Δελτίο Τύπου.
Σχετικά με τα προβλήματα που έχουν ανακύψει στη λειτουργία του ΚΤΕΛ Αίγινας, ο Αντιπεριφερειάρχης Νήσων Δημήτρης Κατσικάρης έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Η Περιφερειακή Ενότητα Νήσων έχει κάνει όλες τις απαραίτητες ενέργειες στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της για να συμβάλλει στην απρόσκοπτη λειτουργία των συγκοινωνιών της Αίγινας. Τρεις φορές το προηγούμενο δίμηνο ζητήσαμε εγγράφως από το ΚΤΕΛ της Αίγινας τις απόψεις του για τα χειμερινά δρομολόγια και ακόμα δεν υπάρχει απάντηση και καμία ανταπόκριση.
Αντιθέτως, με πρόσχημα την κακή οικονομική κατάσταση και την ύπαρξη, δήθεν μεγάλων οφειλών από την Περιφέρεια για το έργο της μεταφοράς μαθητών, το ΚΤΕΛ Αίγινας χωρίς να ενημερώσει επίσημα κανέναν, επί πολλές μέρες και κατά διαστήματα δεν μετέφερε το μεγαλύτερο μέρος των μαθητών, ούτε ανταποκρίθηκε στο συγκοινωνιακό του έργο, δημιουργώντας συνθήκες αταξίας και αναστάτωσης στους πολίτες, τους γονείς και τους μαθητές του νησιού.
Μπροστά σε αυτή την πρωτόγνωρη και ανεύθυνη κατάσταση που δημιουργήθηκε με ευθύνη του ΚΤΕΛ Αίγινας, η Περιφερειακή Ενότητα Νήσων, ζήτησε, εντός πέντε ημερών, την απολογία με γραπτές εξηγήσεις, προκειμένου να εισαχθεί το μείζον αυτό ζήτημα προς λήψη απόφασης από το Πειθαρχικό Συμβούλιο, για επιβολή διοικητικών κυρώσεων στους φορείς του συγκοινωνιακού έργου και ιδιοκτήτες των λεωφορείων.
Επιπλέον, για να σταματήσει η παραπληροφόρηση των πολιτών και των γονέων και επειδή γράφονται και διαδίδονται ψευδείς ειδήσεις προκειμένου να μετατοπιστούν οι ευθύνες, παραθέτω και συγκεκριμένα, αδιαμφισβήτητα στοιχεία όσον αφορά τις πληρωμές και τις δήθεν μεγάλες οφειλές για τη μεταφορά των μαθητών από το ΚΤΕΛ.
Στο ΚΤΕΛ Αίγινας έχουν γίνει πληρωμές ύψους 73.050,77 ευρώ το 2011, δηλαδή πληρώθηκαν ΟΛΑ τα προσκομισθέντα τιμολόγια.
Σήμερα, βρίσκονται στην υπηρεσία μας 13 τιμολόγια του ΚΤΕΛ Αίγινας, συνολικού ύψους 72.812,90 ευρώ, τα οποία δεν έχουν πληρωθεί, φυσικά, γιατί προσκομίστηκαν πρόσφατα και ετεροχρονισμένα -μέσω των διευθύνσεων εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας- κατά παράβαση κάθε έννοιας χρηστής συνεργασίας και σοβαρότητας.
Συγκεκριμένα:
- Ένα τιμολόγιο του ΚΤΕΛ Αίγινας, παραδόθηκε στις υπηρεσίες μας, στις 30 Σεπτεμβρίου 2011.
- Δύο τιμολόγια του ΚΤΕΛ Αίγινας, παραδόθηκαν στις 11 Οκτωβρίου 2011, και,
- Δέκα τιμολόγια του ΚΤΕΛ Αίγινας, παραδόθηκαν στις υπηρεσίες μας, στις 17 Νοεμβρίου του 2011… όταν ΟΛΑ είχαν κοπεί τον Δεκέμβριο του 2010.
