Με πρωτοβουλία της Ομάδας Πολιτών Αίγινας για την Ελληνική Πολιτική και της "Πρωτοβουλίας Κατοίκων της Αίγινας για το Κοινωφελές Πλωτό Ασθενοφόρο", πραγματοποιήθηκε σήμερα το απόγευμα στην αίθουσα του Μορφωτικού Συλλόγου Κυψέλης, ενημερωτική συνάντηση με κατοίκους του νησιού.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, έγινε αναφορά στο ιστορικό της πρωτοβουλίας, αναγνώστηκε ένα εκτενές fag με τις κυριότερες απαντήσεις και ερωτήσεις για το σχεδιασμό της απόκτησης και χρήσης του πλωτού ασθενοφόρου. Παρουσιάστηκαν προσωπικές μαρτυρίες από κατοίκους του νησιού που λόγω τραυματισμού ή ασθένειας έπρεπε να ταξιδέψουν προς τον Πειραιά και ακολούθησε συζήτηση.
Συντόνισαν την συζήτηση και παρουσίασαν τα επιμέρους ζητήματα ο κύριος ο Παναγιώτης Μουτσάτσος, πρώην αντιδήμαρχος, ο κύριος Γιώργος Κραουνάκης πρώην δημοτικός σύμβουλος, η ιατρός κυρία Παναγιώτα Χατζηαλεξιάδη και ο πολιτικός αναλυτικής κύριος Νίκος Καραβαζάκης.
Ακολουθούν οι ερωτοαπαντήσεις, όπως αυτές παρουσιάστηκαν στην εκδήλωση.
1. Γιατί χρειαζόμαστε πλωτό μέσο μεταφοράς ασθενών στο νησί μας;
Για την άμεση, ασφαλή, αξιοπρεπή διακομιδή επειγόντων και βαρέων ιατρικών περιστατικών.
2. Γιατί πλωτό – κι όχι ιπτάμενο;
Ελλείψει χρήματος και ιπτάμενων μέσων. Οι αεροδιακομιδές έχουν συγκριτικά πολύ ασύμφορο κόστος.
3. Σε ποια και πόσα περιστατικά αναφερόμαστε; Διαβάστε περισσότερα...
Βαρέα ή/και επείγοντα ιατρικά περιστατικά. Ετησίως είναι σχεδόν 200, εξ’ αυτών νυχτερινά περίπου 60.
4. Αγορά ή μίσθωση «πλωτού»;
Η αγορά προτιμάται, αφού το «πλωτό» θα ανήκει αποκλειστικά στην Αίγινα ενώ η μίσθωση γίνεται απαγορευτικά ασύμφορη εξαιτίας του μικρού αριθμού διακομιδών. Τα θαλάσσια ταξί που τώρα εθελοντικά εξυπηρετούν με αμοιβή στο κόστος τους, δεν έχουν αποκλειστική ασχολία τους τις διακομιδές.
5. Για τι είδους σκάφος μιλάμε;
Σκάφος μήκους 10-12 μέτρων, με πλήρωμα δύο ατόμων (χειριστής-βοηθός), με τον απαραίτητο ιατρικό εξοπλισμό, με δύο ειδικά υδραυλικά φορεία, με χώρο για έως τρεις συνοδούς. Επιθυμητή είναι η συνοδεία από ιατρό είτε ιδιώτη είτε του Δημοσίου καθώς το πλήρωμα έχει καθήκοντα ναυτικά και μόνο.
6. Τίνος ιδιοκτησία να είναι το «πλωτό»;
Να είναι ιδιοκτησία μιας εταιρίας ευρείας λαϊκής βάσης δημοτών της Αίγινας με καταστατική πρόβλεψη αποκλεισμού ομάδων χειραγώγησης δηλ. μία ψήφος ανά μέτοχο ανεξαρτήτως πόσων μεριδίων κατέχει.
7. Γιατί όχι του Δήμου;
Έως σήμερα, ο Δήμος δεν έχει κινηθεί, παρά την αρχική ομοφωνία του. Προσβλέπουμε στο μέλλον.
8. Πώς διοικείται η εταιρία;
Από Διοικητικό Συμβούλιο που εκλέγεται ετησίως από την Γενική Συνέλευση, χωρίς κόμματα-παρατάξεις.
9. Ποιο είναι το κόστος του «πλωτού»;
Κόστος κτήσεως: 150~200.000 ευρώ περίπου.
Λειτουργικό (καύσιμα, συντήρηση, αμοιβές, ασφάλιστρα κ.λ.π.): 60~70.000 ευρώ ετησίως, περίπου.
10. Πώς καλύπτονται τα κόστη και τα έξοδα;
Ή α) Με καθολική εφάπαξ αναλογική καταβολή από κάθε νοικοκυριό, ύψους 1 έως 30 ευρώ για την απόκτηση. Και με ετήσια αναλογική επιβάρυνση ύψους 1 έως 12 ευρώ για τα λειτουργικά έξοδα. Δωρεάν για όλους τους κατοίκους. Εφόσον αποφασιστούν με δημοψήφισμα, από τους δημότες.
Ή β) Με χορηγία από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο.
