Featured

Με αρκετές παραλήψεις και χωρίς εξειδίκευση, η ανάλυση για την τουριστική προβολή του Δήμου Αίγινας. Δοκιμάστηκε σοβαρά η παραταξιακή ισορροπία της διοίκησης.

touristiki-provoli-dimou-00.jpg


Υπό αμφισβήτηση τέθηκε το πρόγραμμα τουριστικής προβολής του Δήμου Αίγινας, όχι μόνο από την παράταξη της αντιπολίτευσης, αλλά και από ένα μεγάλο μέρος της διοικούσας παράταξης, μέλη της οποίας διαπιστώθηκε να έχουν αποχωρήσει προσωρινά ή οριστικά κατά τη διάρκεια της συζήτησης ή της ψηφοφορίας του θέματος.

Από το Podcasting Feed του Ενημερωτικού Δελτίου στο ραδιόφωνο του Aegina Portal.



 

Ένα διαδικαστικό ατόπημα: 

Ήταν η πρώτη φορά στην παρούσα δημοτική περίοδο, που τέθηκε σε κίνδυνο η εισήγηση της διοίκησης, αφού κατά την ψηφοφορία ψήφισαν 6 υπέρ, 6 κατά και ένα "παρών". Και παρά το γεγονός ότι ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Φίλιππος Τζίτζης είχε ανακοινώσει πέντε φορές το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας στο Σώμα, την άβολη στιγμή της διοίκησης έσωσε ο δημοτικός σύμβουλος κ. Σωτήρης Μπήτρος που μπήκε μετά την ανακοίνωση της ψηφοφορίας στην αίθουσα και απάντησε "ναι" στις ερωτήσεις του δημάρχου κ. Γιάννη Ζορμπά, τόσο για την συμμετοχή στην ψηφοφορία, όσο και για την ψήφιση του θέματος. 


touristiki-provoli-dimou-04.jpg

 

Προφανώς ο κ. Δήμαρχος δεν έχει αρμοδιότητα να προβαίνει σε ονομαστική κλήση δημοτικού σύμβουλου στη διαδικασία της ψηφοφορίας, αυτή είναι αρμοδιότητα του προέδρου. Συνέβη όμως και κάτι ακόμη, ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κατά τη διάρκεια της ονομαστικής κλήσης του κάθε συμβούλου, δεν ανέφερε το όνομα του κ. Σωτήρη Μπήτρου. Κατά συνέπεια ήταν εν γνώση του, ότι ο κ. Μπήτρος διαπιστώθηκε προσωρινά "απών", από την αίθουσα. Μάλιστα το γεγονός της προσωρινής αποχώρησης δεν καταγράφτηκε στο απόσπασμα του πρακτικού της συνεδριάσεως του Δημοτικού Συμβουλίου, όπως έγινε για άλλους δημοτικούς συμβούλους. 

touristiki-provoli-dimou-06.jpg
Ο λόγος για την συζήτηση του θέματος με τίτλο: "Έγκριση Προγράμματος Τουριστικής Προβολής Δήμου Αίγινας έτους 2025 - 2026", στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου στις 3 Ιουλίου 2025.

 

Τα θετικά και τα αρνητικά της παρουσίασης:

 

Στα θετικά της παρουσίασης είναι ότι ο Δήμος Αίγινας επιχείρησε να προσδιορίσει κάποιους στόχους για την τουριστική του ανάπτυξη, προσπάθησε να καταγράψει το στρατηγικό πλαίσιο, απέκτησε σήμα για την τουριστική προβολή του, όρισε κάποιες δράσεις προβολής και ένα χρονοδιάγραμμα υλοποίησης.

touristiki-provoli-dimou-01.jpg

 

Οι στόχοι που τέθηκαν από την κ. Όλγα Πετρίτη στην εισαγωγική τοποθέτησή της ήταν: 

  • Επιμήκυνση της διάρκειας διαμονής των τουριστών
  • Διοχέτευση των τουριστών σε όλη την περιφέρεια του νησιού
  • Επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου

 

Ωστόσο οι παραπάνω στόχοι δεν αναπτύχθηκαν σε κανένα σημείο της παρουσίασης, ούτε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης στηρίχθηκαν σε ευρήματα marketing, κατά συνέπεια ούτε μετρήσιμοι μπορεί να είναι, ούτε ευδιάκριτα ποιοτικά χαρακτηριστικά μπορεί να έχουν στο μέλλον. Σε ερώτηση του Aegina Portal προς τους Δημοτικούς Συμβούλους, κανένας δεν είχε λάβει κάποια ανάλυση ή έστω ένα σχετικό έγγραφο που να προσδιορίζει τους παραπάνω στόχους.

touristiki-provoli-dimou-07.jpg

 

"Γενικόλογη" παρουσίαση χωρίς συγκεκριμένες προτάσεις στους στόχους που έθεσε ο Δήμος Αίγινας.

