕΣ στη θέση ΠΕΡΔΙΚΑ ΑΙΓΙΝΑΣ αποκτήθηκε από το ΤΕΣ με αναγκαστική απαλλοτρίωση, «για λόγους δημοσίας ανάγκης και δη τις ανάγκες
του τότε Βασιλικού Ναυτικού, την οργάνωση της τοπικής επάκτιας άμυνας και την ανέγερση στρατιωτικών κτισμάτων» η μεν έκταση των 337,507 στρεμμάτων, με την απαλλοτρίωση που κηρύχτηκε με το β.δ. της 21-12-1936 (ΦΕΚ Α 555/24-
12-1936) η δε έκταση 12 των στρεμμάτων με το β.δ. της 31-5-1939 (ΦΕΚ Α 237/15-6-1939). Η συνολική έκταση ιδιοκτησίας του ΤΕΣ επιβεβαιώθηκε από την απόφαση του Μονομελούς Εφετείου Αθηνών 368/2018 και την απόφαση του Αρείου Πάγοι 338 / 2020 (Ε, ΠΟΙΝΙΚΕΣ), που εκδόθηκαν επ’ αφορμή της ιδιοποίησης/καταπάτησης, τμημάτων αυτής από ιδιώτες. Με δεδομένη την εκπλήρωση του σκοπού των προαναφερθέντων πράξεων κήρυξης αναγκαστικής απαλλοτρίωσης με το ΠΔ 216/2002 (ΦΕΚ Α’ 202/29.08.2002), έπαυσε ο χαρακτηρισμός όλης η έκτασης ως ναυτικά οχυρά και εντάχθηκε στην ιδιωτική περιουσία του ΤΕΣ.

3. Το χωροταξικό πλαίσιο αξιοποίησης των ιδιωτικών εκτάσεων στην Αττική προδιαγράφεται στο Στρατηγικό Περιφερειακό Χωροταξικό που είναι ο Ν. 4277/2014 (Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας, Ρ.Σ.Α./2014) οι κατευθύνσεις του οποίου πρέπει να είναι σεβαστές από τα υποκείμενα σχέδια όπως το Τοπικό και το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο. Οι ιδιαίτερες θεσμικές δυνατότητες που παρέχουν τα ειδικά καθεστώτα, όπως ο νόμος 4407/16 για τα ανενεργά στρατόπεδα και ο Ν 4864/2021 για τις στρατηγικές επενδύσεις, (Ειδικά Σχέδια Στρατηγικών Επενδύσεων ΕΣΧΑΣΕ) διατηρούνται και στην πολεοδομική νομοθεσία (Ν 4447/2016+4759/2021), μέσω των Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων (ΕΠΣ), (με την διευκρίνιση που δίνεται στο αρ 8 παρ7) και συγκλίνουν στην υποχρέωση έγκρισης του σχεδίου με ΠΔ/μα, μετά από επεξεργασία στο Συμβούλιο Επικρατείας ως προς την συνταγματικότητα. Τα ΕΠΣ όμως μπορούν να κινηθούν και εκπονηθούν και με πρωτοβουλία του Δήμου, γεγονός που επιτρέπει την παράλληλη μελέτη και ρύθμιση ευρύτερης περιοχής και παρέχει μεγαλύτερη δυνατότητα παρέμβασης της τοπικής κοινωνίας εν τω γεννάσθαι του σχεδίου, ενώ το ΕΣΧΑΣΕ δεν προβλέπει δημόσια διαβούλευση
Είναι γνωστό ότι το ΣτΕ έχει αναδείξει συχνά φαινόμενα υπερβολικής δόμησης που προτείνουν τα ΕΣΧΑΣΕ και έχει θέσει το ζήτημα της Φέρουσας Ικανότητας του τόπου, στον οποίο εντάσσεται η επένδυση, που υποχρεούται να εκτιμήσει η
χωρική μελέτη που συνοδεύει το σχέδιο αξιοποίησης.

