Οργάνωση Μελών ΣΥΡΙΖΑ Αίγινας. Δελτίο Τύπου.
Η έναρξη της νέας σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς, υπό τις δεδομένες υγειονομικές και κοινωνικές συνθήκες, έχει προσλάβει έντονα πολιτικά χαρακτηριστικά. Το ζήτημα υπερβαίνει τις συνήθεις διαστάσεις τις πολιτικής διαχείρισης μιας δημόσιας / κοινωνικής λειτουργίας. Με την γενική εμπειρία της καραντίνας του Μάρτη – Μάη, της προβληματικής από κάθε άποψη διαχείρισης και οργάνωσης, της αναγκαστικής καταφυγής στην Εξ αποστάσεως Εκπαίδευση, της ιδιότυπης επαναλειτουργίας των σχολείων λίγο πριν το τέλος της χρονιάς, οφείλουμε να εκφράσουμε τις ανησυχίες και τις αβεβαιότητες που διαπερνούν τη κοινωνία σε προοδευτική κατεύθυνση.
Η επιλογή της κυβέρνησης για το άνοιγμα των σχολείων και ΑΕΙ με τους όρους που τη συνοδεύουν είναι πρωτίστως πολιτική, στη συνέχεια του success story της άνοιξης.
Οι κυβερνητικές επιλογές για την έναρξη της νέας σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς έχουν το πρόσημο των αντιφάσεων και των ελλειμμάτων της κυβερνητικής διαχείρισης της κρίσης, υγειονομικής, εργασιακής και οικονομικής. Έχουν επισημανθεί οι αντιφάσεις και τα αδιέξοδα ,ενώ παράλληλα έχει διατυπωθεί ένα συνεκτικό σχέδιο μιας εναλλακτικής πολιτικής διαχείρισης της επιδεινούμενης υγειονομικής κρίσης.
Πρέπει να επισημανθεί πως οι κυβερνητικές επιλογές δεν προκύπτουν αποκλειστικά ως αποτέλεσμα προχειρότητας η ανικανότητας σχεδιασμού. Αποτελούν παράγωγα της νεοφιλελεύθερης ιδεοληψίας της κυβέρνησης που για κάθε κοινωνική ανάγκη ή πρόβλημα, κατασκευάζει δημοσιονομικές εξισώσεις λιτότητας και εμπορευματοποίησης / ιδιωτικοποίησης. Πολιτικά δε, η απαξίωση προς τη καθολικότητα και τον δημόσιο χαρακτήρα των κοινωνικών αγαθών επιβεβαιώνεται με την νομοθέτηση σκληρά συντηρητικών ρυθμίσεων το καλοκαίρι, έναντι της αναγκαίας προετοιμασίας για το β’ κύμα της πανδημίας, όπως τη νομοθέτηση της περαιτέρω επιβάρυνσης της μαθητικής πυκνότητας ανά τάξη (από 22 σε 25 μαθητές). Ας προστεθεί και ο ιδιότυπος αναχρονισμός της Υπουργού Παιδείας κ.Κεραμέως, με τις διαβόητες διατάξεις πειθάρχησης, χειραγώγησης και αυταρχισμού, που ενώ νομοθετήθηκαν, τώρα αμφισβητείται η συνταγματική νομιμότητά τους (βλ. αποφάσεις και συστάσεις Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων).
Σε αντιδιαστολή, η δική μας απάντηση είναι η πρόταξη των κοινωνικών αιτημάτων και αναγκών για προστασία της δημόσιας υγείας και της καθολικότητας ενός σύγχρονου και ποιοτικού συστήματος εκπαίδευσης. Η δική μας εναλλακτική πολιτική πρόταση απαντά και στις ειδικές συνθήκες της υγειονομικής κρίσης και στις απαιτήσεις ενίσχυσης της μορφωτικής αποστολής του δημόσιου συστήματος εκπαίδευσης. Γι’ αυτό προϋπόθεση για την κοινωνική αξιοπιστία της αποτελεί η συμμετοχή και κινητοποίηση της ίδιας της κοινωνίας.
Τα άμεσα μέτρα που προτείνουμε:
* Έκτακτο κονδύλι από τον προϋπολογισμό για την υγειονομική θωράκιση των σχολείων με ενίσχυση του υγειονομικού υλικού και την πρόσληψη επιπλέον προσωπικού καθαριότητας, πλήρους απασχόλησης.
* Αυξημένα τεστ για εκπαιδευτικούς και ευάλωτες κατηγορίες μαθητών. Δεν προβλέπεται ούτε καν θερμομέτρηση, ενώ από κάποια πρώτα συμβάντα (πχ Περιστέρι, Ρέθυμνο, Αγ. Παρασκευή) φαίνεται πως τα σχετικά πρωτόκολλα ιχνηλάτησης κλπ δεν εφαρμόζονται, αλλά ούτε είναι επαρκή.
