Μόνιμο ή κινητό ΚΤΕΟ στην Αίγινα, η παράταση πρόσκλησης οχημάτων, λήγει στο τέλος του 2017.


Ένα ζήτημα το οποίο απασχόλησε έντονα τους κατοίκους του νησιού, έναν χρόνο πριν, ήταν ότι έπρεπε να ταξιδέψουν ακτοπλοϊκά με τα αυτοκίνητά τους προκειμένου να περάσουν ΚΤΕΟ, μία διαδικασία χρονοβόρα και με υψηλό οικονομικό κόστος για έναν νησιώτη. Τη λύση, ευτυχώς, την έδωσε τότε η συνεργασία του Δήμου και της Αντιπεριφέρειας Νήσων, με την ανακοίνωση της τελευταίας για παράταση οχημάτων έως 3.5 τόνων, μέχρι το τέλος του 2017, που έδωσε ανακούφιση σε όλους.

Το ζήτημα όπως παρουσιάστηκε τότε, αλλά και τους μήνες που ακολούθησαν είχε δύο προεκτάσεις, που παρουσιάστηκαν ως λύσεις: H πρώτη αφορά την κατασκευή ενός μόνιμου ΚΤΕΟ στην Αίγινα και πιο συγκεκριμένα στην περιοχή του Αγίου Δημητρίου, θέμα για το οποίο είχε κάνει δηλώσεις στο Aegina Portal ο κύριος Δημήτρης Μούρτζης. Αυτό αφορά στη λειτουργία ενός δημόσιου ΚΤΕΟ. Ο χώρος αυτός είχε προκριθεί μάλιστα και ως κατάλληλος μετά από σχετική αυτοψία. Για την ύπαρξη μίας μόνιμης λύσης ΚΤΕΟ, υπήρχε στις αρχές του χρόνου του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, της Περιφέρειας Αττικής και βέβαια του Δήμου Αίγινας.

Από το Podcasting Feed του Ενημερωτικού Δελτίου στο ραδιόφωνο του Aegina Portal.




Μάλιστα, σε Δελτίο Τύπου του Δήμου για το ίδιο θέμα τον Νοέμβριο του 2016 αναφέρεται ότι: "Οι τεχνικές υπηρεσίες του Υπουργείου Συγκοινωνιών και της Περιφέρειας Αττικής θα πραγματοποιήσουν μία εμπεριστατωμένη μελέτη για την υλοποίηση του ως άνω έργου", ενώ γίνεται εκτενέστατη αναφορά στη συνεργασία των εκπροσώπων των φορέων που επισκέφθηκαν την Αίγινα.

Από την Αντιπεριφέρεια Νήσων και σύμφωνα με τις δηλώσεις του κυρίου Παναγιώτη Χατζηπέρου προτάσσεται η λύση ενός κινητού ΚΤΕΟ, που θα μπορεί να εξυπηρετήσει τους κατόχους οχημάτων όλων των νησιών. Μάλιστα σε Δελτίο Τύπου για τα πεπραγμένα της Π.Ε. Νήσων για το έτος 2015 και πιο συγκεκριμένα στην παράγραφο της Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών αναφέρεται ότι: "Τα προβλήματα των νησιών στο θέμα της ασφάλειας οχημάτων και επιβατών είναι μεγάλα. Για το λόγο αυτό, ήρθαμε σε επικοινωνία με το ΥΠΟΜΕΔΙ για τη διάθεση κινητού ΚΤΕΟ και διεξαγωγής εξετάσεων υποψηφίων οδηγών στα νησιά και την Τροιζηνία, προκειμένου να αποφεύγονται οι δαπανηρές μετακινήσεις για τους κατοίκους". Σχετικές δηλώσεις για την αναγκαιότητά του έχει κάνει τόσο ο ίδιος όσο και ο κύριος Δημήτρης Μούρτζης.

Ο πρώην αντιδήμαρχος κύριος Κώστας Γεννίτσαρης, στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ρώτησε τον κύριο Παναγιώτη Χατζηπέρο: "Τι έχει γίνει με την κινητή μονάδα ΚΤΕΟ, που είχαμε συζητήσει στην περιοχή του Αγίου Δημητρίου στους Τζίκηδες. Έχουμε συζητήσει να εγκαταστήσουμε μία κινητή μονάδα, οπότε να βοηθήσουμε τους συμπολίτες μας να μην μπαίνουν στη διαδικασία αυτή, να μεταβαίνουν στον Πειραιά για να ελέγχουν τα οχήματά τους από το ΚΤΕΟ. Τι έχει γίνει με αυτή την περίπτωση;".

Από τις επίσημες ανακοινώσεις που είχε κάνει ο Δήμος Αίγινας, είχε γίνει κατανοητό ότι στη θέση Άγιος Δημήτριος θα κατασκευαστεί μία μονάδα ΚΤΕΟ και όχι απλά θα τοποθετηθεί μια κινητή μονάδα για κάποιο διάστημα. Άρα προφανώς θα πρέπει να διευκρινιστεί, εάν εξακολουθεί να ισχύει το σχέδιο του Δήμου, που προέβλεπε την "υλοποίηση ενός έργου" με μελέτη από τις τεχνικές υπηρεσίες του Υπουργείου Συγκοινωνιών και της Περιφέρειας Αττικής.

O κύριος Χατζηπέρος απάντησε στον κύριο Γεννίτσαρη για το κινητό ΚΤΕΟ, χωρίς να αναφερθεί στην τοποθεσία Άγιος Δημήτριος: "To ΚΤΕΟ, το κινητό το κυνηγάω, γιατί έχω δεσμευθεί και αυτή την στιγμή περιμένουμε να μας πούνε πόσα είναι τα οχήματα τα οποία είναι στα νησιά, για να μπορέσουμε να το εξαγγείλουμε και να κάνουμε τη δημοπράτηση".

Να σημειώσουμε ότι σε δηλώσεις που είχε κάνει ο κύριος Χατζηπέρος στο ραδιόφωνο του Aegina Portal τον Φεβρουάριο του 2016, είχε αναφερθεί στη δυνατότητα να παραχωρηθεί από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ένα από τα 6 κινητά ΚΤΕΟ που διαθέτει. Τότε δεν είχε κρύψει τον προβληματισμό του για την διαδικασία της πιστοποίησης που χρειάζεται μία τέτοια μονάδα.

Ωστόσο το ζητούμενο που παραμένει για τους κατοίκους του νησιού, είναι ότι η παράταση λήγει στο τέλος του χρόνου και προφανώς ο χρόνος των μόλις 2,5 μηνών που απομένει δεν επαρκεί ούτε για την "υλοποίηση" μόνιμου ΚΤΕΟ, αλλά ούτε και για τον έλεγχο όλων των οχημάτων στην περιοχή ευθύνης της Αντιπεριφέρειας, αν βέβαια οι διαδικασίες της δημοπράτησης για το κινητό ΚΤΕΟ ολοκληρώνοντας άμεσα, μέσα σε τόσο πιεσμένα χρονικά περιθώρια.