4. Η Υ.Π.Α.Α.Π.Ε.Δ. με την από 19.01.2022 πρόσκλησή της, ζήτησε την υποβολή μη δεσμευτικών προσφορών για την αξιοποίηση έκτασης 330.215,86 τμ. ιδιοκτησίας του Τ.Ε.Σ. (υπολειπομένη κατά 19.291 τμ. της έκτασης των 349,507
στρεμμάτων) με μίσθωση που δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 99 έτη και ετήσιο μίσθωμα 1.000.000,00. ΕΥΡΩ. Σκοπός της προκήρυξης ήταν η συγκέντρωση προτάσεων /ιδεών από επενδυτές για την ανάπτυξη της περιοχής, τις όποιες η
Υ.Π.Α.Α.Π.Ε.Δ. ουδέποτε δημοσιοποίησε.

Η προκήρυξη πλειοδοτικού διαγωνισμού του Οκτωβρίου 2023 για τη μίσθωση των 318.215,50 τμ ιδιοκτησίας του Τ.Ε.Σ δεν αναφέρει τίποτε για τις επιτρεπόμενες χρήσεις γης και την προστασία του περιβάλλοντος και των αρχαιοτήτων, αφήνει δε ανοικτό το ενδεχόμενο ο μισθωτής /επενδυτής να επιδιώξει την ένταξη την επένδυσής του στις στρατηγικές επενδύσεις (fast track) του Ν.4864/2021.

5. Ο Δήμος της Αίγινας, η Κοινότητα Πέρδικας αλλά και οι πολίτες και οι Σύλλογοι της Αίγινας, αντιτάχθηκαν στην άνευ όρων διαφαινόμενη εντατική ανάπτυξη στην προαναφερθείσα έκταση, επ’ αφορμή της Προκήρυξης του 2022.
Συγκεκριμένα, έχουν γίνει οι εξής ενέργειες:

  • Με αρ. 23/2022, με ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αίγινας εκφράστηκε αντίθεση στην άνευ όρων σχεδιαζόμενη ανάπτυξη της χερσονήσου των Οχυρών της Πέρδικας και ζητήθηκε η δωρεάν παραχώρηση του ακίνητου στο Δήμο της Αίγινας. 
  • Με την απόφαση 8/24.3.2022 του Δημάρχου συστήθηκε διαπαραταξιακή Επιτροπή Ειδικού Σκοπού με συμμετοχή εξειδικευμένων επιστημόνων, για την παρακολούθηση του θέματος και την τεχνική υποστήριξη του Δήμου.
  • Με το αρ πρωτ 4995/18.04.2022 έγγραφο του Δήμου Αίγινας προς Υ.Π.Α.Α.Π.Ε.Δ, ζητήθηκε η χορήγηση τεκμηριωτικών στοιχείων (φωτογραφίες, χάρτες, διαγράμματα) και συγκεκριμένα του τοπογραφικού διαγράμματος της προς ανάπτυξη έκτασης, αλλά η Υ.Π.Α.Α.Π.Ε.Δ. αρνήθηκε τη χορήγησή τους
  • Με την αρ. πρωτ 8422/18.4.2022 έγγραφο του Δήμου Αίγινας προς ΤΕΣ, ζητήθηκαν στοιχεία, μεταξύ των όποιων το τοπογραφικό διάγραμμα της ιδιοκτησίας του ΤΕΣ των 349,507 στρεμμάτων και αεροφωτογραφίες στη θέση ΠΕΡΔΙΚΑ ΑΙΓΙΝΑΣ, αλλά το ΤΕΣ δεν έδωσε καμία απάντηση .
  • Με την αρ. πρωτ: 10114/ 03.08.2022 έγγραφο του Δήμου Αίγινας προς το Υπουργείο Πολιτισμού προτάθηκε ο χαρακτηρισμός των Οχυρών της Πέρδικας ως νεότερων μνημείων. Το Υπουργείο Πολιτισμού με το υπ. Αρ.
  • 318111 της 03/08/2022 έγγραφό του ζήτησε τη διάθεση σχετικού υλικού.


