Την αναγκαιότητα ενός σχεδίου για τους χώρους στάθμευσης, ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου επισήμανε ο κ. Αντώνης Ντελής.


Ένα από τα ζητήματα τα οποία απασχολούν σταθερά τα τελευταία χρόνια τους κατοίκους και τους παραθεριστές της Αίγινας, είναι η κατάσταση που επικρατεί στους δρόμους του κέντρου του νησιού, κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου. Η καθημερινότητα επιβαρύνεται από την άναρχη ροή των οχημάτων, από την κατάληψη των πεζοδρομίων, την έλλειψη χώρων στάθμευσης. Ο δημοτικός σύμβουλος κύριος Αντώνης Ντελής σε πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου επισήμανε το πρόβλημα λέγοντας ότι:

Από το Podcasting Feed του Ενημερωτικού Δελτίου στο ραδιόφωνο του Aegina Portal.



"Δεν είναι μακριά το τριήμερο της Καθαρής Δευτέρας, το καλοκαίρι είναι κοντά μας, το Πάσχα είναι κοντά μας και για μία ακόμη φορά βλέπουμε ότι δεν υπάρχει ένα σχέδιο για να αντιμετωπίσουμε τους πολυπληθείς επισκέπτες του νησιού που θα έρθουν το καλοκαίρι. Δεν υπάρχει ένα σχέδιο για parking, δεν υπάρχει ένα σχέδιο για χώρους στάθμευσης μέσα στην πόλη, για ελεύθερους χώρους μέσα στην πόλη όπου θα μπορούν να κινούνται τα αυτοκίνητα". Ο κύριος Ντελής αναφέρθηκε στο παράδειγμα της Καποδιστρίου, όπου παρατηρούνται προβλήματα σε όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού, αλλά και τον χειμώνα.

Πάντως, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι για το ίδιο θέμα αποφάσεις υπάρχουν και μάλιστα επικαιροποιημένες, όπως και προτάσεις, που έχουν συνταχθεί από μέλη της ίδιας της διοίκησης. Δυστυχώς δεν εφαρμόστηκαν ποτέ. Αντίθετα η ίδια συζήτηση και ο ίδιος προβληματισμός λαμβάνει χώρα στις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, περίπου την ίδια περίοδο κάθε χρόνο, πριν τα μεγάλα τριήμερα, το Πάσχα και βέβαια την κορύφωση της τουριστικής περιόδου, όμως οι αποφάσεις που οι ίδιοι οι αιρετοί έχουν λάβει δεν εφαρμόζονται.

Τέλος, αναφορικά με θέματα που αφορούν τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις (ενδεχομένως ένα μέρος της παρέμβασης του κυρίου Ντελή να αφορούσε αυτό το ζήτημα) να υπενθυμίσουμε ότι η απόφαση 47/2017, που είναι η απόφαση για την έγκριση μελέτης των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, δεν ισχύει. Ενώ η μελέτη που ενέκρινε η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής αν και έφτασε στο Δημοτικό Συμβούλιο τον τον Ιούλιο του 2018, ουσιαστικά, αποσύρθηκε.

Πάντως, οι προτάσεις που είχε καταθέσει ο πρόεδρος της Τουριστικής Επιτροπής κύριος Γιώργος Μούρτζης (που έχουν "περάσει" από το Δημοτικό Συμβούλιο το 2015 και επικαιροποιηθεί το 2017) παραμένουν επίκαιρες και, τουλάχιστον, αναγκαίες για την επόμενη περίοδο:

