Το κείμενο της επιστολής: Κύριε Δήμαρχε, Προ ολίγων ημερών, σας παρακολουθήσαμε να επιβλέπετε το στήσιμο μιας …πινακίδας στο λιμάνι της Αίγινας, με την οποία αναγγέλλεται η κατασκευή των λεγόμενων «χερσαίων έργων». Την ειλικρινή χαρά μας για την –έστω και τόσο καθυστερημένη– έναρξη αυτών των έργων, διαδέχθηκε η δυσάρεστη έκπληξη, όταν διαβάζοντας την πινακίδα διαπιστώσαμε ότι ο Δήμος της Αίγινας απουσιάζει παντελώς από την ταυτότητα του έργου. Κύριε Δήμαρχε, Μπορεί εσείς να μην συμμετείχατε σε κανένα στάδιο της μεγάλης προσπάθειας για την πραγματοποίηση αυτού του έργου. Ως εκ τούτου, μπορεί να σας είναι αδιάφορο το πού ανήκει όλη αυτή η προσπάθεια. Για την ιστορία αναφέρουμε ότι η πρωτότυπη σύλληψη της ιδέας για την κατασκευή των χερσαίων έργων, η μελέτη, η αδειοδότηση, η κατάθεση της μελέτης για αξιολόγησή της στα ΠΕΠ Αττικής τον Απρίλιο του 2009 για την χρηματοδότηση του έργου από τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα, έγιναν επί Δημαρχίας Π. Κουκούλη, με την πολύτιμη συνδρομή των Υπηρεσιών του Δήμου και ιδιαιτέρως της Τεχνικής Υπηρεσίας.
Από την πλευρά μας δεν θα είχαμε κανένα απολύτως λόγο να μην συμφωνήσουμε ότι είναι ήσσονος σημασίας η πατρότητα ενός έργου, μπροστά στο καλό της υλοποίησής του. Ωστόσο είναι ηθικά στοιχειωδώς επιβεβλημένο να αναγνωρίζεται αυτή η τεράστια προσπάθεια. Και –κυρίως– είναι επιβεβλημένο να εμφανίζεται ο Δήμος μας ως εμπλεκόμενος με το έργο.
Καθώς άπαντες ενθυμούνται, από τον Απρίλιο του 2009 ξεκίνησε μία «ομιχλώδης» περίοδος, ελέω της ανεξήγητης στάσης του τότε Περιφερειάρχη κ. Ηλία Λιακόπουλου (που και εσείς αργότερα ψέξατε για κωλυσιεργία). Εκείνη την εποχή όμως ταυτιζόσασταν με τον τότε Περιφερειάρχη (πιθανώς για κομματικές σκοπιμότητες). Απόδειξη είναι ότι ο κ. Π. Βάρτζελης, στενός συνεργάτης σας, πρώτος σε σταυρούς σύμβουλός σας και νυν Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, αρθρογραφώντας στο Saronic Magazine (τεύχος 2, Ιούλιος 2010, σελ. 14) αναρωτιόταν επί λέξει: «Ποιος θα χρηματοδοτούσε έργα αξίας κάποιων εκατομμυρίων χωρίς τις βασικές μελέτες;». Όπως όλοι γνωρίζουμε αυτά γράφονταν, ενώ είχε ήδη γίνει η αξιολόγηση για την ένταξη του έργου. Εξ άλλου, μόλις δύο μήνες αργότερα, ο ίδιος ο κ. Λιακόπουλος, μας απέστειλε την προγραμματική σύμβαση με την Περιφέρεια για την κατασκευή του, αφού, ως γνωστόν, ο Δήμος της Αίγινας δεν έχει την τεχνική επάρκεια για την εκτέλεση ενός τόσο μεγάλου έργου.
Έκτοτε βεβαίως οι συνθήκες άλλαξαν. Χρειάστηκαν όμως ακόμη δύο χρόνια για να γίνουν πράγματα τελείως αυτονόητα: Δηλαδή για να φτάσουμε στην ανάρτηση αυτής της πινακίδας για ένα έργο, του οποίου χειροκροτούμε την μεταχρονολογημένη έναρξη…
Αυτά όλα καταδεικνύουν –για μια ακόμη φορά– την Ελληνική παθογένεια: Στην Ελλάδα απαιτούνται 6,5 με 7 χρόνια, όταν σε μια οποιαδήποτε άλλη Ευρωπαϊκή χώρα, παρόμοια έργα χρειάζονται 2 χρόνια για να αποπερατωθούν!...
Πολύ φοβούμαι ότι και το αναμενόμενο έργο του υποθαλάσσιου αγωγού ακολουθεί χρονικά τους ίδιους ρυθμούς… Κάτι που μεταφράζεται σε μερικά εκατομμύρια ευρώ χαμένα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον χαμηλοσυνταξιούχο και τον άνεργο συμπολίτη μας… Παρόμοια φαινόμενα έχουν οδηγήσει την Ελλάδα μας στη δεινή θέση, που βρίσκεται σήμερα…
Κύριε Δήμαρχε της Αίγινας
Ας αφήσουμε τα επικοινωνιακά παιχνίδια. Αποσύρετε αμέσως αυτή την πινακίδα και αναρτήστε την σωστή πινακίδα, στη σωστή της θέση, δηλαδή εκεί όπου και θα εκτελεστεί το έργο, φροντίζοντας να αναγράφεται ο δημιουργός και ιδιοκτήτης του έργου, που δεν είναι άλλος από το Δήμο της Αίγινας και κατ’ επέκταση τους Αιγινήτες.
Με εκτίμηση
Νίκος Πτερούδης
Δημοτικός Σύμβουλος