Ο Δήμος Αίγινας, αν και έλαβε σχετική απόφαση, δεν προχώρησε μέχρι σήμερα στις αναγκαίες ενέργειες για την υποβολή σχετικού φακέλου. 

  • Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ Περιβάλλοντος και Πολιτισμού (ΕΛΛΕΤ) εκπόνησε τεχνική έκθεση, μετά από παραίνεση της Επιτροπής Οχυρών με την οποία μελετήθηκαν τα αναγκαία θεσμικά βήματα για την διαχείριση της έκτασης, αναδείχθηκε η αναγκαιότητα καθορισμού των χρήσεων γης και επιτρεπομένων όρων δόμησης στην έκταση ιδιοκτησίας του ΤΕΣ και κατέληξε στην πρόταση να εκπονηθεί «με πρωτοβουλία του Δήμου, Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΕΠΣ, βάσει του Ν.4759/2020), με στόχο τον σχεδιασμό των χρήσεων γης, αλλά και την επεξεργασία ενός Επιχειρησιακού Σχεδίου για την διαχείριση της έκτασης” που να λαμβάνει υπόψη το σύνολο της ισχύουσας νομοθεσίας και όχι μόνο τους νόμους περί αξιοποίησης ανενεργών στρατοπέδων και ιδιωτικών επενδύσεων. Ιδιαίτερα αναδείχθηκε η δυνατότητα που παρέχει ο Ν.4407/2016 (αρθ.13) για υποβολή πρότασης αξιοποίησης της έκτασης από τον Δήμο προς τον ΤΕΣ.
  • Η έκθεση αυτή υποβλήθηκε στον Δήμο Αίγινας (4.8.2022), και έγινε ομόφωνα δεκτή από την διαπαραταξιακή επιτροπή τον Σεπτέμβριο του 2022. Παρουσιάστηκε σε δημόσια εκδήλωση τον Ιανουάριο του 2023, όπου έτυχε ευρείας θετικής αποδοχής, ενώ στις 6 Μαρτίου 2023 υιοθετήθηκε με ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου η πρόταση για εκκίνηση της διαδικασίας εκπόνησης ΕΠΣ, με βάση το άρθρο 11 του Ν 4759/2020 και ιδιαίτερα της παρ. 3 αυτού χωρίς όμως μέχρι σήμερα να έχουν γίνει οι απαιτούμενες ενέργειες, ενώ δεν αξιοποιήθηκε η διαθεσιμότητα της ΕΛΛΕΤ να αναλάβει, κατόπιν συμφωνίας, την προετοιμασία του φακέλου για την διεξαγωγή του διαγωνισμού για την εκπόνηση της μελέτης του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΕΠΣ). Τέλος, μόλις πρόσφατα ζήτησε ο Δήμος από την Κτηματολόγιο ΑΕ τους αναγκαίους ορθοφωτοχάρτες.
  • Παράλληλα η ΕΛΛΕΤ έχει καταθέσει την ίδια έκθεση με σειρά επιστολών στην Υπουργό Πολιτισμού, στον Υφυπουργό Εθνικής Άμυνας, στον Υποδιοικητή του ΤΕΣ και στον νέο Υπουργό Εθνικής Άμυνας, πάντα μεκοινοποίηση στον Δήμο.


Β. Εκτίμηση της σημερινής κατάστασης

Η προκήρυξη του πλειοδοτικού διαγωνισμού έχει ουσιώδεις πλημμέλειες, που την καθιστούν πολλαπλώς επιλήψιμη, τόσο από νομική άποψη, όσο και από άποψη αναπτυξιακής οικονομικής πολιτικής, αφού δεν προάγει το δημόσιο
συμφέρον στο πλαίσιο των άρθρων 9-16 του Ν.4407/2016 αλλά και της ισχύουσας νομοθεσίας για τον χωρικό σχεδιασμό σύμφωνα με τον Ν.4447/2016, όπως ισχύει καθώς και των διατάξεων του άρθρου 24 και των
παρ. 1 και 2 του άρθρου 106 του Συντάγματος.

