Featured

Ποιο είναι το αντικείμενο της εκπόνησης της μελέτης με τίτλο "Ανάπλαση Περιοχής Φάρου Ν. Αίγινας". Με αφορμή μία σύντομη συζήτηση στη Δημοτική Επιτροπή.

perioxi-farou.jpg

Με αφορμή την πρόσφατη δημοσίευση της ορθής επανάληψης του εγγράφου, που αφορά την απευθείας ανάθεση της εκπόνησης της μελέτης με τίτλο "Μελέτη ανάπλασης Περιοχής Φάρου Ν. Αίγινας", από τον πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, δήμαρχο κ. Γιάννη Ζορμπά, αλλά και σχετική ερώτηση που είχε υποβάλλει η δημοτική σύμβουλος κ. Σίλα Αλεξίου σε συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής, κάνοντας λόγο για εικόνα εγκατάληψης που παρουσιάζει περιοχή, αλλά και την επικινδυνότητα του δρόμου, το Aegina Portal παρουσιάζει τα επιμέρους σημεία της σχετικής μελέτης η οποία είχε ανατεθεί το Μάρτιο του 2024. 

Από το Podcasting Feed του Ενημερωτικού Δελτίου στο ραδιόφωνο του Aegina Portal.




Ο κ. Γιάννης Ζορμπάς, σε εκείνη την συνεδρίαση είχε αναφερθεί στην συγκεκριμένη μελέτη, συμπληρώνοντας ότι για να είναι ολοκληρωμένη, εκτός από τη συμβολή ενός συγκοινωνιολόγου, θα πρέπει να συμμετέχει και λιμενολόγος,  όπως προέκυψε μετά από διαβούλευση, με τους μελετητές και με την Τεχνική Υπηρεσία της Περιφερειακής Ενότητας Νήσων.

Για το ζήτημα της επικινδυνότητας (απαντώντας στην κ. Αλεξίου) είπε ότι η κλήση που υπάρχει εκεί αφορά το πρανές, το οποίο είναι εκτός οδοστρώματος, συμπληρώνοντας ότι το οδόστρωμα όπως είναι δεν παρουσιάζει δυσκολία και ότι υπάρχουν σημάνσεις και οριογραμμές.  

Ωστόσο, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Aegina Portal, αλλά και τη βιωματική γνώση από τις τελευταίες δεκαετίες, το τμήμα αυτό του δρόμου κατά μήκος του, είναι επικίνδυνο, καθώς έχουν γίνει τροχαία ατυχήματα, ακόμη και θανατηφόρα. Κατά συνέπεια, πέρα από την οποιαδήποτε πρόβλεψη που αφορά το λιμάνι του Φάρου, η διασφάλιση της οδικής ασφάλειας, θα πρέπει να τεθεί σε προτεραιότητα. Άλλωστε η διοίκηση του Δήμου και του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου (σύμφωνα με τη δήλωση του κ. Ζορμπά) τάσσεται σε μία συνολική αντιμετώπιση του ζητήματος. Υπενθυμίζεται ότι η εν λόγω μελέτη αφορά την χερσαία ζώνη και όχι τον δρόμο που περνά τόσο από το λιμάνι, όσο και από την περιοχή του Φάρου.

Καταλήγοντας, η μελέτη προβλέπει αρκετές εγκρίσεις - που τυχόν θα χρειαστούν - επί των παραδοτέων, από αρκετές δημόσιες υπηρεσίες, γεγονός που ενδεχομένως θα απαιτήσει μια μεγάλη περίοδο αναμονής. Το συνολικό ποσό για την εκπόνηση της μελέτης είναι 37.143,81 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%. Ο κ. Ζορμπάς σε εκείνη την συζήτηση στη Δημοτική Επιτροπή, δεν έκανε γνωστό αν το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, ένα χρόνο μετά την ανάθεση της εκπόνησης, έχει στην κατοχή του τα παραδοτέα.

Αντικείμενο, σκοπιμότητα του έργου και παραδοτέα του αναδόχου:

Αντικείμενο της σύμβασης είναι η εκπόνηση αρχιτεκτονικής, ηλεκτρομηχανολογικής και συγκοινωνιακής μελέτης αφορά στον ανασχεδιασμό, στην ανάπλαση και εξυγίανση τμήματος της χερσαίας ζώνης του λιμένα στην Περιοχή του Φάρου με σκοπό την αναβάθμιση της περιοχής, και βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων αλλά και των επισκεπτών.

