Σύλλογος Εκπαιδευτικών Αργοσαρωνικού. Δελτίο Τύπου.
Οι εξελίξεις που έχουμε στην εκπαίδευση , παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε σε περίοδο καλοκαιρινών διακοπών είναι καταιγιστικές. Είναι παλιά και δοκιμασμένη τακτική του Υπουργείου Παιδείας να προωθεί τα πιο αντιεκπαιδευτικά νομοθετήματα και εγκυκλίους καλοκαίρι, επιδιώκοντας να περάσουν χωρίς αντιδράσεις. Έτσι έχουμε:
- Προσπάθεια ενεργοποίησης του διοικητικού αυταρχισμού , μετά τις γνωστές εγκύκλιους Κατσαρού και Νικολόπουλου να καθαιρεθούν διευθυντές σχολείων που συμμετείχαν στην απεργία – αποχή από την ατομική αξιολόγηση. Στόχος να εμπεδωθεί ακόμα περισσότερο ο φόβος και να καταρρακωθεί στην πράξη το συνταγματικά κατοχυρωμένο απεργιακό δικαίωμα. Δεν θα τα καταφέρουν όμως ,όπως δεν τα κατάφεραν μέχρι τώρα.
- Νομοσχέδιο αντιδραστικών αλλαγών στην εκπαίδευση που στο όνομα της ψηφιοποίησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας. προχωρούν την ιδιωτικοποίηση , τη συρρίκνωση του σχολικού δικτύου των απομακρυσμένων περιοχών..
Όλα αυτά μέσα στο γνωστό κλίμα αυταρχισμού που ζούμε μέχρι σήμερα στα σχολεία με τις δικαστικές διώξεις και τη διοικητική τρομοκρατία να προσπαθούν να επιβάλλουν τον μηχανισμό της αξιολόγησης, τη συρρίκνωση του ρόλου του Συλλόγου Διδασκόντων , την ηλεκτρονική επιτήρηση κάθε πλευράς λειτουργίας του σχολείου , το απαράδεκτο πλαίσιο των σχολικών εκδρομών , την απαράδεκτη ανάκληση χωρισμού τμημάτων μεγάλου αριθμού τμημάτων στη Διεύθυνση Π.Ε Πειραιά (19 τμήματα από τον προηγούμενο Περιφερειακό Διευθυντή και 27 από τον τωρινό και 2 τμήματα Νηπιαγωγείων). Οι ανακλήσεις του χωρισμού των τμημάτων δεν είναι παιδαγωγικό μέτρο αλλά δημοσιονομικό που περικόπτουν θέσεις εργασίας και χειροτερεύουν κατά πολύ τη λειτουργία του σχολείου και τη δουλειά του εκπαιδευτικού. Το ίδιο και οι περικοπές στην παράλληλη στήριξη ή η συρρίκνωση της ειδικής αγωγής. Όλα αυτά με μεγάλες συνέπειες στους μαθητές και τις οικογένειές τους.
Οι διευθυντές των Σχολείων φορτώνονται με μια ανούσια, άσχετη και σε μεγάλο βαθμό καταστροφική για την εκπαιδευτική διαδικασία γραφειοκρατία που τους οδηγεί σε εργασιακή εξουθένωση και τους αφαιρεί τη δυνατότητα ν’ ασχοληθούν με τα πραγματικά προβλήματα του σχολείου τους. Η επιλογή αυτή δεν είναι λάθος της εξουσίας ούτε απλό αποτέλεσμα της έλλειψης γραμματείας στα σχολεία. Είναι τρόπος πειθάρχησης στην πολιτική του Υπουργείου και των επιλογών του. Εκπαιδευτικοί και διευθυντές όλο και περισσότερο μέσα στα σχολεία φορτώνονται με ευθύνες άσχετες με τα καθήκοντά τους.
Θέλουν σχολεία κατηγοριοποιημένα των λίγων και των εκλεχτών , των ισχυρών του χρήματος και των οικογενειών που διαθέτουν μορφωτικό κεφάλαιο. Το ρόλο της ταξικής κατηγοριοποίησης του μαθητικού πληθυσμού και των σχολείων παίζουν και τα λεγόμενα πρότυπα – πειραματικά σχολεία του ν. 4692/20, αναπαράγουν την εκπαιδευτική ανισότητα και ανατρέπουν το δικαίωμα της ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση. Καταργούν τις οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών , εξαρτούν την εργασία τους από την αξιολόγηση δηλ. προσπαθούν να τους μετατρέψουν σε πειθήνια όργανα της κυβερνητικής πολιτική και τους βάζουν σε καθεστώς εργασιακής επισφάλειας , έστω και με λίγα χρήματα παραπάνω. Πολύ περισσότερο στρέφονται κατά της πλειοψηφίας του μαθητικού πληθυσμού μιας περιοχής η οποία είτε με κλήρωση είτε με εξετάσεις θ’ απορριφθεί από την εισαγωγή στα σχολεία αυτά και θ’ στοιβαχτεί σε σχολεία που θα θεωρούνται δεύτερης κατηγορίας και θα βρεθεί σε θεσμικά κατασκευασμένο εκπαιδευτικό περιβάλλον που θα ευνοεί τη σχολική αποτυχία και τη σχολική παραβατικότητα. Ευνοούν τους ήδη ευνοημένους και περιθωριοποιούν ακόμη περισσότερο τους ήδη περιθωριοποιημένους. Σε μικρές κοινωνίες σαν την Αίγινα η τυχόν δημιουργία τέτοιου τύπου σχολείου όχι μόνο θα δημιουργήσει προβλήματα σαν αυτά που περιγράψαμε παραπάνω αλλά θα μεγαλώσει την εκπαιδευτική πόλωση στο έπακρο. Το θατσερικό μοντέλο εκπαίδευσης που προσπαθεί να εφαρμόσει η κυβέρνηση με τη συνδρομή Ο.Ο.Σ.Α /Ε.Ε είναι ιστορικά χρεωκοπημένο και αποτελέσματά του είναι αρνητικά όπου κι αν εφαρμόστηκε.
