Στις 19 Μαρτίου 2025, ο δήμαρχος κ. Γιάννης Ζορμπάς ενέκρινε τη δαπάνη για τη διάθεση 9.999,99 ευρώ για τη δημιουργία λογότυπου για την καμπάνια τουριστικής προβολής της Αίγινας. Η δαπάνη αυτή βασίζεται σε πρωτογενές αίτημα και σε τεχνική έκθεση, με ημερομηνία, επίσης, 19 Μαρτίου 2025.
Από το Podcasting Feed του Ενημερωτικού Δελτίου στο ραδιόφωνο του Aegina Portal.
Το θέμα του πρωτογενούς αιτήματος είναι: "Δημιουργία σύγχρονου λογότυπου για την καμπάνια τουριστικής προβολής που θα συνοδεύει την ταυτότητα του προορισμού της Αίγινας σύμφωνα με παραδοτέα ανάλυση τουριστικού προορισμού με αρ. πρωτοκόλλου 18393/31-10- 2024".
Σύμφωνα με το κείμενο του τίτλου υπάρχει μία ανάλυση τουριστικού προορισμού της Αίγινας, η οποία είχε παραδοθεί στις 31-10-2024.
Από το συγκεκριμένο έγγραφο προκύπτουν δύο θέματα: Το πρώτο είναι ποσό των 10.000 ευρώ, για τη δημιουργία ενός λογοτύπου για την τουριστική προβολή της Αίγινας, που το κατατάσσει στην κατηγορία υψηλού κόστους και το δεύτερο η ανάλυση του τουριστικού προορισμού, με βάση την οποία θα υλοποιηθεί το λογότυπο, το περιεχόμενο της οποίας παραμένει άγνωστο.
Αν τα 10.000 ευρώ για την δημιουργία ενός λογοτύπου ηχούν ως ένα "εκκωφαντικά" μεγάλο ποσό, η έλλειψη γνώσης και έκφρασης γνώμης των αρμοδίων φορέων του τουρισμού της Αίγινας είναι τουλάχιστον κρίσιμη παράληψη.
Υπενθυμίζεται ότι στην παρούσα δημοτική περίοδο δεν έχει συσταθεί Τουριστική Επιτροπή, όργανο πολύτιμο για την κατάθεση και ανταλλαγή απόψεων σε ένα τόσο κρίσιμο για την Αίγινα τομέα όπως αυτόν του τουρισμού.
Για τις ανάγκες του ρεπορτάζ το Aegina Portal επικοινώνησε τόσο με τον κ. Γιώργο Σκαλτσιώτη, πρόεδρο της Επαγγελματικής Ένωσης Αίγινας, όσο και με τον κ. Σταύρο Καλαμάκη, πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Αίγινας. Και οι δύο δήλωσαν άγνοια για την ύπαρξη αυτής της μελέτης. Και οι δύο, επίσης, είπαν ότι ποτέ δεν τους ζητήθηκε να καταθέσουν τις θέσεις των κλάδων που εκπροσωπούν για την εν λόγω ανάλυση ή μελέτη.
Ο Δήμος Αίγινας υπό την παρούσα διοίκηση έχει να επιδείξει μία πολύ καλή παρουσία μέσω των σημάτων (λογοτύπων). Το κεντρικό λογότυπο που χρησιμοποιείται παντού, σε οχήματα, αντικείμενα, έγγραφα κτλ. είναι εξαιρετικό. Ισχυρό, σύγχρονο, δημιουργεί γρήγορα την εικόνα ενός φορέα που θέλει να εκσυγχρονίζεται διατηρώντας παράλληλα δυνατά πατήματα στην παράδοσή και την ιστορία του. Το λογότυπο της Δημοτικής Πινακοθήκης της Αίγινας είναι, επίσης, ένα μικρό θαύμα, όπως και η ίδια η πινακοθήκη. Με βάση το ρεπορτάζ, τα χρήματα που διατέθηκαν, ήταν αυτά που "κινούνται στην αγορά", 200 με 300 ευρώ.
Η εκτέλεση της υπηρεσίας δημιουργίας του λογοτύπου για τον τουρισμό θα γίνει με απευθείας ανάθεση. Ο ανάδοχος θα πρέπει να δώσει 3 προτάσεις, ώστε να επιλεγεί μία από αυτές. Στα παραδοτέα περιλαμβάνεται η προσαρμογή του λογοτύπου σε διαφημιστικά banners, χάρτες μολύβια, τσάντες, κούπες κτλ.
