Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε η Οικονομική Υπηρεσία του Δήμου Αίγινας, με την εισήγησή της προς την Δημοτική Επιτροπή, και με βάση τη πρόβλεψη ότι τα οικονομικά στοιχεία του 2025, θα κινηθούν αντίστοιχα με αυτά του 2024, εισηγήθηκε ότι η τιμή του τέλους που ανέρχεται στα 20,00 ευρώ /m3 σύμφωνα με την υπ’ αριθμό 101/2021 απόφαση του Δ.Σ , προτείνεται να παραμείνει σταθερή για το έτος 2025: 20,00 ευρώ /m3.
Από το Podcasting Feed του Ενημερωτικού Δελτίου στο ραδιόφωνο του Aegina Portal.
Η Δημοτική Επιτροπή που συνεδρίασε στις 27 Νοεμβρίου 2024, ενέκρινε και θα εισηγηθεί προς το Δημοτικό Συμβούλιο τον καθορισμό του τέλους χρήσης του βυτιοφόρου οχήματος, για την εκκένωση βόθρων του Δήμου Αίγινας, σύμφωνα με την υπ’ αρ. πρωτ. 20106/22-11- 2024 εισήγηση της οικονομικής υπηρεσίας, η οποία αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας, προτείνεται να παραμείνει σταθερή για το έτος 2025 : 20,00 ευρώ /m3.
Δεν υποβλήθηκε καμιά εναλλακτική πρόταση (βλέπε τη παρ. 8 του αρ. 77 του ν. 4172/2013, όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1.α του αρ. 12 του ν. 4623/2019). Παρών ψήφησε ο Δημοτικός Σύμβουλος κ. Πούντος Φώτιος.
Στη συνέχεια παρατίθεται η εισήγηση της Οικονομικής Υπηρεσίας, καθώς εκεί διατυπώνεται και είναι χρήσιμο για τους πολίτες να γνωρίζουν, τα κριτήρια που πρέπει να ακολουθούνται ώστε οι αποφάσεις των συλλογικών οργάνων των ΟΤΑ, για την επιβολή ανταποδοτικών τελών, να είναι νόμιμες.
Ακολουθεί μέρος της εισήγησης της Οικονομικής Υπηρεσίας:
Σε αυτούς που χρησιμοποιούν δημοτικά ή κοινοτικά κτήματα, έργα ή υπηρεσίες, ο δήμος ή η κοινότητα δικαιούται να επιβάλει τέλη ή δικαιώματα, που ορίζονται με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου. (άρθρο 19 παρ.1 του ΒΔ 24-9/20-10-1958).
Για τη βεβαίωση του τέλους αυτού εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 11 του ΝΔ 318/69.
Τα Δημοτικά Συμβούλια είναι υποχρεωμένα, κατά τη λήψη των σχετικών κανονιστικών αποφάσεων περί επιβολής ανταποδοτικών τελών, να θεσπίζουν τέτοιους κανόνες, κριτήρια και συντελεστές, ώστε τα επιβαλλόμενα τέλη να είναι αντικειμενικά, δίκαια και ανάλογα της παρεχόμενης υπηρεσίας και της ωφελιμότητας σε κάθε κατηγορία υπόχρεων. Θα πρέπει αυστηρά να τηρείται η θεμελιώδης αρχή της ανταποδοτικότητας και κατά συνέπεια η αύξηση των τελών πρέπει να είναι ανάλογη με την αύξηση του κόστους των παρεχόμενων υπηρεσιών. Η μη ικανοποίηση των ανωτέρω κριτηρίων, που επιτάσσεται από τη φύση των τελών ανταποδοτικού χαρακτήρα, αποστερεί τις αποφάσεις επιβολής τους από το στοιχείο της νομιμότητας.(ΥΠΕΣΔΔΑ 2/2077/14-1-2005).
Για να είναι νόμιμες οι αποφάσεις των συλλογικών οργάνων των Ο.Τ.Α που αφορούν την επιβολή ανταποδοτικών τελών πρέπει να ικανοποιούνται τα ακόλουθα κριτήρια:
α) Πρέπει να αναφέρονται σε συγκεκριμένο έργο ή παροχή συγκεκριμένων υπηρεσιών
β) Να προσδιορίζουν με ακρίβεια τον κύκλο των ωφελούμενων προσώπων
γ) Να ορίζουν ρητά και με σαφήνεια την ειδική ωφέλεια που απορρέει για τους υπόχρεους.
δ) Να αιτιολογούνται ειδικώς, με την παράθεση συγκεκριμένων στοιχείων, όσον αφορά στον προϋπολογισμό των εσόδων και εξόδων αλλά και στο εύρος του κύκλου των ωφελούμενων προσώπων, προκειμένου να είναι δυνατός ο έλεγχος της τήρησης της αρχής της ανταποδοτικότητας και να διασφαλισθεί η δίκαιη και αντικειμενική επιβάρυνση κάθε υπόχρεου.
Οι υπόχρεοι σε καταβολή τελών πρέπει να είναι αυτοί ακριβώς που πρόκειται να απολαμβάνουν την ωφέλεια από την παρεχόμενη υπηρεσία ή το εκτελεσθέν έργο. Η επιβολή τελών σε συγκεκριμένο κύκλο προσώπων, με ταυτόχρονη διάχυση του οφέλους σε ένα αόριστο πλήθος ατόμων δεν είναι σύμφωνη με την αρχή της ανταποδοτικότητας. (ΥΠΕΣΔΔΑ 2/2077/14-1-2005).