Σύμφωνα με το σχετικό έγγραφο η μελέτη θα προβλέπει:
 
  • τις απαραίτητες επεμβάσεις - εκσκαφές - αποξηλώσεις
  • τον ανασχεδιασμό και την αποκατάσταση των δαπέδων
  • την επίστρωσή τους με κατάλληλα υλικά την δημιουργία κατάλληλων κλίσεων απορροής των ομβρίων, σε συνεργασία με την υδραυλική μελέτη αποστράγγισης ομβρίων
  • την αποκατάσταση των φθορών τον αστικό εξοπλισμό που χρήζει αντικατάσταση
  • την τοποθέτηση επιπλέον απαραίτητου αστικού εξοπλισμού τη δημιουργία μικρής έκτασης εγκαταστάσεων για την εξυπηρέτηση των πολιτών
  • εξοπλισμός και σήμανση για τη διακίνηση πεζών 
  • βελτίωση της πρόσβασης προσώπων με αναπηρία
  • τον σχεδιασμό υποδομής ποδηλατόδρομου εφόσον το επιτρέπουν οι διαστάσεις της χερσαίας ζώνης 
  • διατήρηση και ενίσχυση της φύτευσης και του πρασίνου
  • εγκατάσταση δημόσιας βρύσης πόσιμου νερού για την αποφυγή χρήσης πλαστικού

Ο σχεδιασμός της μελέτης θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη τα χαρακτηριστικά της ευρύτερης περιοχής να έχει ως αρχή τον σεβασμό και την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος να τηρεί τις προδιαγραφές και τις ειδικές ρυθμίσεις για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία σε κοινόχρηστους χώρους, που προορίζονται για την κυκλοφορία πεζών (πλάτη οδεύσεων, οδηγός τυφλών, ράμπες ΑΜΕΑ κ.λπ.) (ΑΠΟΦ. 52907/ ΦΕΚ 2621 8/2009)

Σύμφωνα με τα παραπάνω η μελέτη συνίσταται στις εξής κατηγορίες μελετών:

• Κατηγορία 7 Ειδικές Αρχιτεκτονικές Μελέτες (Διαμόρφωσης εσωτερικών και εξωτερικών χώρων, μνημείων, αποκατάστασης-διατήρησης παραδοσιακών κτιρίων και οικισμών και τοπίου).
• Κατηγορία 9 Μελέτες Μηχανολογικές, Ηλεκτρολογικές, Ηλεκτρονικές.
• Κατηγορία 13 Μελέτες Υδραυλικών Έργων (εγγειοβελτιωτικών έργων, φραγμάτων.
• Κατηγορία 10. Μελέτες συγκοινωνιακών έργων (οδών, σιδηροδρομικών γραμμών, μικρών τεχνικών έργων, έργων υποδομής αερολιμένων) και κυκλοφοριακές μελέτες.

Παραδοτέα:

• γενικό διάγραμμα κλίμακα οο
• κατόψεις κλίμακα 1:50
• τομές κλίμακα
• λεπτομέρειες δαπεδοστρώσης κλίμακα 1:20, κατόψεις - τομές σκιαδίων κλίμακα 1:20
• τρισδιάστατη απεικόνιση - αξονομετρικά διαγράμματα
• τεχνική - αιτιολογική έκθεση
• προμετρήσεις
• προτεινόμενα υλικά
• προδιαγραφές εξοπλισμού και σημάνσεων
• ηλεκτρομηχανολογική μελέτη
• υδραυλική μελέτη
• συγκοινωνιακή μελέτη
• τεύχη δημοπράτησης

Εγκρίσεις:

Ο Ανάδοχος υποχρεούται να υποβάλλει προς Έγκριση τα παραδοτέα στις αρμόδιες υπηρεσίες, Εφορεία Αρχαιοτήτων, Νεωτέρων Μνημείων κλπ καθώς να συμβάλει στη λήψη Θετικής γνωμοδότησης από το αρμόδιο Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής, τυχόν άδεια από την αρμόδια ΥΔΟΜ, γνωμοδότηση από υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας κλπ.


Ακολουθήστε το Aegina Portal στο Google News

google-news.png
Το σύνολο του περιεχομένου του Aegina Portal είναι πρωτότυπο, αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και προστατεύεται από τους νόμους περί πνευματικών δικαιωμάτων.
Απαγορεύεται η αντιγραφή ολόκληρου ή μέρους αυτού χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια.

Tune in Apps

Ακούστε το Aegina Portal Talk Radio από το λογαριασμό μας στο Tunein

Aegina Portal Talk Radio

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε έναν εξωτερικό player:


iTunes.png vlc.png winamp.png wmp.png