Ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Αργοσαρωνικού σχετικά με το κλείσιμο των σχολείων και την τηλεκπαίδευση.

Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Αργοσαρωνικού. Δελτίο Τύπου.
Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας μετά από αλλεπάλληλες  παλινωδίες  ολοκληρώνουν το lock down  στην εκπαίδευση με το κλείσιμο Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων αντί να προχωρήσουν σε γενναία μέτρα για πλήρη λειτουργία των σχολείων με εξασφάλιση της προστασίας της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών και του μορφωτικού αγαθού.  Ακόμα και την τελευταία στιγμή η , ενώ γίνεται φανερή η αποτυχία της πολιτικής τους για τη διαχείριση της πανδημίας στα σχολεία αλλά και συνολικά, δεν έχουν το θάρρος να αναλάβουν την παραμικρή ευθύνη. Με θράσος υποστηρίζουν, ακόμα και τώρα, ότι «στα σχολεία δε μεταδίδεται ο ιός» και ότι τα κλείνουν «για να μη συνωστίζονται οι γονείς». Το επιχείρημα είναι εντελώς ψεύτικο. Πάνω από 1.000 τμήματα και σχολεία μόνο στην Πρωτοβάθμια έχουν κλείσει έως τώρα λόγω κρουσμάτων. Πότε δεν έκαναν μαζικά τεστ για να αποκαλυφθεί η πραγματική διάδοση του ιού στα σχολεία. Αν το πρόβλημα είναι ο συνωστισμός των γονιών τότε γιατί έκλεισαν τα Γυμνάσια και τα Λύκεια, που εκεί δεν υπάρχει συνωστισμός γονιών; Η κυβέρνηση της Ν.Δ. και το Υπουργείο Παιδείας επιχειρούν με κάλπικα επιχειρήματα να κρύψουν ότι η πολιτική απόφαση που πήραν να μη δώσουν ούτε ένα ευρώ προκειμένου να διασφαλίσουν ασφαλείς όρους λειτουργίας των σχολείων, οδήγησε σε αδιέξοδο και εν τέλει σε κλείσιμο των σχολείων.
Το εκπαιδευτικό κίνημα,  τα σωματεία  και οι μαχόμενοι εκπαιδευτικοί , οι μαθητές με τους αγώνες τους και πολλοί σύλλογοι γονέων από την περσινή χρονιά με την έναρξη της πανδημίας  πρόταξαν και απαίτησαν αγωνιστικά την υλοποίηση των συνθηκών εκείνων που εξασφαλίζουν  ανοιχτά σχολεία και οχυρωμένα απέναντι στην απειλή της πανδημίας  για μαθητές και εκπαιδευτικούς και των προυποθέσεων για την προστασία των μορφωτικών δικαιωμάτων όλων των παιδιών και των εργασιακών κατακτήσεων των εκπαιδευτικών .
 Η απόφαση να κλείσουν τα σχολεία έχει να κάνει με την απόφαση του υπουργείου και της κυβέρνησης να μην πάρουν κανένα μέτρο για την προστασία μαθητών και εκπαιδευτικών με πρώτο και κύριο τη διαμόρφωση συνθηκών ελάχιστου συγχρωτισμού στις τάξεις/σχολεία με τη μείωση των μαθητών ανά τάξη (12-15) και να   κάνουν μαζικά τεστ ανίχνευσης του ιού στο χώρο των σχολείων. Είναι ακριβώς η ίδια πολιτική που εφαρμόζεται και στο χώρο της υγείας και δεν κάνει προσλήψεις ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού , δεν εξασφαλίζει τον απαιτούμενο αριθμό Μ.Ε.Θ , δεν κάνει μαζικά τεστ στον πληθυσμό.  
   Η τηλεκπαίδευση εντείνει με τον χειρότερο τρόπο τον ταξικό χαρακτήρα της εκπαιδευσης. Μαθητές απομακρυσμένων και ορεινών περιοχών που δεν έχουν σύνδεση διαδικτύου στην περιοχή τους δεν μπορούν καθόλου να παρακολουθήσουν μαθήματα τηλεκπαίδευσης και αποκόπτονται τελείως από την εκπαιδευτική διαδικασία. Άλλοι αναγκάζονται να κάνουν τηλεμαθήματα σε καφενεία , μέσα στο κρύο και από κινητά τηλέφωνα. Οικογένειες ανέργων ,φτωχών , μεταναστών και ξεκληρισμένων από τις μνημονιακές πολιτικές δεν διαθέτουν καθόλου ή τον απαιτούμενο αριθμό laptop για να καλύψουν την πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση όλων των μελών τους. Το ίδιο και οι οικογένειες που οι γονείς εργάζονται΄ από το σπίτι με σύστημα τηλεργασίας. Τα σχολεία παραμένουν τεχνολογικά γυμνά σε μεγάλο βαθμό για να μπορούν να καλύψουν ένα τέτοιο εγχείρημα. Το πρόβλημα αναδείχθηκε ξεκάθαρα στην πρώτη φάση της πανδημίας και από τότε ουσιαστικά δεν έχει γίνει τίποτε. Χωρίς ισχυρές συνδέσεις στο διαδίκτυο, χωρίς τον απαιτούμενο αριθμό laptop ,tamblet δεν μπορούν να καλύψουν τους μαθητές που έχουν ανάγκη από τέτοια τεχνολογικά μέσα. Μπορεί η υπουργός Παιδείας να δηλώνει ότι η Υπουργός Παιδείας να δηλώνει ότι τα σχολεία ενισχύονται με τέτοια μέσα , αλλά από την πρώτη φάση της πανδημίας μέχρι τώρα τίποτα δεν έχουμε πάρει. Οι δηλώσεις της δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα, είναι απλώς ψέμα.