 

Επίσης η παρουσίαση της κ. Ισιδώρας Λιάκου, υπεύθυνης του Δήμου Αίγινας σε θέματα τουριστικής προβολής και επικοινωνίας είχε σε γενικές γραμμές αρκετές παραλήψεις. Η δημοτική σύμβουλος κ. Σίλα Αλεξίου την χαρακτήρισε ως "γενικόλογη". Τα στοιχεία της παρουσίασης προέρχονταν από τον ΣΕΤΕ, αναζητήσεις στo Google Trends και ιστοσελίδες. Πέρα από την παρουσίαση αυτών των στοιχείων (που σε γενικές γραμμές είναι γνωστά) δεν υπήρξαν προτάσεις, με αποτέλεσμα να μην γίνει κατανοητό με πιο τρόπο η καταγραφή των στοιχείων που παρουσίασε, συνδέονται είτε με τη επίτευξη των στόχων, είτε με την υλοποίηση των δράσεων προβολής. 

touristiki-provoli-dimou-09.jpg


Σίλα Αξελίου:
"Αυτά που λέει ίσως να ήταν επίκαιρα πριν από είκοσι χρόνια. Τώρα έχουν αλλάξει τα πράγματα. Πρέπει να εστιάζουμε σε συγκεκριμένα θέματα".
Σταμάτης Μαρμαρινός: "Είναι τόσο μεγάλα τα προβλήματα υποδομής μέσα στο νησί, που αυτό που συζητάμε τώρα, είναι μετά αφού λυθούν όλα αυτά. Έχουμε πάει σε ένα στάδιο που πρέπει να λυθούν άλλα προβλήματα πριν από αυτό". 
Γιώργος Μούρτζης: Για τη σύσταση αυτού του προγράμματος έχουν καλεστεί ο επίσημοι φορείς που ασχολούνται με τον τουρισμό της Αίγινας; (...) Εγώ δεν το έχω δει, μπορεί να έχει γίνει, αλλά να έχει γίνει στο πόδι (...). (...) Βλέπω κάτι τελειωμένο, το οποίο εμένα δεν μου έχει έρθει σαν ενημέρωση πριν". (...) Το θεωρώ συντηρητικό, θα μπορούσε να είναι ένα στρατηγικός σχεδιασμός, ένας προγραμματισμός για οποιαδήποτε άλλο νησί".
Στέλιος Θεριανός: "Οι υποδομές λείπουν από το νησί, πρέπει να γίνουν πολλές υποδομές για να υποδεχθούμε κι άλλο τουρισμό. Πλέον δεν ζούμε κι εμείς. Εμείς εργαζόμαστε στο Κέντρο Υγείας και δεινοπαθούμε κάθε μέρα να βγάλουμε αυτή τη μέρα, με αυτά που έχουμε αυτή τη στιγμή. Κυκλοφορούμε στο δρόμο, φοβόμαστε να κυκλοφορήσουμε".

dimotiko-simvoulio-touristiki-anaptiksi.jpg 

Η Ύδρα,  οι Σπέτσες, o Πόρος και το Αγκίστρι ανταγωνιστές της Αίγινας:

Στα αρνητικά, εκτός από την γενικότητα των στοιχείων της παρουσίασης - ήταν το γεγονός ότι για κάποιον λόγο παρουσίασε ως ανταγωνιστές την Ύδρα, τις Σπέτσες, τον Πόρο και το Αγκίστρι, και ως έμμεσους ανταγωνιστές την Κέα και την Κύθνο, γεγονός που εντόπισαν και σχολίασαν δημοτικοί σύμβουλοι. Υπενθυμίζεται ότι τα νησιά, έχουν λάβει τη διάκριση "Greece’s Leading Island Destination"  στο θεσμό "World Travel Awards" το 2018, 2021 και 2023, παρουσιάζονται από κοινού σε εκδόσεις, ιστοσελίδες και διεθνείς εκθέσεις, η κοινή τους παρουσία και συνοχή είναι αδιαμφησβήτητη. 