* Δωρεάν μάσκες και αντισηπτικά στα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας,
* Σχολαστική καθαριότητα των αιθουσών και των WC, με πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού. Οι προσλήψεις προσωπικού με το νέο εργασιακό σχήμα, ουσιαστικά ολοκληρώθηκαν στους περισσότερους Δήμους, την Παρασκευή 11.09, ενώ αφορούν κυρίως όσες καθαρίστριες εργάζονταν και πέρσι. Για τις όποιες πρόσθετες ανάγκες το ΥΠΕΣ κατευθύνει τους ΟΤΑ στην χρήση ιδίων πόρων. Δεν αρκεί μια τυπική ανακοίνωση γκρίνιας από τους δημάρχους. Απαιτείται η θεσμική ενεργοποίηση του μοναδικού αποφασιστικού οργάνου των ΟΤΑ, των Δημοτικών συμβουλίων, ώστε να οργανωθεί ένα έμπρακτο θεσμικό κίνημα διεκδίκησης ειδικά στις περιπτώσεις Δήμων με υπαρκτά (μη δεσμευμένα) αποθεματικά.
* Τάξεις 10-12 μαθητών, όπου απαιτείται, με προσθήκη ή αναδιαμόρφωση αιθουσών. Ανά Δήμο μπορεί να συνταχτεί ένα πραγματικό σχέδιο αξιοποίησης των δημοτικών και δημόσιων υποδομών πρωτίστως, ώστε το σχετικό αίτημα να μπορεί να πείθει για τον ρεαλισμό του, να κινητοποιεί αλλά και να εμπεδώνει μια άλλη κοινωνική αντίληψη για την αξία του δημόσιου χώρου.
* Επιτάχυνση των 10.500 μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών.
* Πρόσληψη επιπλέον αναπληρωτών φέτος. Οι ανάγκες πρόσληψης νέου εκπαιδευτικού προσωπικού υποτάσσονται στον ακατάληπτο μέσο όρο των 17 μαθητών ανά τάξη και οργανώνονται με τη μορφή τρίμηνων συμβάσεων. Οι δε προσλήψεις αναπληρωτών πραγματοποιούνται με τη συνήθη συντηρητική ραθυμία και αδιαφορία (μέχρι τώρα περίπου στο 50% του περσινού δυναμικού). Χρειάζεται η οργάνωση ενός γενικευμένου κοινωνικού αιτήματος που να διεκδικεί μια πολιτική ενίσχυσης σχολείων και ΑΕΙ με μόνιμο προσωπικό, για να ανταποκριθούν σε σταθερή βάση στη μορφωτική αποστολή τους.
* Εξ αποστάσεως εκπαίδευση μέσω των δημόσιων δικτύων -χωρίς αποκλεισμούς- εκεί όπου οι επιδημιολογικές συνθήκες την επιβάλλουν.
* Συντονιστικό όργανο Παιδείας-Υγείας ανά Δήμο, σε επικοινωνία με ΕΟΔΥ-Πολιτική Προστασία, για την αξιόπιστη παρακολούθηση των εξελίξεων σε τοπικό επίπεδο και την στοχευμένη παρέμβαση αν χρειαστεί.
* Έμφαση στην έγκυρη ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας, για θέματα Δημόσιας Υγείας, για την ιστορία των επιδημιών, για την αξία του εμβολιασμού και των μέτρων ατομικής προστασίας.
* Σε τοπικό επίπεδο για την Αίγινα ζητάμε:
Πρόσληψη καθαριστριών πλήρους απασχόλησης σε κάθε σχολική μονάδα.
Άμεση κάλυψη των κενών θέσεων εκπαιδευτικού προσωπικού, στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Πρόσληψη επιπλέον εκπαιδευτικών, ώστε να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα στους 12 μαθητές, με ταυτόχρονη αναζήτηση αιθουσών σε δημόσιους χώρους ή σε σχολικές μονάδες που περισσεύουν.
Θωράκιση του Κέντρου Υγείας Αίγινας –σημείου αναφοράς για τα περιστατικά του κορονοϊού- με προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού και συμπλήρωση των οργανικών θέσεων, όλων των ειδικοτήτων.
Ευχόμαστε σε όλους τους μαθητές, τους γονείς και το διδακτικό προσωπικό: Καλή, δημιουργική και ασφαλή σχολική χρονιά, με υγεία και πρόοδο για όλους.