Ο Νεκτάριος Σαντορινιός για το μεταφορικό ισοδύναμο: "Από το 2019 θα επεκτείνεται σε όλα τα νησιά της Ελλάδας".


Σε πρόσφατη συνέντευξή του στην ΕΡΑ Ρόδου ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός, που το καλοκαίρι είχε συμμετάσχει σε συζήτηση θεμάτων με φορείς της Αίγινας και βουλευτές της περιφέρειάς μας, αναφέρθηκε σε ένα ιδιαίτερα σημαντικό ζήτημα για την Αίγινα, αλλά και για όλες τις νησιωτικές περιοχές της χώρας: το μεταφορικό ισοδύναμο. Ανάμεσα σε άλλα στην συνέντευξή του στην ΕΡΑ είπε: "Το μεταφορικό ισοδύναμο θα ξεκινήσει να υλοποιείται από τα μέσα του 2018, για τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, ενώ από το 2019 θα επεκτείνεται σε όλα τα νησιά της Ελλάδας. Έχουμε καταφέρει και έχουμε ήδη εξασφαλίσει πόρους για την εφαρμογή του αλλά και τη σύμφωνη γνώμη της αρμόδιας Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, έτσι ώστε να μην τεθούν ζητήματα κρατικών ενισχύσεων".

Από το Podcasting Feed της εκπομπής Ειδήσεις από την Αυτοδιοίκηση στο ραδιόφωνο του Aegina Portal.






Σε άλλο σημείο της συνέντευξης του αναφέρει ότι: "Επιπλέον, μέσα στο Φεβρουάριο αναμένονται και τα αποτελέσματα της μελέτης σχετικά με τα σενάρια εφαρμογής του μεταφορικού ισοδύναμου, που έχει αναθέσει η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, της οποίας προΐσταμαι, στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σκοπός μας είναι, και μετά την ανάλυση των στοιχείων της επιστημονικής έρευνας, η νομοθέτηση του μέτρου του μεταφορικού ισοδύναμου".

Η έννοια του μεταφορικού ισοδύναμου είναι ένα πάγιο αίτημα για την τοπική κοινωνία και έχει εκφραστεί με διάφορους τρόπους, τόσο σε επίπεδο δευτέρου βαθμού αυτοδιοίκησης, όσο και σε ημερίδες που έγιναν στην Αίγινα, επιστολές, συνεντεύξεις άλλο υλικό, δημιουργώντας, μάλιστα, ένα από τα πρώτα κοινά μέτωπα για την αντιμετώπιση κοινών προβλημάτων στα νησιά που σήμερα αποτελούν την Περιφερειακή Ενότητα Νήσων. Σε γενικές γραμμές, η έννοια του μεταφορικού ισοδύναμου είναι ο νησιώτης να πληρώνει εισιτήριο ανάλογο των μέσων μεταφοράς της ξηράς, κάτι που συχνά αποτέλεσε ενότητα των πάγιων αιτημάτων, όπως ο εκσυγχρονισμός των λιμενικών υποδομών και η χρονική επιμήκυνση των δρομολογίων.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η παράγραφος με τίτλο: "To ζήτημα του Μεταφορικού ισοδύναμου", από την μελέτη "Νησιωτική Πολιτική, Τοπική Αυτοδιοίκηση και Νησιωτικότητα" που έχει συντάξει το Ινστιτούτο Τοπικής Αυτοδιοίκησης και αναφέρει ανάμεσα σε άλλα: "Η εναρμόνιση του καταβαλλόμενου κομίστρου από τον χρήστη των θαλάσσιων μεταφορών με το αντίστοιχο κόμιστρο των χερσαίων μεταφορών για ανάλογες προσφερόμενες υπηρεσίες, ανεξαρτήτως του χρησιμοποιούμενου μεταφορικού μέσου, αποτελεί τον πυρήνα της αρχής του Μεταφορικού Ισοδύναμου. Τα βασικά στοιχεία των προσφερομένων υπηρεσιών προς σύγκριση είναι το κόστος (κόμιστρο - τιμολογιακή επιβάρυνση), η απόσταση που πρόκειται να διανυθεί, η συχνότητα και ο χρόνος μετακίνησης. Ένα επιπρόσθετο στοιχείο είναι η ποιότητα της παρεχόμενης υπηρεσίας, που συνδέεται κυρίως με την κατηγορία στην οποία ανήκει το μέσο μεταφοράς. Η μη εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου δημιουργεί τη στρέβλωση, σύμφωνα με την οποία οι χρήστες των χερσαίων μεταφορικών συστημάτων απολαμβάνουν τις ίδιες υπηρεσίες με χαμηλότερα κόμιστρα από τα αντίστοιχα των ακτοπλοϊκών μεταφορών".