  Η τηλεκπαίδευση είναι πολύ φτωχή  και πολύ λίγη για να θεωρηθεί πραγματική εκπαίδευση. Το ηλεκτρονικό σχολείο και η ηλεκτρονική τάξη είναι απλώς σκιές του πραγματικού σχολείου. Λείπει η δυναμική της φυσικής , ανθρώπινης επικοινωνίας, λείπει το σχολικό διάλειμμα και το ομαδικό παιχνίδι των παιδιών που είναι ισχυροί κοινωνικοποιητικοί παράγοντες για τους μαθητές, λείπει ο αναγκαίος φυσικός διάλογος των τάξεων που αντικαθίσταται από τον ηλεκτρονικό μονόλογο του δασκάλου. Προπαντός λείπει η επαφή των παιδιών μεταξύ τους. Στην εκπαιδευτική διαδικασία η τεχνολογια πρέπει να έχει υποβοηθητικό ρόλο , δεν μπορεί ν' αντικαθιστά τον εκπαιδευτικό, μεταρέποντάς τον σε πλασιέ προκατασκευασμένων ηλεκτρονικών εφαρμογών προς τα παιδιά. Δεν  αντικαθιστά τη φυσική ανθρώπινη επικοινωνία στην οποία στηρίζεται η διδασκαλία ούτε απομονώνει ν' τα παιδιά μεταξύ τους.
    Η Υπουργική απόφαση για την τηλεκπαίδευση  ειισάγει  μια εκπαιδευτική διαδικασία για τους μαθητές του δημοτικού και κατά συνέπεια για τους εκπαιδευτικούς που η χρονική διάρκεια της ξεπερνά κάθε όριο .Αρχίζει με την εκπαιδευτική τηλεόραση στις 9:00 και τελειώνει στις 17:20 μμ ,δηλαδή συνολικά 8 ώρες και 20'. Χρονικό διάστημα που υπερβαίνει και αυτού ακόμη του εργασιακού 8ωρου. Είναι εξαιρετικά προβληματική η αλλαγή της ώρας για τους βιορυθμούς των παιδιών, ιδιαίτερα δε για τους μαθητές του νηπιαγωγείου.  
 Παραβιάζεται  το εργασιακό ωράριο  των εκπαιδευτικών με όλες τις σχετικές αποφάσεις με την υποχρεωτικότητα της σύγχρονης εξ' αποστάσεως εκπαίδευσης που καθορίζεται μετά τη λήξη του συμβατικού ωραρίου στις 14:00
Καταγγέλλουμε την τραγική αδιαφορία του ΥΠΑΙΘ  να ενισχύσει έγκαιρα τα σχολεία και να στηρίξει το εκπαιδευτικό έργο. Εδώ και εννέα σχεδόν  μήνες δεν έχει κάνει απολύτως τίποτε σε αυτή την κατεύθυνση.
* Απαιτούμε ανοιχτά και ασφαλή σχολεία με όλες τις προϋποθέσεις για τις οποίες  η κυβέρνηση και  το Υπουργείο Παιδείας δεν έχουν δώσει ούτε ευρώ:
* -15 μαθητές ως ανώτατο όριο στο τμήμα με αξιοποίηση – επίταξη αιθουσών και χώρων για την αραίωση των τμημάτων.
*  - Διορισμούς  εκπαιδευτικού προσωπικού με σταθερή και μόνιμη σχέση εργασίας. Να γίνει εδώ και τώρα η πρόσληψη εκπαιδευτικών στην παράλληλη στήριξη.
* -υγειονομικά μέτρα όπως μαζικά δωρεάν τεστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, δωρεάν παροχή όλου του απαραίτητου υγειονομικού υλικού,Δωρεάν μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές με ευθύνη της κυβέρνησης. Ενίσχυση των κρατικών δομών για την ιχνηλάτηση των κρουσμάτων. Να μη φορτώνεται αυτή η διαδικασία στους εκπαιδευτικούς.
*  Προσλήψεις του αναγκαίου  προσωπικού καθαριότητας με σταθερή και μόνιμη σχέση εργασίας.
* - Άδειες στους συναδέλφους που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, χωρίς τους περιορισμούς που βάζει η υπουργική απόφαση.
* -αύξηση των δόσεων επιχορήγησης των σχολικών επιτροπών ώστε να ανταποκρίνονται στις αυξημένες ανάγκες υγειονομικού υλικού
- Παιδαγωγικά μέτρα για μείωση-αναδιάταξη της ύλης.
* - Τεχνολογικό εξοπλισμό των σχολείων. Κάθε μαθητής να έχει δικό του τεχνολογικό εξοπλισμό που του έχει διατεθεί από το σχολείο.
* -Τοποθέτηση επιπλέον δάσκαλου σε κάθε σχολείο, διαθέσιμους σε κάθε Διεύθυνση δάσκαλους, νηπιαγωγούς και εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων.
* Mη καταγραφή απουσιών για τους μαθητές .
* Επίταξη του ιδιωτικού τομέα υγείας. Τοποθέτηση του αναγκαίου νοσηλευτικού προσωπικού, παιδίατροι συνδεδεμένοι με τα σχολεία. Δωρεάν και άμεση πρόσβαση όλων των μαθητών σε όλες τις δημόσιες δομές υγείας (Κέντρα Υγείας, Νοσοκομεία κ.τ.λ.), ώστε να εξασφαλίζονται όλα τα απαραίτητα ιατρικά πιστοποιητικά.
* ΟΧΙ στην υποχρεωτικότητα των μέσων και των όρων του ΥΠΑΙΘ. Δεν δεχόμαστε καμία διοικητική αυθαιρεσία και αντιπαιδαγωγική παρέμβαση (π.χ. υποχρεωτικά διαδικτυακά τμήματα, υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης κ.α.) Tο πρόγραμμα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ο προγραμματισμός και τα μέσα που θα επιλεγούν πρέπει να αποφασίζονται με ευθύνη του Συλλόγου Διδασκόντων και των εκπαιδευτικών. Με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας να ξεκαθαριστεί ότι μπορούν να χρησιμοποιούνται όλα τα διαθέσιμα μέσα (σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης) χωρίς αποκλεισμούς και εμπόδια που τελικά στρέφονται εναντίον των μαθητών.