Η λεγόμενη αυτονομία της σχολικής μονάδας που επαγγέλλονται Κυβέρνηση/Ο.Ο.Σ.Α/Ε.Ε. κλείνει το δρόμο προς τη δημόσια χρηματοδότηση της εκπαίδευσης , μετατρέπει το διευθυντή του σχολείου σε οικονομικό μάνατζερ που αναζητεί χορηγούς για την κάλυψη των αναγκών του σχολείου. Ήδη η κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών που έγινε από τώρα και πέρα αποτελεί ένα αποφασιστικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση.
Γνωρίζουμε ότι το Υπουργείο και η Διοίκηση προκειμένου να κάμψουν την αντίσταση Συλλόγων Εκπαιδευτικών και ν’ αυξήσουν τεχνητά το ποσοστό συμμετοχής των νεοδιόριστων στην αξιολόγηση έχουν κάνει εικονικές αξιολογήσεις , χωρίς την παρουσία συμβούλου εκπαίδευσης στην τάξη. Αυτό έχει γίνει και σε σχολεία της δικής μας περιοχής.
Το όλο οικοδόμημα αυθαιρεσίας και αυταρχισμού που το Υπουργείο έστησε με την ανάκληση των διαπιστωτικών Πράξεων μονιμοποίησης των νεοδιόριστων για να ξεκινήσει η αξιολόγηση κατέρρευσε. Ήδη οι νεοδιόριστοι του 2020 δικαιώθηκαν από το Διοικητικό Εφετείο της Αθήνας .και αυτό ανοίγει το δρόμο και για τους άλλους.
Οι συνάδελφοι των παράλληλων στηρίξεων δεν είναι υποχρεωμένες/οι ν’ αναλαμβάνουν διοικητικό έργο ή κάλυψη άλλων διδακτικών ωρών πέραν του διδακτικού τους ωραρίου.
Σε τέτοιους καιρούς θα πρέπει καθένας να διαλέξει με ποιους θα πάει και ποιους θ’ αφήσει. Να μη σταθεί κανένας διευθυντής -ντρια , προϊστάμενος- προϊσταμένη απέναντι από τις συλλογικές αποφάσεις τόσο του Συλλόγου μας όσο και της Ομοσπονδίας, όπως αυτές επιβεβαιώθηκαν στις γεν συνελεύσεις τον Μάιο και τον Ιούνιο αντίστοιχα.
Καλούμε τους διευθυντές -ντριες, προϊσταμένους και προϊστάμενες των σχολείων του Συλλόγου μας:
1. Να στηρίξουν και να συμμετάσχουν και οι ίδιοι στην απεργία αποχή από τις διαδικασίες της ατομικής αξιολόγησης και να μην προβούν σε καμιά ενέργεια που θα υλοποιεί τις αντίστοιχες διαδικασίες των νόμων 4692/20 και 4823/21.Να μην συμπληρώσουν καμιά πλατφόρμα για καμιά αξιολογική διαδικασία.
2. Να υλοποιούν τις αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων για την εσωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και να μην προχωρήσουν σε μονομερείς ενέργειες ανατροπής των αποφάσεων τους με πρακτικό δικό τους στο βιβλίο πράξεων του Διευθυντή.
3. Σε συνεργασία με το Σύλλογό μας και τους Συλλόγους Διδασκόντων των σχολείων τους να ενημερώσουν και να ευαισθητοποιήσουν τους γονείς για το τι πραγματικά σημαίνουν οι ανακλήσεις του χωρισμού των τμημάτων για τον Πειραιά που υπέγραψαν οι δύο Περιφερειακές Διευθυντές Εκπαίδευσης Αττικής. Να μιλήσουν με τους γονείς για περισσότερες παράλληλες στηρίξεις και τμήματα Ένταξης.
4. Να είναι σε επικοινωνία με το Σύλλογο , να καταγγέλλουν αυθαιρεσίες και παρανομίες της Διοίκησης. Να ενημερώνουν συνεχώς τον Σύλλογο για τα διδακτικά κενά και οποιοδήποτε άλλο πρόβλημα των σχολείων τους.
Όλοι μαζί, συλλογικά κι όχι ατομικά, έχουμε τη δύναμη και το δίκιο με το μέρος μας!