Στις 18 Σεπτεμβρίου η Υπηρεσία Καθαριότητας εξέδωσε μία ανακοίνωση, σύμφωνα με την οποία αναλαμβάνει δωρεάν την αποκομιδή των ογκωδών αντικειμένων και των κλαδεμάτων, μετά από τηλεφώνημα στον πενταψήφιο αριθμό 15516. Και προφανώς η προσπάθεια της νέας διοίκησης είναι να θέσει σύντομα τις βάσεις, ώστε να οργανώσει σωστά την διαχείριση ενός μεγάλου προβλήματος, προχωρώντας στα αναγκαία επόμενα βήματα.
Από το Podcasting Feed του Ενημερωτικού Δελτίου στο ραδιόφωνο του Aegina Portal.
Ωστόσο, με μία πρώτη ανάγνωση της συγκεκριμένης ανακοίνωσης, μπορεί να διαπιστώσει κανείς, ότι έρχεται σε αντίθεση με μία απόφαση του δημοτικού συμβουλίου (τον Σεπτέμβριο του 2016 - 161/2016) που είναι ο "Καθορισμός του τέλους αποκομιδής και μεταφοράς ογκωδών αντικειμένων και κλαδεμάτων κατά το άρθρο 8 του κανονισμού καθαριότητας", μετά από την απόφαση 90/2016 της Οικονομικής Επιτροπής. Πρόκειται για μία απόφαση που έχει δημοσιευθεί στο Aegina Portal και ως ένθετη πληροφορία σε διάφορα ρεπορτάζ. Με άλλα λόγια, ο ενδιαφερόμενος, μπορεί να ζητήσει τηλεφωνικά την απομάκρυνση των κλαδεμάτων ή τον ογκωδών του από τον δήμο, αλλά πρέπει να πληρώσει γι' αυτό. Η απόφαση καθορίζει το τέλος για την αποκομιδή κλαδεμάτων σε 13,33€/m3. Για την αποκομιδή των κλαδεμάτων οι πολίτες θα έπρεπε να συνεννοούνται με την αρμόδια υπηρεσία του Δήμου, για την ημέρα και ώρα της αποκομιδής και να έχουν καταβάλει στην ταμειακή υπηρεσία του Δήμου το τέλος που αναλογεί. Επίσης, είχε καθοριστεί το τέλος για την αποκομιδή ογκωδών αντικειμένων σε 20,00€/m3. (μπορείτε να δείτε την απόφαση εδώ).
Το ερώτημα που προκύπτει είναι εύλογο, δηλαδή γιατί ο δήμος αποφασίζει να απομακρύνει δωρεάν τα κλαδέματα και τα ογκώδη, αφού το Δημοτικό Συμβούλιο έχει ήδη αποφασίσει, ότι αυτή είναι μία υπηρεσία η οποία έχει κόστος, το οποίο μάλιστα έχει καθοριστεί με από την Οικονομική Επιτροπή (μέρος του κανονισμού καθαριότητας του δήμου) και ως τέτοια έχει ψηφιστεί από το Δημοτικό Συμβούλιο.
Το Aegina Portal έθεσε αυτή την ερώτηση κατά τη διάρκεια της τελευταίας συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου. Στην ερώτηση απάντησαν τόσο ο αντιδήμαρχος κ. Νίκος Πτερούδης, όσο και ο δήμαρχος κ. Γιάννης Ζορμπάς.
Ο κ. Νίκος Πτερούδης απάντησε τα ακόλουθα: "Επειδή ίσως να υπάρχει λάθος, που δεν πήραμε πίσω την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, όσο αφορά την απόφαση της πληρωμής των ογκωδών και των κλαδεμάτων. Είχαμε όμως πολλά παρατράγουδα στο παρελθόν με το θέμα των πληρωμών. Εγώ λοιπόν διαπίστωσα ότι υπήρχαν δημότες και μαγαζάτορες, οι οποίοι έδιναν χρήματα και δεν πήγαιναν στο ταμείο. Διαπίστωσα ότι υπήρχαν 6 πληρωμές: 10 ευρώ, με 5 ευρώ, 20 ευρώ και όταν διαπίστωσα ο ίδιος, ότι κάποια επιχείρηση έδινε σε άνθρωπο (δεν έχει σημασία) 100 ευρώ τον μήνα για να του παίρνει τα χαρτόνια του, τότε σκέφθηκα ότι δεν πρέπει να το κάνουμε αυτό. Αυτά δημιουργούν παρατράγουδα".
Ο κ. Γιάννης Ζορμπάς είπε σχετικά: "Υπάρχει μία διαφορετικότητα, ποια είναι αυτή; Η διαφορετικότητα είναι ότι θέλουμε να επαναλειτουργήσουμε αυτό το πενταψήφιο νούμερο και να βγάλουμε ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα ανά περιοχή και όχι να πάμε στην on call κλήση του πολίτη. Θέλουμε δηλαδή, έχουμε στόχο, να μαζέψουμε τα αιτήματα όλων των πολιτών και με συγκεκριμένα δρομολόγια και πρόγραμμα, να πηγαίνουμε σε κάθε περιοχή και να παράσχουμε τις υπηρεσίες μας στα δύο αυτά θέματα που είναι κλαδιά και κλαδέματα και τα ογκώδη στερεά. Άρα μιλάμε για ένα διαφορετικό πρόγραμμα".
Το αμέσως επόμενο διάστημα θα φιλοξενήσουμε εκ νέου τον αντιδήμαρχο κ. Νίκο Πτερούδη στο ραδιόφωνο του Aegina Portal, προκειμένου να παρουσιάσει τα επόμενα βήματα που έχει σχεδιάσει για την καθαριότητα του νησιού.