Οι πλημμέλειες της προκήρυξης συνοψίζονται ως εξής:

  • 1ον Αγνοείται πλήρως η εκπεφρασμένη αντίρρηση του Δήμου Αίγινας και των κάτοικων της για την αναγκαιότητα να προηγηθεί χωροταξικός /πολεοδομικός σχεδιασμός της προς μίσθωση έκτασης, που να εναρμονίζεται με τον Ν. 4277/2014 για το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας (Ρ.Σ.Α./2014, που αποτελεί το Περιφερειακό Χωροταξικό Σχέδιο Αττικής) και την ισχύουσα πολεοδομική κατάσταση του προστατευόμενου παραδοσιακού οικισμού της Κοινότητας της Πέρδικας. Αγνοείται συγκεκριμένα η αρξάμενη διαδικασία για την εκπόνηση ΕΠΣ από τον Δήμο.
  • 2ον Η ενδεχόμενη ρύθμιση της περιοχής ως σχέδιο στρατηγικής επένδυσης του Ν. 4861/2021 (ΕΣΧΑΣΕ) θα εξουδετερώσει κάθε δυνατότητα παρέμβασης της τοπικής κοινωνίας και του Δήμου Αίγινας, ενώ η επικείμενη ανάπτυξη θα επιβαρύνει περαιτέρω τις πλημμελείς υποδομές τόσο της Κοινότητας της Πέρδικας όσο και της ίδιας της Αίγινας, χωρίς ωστόσο να διαφαίνεται αν η επιδιωκόμενη ενίσχυση της επένδυσης με τα κίνητρα του Ν.4864/2021, θα συμβάλλει και σε ποιο βαθμό στην αναπτυξιακή προοπτική της περιοχής, στην τόνωση της τοπικής απασχόλησης και στην κοινωνική συνοχή, όπως ήταν οι αρχικοί στόχοι της λεγόμενης fast track διαδικασίας, με παράλληλη διασφάλιση της προστασίας του περιβάλλοντας και της πολιτιστικής κληρονομιάς της περιοχής
  • 3ον Η έλλειψη Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΕΠΣ) ή οιουδήποτε άλλου γνωστού εκ των προτέρων και συμβατού με το ΡΣΑ σχεδιασμού, καθιστά προβληματική την οικονομική εκτίμηση, επί του προσφερόμενου τιμήματος προς το συμφέρον του Δημοσίου, στον βαθμό μάλιστα που δεν έχουν εξεταστεί εναλλακτικές λύσεις διαχείρισης/αξιοποίησης της έκτασης. Ειδικότερα, η τιμή εκκίνησης του μισθώματος (η οποία μάλιστα είναι πολύ μικρότερη αυτής του διερευνητικού διαγωνισμού) φαίνεται ως όλως αυθαίρετη και χωρίς να διασφαλίζει το δημόσιο συμφέρον και ειδικότερα του ΤΕΣ διότι, δεν συνεκτιμά ιδίως:

α) το αντικείμενο των επιχειρηματικών δράσεων και συνακόλουθων επενδύσεων με τη δημιουργία κτισμάτων, υποδομών κλπ.
β) την βιωσιμότητα της επένδυσης και την εκτιμώμενη δυναμική της κερδοφορίας της
γ) το χρονοδιάγραμμα έκδοσης των αναγκαίων πολεοδομικών αδειών και ολοκλήρωσης των επενδυτικών κατασκευών, ώστε η επένδυση να δημιουργεί έσοδα στον επενδυτή
δ) την υποχρέωση του επενδυτή για την διατήρηση της καλής κατάστασης των κτισμάτων και λοιπών υποδομών της επένδυσης κατά την διάρκεια της μίσθωσης έως την λήξη της και την περιέλευση της ιδιοκτησία τους στο ΤΕΣ
ε) τους όρους της παράτασης της μίσθωσης 