Η Ανάλυση Τουριστικού Προορισμού.
Στις 9 Σεπτεμβρίου 2024 υπογράφηκε το πρωτογενές αίτημα - τεχνική έκθεση από το Γραφείο Δημάρχου, που έχει τίτλο "Παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών επικοινωνίας, δημοσίων σχέσεων, προβολής και τουριστικής ανάπτυξης του Δήμου Αίγινας. Η προσυπολογιζόμενη δαπάνη είναι ύψους 34.775,80 ευρώ και η εκτέλεση της υπηρεσίας είναι η απευθείας ανάθεση.
Ανάμεσα στις υπηρεσίες είναι η ανάλυση του τουριστικού προορισμού της Αίγινας. Υπάρχουν και άλλες υπηρεσίες σε διαφορετικά πεδία, όπως της διαχείρισης της επίσημης ιστοσελίδας, το facebook, το instagram, υποστήριξη γραφείου τύπου, δημοσίων σχέσεων, υποστήριξη Φεστιβάλ Φιστικιού κτλ.
Σύμφωνα με το σχετικό έγγραφο, η ανάλυση Τουριστικού Προορισμού αφορά στη δημιουργία δευτερογενούς και πρωτογενούς έρευνας, ανάλυση δεδομένων, καταγραφή υφιστάμενης κατάστασης, διαμόρφωση στρατηγικής επικοινωνίας και πλάνου δράσεων. Εφαρμογή και παρακολούθηση Στρατηγικής Επικοινωνίας Τουριστικού Προορισμού.
Η σύμβαση με τον οικονομικό φορέα υπογράφηκε στις 25 Σεπτεμβρίου 2024, στο ποσό των 34.775,80 € με ΦΠΑ 24% για τα έτη 2024 και 2025 και πιο συγκεκριμένα: για 2024 το ποσό των 17.714,40 € και για το έτος 2025 το ποσό των 17.061,40€.
Ένα από τα παραδοτέα, δηλαδή η ανάλυση τουριστικού προορισμού έχει πάρει αριθμό πρωτοκόλλου 18393/31-10- 2024, δηλαδή σχεδόν ένα μήνα μετά.
Και τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι: Για ποιο λόγο θα διαθέσει ο Δήμος Αίγινας ένα τόσο μεγάλο ποσό, δηλαδή 10.000 ευρώ μόνο για ένα λογότυπο (δεν περιλαμβάνονται υπηρεσίες έρευνας και στρατηγικής) όταν αποδεδειγμένα έχει ήδη υλοποιήσει εξαιρετικές δουλειές με σημαντικά μικρότερο κόστος; Γιατί αυτή η έκθεση ή η ανάλυση τουριστικού προορισμού είναι άγνωστη στους φορείς του τουρισμού και των επαγγελματιών; καθώς ούτε τους έχει δοθεί για να την μελετήσουν, ούτε λήφθηκαν υπόψη για την σύνταξη της μελέτης οι θέσεις τους, αφού σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Aegina Portal δεν ρωτήθηκαν ποτέ μέχρι σήμερα.
Η δημιουργία του ακριβού λογοτύπου θα γίνει σύμφωνα με την παραδοτέα ανάλυση τουριστικού προορισμού, για την οποία κανένας από τους ενδιαφερόμενους φορείς δεν έχει γνωμοδοτήσει. Ριψοκίνδυνο, καθώς τα επικοινωνιακά εργαλεία απαιτούν ομαδική εργασία σε όλα τα επίπεδα.
Υπενθυμίζεται ότι ο Δήμος Αίγινας το 2012 είχε δαπανήσει δεκάδες χιλιάδες ευρώ για δημιουργία λογοτύπου, ιστοσελίδας, περιεχομένου και άλλου διαφημιστικού υλικού. Αυτά καταργούνται; θα υπάρξει κάποια σχετική ενημέρωση προς ενδιαφερόμενους και αρμόδιους φορείς; Σύμφωνα με αποφάσεις της Οικονομικής Επιτροπής το 2022 υπήρξαν εξειδικευμένες πιστώσεις ύψους χιλιάδων ευρώ (1.210 ευρώ και 4.000 ευρώ) για την συντήρηση και την καταχώρηση περιεχομένου στην ιστοσελίδα.