Σύμφωνα με τις κατευθυντήριες οδηγίες της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας οι Δήμοι, με ευθύνη των Δημάρχων, οφείλουν άμεσα να συγκροτήσουν ομάδα εργασίας για τη σύνταξη του Ειδικού Σχεδίου Οργανωμένης Προληπτικής Απομάκρυνσης Πολιτών εξ΄ αιτίας Δασικών Πυρκαγιών με επικεφαλής τον υπεύθυνο για θέματα πολιτικής προστασίας του Δήμου (αρμόδιο Αντιδήμαρχο, κλπ) και μέλη εκπροσώπους των κατά τόπους αρμόδιων αστυνομικών, πυροσβεστικών, υγειονομικών (εκπρόσωπο παραρτήματος ΕΚΑΒ, Κέντρου Υγείας, κλπ) και λιμενικών αρχών για παράλιους ή νησιωτικούς Δήμους.
Από το Podcasting Feed του Ενημερωτικού Δελτίου στο ραδιόφωνο του Aegina Portal.
Στο πλαίσιο αυτό, ο δήμαρχος Αίγινας κ. Γιάννης Ζορμπάς με την απόφαση δημάρχου 304 / 2023
Από το Podcasting Feed του Ενημερωτικού Δελτίου στο ραδιόφωνο του Aegina Portal.
Στο πλαίσιο αυτό, ο δήμαρχος Αίγινας κ. Γιάννης Ζορμπάς με την απόφαση δημάρχου 304 / 2023
Συγκροτήθηκε ομάδα εργασίας για τη σύνταξη του Ειδικού Σχεδίου Οργανωμένης Προληπτικής Απομάκρυνσης Πολιτών εξ΄ αιτίας Δασικών Πυρκαγιών του Δήμου Αίγινας, ως ακολούθως:
1. Δούκας Σωκράτης, Αντιδήμαρχος Πολιτικής Προστασίας Αίγινας, ως Επικεφαλής.
2. Σουλιώτης Γεώργιος, Αντιπύραρχος – Προϊστάμενος Πυροσβεστικού Κλιμακίου Αίγινας, ως Μέλος, με αναπληρωτή του τον κ. Δημητρακάκο Νικόλαο, Επιπυραγό.
3. Καραγιάννης Αθανάσιος, Α/Α΄ - Διοικητής Αστυνομικού Τμήματος Αίγινας, ως Μέλος, με αναπληρωτή του τον κ. Ψειρόπουλο Σταύρο Υ/Β΄.
4. Γκρίτζαλης Χρήστος, σημαιοφόρος Λ.Σ. εκπρόσωπος του Λιμεναρχείου Αίγινας, ως Μέλος, με αναπληρωτή του τον κ. Παπαδόπουλο Κυριάκο, σημαιοφόρο Λ.Σ.
5. Μαγκαφάς Βασίλειος, εκπρόσωπος του Κέντρου Υγείας Αίγινας, ως Μέλος, με αναπληρωτή του τον κ. Παπασπύρο Ιωάννη.
Σύμφωνα με το σχετικό έγγραφο της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, και πιο συγκεκριμένα στο άρθρο 29 παρ. 4στ΄ του Ν. 4662/2020 αναφέρεται πλέον ρητά ότι:
Η λήψη της απόφασης για την οργανωμένη απομάκρυνση των πολιτών αποτελεί ευθύνη των κατά τόπους Δημάρχων, οι οποίοι έχουν τον συντονισμό του έργου πολιτικής προστασίας για την αντιμετώπιση της καταστροφής σε τοπικό επίπεδο.
• Όταν η εξελισσόμενη ή επικείμενη καταστροφή μπορεί να επηρεάσει πάνω από έναν (1) Δήμο, η απόφαση λαμβάνεται από τον αρμόδιο Περιφερειάρχη, ο οποίος μπορεί να εξουσιοδοτήσει σχετικώς τον οικείο χωρικό Αντιπεριφερειάρχη.
Όταν η εξελισσόμενη ή επικείμενη καταστροφή μπορεί να επηρεάσει πάνω από μία Περιφέρεια, η ανωτέρω απόφαση λαμβάνεται από τον Γενικό Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας, ή, σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματός του, από τον νόμιμο Αναπληρωτή του στο Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας, τον Διοικητή του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας, και εκτελείται από τους αρμόδιους Περιφερειάρχες και Δημάρχους.