Σίλα Αλεξίου: "Είμαι εντελώς αντίθετη με τον χαρακτηρισμό των άλλων νησιών ως ανταγωνιστικών και ως ανταγωνιστών της Αίγινας. Γιατί ανταγωνιστής; κάθε νησί έχει την ταυτότητά του, τον χαρακτήρα του."
Γιώργος Μούρτζης: "Το θεωρώ μέγα λάθος(...)Δεν υπάρχει ανταγωνισμός. Όταν επιχειρείς πρέπει να ανταγωνίζεσαι τον κακό σου εαυτό και να ψάχνεις να βρεις τρόπο να γίνεις καλύτερος".
Στέλιος Θεριανός: "Η Αίγινα δεν έχει να ανταγωνιστεί κανέναν, είναι μοναδική. Δεν ανταγωνίζεται ούτε Σπέτσες, ούτε Ύδρα, ούτε Κύθηρα, ούτε κανέναν."

touristiki-provoli-dimou-08.jpg

 

Η απουσία της Γαλάζιας Σημαίας και η άγνοια για τα "Τα Νησιά της Αττικής":

 

Όπως σωστά παρατήρησε η δημοτική σύμβουλος κ Μαίρη Κουκούλη σε κανένα σημείο δεν παρουσιάζεται το πλεονέκτημα της Γαλάζιας Σημαίας, ενώ η κ. Ισιδώρα Λιάκου φαίνεται να αγνοούσε το γεγονός ότι για περισσότερο από μια δεκαετία  η Περιφέρεια Αττικής παρουσιάζει σε καμπάνιες "Τα Νησιά της Αττικής" ή "Attica's Islands"

 
"Αυτό που εγώ έχω να πω τεχνοκρατικά και μόνο είναι ότι η χρονική στιγμή στην οποία γίνεται αυτή η συζήτηση είναι πάρα πολύ σημαντική γιατί προσφάτως ενημερωθήκαμε από την Περιφέρεια, μέσω της αναπτυξιακής της εταιρίας ότι προτίθεται να κάνει ένα branding ενιαίο των νησιών. Δεν θα υπάρχουν πια νησιά του Αργοσαρωνικού, θέλουν να τα μετονομάσουν σε νησιά της Αθήνας και θα είμαστε όλοι μέσα, συνεπώς είναι πολύ μεγάλη ευκαιρία χρονικά, να διαφοροποιηθεί η Αίγινα πρώτη από όλους", είπε η Ισιδώρα Λιάκου.

Μαίρη Κουκούλη: "Η Περιφέρεια δεν κάνει κάτι λάθος, είναι η Περιφερειακή Ενότητα Νήσων, άρα θα κοιτάξει να προβάλει το αντικείμενό της. (...) Ήδη από το 2012 - 13 είχε γίνει καμπάνια που το ονόμαζαν Attica Islands, δεν είναι καινούργιο αυτό, αυτό επαναφέρεται".
Σίλα Αλεξίου: "Η Αίγινα δεν χάνει την ταυτότητά της, ακόμη κι αν συμβεί αυτό που είπαμε πριν να τσουβαλιαστεί και κανένα νησί του Σαρωνικού δεν χάνει την προσωπικότητά του.


Τι πραγματικά ισχύει, μέσα από το επίσημο Δελτίο Τύπου της Νέας Μητροπολιτικής Αττικής: 


"Η διαβούλευση με τις δημοτικές αρχές των νησιών και τους τοπικούς φορείς του τουρισμού έχουν σαν στόχο την ένωση δυνάμεων και την χάραξη μιας στρατηγικής προβολής και την λήψη συγκεκριμένων πρωτοβουλιών που θα αναδείξουν τα νησιά της Αθήνας συνολικά, αλλά και το καθένα χωριστά ως αυτόνομο τουριστικό προορισμό. Η Περιφέρεια Αττικής και ο Αναπτυξιακός Οργανισμός “Νέα Μητροπολιτική Αττική Α.Ε” σε συνεργασία με όλους, εργάζονται για την βιώσιμη ανάπτυξη και ουσιαστική προώθηση του τουριστικού προϊόντος της ευρύτερης περιοχής της Αθήνας".