Α. Έλεγχος Ηχορύπανσης. Αυτή προκαλείται από: 1. Οχήματα με ελεύθερες εξατμίσεις. 2. Από κακό εννοούμενο ανταγωνισμό μεταξύ των επιχειρήσεων αναψυχής. Προτεινόμενη Λύση. Για ένα χρονικό διάστημα 10 (δέκα) ημερών έλεγχος με ηχόμετρο και ταυτόχρονη ενημέρωση προς παρανομούντες για την συμμόρφωση και προσαρμογή τους. Στη συνέχεια και στην περίπτωση μη συμμόρφωσης, εφαρμογή των διοικητικών κυρώσεων που προκύπτουν από το νόμο.
Β. Απελευθέρωση κοινόχρηστων χώρων από αντικείμενα και οχήματα. 1. Εκκαθάριση και απελευθέρωση του διαδρόμου διέλευσης πεζών και ΑΜΕΑ και τήρηση της ελάχιστης απόστασης διέλευσης όπου προβλέπεται (παραλιακό μέτωπο και λοιποί οικισμοί του δήμου Αίγινας). 2. Άμεση εφαρμογή της απαγόρευσης της στάθμευσης στο πεζοδρόμιο του λιμανιού και των χώρων του λιμένος γενικά. 3. Απαγόρευση διέλευσης και στάθμευσης στην χερσαία ζώνη λιμένος (πλην του χώρου που έχει οριστεί για στάθμευση) μετά το πέρας των δρομολογίων, εφαρμόζοντας τις σχετικές αποφάσεις του λιμενικού ταμείου. 4. Εκκαθάριση της πλατείας Εθνεγερσίας και των πεζοδρομίων του ιστορικού κέντρου της Αίγινας από αντικείμενα καθώς και από παράνομα σταθμευμένα οχήματα. 5. Αφαίρεση απαγορευτικής πινακίδας στην συμβολή Χ Λαδά και Σπ. Ρόδη προκειμένου να επαναλειτουργήσει ο χώρος στάθμευσης δικύκλων στην παλαιά ηλεκτρική. 6. Δημιουργία χώρου στάθμευσης δικύκλων από την εκκλησία της Παναγίτσας έως το περίπτερο «Κατρίδη» και έναντι αυτής έως τον χώρο των παραγωγών. 7. Απόσυρση εγκαταλελειμμένων δικύκλων από τον χώρο στάθμευσης αυτών έναντι των ταξί. Προτεινόμενη λύση: Ενημέρωση για ένα χρονικό διάστημα 10 (δέκα) ημερών των επιχειρηματιών οδηγών οχημάτων και κατοίκων. Εκτύπωση ενημερωτικού σημειώματος με δαπάνη των μελών της επιτροπής τουρισμού. Μετά το πέρας των δέκα ημερών επιβολή διοικητικών κυρώσεων.
Γ. Ελεγχόμενη Στάθμευση Άμεση επαναλειτουργία του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης με συμβολικό τίμημα κατ’ εφαρμογή της εγκεκριμένης μελέτης και της κανονιστικής απόφασης του δημοτικού συμβουλίου.
Προτείνουμε ως ελεύθερους χώρους στάθμευσης 1. Χώρος έναντι των φυλακών
2. Χώρος έναντι Κολώνας (Πατριάρχου Γρηγορίου και Ν. Καζαντζάκη)
3. Σε συνεννόηση με το λιμεναρχείο και μετά τη λήξη των δρομολογίων ο χώρος από την είσοδο του λιμανιού μέχρι την πύλη πίσω από τα εκδοτήρια.
Δ. Κλείσιμο Παραλίας. Εφαρμογή του μέτρου του βραδινού κλεισίματος της παραλίας.
Ε. Καθαριότητα: Εντατικοποίηση της καθαριότητας ειδικά σε μέρη τουριστικού ενδιαφέροντος από το δήμο και το λιμενικό ταμείο.

Στην απόφαση για την επικαιροποίηση των προτάσεων, μάλιστα, είχε αναγνωριστεί ότι: "κατά κοινή ομολογία, η ανάγκη λήψης μέτρων προς την κατεύθυνση βελτίωσης της εικόνας που παρουσιάζει σήμερα η ζώνη εμφάνισης της πόλης". Άρα, σχέδιο υπάρχει (έστω και υπό μορφή προτάσεων). Αυτό που χρειάζεται είναι η ενεργοποίησή του.