  Δηλώνουμε  με αίσθημα παιδαγωγικής ευθύνης, συλλογικότητας και αλληλεγγύης ότι  η διατήρηση της παιδαγωγικής σχέσης της επαφής και της επικοινωνίας με τους   μαθητές  και τις οικογένειές τους  θα γίνει με τα μέσα που επιλέγει ο κάθε εκπαιδευτικός  από το χώρο του σχολείου.
* Ο χώρος του σχολείου παραμένει ο χώρος εργασίας μας. Αξιοποιούμε την υλικοτεχνική υποδομή και τα δίκτυα του σχολείου. Οι διαθέσιμοι πόροι του σπιτιού ανήκουν στους μαθητές και τις οικογένειες τους .  
*  Καλούμε τους συναδέλφους να κάνουν το καθήκον τους όπως αυτοί γνωρίζουν καλύτερα με βάση τις δοσμένες συνθήκες,  υπερασπιζόμενοι τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και τα εργασιακά και συνταγματικά δικαιώματα όλων.
*    ΝΑ ΑΝΟΙΞΟΥΝ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ με ασφαλείς όρους για την υγεία της εκπαιδευτικής κοινότητας και την προστασία των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών.
 Το δημόσιο σχολείο στηρίζεται στους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι θα σταθούμε κοντά στους μαθητές  μας, με αίσθημα της κοινωνικής ευθύνης του ρόλου μας.
                                  


                                      ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                                   Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΡΕΠΠΑΣ                                                                          ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΛΥΚΟΥΡΗ
Το σύνολο του περιεχομένου του Aegina Portal είναι πρωτότυπο, αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και προστατεύεται από τους νόμους περί πνευματικών δικαιωμάτων.
Απαγορεύεται η αντιγραφή ολόκληρου ή μέρους αυτού χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια.

Tune in Apps

Ακούστε το Aegina Portal Talk Radio από το λογαριασμό μας στο Tunein

Aegina Portal Talk Radio

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε έναν εξωτερικό player:


iTunes.png vlc.png winamp.png wmp.png




Ακολουθήστε το Aegina Portal στο Google News

google-news.png