"Δύσκολο να μπούμε στον ανταγωνισμό των ιδιωτών, εφικτό να πιέσουμε προς τη διεύρυνση των δρομολογίων τουλάχιστον νωρίς το πρωί και αργότερα το βράδυ". Αυτή ήταν η φράση με την οποία ολοκλήρωσε την εισήγησή του προς το Δημοτικό Συμβούλιο ο κύριος Γιώργος Σκαλτιώτης πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου κατά την πρόσφατη συνεδρίαση του σώματος, μία συζήτηση για την τροποποίηση των ακτοπλοϊκών δρομολογίων από και προς το λιμάνι της Αίγινας, με κριτήριο την εξυπηρέτηση τόσο της καθημερινότητας των νησιωτών και των επισκεπτών, όσο τις εμπορευματικής κίνησης.
Από το καθημερινό Ενημερωτικό Δελτίο στο ραδιόφωνο του Aegina Portal και το Broadcasting News του ραδιοφώνου.
Νωρίτερα ο πρόεδρος τη επιτροπής τουρισμού του Δήμου κύριος Γιώργος Μούρτζης, είχε χαρακτηρίσει ως "ναυμαχία" τον ανταγωνισμό των ακτοπλοϊκών εταιριών στον Αργοσαρωνικό, με "θύματα" τους κατοίκους και τους επισκέπτες των νησιών. Η συζήτηση έγινε με φόντο τις προτάσεις της Επαγγελματικής Ένωσης Αίγινας για τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια, αλλά και τη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.) την Παρασκευή 22 Μαΐου. Ο κύριος Σκαλτιώτης με τη ιδιότητά του ως προέδρου της Επαγγελματικής Ένωσης Αίγινας ενημέρωσε το σώμα για τη συνεδρίαση του Σ.Α.Σ. που είχε πραγματοποιηθεί στις 12 Μαΐου και την προσωπική παράσταση και τοποθέτηση των μελών του Δ.Σ. της Ένωσης κυρίων Γιώργου Παπαργύρη και Νίκου Δρίτσα.
Η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου αναφέρει τα ακόλουθα:
Τα τρία πρώτα δρομολόγια της πρωινής ζώνης από Πειραιά προς Αίγινα, να γίνονται ανά 45΄λεπτά τουλάχιστον, ώστε να υπάρχει καλύτερη εξυπηρέτηση και να μη γίνεται συνωστισμός Πλοίων στην προβλήτα της Αίγινας, καθόσον δεν υπάρχει επαρκής χώρος. Τα υπόλοιπα δρομολόγια κατά την διάρκεια της ημέρας, πρέπει να γίνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα, περίπου ανά 90΄λεπτά, ώστε να μην υπάρχουν μεγάλα κενά, ιδίως στην μεσημεριανή ζώνη. Περιμένουμε επιτέλους να λυθεί το πάγιο αίτημα για τα βραδινά δρομολόγια. Πρέπει το τελευταίο δρομολόγιο από Πειραιά να γίνεται τουλάχιστον στις 19.30΄. Η αρτιότερη Τουριστική εξυπηρέτηση των επισκεπτών, το καθιστά απαραίτητο. Πρέπει το τελευταίο δρομολόγιο αντίστοιχα από Αίγινα προς Πειραιά να γίνεται στις 20.00΄, για την αρτιότερη εξυπηρέτηση της επιστροφής των επισκεπτών του νησιού μας. Τα πρωινά δρομολόγια των Πλοίων από Πειραιά, αλλά και από Αίγινα, πρέπει να ξεκινούν, όλες τις ημέρες της εβδομάδας, στις 6.30΄π.μ. 6. Πρέπει να υπάρχει καθημερινό δρομολόγιο προς Μέθανα – Πόρο, διότι υπάρχει εμπορικό, αλλά και Τουριστικό ενδιαφέρον. Βεβαίως το δρομολόγιο αυτό πρέπει να καθιερωθεί σε ετήσια βάση, για να παγιωθεί στις συνήθειες του Επιβατικού κοινού και όχι εποχιακά. Επιθυμία των Επαγγελματοβιοτεχνών της Αίγινας, αλλά και των Επισκεπτών, είναι η ενεργοποίηση των τοπικών δρομολογίων, προς Σουβάλα και Αγία Μαρίνα, για την πληρέστερη εποχιακά εξυπηρέτηση τους (τουριστική σεζόν).
Την δημιουργία διαπαραταξιακής Επιτροπής αποτελούμενη από τον Δήμαρχο, τους αρχηγούς των δημοτικών παρατάξεων και τον Πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου. Η Επιτροπή να επισκεφτεί τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και να του εκθέσει τις προτάσεις και τα ακτοπλοϊκά προβλήματα της Νήσου Αίγινας. Η γραμμή Πειραιά - Αίγινα δεν είναι κορεσμένη από πλοία για αυτό τον λόγο επιθυμούμε να ενταχθούν και άλλες εταιρείες έτσι ώστε να λειτουργήσει ο ανταγωνισμός των εταιρειών προς όφελος του επιβατικού κοινού με κάλυψη από μεγαλύτερο εύρος δρομολογίων. 10. Επικοινωνία της νήσου Αίγινα με τα άλλα νησιά του Αργοσαρωνικού με καθημερινά δρομολόγια ιδιαίτερα την καλοκαιρινή περίοδο για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Αποτέλεσμα θα είναι η τόνωση και η εξυπηρέτηση της τουριστικής κίνησης. Δημιουργία Γραμμής Πειραιά - Αγία Μαρίνα (Αίγινας) – Μέθανα – Πόρος – Ύδρα -Σπέτσες η οποία θα εξυπηρετείται από ιπτάμενα πλοία.
Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι το παραπάνω ψήφισμα δεν κατέστη εφικτό να υποβληθεί κατά την πρόσφατη συνεδρίαση του Σ.Α.Σ. στις 22 Μαΐου, κάτι που ωστόσο αναμένεται να γίνει κατά την επόμενη συνεδρίασή του.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης τοποθετήθηκαν οι κύριοι Δημήτρης Μούρτζης, Γιάννης Παπαδόπουλος, Νίκος Πτερούδης, Φίλιππος Τζίτζης, Αντώνης Ντελής, Γιώργος Σκαλτσιώτης, Γιώργος Μούρτζης, Κυριάκος Τρίμης και Νίκος Οικονόμου.