  • 4ον Δεν έχει προβλεφθεί κανένα χρονοδιάγραμμα για την έκδοση του ΠΔ/τος έγκρισης του ΕΣΧΑΣΕ και την ενεργοποίηση της όποιας επένδυσης, ενώ αντίθετα, γίνονται διευκολύνσεις στην καταβολή ενοικίου.
  • 5ον Το κλίμα αδιαφάνειας που καλλιεργεί η έλλειψη δημοσιοποίησης των διερευνητικών προσφορών δεν επιτρέπει στην κοινή γνώμη την αξιολόγηση του ύψους του μισθώματος, που θα μπορούσε να θεωρηθεί ευτελές, αναντίστοιχο με την αξία του ακινήτου, και έτσι ακυρώνεται ακόμα και η έννοια του πλειοδοτικού διαγωνισμού.
  • 6ον Η προς μίσθωση έκταση των 318,215,50 τμ οριοθετείται με το αναρτηθέν ως επισυναπτόμενο στην προκήρυξη τοπογραφικό διάγραμμα, έτσι ώστε να καταλείπεται εκτός διαγωνισμού έκταση περίπου 30 στρεμμάτων (μεταξύ 349.507,00 τμ και 318.215,50 τμ) γεγονός που γεννά εύλογες ανησυχίες για την προστασία του δημοσίου συμφέροντος, στο βαθμό που αγνοείται το αποτέλεσμα των προαναφερθέντων δικαστικών διενέξεων του ΤΕΣ με τρίτους και των σχετικών δικαστικών αποφάσεων Μονομελούς  Εφετείου Αθηνών Αρείου Πάγου (βλ. ανωτέρω παρ. Α.2) Αντίθετα στην εντός μίσθωσης έκταση εντάσσεται και το Κοινοτικό Κατάστημα Πέρδικας,

Οι πλημμέλειες του αντικειμένου της προκήρυξης και δη η διάρκεια του διαγωνισμού που είναι μόλις 1 μήνας και η άρνηση της ΥΠΑΑΠΕΔ και του ΤΕΣ μέχρι σήμερα να χορηγήσουν τα αιτηθέντα στοιχεία μεταξύ των οποίων το τοπογραφικό διάγραμμα της συνολικής έκτασης των 349.507 τμ, ευλόγως δεν επιτρέπουν στον Δήμο Αίγινας ή σε άλλον μη κερδοσκοπικό φορέα να σχεδιάσουν τη συμμετοχή τους στον πλειοδοτικό διαγωνισμό, όπως έχουν δικαίωμα, και να διαμορφώσουν συνθήκες σύμπραξης με λοιπούς φορείς ή και επενδυτές.

