«Αυτός θα είναι σημείο αντιλεγόμενο», προφήτευσε στην Ιερουσαλήμ φωτισμένος από το Άγιο Πνεύμα ο δίκαιος και ευλαβής Συμεών ο Θεοδόχος, κρατώντας στην αγκαλιά του το «παιδίον Ιησούν», όπως εξιστορεί το γεγονός της Υπαπαντής του Κυρίου ο Ιερός Ευαγγελιστής Λουκάς. Τα θεόπνευστα αυτά λόγια επαληθεύονται στο διάβα των αιώνων, καθότι το Πρόσωπο του Θεανθρώπου Κυρίου Ιησού Χριστού «κείται εις πτώσιν και ανάστασιν πολλών», σύμφωνα με την ίδια Προφητεία… Πράγματι! Άλλοι Τον δέχονται και αγαπούν, άλλοι πάλιν Τον αμφισβητούν και πολεμούν, μέχρι και στις μέρες μας…
Ποιος, άραγε, να είναι ο Ιησούς από την Ναζαρέτ; Ένας απλά «καλός άνθρωπος»; Ένας φιλόσοφος; Ένας αρχηγός μιας θρησκείας, σαν τόσους άλλους, που κίνησε όμως τον φθόνο των εχθρών Του, οι οποίοι τελικά πέτυχαν να Τον εξοντώσουν, με τον πιο φρικτό μάλιστα και επώδυνο σταυρικό θάνατο; Όχι! Η παγκόσμια Ιστορία (η οποία σημειωτέον διαιρέθηκε σε προ Χριστού και μετά Χριστόν), κυρίως όμως η ζωή και η Λειτουργική εμπειρία της Ορθοδόξου Εκκλησίας, μαρτυρούν πως είναι ο Ενανθρωπήσας Λόγος του Πατρός, ο Ίδιος ο Θεός που κατέβηκε στη γη και έγινε άνθρωπος για μας …
Ο Ιησούς είναι Πρόσωπο ιστορικό, έζησε και έδρασε σε συγκεκριμένο τόπο και χρόνο. Υπάρχουν ιστορικές μαρτυρίες γι΄ αυτό (όπως είναι π.χ του Ιουδαίου ιστορικού Φλάβιου Ιώσηπου, των Ρωμαίων Τάκιτου, Τίτου Λίβιου και άλλων).
Ορισμένοι αναφέρονται μάλιστα και στον Σταυρικό Του θάνατο. Τα Ιερά Κείμενα της Αγίας Γραφής όμως κάνουν ένα βήμα μπροστά: Μας ομιλούν και για την Ένδοξη Του Ανάσταση!
Σταυρός και Ανάστασις του Χριστού, αποτελούν τους δύο πόλους της Χριστιανικής πίστεως. Ο Σταυρός είναι ο Άθλος. Η Ανάστασις το Έπαθλον. Την Ορθόδοξη Εκκλησία θα μπορούσαμε να την χαρακτηρίσουμε εύστοχα ως την κατεξοχήν Εκκλησία της Αναστάσεως…"
Έτσι ξεκινά το νέο βιβλίο του πρωτοπρεσβύτερου π. Εμμανουήλ Γιαννούλη, πρωτοπρεσβύτερου, εφημέριο του του Μητροπολιτικού Ναού της Κοιμήσεως της Θεοτόκου. Πρόκειται για μία μελέτη, που απαντά ακριβώς σε αυτό το ερώτημα: "Ιεροσόλυμα και Άγιος Φως: Μύθος, Απάτη, ή Γεγονός Ιστορικό;".
Ο πατέρας Εμμανουήλ Γιαννούλης μιλώντας στο Aegina Portal, παρουσίασε τους λόγους που τον οδήγησαν στην συγγραφή αυτής της μελέτης, που αποτελείται από 40 σελίδες και έχει αναρτηθεί σε ηλεκτρονική μορφή στην ιστοσελίδα του Μητροπολιτικού Ναού της Αίγινας, στη διεύθυνση imna.gr. Το κείμενο μπορείτε να το διαβάσετε κάνοντας click εδώ.
Όπως επισημαίνει το π. Εμμανουήλ Γιαννούλης τα περισσότερα από τα παρατιθέμενα στοιχεία προέρχονται από το βιβλίο του Χάρη Κ. Σκαρλακίδη: ΑΓΙΟΝ ΦΩΣ, το θαύμα του Φωτός της Αναστάσεως στον Τάφο του Χριστού, εβδομήντα ιστορικές μαρτυρίες (4ος -16ος αι.) Αθήνα 2014, Εκδόσεις «Ελαία» και καταχωρούνται με την άδεια του συγγραφέα.
Ο πατέρας Εμμανουήλ Γιαννούλης μιλώντας στο Aegina Portal, παρουσίασε τους λόγους που τον οδήγησαν στην συγγραφή αυτής της μελέτης, που αποτελείται από 40 σελίδες και έχει αναρτηθεί σε ηλεκτρονική μορφή στην ιστοσελίδα του Μητροπολιτικού Ναού της Αίγινας, στη διεύθυνση imna.gr. Το κείμενο μπορείτε να το διαβάσετε κάνοντας click εδώ.
Όπως επισημαίνει το π. Εμμανουήλ Γιαννούλης τα περισσότερα από τα παρατιθέμενα στοιχεία προέρχονται από το βιβλίο του Χάρη Κ. Σκαρλακίδη: ΑΓΙΟΝ ΦΩΣ, το θαύμα του Φωτός της Αναστάσεως στον Τάφο του Χριστού, εβδομήντα ιστορικές μαρτυρίες (4ος -16ος αι.) Αθήνα 2014, Εκδόσεις «Ελαία» και καταχωρούνται με την άδεια του συγγραφέα.