Δηλαδή ήρθαν για πληρωμή στις υπηρεσίες της Περιφερειακής Ενότητας Νήσων 11 μήνες μετά και σε άλλο οικονομικό έτος!!!
Όπως γνωρίζουν όλοι, στην περίπτωση της μεταφοράς μαθητών, η Περιφέρεια με την προηγούμενη μορφή της, τις Νομαρχίες, ασκούσε την αρμοδιότητα για λογαριασμό και με πόρους του υπουργείου Παιδείας, με μεταβιβαστικές πληρωμές και ποτέ με ίδιους πόρους. Και στο πλαίσιο αυτό, πάντοτε, μεταβίβαζε τα χρήματα που αναλογούσαν όταν αυτά έρχονταν από το υπουργείο Παιδείας, διευκολύνοντας τις διαδικασίες μεταφοράς των μαθητών.
Με τον «Καλλικράτη» αυτή η μεταβιβαστική αρμοδιότητα, πέρασε στους Δήμους. Παρέμεινε όμως στην Περιφέρεια μέχρι το τέλος του 2011, επειδή οι Δήμοι δεν ανταποκρίθηκαν εγκαίρως στη νέα τους αυτή ευθύνη, κάτι που πρέπει να γνωρίζουν οι πολίτες για να κατανοήσουν ποιος έχει την ουσιαστική αρμοδιότητα πλέον.
Στη συγκεκριμένη λοιπόν περίπτωση του ΚΤΕΛ Αίγινας, βρισκόμαστε μπροστά σε μια απίστευτη ανευθυνότητα.
Άραγε, μπορούν να εγκαλούν κάποιοι την Περιφέρεια όταν οι ίδιοι και όσοι εμπλέκονται λειτούργησαν και λειτουργούν με όρους περασμένων δεκαετιών και νοοτροπίες παλιές και ξεπερασμένες;
Μπορεί να μιλάει για μεγάλες οφειλές στον ευαίσθητο τομέα της μεταφοράς μαθητών το ΚΤΕΛ Αίγινας, όταν στις υπηρεσίες μας, -με αποκλειστική ευθύνη των ιδίων και άλλων, πάντως όχι δική μας- φτάνουν τα τιμολόγια του 2010 τον Νοέμβριο του 2011 και τολμούν κάποιοι ανερυθρίαστα να μεταθέτουν τις ευθύνες;
Θέλω απολύτως καθαρά και κοιτώντας στα μάτια τους Αιγινήτες, τους γονείς και τους μαθητές να δηλώσω ότι η Περιφέρεια Αττικής και η Περιφερειακή Ενότητα Νήσων θα διασφαλίσουν με κάθε τρόπο τη νομιμότητα και τη λειτουργία στο συγκεκριμένο ζήτημα. Οι ασχολούμενοι με το μείζον θέμα του συγκοινωνιακού έργου, οφείλουν χωρίς παρελκυστικές τακτικές και μεταθέσεις ευθυνών να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Σε κάθε περίπτωση θα εφαρμοστεί ο νόμος και δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να παίξει με τη δυνατότητα των πολιτών, των μαθητών και των εκατοντάδων χιλιάδων επισκεπτών να έχουν μια σωστή συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση, όλους τους μήνες του χρόνου.
Σε συνεργασία με το Δήμο Αίγινας, τους φορείς και τους ενεργούς πολίτες, μπορούμε να δώσουμε λύσεις που θα οδηγήσουν στην ουσιαστική ανάπτυξη και προοπτική της Αίγινας, προτάσσοντας το Εμείς και την κοινή δράση, επ’ ωφελεί του κοινωνικού συνόλου, πέρα από ιδιοτέλειες, μεσοβέζικες λύσεις και πρακτικές που οδήγησαν στα σημερινά αδιέξοδα. Για μας, πρώτα και πάνω απ’ όλα είναι η Αίγινα των πολιτών».