Γ. Άμεσα προτεινόμενες αναγκαίες ενέργειες του Δήμου Αίγινας

Προτείνεται το Δημοτικό Συμβούλιο της 16.10.2023 να μην περιοριστεί στην έκδοση ψηφίσματος αλλά να συζητήσει προ ημερησίας διατάξεως, και να εκδοθεί απόφαση με την οποία ο Δήμος Αίγινας:
1.Να προβεί άμεσα σε υλοποίηση της ήδη ειλημμένης από 6.3.2023 απόφασης του Δ.Σ. (και ανεξαρτήτως της πορείας του διαγωνισμού) με ανάθεση της προετοιμασίας του φακέλου για την εκπόνηση του ΕΠΣ της
έκτασης των οχυρών και της περιβάλλουσας περιοχής επιρροής, σε εξειδικευμένο φορέα με την απαιτούμενη γνώση και εμπειρία, βάσει της από 4.8.2022 έκθεσης της ΕΛΛΕΤ που περιγράφει τον στόχο και τον χαρακτήρα
της μελέτης και τα αναγκαία θεσμικά βήματα.
2.Να ζητήσει τεκμηριωμένα από την ΥΠΑΑΠΕΔ και τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας να ανακαλέσουν τον πλειοδοτικό διαγωνισμό μίσθωσης, μέχρι να ολοκληρωθεί τουλάχιστον η προμελέτη του ΕΠΣ.
3.Να ζητήσει με εισαγγελική παραγγελία την χορήγηση από την ΥΠΑΑΠΕΔ και το ΤΕΣ του τοπογραφικού διαγράμματος της ιδιοκτησίας του ΤΕΣ των 349.507 τμ και της αποτύπωσης των οχυρωματικών και άλλων κτιριακών
εγκαταστάσεων, ώστε αυτά να ληφθούν από το Δήμο Αίγινας το αργότερο την 25.10.2023.
4.Να ζητήσει από την ΥΠΑΑΠΕΔ τη χορήγηση αντιγράφων των μη δεσμευτικών προτάσεων επενδυτών, που υποβληθήκαν σε αυτή στο πλαίσιο της Προκήρυξης της 19.01.2022 και της έκθεσης αξιολόγησης αυτών.
Σε περίπτωση άρνησής τους, να ζητήσει τη χορήγησή του με εισαγγελική παραγγελία, ώστε αυτά να ληφθούν από τον Δήμο Αίγινας το αργότερο την 25.10.2023.
5.Να ζητήσει από την ΥΠΑΑΠΕΔ τη χορήγηση αντιγράφου της Εισήγησής της προς το Συμβουλίου Άμυνας (Σ.ΑΜ.), και της γνωμοδότησης του Σ.ΑΜ. για την έγκριση της αξιοποίησης του ακίνητου του ΤΕΣ, που προβλέπονται στην
παρ. 4 του άρθρου 9 του Ν.4407/2016, σε εφαρμογή των οποίων εκδόθηκε η Προκήρυξη της 03.10.2023.
6. Να ζητήσει ο Δήμος Αίγινας από την ΥΠΑΑΠΕΔ τη χορήγηση όλων των πληροφοριών που διατίθενται σε ενδιαφερόμενους, σύμφωνα με την παράγραφο 4 του άρθρου 3 των ειδικών όρων της προκήρυξης.
7. Να αναθέσει σε εξειδικευμένο φορέα με την κατάλληλη τεχνογνωσία, την προετοιμασία πλήρους φακέλου προς υποβολή στο ΥΠΟΑ για την κήρυξη των Οχυρών ως μνημείο νεότερης αρχιτεκτονικής και ιστορικής
κληρονομιάς.
8. Να αναθέσει σε εξειδικευμένο φορέα την παροχή υπηρεσιών συμβούλου για την αναζήτηση όλων των δυνατών πηγών εξεύρεσης δημόσιων πόρων (εθνικών και ευρωπαϊκών) ή ιδιωτικών χορηγιών για την μελέτη και το έργο
ανακαίνισης και επανάχρησης των οχυρών ώστε να υπάρχει συνέργεια με τις ενδεχόμενες ιδιωτικές επενδύσεις.

ΦΟΡΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΤΗΣ ΑΙΓΙΝΑΣ

Επισυνάπτεται λίστα

ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΤΗΣ ΑΙΓΙΝΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΟΧΥΡΑ ΤΗΣ ΠΕΡΔΙΚΑΣ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΕΡΔΙΚΑΣ Ο ΑΓ ΣΩΣΤΗΣ
ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ Ο ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ
Η ΑΙΓΙΝΑΙΑ
ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΗΣ ΑΙΓΙΝΑΣ
ΤΟΠΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΕΛΛΕΤ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΑΙΓΙΝΑΣ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΕΠΑΓΓ/ΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΙΓΙΝΑΣ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΑΧΕΙΑΣ ΡΑΧΗΣ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΦΙΛΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΚΑΙ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΙΓΙΝΑΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ


Ακολουθήστε το Aegina Portal στο Google News

google-news.png
Το σύνολο του περιεχομένου του Aegina Portal είναι πρωτότυπο, αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και προστατεύεται από τους νόμους περί πνευματικών δικαιωμάτων.
Απαγορεύεται η αντιγραφή ολόκληρου ή μέρους αυτού χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια.

Tune in Apps

Ακούστε το Aegina Portal Talk Radio από το λογαριασμό μας στο Tunein

Aegina Portal Talk Radio

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε έναν εξωτερικό player:


iTunes.png vlc.png winamp.png wmp.png