• Η λήψη των ως άνω αποφάσεων οργανωμένης απομάκρυνσης πολιτών, βασίζεται στις εισηγήσεις των φορέων που, κατά περίπτωση, έχουν την ευθύνη περιορισμού των επιπτώσεων από την εξέλιξη της καταστροφής.
Στην προκειμένη περίπτωση έχοντας ως δεδομένο ότι ο κίνδυνος για τους πολίτες προκαλείται από την εκδήλωση και εξέλιξη δασικής πυρκαγιάς, αρμόδιο όργανο για
• να εισηγηθεί το μέτρο της οργανωμένης απομάκρυνσης πολιτών, είναι ο εκάστοτε Επικεφαλής Αξιωματικός του Πυροσβεστικού Σώματος, ο οποίος ενεργεί σε τοπικό επίπεδο ως συντονιστής του πυροσβεστικού έργου και
• να αποφασίσει τη λήψη του μέτρου είναι ο κατά τόπο αρμόδιος Δήμαρχος ή Περιφερειάρχης, ή χωρικός Αντιπεριφερειάρχης, κ.λπ.., σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται στο άρθρο 29 παρ. 4στ΄ του Ν.4662/2020 όπως ισχύει.
• Όταν η εξελισσόμενη ή επικείμενη καταστροφή μπορεί να επηρεάσει πάνω από έναν (1) Δήμο, η απόφαση λαμβάνεται από τον αρμόδιο Περιφερειάρχη, ο οποίος μπορεί να εξουσιοδοτήσει σχετικώς τον οικείο χωρικό Αντιπεριφερειάρχη.
Όταν η εξελισσόμενη ή επικείμενη καταστροφή μπορεί να επηρεάσει πάνω από μία Περιφέρεια, η ανωτέρω απόφαση λαμβάνεται από τον Γενικό Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας, ή, σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματός του, από τον νόμιμο Αναπληρωτή του στο Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας, τον Διοικητή του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας, και εκτελείται από τους αρμόδιους Περιφερειάρχες και Δημάρχους.
• Η λήψη των ως άνω αποφάσεων οργανωμένης απομάκρυνσης πολιτών, βασίζεται στις εισηγήσεις των φορέων που, κατά περίπτωση, έχουν την ευθύνη περιορισμού των επιπτώσεων από την εξέλιξη της καταστροφής.
Στην προκειμένη περίπτωση έχοντας ως δεδομένο ότι ο κίνδυνος για τους πολίτες προκαλείται από την εκδήλωση και εξέλιξη δασικής πυρκαγιάς, αρμόδιο όργανο για
• να εισηγηθεί το μέτρο της οργανωμένης απομάκρυνσης πολιτών, είναι ο εκάστοτε Επικεφαλής Αξιωματικός του Πυροσβεστικού Σώματος, ο οποίος ενεργεί σε τοπικό επίπεδο ως συντονιστής του πυροσβεστικού έργου και
• να αποφασίσει τη λήψη του μέτρου είναι ο κατά τόπο αρμόδιος Δήμαρχος ή Περιφερειάρχης, ή χωρικός Αντιπεριφερειάρχης, κ.λπ.., σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται στο άρθρο 29 παρ. 4στ΄ του Ν.4662/2020 όπως ισχύει.
Επισημαίνεται ότι η δράση της οργανωμένης προληπτικής απομάκρυνσης που δρομολογείται ως μέτρο για την προστασία των πολιτών, έχει χαρακτήρα μη υποχρεωτικό, βασιζόμενη στην έγκαιρη ενημέρωσή τους για τον κίνδυνο και τις πιθανές συνέπειες που έχει η παραμονή τους στο χώρο για τον οποίο έχει ληφθεί η απόφαση της απομάκρυνσης τους για προληπτικούς λόγους.
Μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά το έγγραφο με τις κατευθυντήριες οδηγίες για την οργανωμένη προληπτική απομάκρυνση πολιτών εδώ.
Μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά το έγγραφο με τις κατευθυντήριες οδηγίες για την οργανωμένη προληπτική απομάκρυνση πολιτών εδώ.
Φωτογραφία από το αρχείο του Aegina Portal