Η εισήγηση για την τροποποίηση του Οργανισμού Εσωτερικής Λειτουργίας του Δήμου Αίγινας, στην Δημοτική Επιτροπή.

20250204_135619.jpg
Πρόκειται για ένα από τα πιο σημαντικά εργαλεία που θα καθορίσει την εξέλιξη της οργανωτικής δομής του Δήμου Αίγινας και το πλαίσιο λειτουργίας των υπηρεσιών, αποσαφηνίζοντας τις αρμοδιότητές τους, αλλά και βάζοντάς τες σε μία νέα βάση με ειδικές κατευθύνσεις.

Από το Podcasting Feed του Ενημερωτικού Δελτίου στο ραδιόφωνο του Aegina Portal.




Η παρουσίαση της τροποποίηση Οργανισμού Εσωτερικής Λειτουργίας του Δήμου Αίγινας, πραγματοποιήθηκε στην συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής που έγινε στις 4 Φεβρουαρίου 2025. Την εισήγηση έκανε εκ μέρους του γραφείου που έχει αναλάβει την μελέτη ο κ. Αντώνης Πανηγύρης.

Ακολουθεί ένα προοίμιο αυτής της εισήγησης, από την απομαγνητοφώνηση του Aegina Portal, ενώ στο ηχητικό αρχείο μπορείτε να την ακούσετε ολόκληρη: "Το έναυσμα για να ξεκινήσει αυτή η διαδικασία ήταν ο πρόσφατος νόμος του Υπουργείου Εσωτερικών, με τον οποίο καταργήθηκαν τα νομικά πρόσωπα των Δήμων. Σε συνέχεια αυτού του νόμου προβλέφθηκε ότι οι Δήμοι θα υποβάλλουν τροποποίηση στους Οργανισμούς Εξωτερικής Υπηρεσίας τους, σε δύο φάσεις, σε δύο στάδια. Σε πρώτη φάση, μία πρόχειρη τροποποίηση, που ουσιαστικά θα ενσωμάτωνε τις δραστηριότητες των νομικών προσώπων στον υφιστάμενο οργανισμό, χωρίς να προκαλέσει καμία άλλη τροποποίηση, καμία άλλη διαδικασία, η οποία είχε ένα συγκεκριμένο χρονικό περιθώριο, 30-6-24 συγκεκριμένα. 

Και μετά, σε δεύτερο χρόνο, μία ολοκληρωμένη πρόταση, όπου πλέον οι αρμοδιότητες, οι διαδικασίες και το προσωπικό που υπήρχε σ' αυτά τα νομικά πρόσωπα ενσωματώνεται πλήρως στις οργανωτικές και λειτουργικά δομές του Δήμου και προτείνεται το νέο οργανόγραμμα. Να σημειώσω σε αυτό ότι οι περισσότεροι Δήμοι της χώρας είχαν τροποποιήσει τον οργανισμό τους την περίοδο 2013-2014. Έκτοτε δεν υπήρξε καμία άλλη τροποποίηση, όμως ενδιάμεσα, λόγω αλλαγών στον νομοθετικό πλαίσιο της χώρας, προβλεφθήκαν  υποχρεώσεις στους Δήμους για τη δημιουργία συγκεκριμένων νέων μονάδων, νέων τμημάτων, νέων υπηρεσιών, οι οποίες θα έπρεπε και αυτές να ενσωματωθούν στον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας.

Eιδικότερα, με το 4795/2021 προβλέφθηκε η μονάδα εσωτερικού ελέγχου. Με το προγενέστερο νόμο του 2018 προβλέφθηκε το Αυτοτελές Γραφείο Πολιτικής Προστασίας. Με το 5013/2023 προβλέφθηκε η μονάδα διαχείρισης κινδύνων. Έχει προβλεφθεί επίσης να υπάρξει μέριμνα και να δημιουργηθεί τμήμα για τα αδέσποτα. Έχουν προβλεφθεί διάφορες τέτοιες διαδικασίες, οι οποίες έπρεπε να ενσωματωθούν. Αυτές ήταν οι παράμετροι που οδήγησαν στην πρόθεση να δημιουργηθεί ένας νέος ΟΕΥ.

Παράλληλα, λόγω της ψήφισης του 5013/2023, προβλέφθηκε και μία αλλαγή στη δομή του ΟΕΥ σε σχέση με αυτό που υπήρχε στο παρελθόν. Η νέα δομή του οργανισμού προβλέπει για κάθε διεύθυνση, τμήμα, αυτοτελές γραφείο, ανάλογα, πρώτον να περιγράφεις το ισχύον θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας, το νομοθετικό πλαίσιο, βάσει του οποίου λειτουργεί και έχει τις αρμοδιότητες του, όπου αυτό είναι διακριτό. Υπάρχουν και τμήματα που δεν έχουν διακριτό θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας.

Ακολούθως, περιγράφεις τις κατά νόμο αρμοδιότητες του τμήματος, τις διαδικασίες με τις οποίες αυτές υλοποιούνται ή οφείλουν να υλοποιούνται και δίνεις και ένα προτεινόμενο οργανόγραμμα της κάθε υπηρεσίας σε επίπεδο προσωπικού και θέσεων ευθύνης. Με βάση αυτό ξεκινήσαμε να κάνουμε τη δουλειά μας. Η πρόνοια και η πρόβλεψη και το μοντέλο στο οποίο καταλήξαμε είναι το εξής.