Ή γ) Με μικτό σχήμα χορηγιών, ιδιωτών και θεσμικών. Δωρεάν για τους μετόχους και την οικογένειά τους, ενώ οι μη μέτοχοι θα καταβάλουν το κόστος (όχι μεγαλύτερο του αγοραίου). Με ελάχιστο απαραίτητο αριθμό χιλίων (1000) μετόχων ώστε να είναι ελκυστικά συμφέρουσα η συμμετοχή. Με πρωτοβουλία της Ομάδας Πολιτών Αίγινας για την Ελληνική Πολιτική και της Πρωτοβουλίας Κατοίκων της Αίγινας για το Κοινωφελές Πλωτό Ασθενοφόρο, πραγματοποιήθηκε σήμερα το απόγευμα στην αίθουσα του Μορφωτικού Συλλόγου Κυψέλης, ενημερωτική συνάντηση με κατοίκους του νησιού.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, έγινε αναφορά στο ιστορικό της πρωτοβουλίας, αναγνώστηκε ένα εκτενές fag με τις κυριότερες απαντήσεις και ερωτήσεις για το σχεδιασμό της απόκτησης και χρήσης του πλωτού ασθενοφόρου. Παρουσιάστηκαν προσωπικές μαρτυρίες από κατοίκους του νησιού που λόγω τραυματισμού ή ασθένειας έπρεπε να ταξιδέψουν προς τον Πειραιά και ακολούθησε συζήτηση.
Συντόνισαν την συζήτηση και παρουσίασαν τα επιμέρους ζητήματα ο κύριος ο Παναγιώτης Μουτσάτσος, πρώην αντιδήμαρχος, ο κύριος Γιώργος Κραουνάκης πρώην δημοτικός σύμβουλος, η ιατρός κυρία Παναγιώτα Χατζηαλεξιάδη και ο πολιτικός αναλυτικής κύριος Νίκος Καραβαζάκης.
Ακολουθούν οι ερωτοαπαντήσεις, όπως αυτές παρουσιάστηκαν στην εκδήλωση.
Πρωτοβουλία κατοίκων της Αίγινας για το κοινωφελές πλωτό ασθενοφόρο.
1. Γιατί χρειαζόμαστε πλωτό μέσο μεταφοράς ασθενών στο νησί μας;
Για την άμεση, ασφαλή, αξιοπρεπή διακομιδή επειγόντων και βαρέων ιατρικών περιστατικών.
2. Γιατί πλωτό – κι όχι ιπτάμενο;
Ελλείψει χρήματος και ιπτάμενων μέσων. Οι αεροδιακομιδές έχουν συγκριτικά πολύ ασύμφορο κόστος.
3. Σε ποια και πόσα περιστατικά αναφερόμαστε;
Βαρέα ή/και επείγοντα ιατρικά περιστατικά. Ετησίως είναι σχεδόν 200, εξ’ αυτών νυχτερινά περίπου 60.
4. Αγορά ή μίσθωση «πλωτού»;
Η αγορά προτιμάται, αφού το «πλωτό» θα ανήκει αποκλειστικά στην Αίγινα ενώ η μίσθωση γίνεται απαγορευτικά ασύμφορη εξαιτίας του μικρού αριθμού διακομιδών. Τα θαλάσσια ταξί που τώρα εθελοντικά εξυπηρετούν με αμοιβή στο κόστος τους, δεν έχουν αποκλειστική ασχολία τους τις διακομιδές.
5. Για τι είδους σκάφος μιλάμε;
Σκάφος μήκους 10-12 μέτρων, με πλήρωμα δύο ατόμων (χειριστής-βοηθός), με τον απαραίτητο ιατρικό εξοπλισμό, με δύο ειδικά υδραυλικά φορεία, με χώρο για έως τρεις συνοδούς. Επιθυμητή είναι η συνοδεία από ιατρό είτε ιδιώτη είτε του Δημοσίου καθώς το πλήρωμα έχει καθήκοντα ναυτικά και μόνο.
6. Τίνος ιδιοκτησία να είναι το «πλωτό»;
Να είναι ιδιοκτησία μιας εταιρίας ευρείας λαϊκής βάσης δημοτών της Αίγινας με καταστατική πρόβλεψη αποκλεισμού ομάδων χειραγώγησης δηλ. μία ψήφος ανά μέτοχο ανεξαρτήτως πόσων μεριδίων κατέχει.
7. Γιατί όχι του Δήμου;
Έως σήμερα, ο Δήμος δεν έχει κινηθεί, παρά την αρχική ομοφωνία του. Προσβλέπουμε στο μέλλον.
8. Πώς διοικείται η εταιρία;
Από Διοικητικό Συμβούλιο που εκλέγεται ετησίως από την Γενική Συνέλευση, χωρίς κόμματα-παρατάξεις.
9. Ποιο είναι το κόστος του «πλωτού»;
Κόστος κτήσεως: 150~200.000 ευρώ περίπου.
Λειτουργικό (καύσιμα, συντήρηση, αμοιβές, ασφάλιστρα κ.λ.π.): 60~70.000 ευρώ ετησίως, περίπου.
10. Πώς καλύπτονται τα κόστη και τα έξοδα;
Ή α) Με καθολική εφάπαξ αναλογική καταβολή από κάθε νοικοκυριό, ύψους 1 έως 30 ευρώ για την απόκτηση. Και με ετήσια αναλογική επιβάρυνση ύψους 1 έως 12 ευρώ για τα λειτουργικά έξοδα. Δωρεάν για όλους τους κατοίκους. Εφόσον αποφασιστούν με δημοψήφισμα, από τους δημότες.
Ή β) Με χορηγία από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο.
Ή γ) Με μικτό σχήμα χορηγιών, ιδιωτών και θεσμικών. Δωρεάν για τους μετόχους και την οικογένειά τους, ενώ οι μη μέτοχοι θα καταβάλουν το κόστος (όχι μεγαλύτερο του αγοραίου). Με ελάχιστο απαραίτητο αριθμό χιλίων (1000) μετόχων ώστε να είναι ελκυστικά συμφέρουσα η συμμετοχή.