Οργάνωση Μελών ΣΥΡΙΖΑ Αίγινας. Δελτίο Τύπου.
Σχετικά με το ζήτημα της λειτουργίας των παιδικών-βρεφονηπιακών σταθμών και των νηπιαγωγείων οι ανησυχίες που εκφράζουν από κοινού ΚΕΔΕ, ΠΟΕ - ΟΤΑ και ΠΑΣΥΒΥΝ δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Όχι μόνο δεν συρρικνώνονται οι Δημοτικοί Παιδικοί Σταθμοί και δεν κινδυνεύουν θέσεις εργασίας, αλλά αντιθέτως, προκύπτει ανάγκη για ίδρυση επιπλέον δομών στους Δήμους, προκειμένου να καλυφθεί το σύνολο των παιδιών, αφού μέχρι σήμερα περίπου 200.000 παιδιά 1-4 ετών μένουν εκτός δομών αγωγής και φροντίδας, με ότι αυτό συνεπάγεται στην εκπαίδευση και την φροντίδα των παιδιών.
Το Υπουργείο Παιδείας θεσμοθετεί τη δίχρονη υποχρεωτική φοίτηση στο Νηπιαγωγείο, και σταδιακά αρχίζει να την υλοποιεί από τον επόμενο Σεπτέμβριο. Με αυτόν τον τρόπο ικανοποιεί μια κοινωνική ανάγκη και ένα πάγιο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας. Ταυτόχρονα στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, ιδρύεται το Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία που θα εκπαιδεύει βρεφονηπιοκόμους σε πανεπιστημιακό επίπεδο αναβαθμίζοντας έτσι τις σπουδές των λειτουργών που προσφέρουν αγωγή και φροντίδα στην πρώιμη παιδική ηλικία και εργάζονται σε παιδικούς σταθμούς, αναγνωρίζοντας το εξαιρετικά σημαντικό έργο που επιτελούν, αφού μέχρι τώρα τα αντίστοιχα Τμήματα στα ΤΕΙ παραδοσιακά ανήκαν στις Σχολές Υγείας.
Άλλωστε και η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας σε ανακοίνωσή της τονίζει, ότι η θεσμοθέτηση της 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής στο Δημόσιο νηπιαγωγείο, αποτελεί βασικό αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Η κατεύθυνση σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο είναι η Προσχολική αγωγή και εκπαίδευση να αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της Δημόσιας εκπαίδευσης υπό την εποπτεία των αρμόδιων Υπουργείων Παιδείας και πρέπει να γίνει κατανοητό και στην Τοπική αυτοδιοίκηση ότι με τον νόμο αυτό λύνονται και πολλά προβλήματα της ίδιας, αφού στους περισσότερους Δήμους της χώρας δεν υπάρχει η δυνατότητα να φοιτήσουν στους παιδικούς σταθμούς το σύνολο των παιδιών, ενώ με τα προγράμματα των ΕΣΠΑ που χρησιμοποιούνται, πολλοί γονείς που έχουν πραγματικές ανάγκες να φοιτήσουν τα παιδιά τους στους Παιδικούς σταθμούς, αποκλείονται. Καλό είναι, όλοι οι εμπλεκόμενοι με το θέμα να κατανοήσουν τις κοινωνικές και εκπαιδευτικές ανάγκες της χώρας και να συμβάλλουν με τη θετική τους στάση, στην υλοποίησή τους.
Με εκτίμηση