Σπύρος Σπυρίδων. Δελτίο Τύπου.
Τις δυνατότητες χρηματοδότησης των μεγάλων έργων υποδομής που εκκρεμούν ή απαιτούνται για την Αίγινα ανέλυσε ο Σπύρος Σπυρίδων, στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, η οποία έλαβε χώρα την Τετάρτη 13 Ιουλίου.
Κατά τη σχετική εισήγησή του, ο κ. Σπυρίδων ανέφερε, ειδικότερα: «Για να διασφαλιστεί η ολοκλήρωση των ήδη δρομολογημένων έργων υποδομών της Αίγινας, αλλά και για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε στην υλοποίηση όσων έργων είναι απαραίτητα για το νησί και δεν έχουν προγραμματιστεί ακόμα, είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε τους τρόπους χρηματοδότησης που έχουμε στη διάθεσή μας.
Στην Περιφέρεια Αττικής έχουν κατανεμηθεί από το ΕΣΠΑ, για αξιοποίηση ως το τέλος του 2013, περίπου 1,2 δις Ευρώ, εκ των οποίων έχει απορροφηθεί μόλις το 13%. Δεύτερη σημαντική πηγή χρηματοδότησης είναι το Περιφερειακό Πρόγραμμα Επενδύσεων, το οποίο για την Αττική ανέρχεται σε 50 εκατομμύρια Ευρώ ετησίως, στα οποία πρέπει να προστεθούν τα 200 εκατομμύρια που διαθέτουμε ήδη από πόρους της πρώην Νομαρχίας Αθηνών. Επιπλέον, ξεκινάει σύντομα το Πρόγραμμα «Ελλάδα», διάδοχος του πολύ επιτυχημένου «Θησέα», με περαιτέρω πιστώσεις για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, ενώ μπορούμε να αξιοποιήσουμε και εργαλεία όπως οι Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα.
Έχουμε, λοιπόν, αρκετές επιλογές χρηματοδότησης των έργων που χρειάζεται η Αίγινα. Δεν μιλάω μόνο για τα έργα που έχουμε ήδη συζητήσει, όπως ο βιολογικός καθαρισμός, η κατασκευή αποχετευτικού δικτύου, το εσωτερικό δίκτυο ύδρευσης και η βελτίωση των λιμενικών εγκαταστάσεων. Πολύ σημαντική είναι, επιπλέον, η κατασκευή του υποθαλάσσιου αγωγού ύδρευσης, την οποία, ακόμα και αν δεν ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, πρέπει να χρηματοδοτήσουμε οπωσδήποτε μέσω της Περιφέρειας Αττικής. Το ίδιο έχω εισηγηθεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο για την άρδευση με νερό από την επεξεργασία λυμάτων της Ψυτάλλειας και για τον χωροταξικό σχεδιασμό, ο οποίος είναι απαραίτητος για την σύγχρονη τουριστική ανάπτυξη κάθε περιοχής.
Ειδικά ως προς την τουριστική ανάπτυξη, θα ήθελα επίσης να τονίσω τη σημασία της μείωσης του κόστους χρήσης του αεροδρομίου, την οποία προσπαθούμε χρόνια τώρα να πείσουμε την πολιτεία να διαπραγματευτεί με τη γερμανική εταιρεία που εκμεταλλεύεται το “Ελευθέριος Βενιζέλος”. Προς τούτο έχουμε καταθέσει άμεσα υλοποιήσιμες προτάσεις, όπως η κατασκευή ειδικού τερματικού σταθμού για τις εταιρείες χαμηλού κόστους, ή η χρήση του αεροδρομίου της Ελευσίνας για πτήσεις τσάρτερ. Το ζήτημα είναι περισσότερο επίκαιρο από ποτέ, αφού η κυβέρνηση ανακοίνωσε πρόσφατα ότι πράγματι ετοιμάζεται να επαναδιαπραγματευτεί τους όρους της σύμβασης.
Σκεφτείτε τα έσοδα που πρόκειται να έχει η Αττική και όλα τα νησιά μας εάν επιτύχουμε την επιθυμητή μείωση, τη στιγμή που μία μόνο εταιρεία χαμηλού κόστους, η easyJet, έχει ήδη υποσχεθεί αύξηση των αφίξεων κατά 1.000.000 επιβάτες ετησίως», τόνισε ο κ. Σπυρίδων.