Για το πλωτό ασθενοφόρο της Αίγινας. ΟΠΑΕΠ Δελτίο Τύπου.
Τον Αύγουστο του 2015, με πρωτοβουλία της ΟΠΑΕΠ (Ομάδα Πολιτών Αίγινας για την Ελληνική Πολιτική) και την συμβολή πολλών συμπολιτών, δημοτών και μη, σε ειδική σύσκεψη, όπου παρουσιάστηκε η πρόταση να αποκτήσει η Αίγινα δικό της πλωτό ασθενοφόρο, αποφασίστηκε η εξόρμηση συλλογής υπογραφών για αυτό το αίτημα. Έκτοτε συγκεντρώθηκαν δύο χιλιάδες (2000) υπογραφές κατοίκων της Αίγινας και συνεχίζεται η συλλογή τους.
Πολλές συζητήσεις έχουν γίνει για το εφικτό ή όχι της πρότασης αυτής αλλά και για καλύτερές της, όπως θα ήταν η χρήση ελικοπτέρου για τις διακομιδές επειγόντων ιατρικών περιστατικών. Έχοντας όμως πιά διαπιστωθεί πως οι αεροδιακομιδές είναι πρακτικά ανέφικτες ελλείψει μέσων και πόρων, δεν απομένει παρά το πλωτό ασθενοφόρο ως μέσον εξυπηρέτησης ασθενών και τραυματιών.
Αλλά, επειδή το Δημόσιο όπως και η Οικονομία βρίσκονται στην γνωστή πτωχευτική κατάσταση, ο μόνος τρόπος να το αποκτήσουμε είναι με δικούς μας πόρους και όποιων ευγενών χορηγών προσφερθούν. Προϋπόθεση για κάτι τέτοιο είναι φυσικά, η μέγιστη δυνατή λαϊκή συμμετοχή. Επιπροσθέτως, επειδή το όλο εγχείρημα δε προσφέρεται και δε γίνεται να είναι κερδοφόρο ή κερδοσκοπικό, απαιτεί την συνεχή χρηματοδότησή του που δε μπορεί παρά να στηρίζεται στην ευρύτατη κοινωνική αποδοχή και στήριξη.
Στο δημοτικό συμβούλιο της 21/12/2015, πλην ενός, όλοι οι δημοτικοί σύμβουλοι προεξέχοντος του κ. Δημάρχου, εκδήλωσαν την συμφωνία τους για ένα πλωτό ασθενοφόρο της Αίγινας. Κατόπιν όμως, δεν υπήρξε καμία πρακτική κίνησή τους.
Οπότε, συνεχίζοντας την συλλογή των υπογραφών και με την ενεργή συμμετοχή όλο και περισσοτέρων συμπολιτών μας, ευελπιστούμε να φτάσουμε στην πραγμάτωση.
Πραγματοποιούμε και σας προσκαλούμε σε ενημερωτική - συντονιστική σύσκεψη 24 Φεβρουαρίου και ώρα 5 μ.μ.
Στον Μορφωτικό Σύλλογο Κυψέλης
Για να διευρύνουμε και μαζικοποιήσουμε και μεθοδεύσουμε την προσπάθειά μας.
Πρωτοβουλία κατοίκων της Αίγινας για το κοινωφελές πλωτό ασθενοφόρο.
1. Γιατί χρειαζόμαστε πλωτό μέσο μεταφοράς ασθενών στο νησί μας;
Για την άμεση, ασφαλή, αξιοπρεπή διακομιδή επειγόντων και βαρέων ιατρικών περιστατικών.
2. Γιατί πλωτό – κι όχι ιπτάμενο;
Ελλείψει χρήματος και ιπτάμενων μέσων. Οι αεροδιακομιδές έχουν συγκριτικά πολύ ασύμφορο κόστος.
3. Σε ποια και πόσα περιστατικά αναφερόμαστε;
Βαρέα ή/και επείγοντα ιατρικά περιστατικά. Ετησίως είναι σχεδόν 200, εξ’ αυτών νυχτερινά περίπου 60.
4. Αγορά ή μίσθωση «πλωτού»;
Η αγορά προτιμάται, αφού το «πλωτό» θα ανήκει αποκλειστικά στην Αίγινα ενώ η μίσθωση γίνεται απαγορευτικά ασύμφορη εξαιτίας του μικρού αριθμού διακομιδών. Τα θαλάσσια ταξί που τώρα εθελοντικά εξυπηρετούν με αμοιβή στο κόστος τους, δεν έχουν αποκλειστική ασχολία τους τις διακομιδές.
5. Για τι είδους σκάφος μιλάμε;
Σκάφος μήκους 10-12 μέτρων, με πλήρωμα δύο ατόμων (χειριστής-βοηθός), με τον απαραίτητο ιατρικό εξοπλισμό, με δύο ειδικά υδραυλικά φορεία, με χώρο για έως τρεις συνοδούς. Επιθυμητή είναι η συνοδεία από ιατρό είτε ιδιώτη είτε του Δημοσίου καθώς το πλήρωμα έχει καθήκοντα ναυτικά και μόνο.
6. Τίνος ιδιοκτησία να είναι το «πλωτό»;
Να είναι ιδιοκτησία μιας εταιρίας ευρείας λαϊκής βάσης δημοτών της Αίγινας με καταστατική πρόβλεψη αποκλεισμού ομάδων χειραγώγησης δηλ. μία ψήφος ανά μέτοχο ανεξαρτήτως πόσων μεριδίων κατέχει.
7. Γιατί όχι του Δήμου;
Έως σήμερα, ο Δήμος δεν έχει κινηθεί, παρά την αρχική ομοφωνία του. Προσβλέπουμε στο μέλλον.
8. Πώς διοικείται η εταιρία;
Από Διοικητικό Συμβούλιο που εκλέγεται ετησίως από την Γενική Συνέλευση, χωρίς κόμματα-παρατάξεις.
9. Ποιο είναι το κόστος του «πλωτού»;
Κόστος κτήσεως: 150~200.000 ευρώ περίπου.
Λειτουργικό (καύσιμα, συντήρηση, αμοιβές, ασφάλιστρα κ.λ.π.): 60~70.000 ευρώ ετησίως, περίπου.
10. Πώς καλύπτονται τα κόστη και τα έξοδα;
Ή α) Με καθολική εφάπαξ αναλογική καταβολή από κάθε νοικοκυριό, ύψους 1 έως 30 ευρώ για την απόκτηση. Και με ετήσια αναλογική επιβάρυνση ύψους 1 έως 12 ευρώ για τα λειτουργικά έξοδα. Δωρεάν για όλους τους κατοίκους. Εφόσον αποφασιστούν με δημοψήφισμα, από τους δημότες.
Ή β) Με χορηγία από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο.
Ή γ) Με μικτό σχήμα χορηγιών, ιδιωτών και θεσμικών. Δωρεάν για τους μετόχους και την οικογένειά τους, ενώ οι μη μέτοχοι θα καταβάλουν το κόστος (όχι μεγαλύτερο του αγοραίου). Με ελάχιστο απαραίτητο αριθμό χιλίων (1000) μετόχων ώστε να είναι ελκυστικά συμφέρουσα η συμμετοχή.