Το κόστος του λογοτύπου. Τι ρώτησε η κ. Μαίρη Κουκούλη, τι απάντησε η κ. Ισιδώρα Λιάκου και ο κ. Γιάννης Ζορμπάς:

 

Σε ερώτηση της κ. Μαίρης Κουκούλη για το κόστος του λογοτύπου, η κ. Ισιδώρα Λιάκου απάντησε ότι το λογότυπο κοστίζει 5.000 ευρώ και ότι τα υπόλοιπα χρήματα είναι η εφαρμογή του. Η κ. Κουκούλη αντιπαράθεσε το έγγραφο ανάληψης υποχρέωσης όπου φαίνεται ότι το κόστος του λογοτύπου είναι 10.000. Για το θέμα του κόστους παρενέβη ο δήμαρχος κ. Γιάννης Ζορμπάς, ο οποίος είπε ότι στην ανάληψη υποχρέωσης ο τίτλος αναγράφεται όπως στον προϋπολογισμό. "Στη σύμβαση και στις συμβατικές υποχρεώσεις και στο τι περιλαμβάνει, υπάρχουν αρκετά ζητήματα ή αρκετές απαιτήσεις, που προβλέπονται στο τεύχος της ανάθεσης και στη σύμβαση. Θέλω να πω, όπως είπε και η κ. Λιάκου, μπορεί να υπάρχει ένας επιμερισμός του κόστους. 

Στις 24 Απριλίου 2025 ο δήμαρχος κ. Γιάννης Ζορμπάς υπέγραψε συμφωνητικό αξίας 9.920,00€ με Φ.Π.Α. 24% για τη δημιουργία σύγχρονου λογοτύπου για την καμπάνια τουριστικής προβολής που θα συνοδεύει την ταυτότητα του προορισμού της Αίγινας σύμφωνα με παραδοτέα ανάλυση τουριστικού προορισμού με αρ. πρωτοκόλλου 18393/31-10-2024.


Το παραδοτέο είναι: Λογότυπο για την τουριστική προβολή του Δήμου Αίγινας / Δημιουργία διαφημιστικού υλικού /γραφιστική υποστήριξη ενός έτους, σύνολο μαζί με το ΦΠΑ 24%  9.920 ευρώ. Το κόστος όμως δεν επιμερίζεται, είναι ενιαίο, όπως φαίνεται και στο συμφωνητικό.

screenshot.1061.pngΣύνολο Προϋπολογισμού: 63.000€

screenshot.1066.png
Η συζήτηση του θέματος ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση του λογοτύπου από τον κ. Φετάνη Ιωάννη, ανάδοχο γραφίστα οπτικής ταυτότητας του τουριστικού προορισμού του Δήμου Αίγινας, ο οποίος ανέλυσε την πρότασή του και παρουσίασε την τελική μορφή του τουριστικού λογοτύπου.

screenshot.1067.png
Το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε με 7 υπέρ έναντι 6 κατά επί 15 ψηφισάντων μελών την έγκριση του ετήσιου προγράμματος τουριστικής προβολής Δήμου Αίγινας έτους 2025 – 2026, την στρατηγική επικοινωνίας, καθώς και την οπτική ταυτότητα του τουριστικού προορισμού, όπως παρουσιάζονται παραπάνω.

Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι Αλεξίου Σίλα, Μαυροθαλασσίτης Χρυσόστομος, Λογοθέτης Εμμανουήλ, Πούντος Φώτιος, Μούρτζης Γεώργιος και Ντελής Αντώνιος ψήφισαν αρνητικά στην πρόταση έγκρισης του θέματος.

Ο Δημοτικός Σύμβουλος Λογοθέτης Εμμανουήλ αιτιολόγησε λέγοντας ότι το όχι σχετίζεται με την κατάληξη της στρατηγικής πρότασης για την προβολή του τουριστικού προϊόντος «Αίγινα» που γίνεται αποδεκτό. Το νέο σχηματοποιημένο brand name ΔΕΝ ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΤΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ του νησιού. Η δεύτερη ένσταση που οχυρώνει το ΟΧΙ αποτελεί ότι το σχέδιο έρχεται σαν «τετελεσμένο» και όχι σαν εναρκτήριο κείμενο για την έκφραση των σχετικών φορέων με τον τουρισμό (η έννοια της συμμετοχικότητας και συλλογικότητας στην πράξη).

Η Δημοτική Σύμβουλος Κουκούλη Μαρία ψήφισε «παρών». Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Τζίτζης Φίλιππος δήλωσε ότι δεν συμμετέχει στην ψηφοφορία.



Ακολουθήστε το Aegina Portal στο Google News

google-news.png
Το σύνολο του περιεχομένου του Aegina Portal είναι πρωτότυπο, αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και προστατεύεται από τους νόμους περί πνευματικών δικαιωμάτων.
Απαγορεύεται η αντιγραφή ολόκληρου ή μέρους αυτού χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια.

Tune in Apps

Ακούστε το Aegina Portal Talk Radio από το λογαριασμό μας στο Tunein

Aegina Portal Talk Radio

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε έναν εξωτερικό player:


iTunes.png vlc.png winamp.png wmp.png