Υπάρχουν πέντε γραμμές αναφοράς μέσα στο Δήμο Αίγινας αυτή τη στιγμή. Ο προηγούμενος οργανισμός προέβλεπε τέσσερις. Συγκεκριμένα, υπήρχε η γραμμή αναφοράς τμημάτων, γραφείων και τα λοιπά που είναι απευθείας κάτω από το Δήμαρχο και ο προηγούμενος οργανισμός προέβλεπε τρεις διευθύνσεις: Διεύθυνση διοικητικού, οικονομικού, διεύθυνση περιβάλλοντος και πρασίνου, διεύθυνση τεχνικών εργασιών. 

Η τροποποίηση που έγινε εδώ είναι ότι, λόγω του τελευταίου νόμου που έχει να κάνει με τα λογιστικά συστήματα του Δημοσίου και κυρίως λόγω μιας σειράς από ασυμβίβαστα που έχουν πλέον εισαχθεί, όταν ο ΠΟY έφυγε από την αρμοδιότητα του ελεγκτικού συνεδρίου και περίελθε στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και στους υπόλοιπους φόρους του Δημοσίου, κρίθηκε αναγκαίο να υπάρξει διαχωρισμός μεταξύ διοικητικής και οικονομικής διεύθυνσης. Και πλέον οι οικονομικές εταιρίες θα αποκτήσουν δικιά τους διεύθυνση.

Αυτή είναι η μόνη αλλαγή σε επίπεδο γραμμών αναφοράς η οποία είναι διακριτή. Από εκεί και πέρα, αυτό που έγινε είναι να καταγράψουμε τις διαδικασίες και τις αρμοδιότητες όπου υπήρχαν, εκεί που υπήρχε αλληλοεπικάλυψη αρμοδιοτήτων, να απλοποιήσουμε τα πράγματα, να απαλείψουμε τις αλληλεπικάλυψες στο μέτρο του δυνατού και να ενώσουμε μία σειρά από υφιστάμενα γραφεία κάτω από ευρύτερες δομές. Παραδείγματος χάριν, όποιος έχει μελετήσει το σχέδιο αυτού του οργανισμού θα δει ότι υπάρχει, ενώ δεν προβλέπονταν μέχρι πρότινος, ένα τμήμα υποστήριξης δημάρχου.

Αυτό, λοιπόν, το τμήμα έχει ενσωματώσει τέσσερα γραφεία που υπήρχαν μέχρι στιγμής. Υπήρχαν πολλαπλά γραφεία, τα ενώσαμε, δημιουργήθηκε ένα τμήμα, οι αρμοδιότητες μεταφέρθηκαν όλες εκεί, εκεί πέρα μέσα είναι οι δημόσιες σχέσεις, η επικοινωνία, είναι η υποστήριξη δημάρχου κτλ. Και διατηρήθηκε ανεξάρτητα, επειδή προβλέπονταν ως ανεξάρτητα, το τμήμα υποστήριξης συλλογικών οργάνων, γιατί εξ αρχής είχε διακριτές αρμοδιότητες, διακριτές γραφεία αναφοράς.

Όλα τα άλλα, πλέον, ενώθηκαν κάτω από ένα γραφείο, αντί να έχουμε τέσσερα, κατ' ουσίαν τα ίδια άτομα είναι, γιατί δεν έχουμε πολύ προσωπικό στο Δήμο και ενσωματώσαμε τις αρμοδιότητες να φαίνονται ποιος κάνει τι. Αυτό ήταν μια από τις μεγαλύτερες παρεμβάσεις. Η δεύτερη παρέμβαση είναι ότι οι αρμοδιότητες, που αυτή τη στιγμή ανήκουν στην Επόπτρια Υγείας, άμεσα ή έμμεσα, έσπασαν σε τρία τμήματα, κάτω από τη γενικότερη δομή. Γιατί; γιατί είναι κυριολεκτικά άπειρες. Βάσει του νομοθετικού πλαισίου έχει πάρα πολλές αρμοδιότητες. Έπρεπε, για λόγος καλύτερης διαχείρισης, να προβλεφθεί ότι αυτό το πράγμα χωρίζεται σε δύο - τρία τμήματα, αυτοτελή γραφεία, θα φτάσω και σε αυτό, και να υπάρχει ένας καταμερισμός της εποπτείας.

Τώρα, αν αυτό μπορεί να υπάρξει και περαιτέρω βοήθεια, δηλαδή αν υπάρχουν κάποια χαρτοφυλάκια, αντιδημάρχων ή εντεταλμένοι ή οτιδήποτε, που μπορούν να βοηθήσουν στο αντικείμενο, εννοείται αυτό η αρμοδιότητα εσωτερικά των υπηρεσιών του Δήμου μπορεί να αποφασίσει πάντοτε πώς κάνει την κατανομή". 

Η εισήγηση θα περάσει στη συνέχεια από το Δημοτικό Συμβούλιο Αίγινας.



Ακολουθήστε το Aegina Portal στο Google News

google-news.png
Το σύνολο του περιεχομένου του Aegina Portal είναι πρωτότυπο, αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και προστατεύεται από τους νόμους περί πνευματικών δικαιωμάτων.
Απαγορεύεται η αντιγραφή ολόκληρου ή μέρους αυτού χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια.

Tune in Apps

Ακούστε το Aegina Portal Talk Radio από το λογαριασμό μας στο Tunein

Aegina Portal Talk Radio

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε έναν εξωτερικό player:


iTunes.png vlc.png winamp.png wmp.png