Μία παρουσίαση με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, πραγματοποιήθηκε το πρωί της Κυριακής στην αίθουσα "Σοφία Μηλιώτη" στο Γενικό Λύκειο Αίγινας, από το "Κέντρο Ξένων Γλωσσών ΚΔΒΜ ΝΕΟΝ Γιάννης Ντούρος". Η παρουσίαση αφορούσε στη θεωρία της "Πολλαπλής Νοημοσύνης" από τη Συμβουλευτική Ψυχολόγο κυρία Εύα Φουντουλάκη (M.Sc.), Διευθύντρια της Computer Academy. Η θεωρία βάζει τα θεμέλια για μία πιο δίκαιη εκπαίδευση για όλους τους μαθητές, για την ακρίβεια αναλύει τη μαθησιακή τους συμπεριφορά, το πως δηλαδή μαθαίνει ένα άτομο. Ενδεχομένως μάλιστα, κάθε ένας από το κοινό να μπορούσε να αναγνωρίσει τον εαυτό του στα διάφορα παραδείγματα της εισηγήτριας και να κατανοήσει γιατί η μαθησιακή διαδικασία, όπως επιβάλλεται από το εκπαιδευτικό σύστημα, μπορεί να είναι αποτρεπτική, δύσκολη και αναποτελεσματική.
Η κυρία Φουντουλάκη εξήγησε το αποτέλεσμα της ομοιογένειας του εκπαιδευτικού συστήματος με μία φράση του Αϊνστάιν: "Όλοι είναι έξυπνοι, αλλά αν κρίνεις ένα ψάρι από την ικανότητά του να σκαρφαλώσει ένα δέντρο, θα ξοδέψει την υπόλοιπη ζωή του πιστεύοντας ότι είναι ηλίθιο".
Την κυρία Φουντουλάκη παρουσίασε ο κύριος Γιάννης Ντούρος: "Τα πάντα εξελίσσονται, έτσι εξελίσσεται και η εκπαίδευση, αλλάζουν διαρκώς οι προσεγγίσεις, οι πρακτικές", είπε ο κύριος Γιάννης Ντούρος προλογίζοντας την εκδήλωση. "Έχουμε φτάσει ψηλά και είμαστε έτοιμοι για ένα ακόμη πολύ μεγάλο βήμα. Κι αυτό το βήμα πιστεύουμε ότι θα διευκολύνει αρκετά τη μαθησιακή παρουσία του κάθε μαθητή, σε κάθε γνωστικό αντικείμενο. Ερχόμαστε στη θεωρία της πολλαπλής νοημοσύνης, που έρχεται να αποδείξει ότι δεν υπάρχουν μαθητές που είναι τεμπέληδες, που είναι ανίκανοι. Και πόσοι άλλοι χαρακτηρισμοί έχουν γίνει και γίνονται συχνά από γονείς που χάνουν την υπομονή τους, από εκπαιδευτικούς που χάνουν την υπομονή τους", τόνισε ο κύριος Ντούρος, εξηγώντας ότι τέτοιου είδους αντιμετωπίσεις κυριολεκτικά ποδοπατούν την αυτοεκτίμηση του κάθε μαθητή. Στη συνέχεια έκανε μία σύντομη παρουσίαση των τύπων της νοημοσύνης και εξήγησε τον τρόπο που αυτές λειτουργούν στη μάθηση. Ουσιαστικά, υπάρχει μία στενή αντιστοιχία ανάμεσα στην εκπαιδευτική διαδικασία και στους τύπους της νοημοσύνης. Αν η εκπαιδευτική διαδικασία δεν έχει τα χαρακτηριστικά που απαιτούν οι συγκεκριμένοι τύποι της νοημοσύνης για κάθε άτομο ξεχωριστά, τότε αυτή όχι απλά αποτυγχάνει στο σκοπό της, αλλά μεταφέρει την αίσθηση της αποτυχίας στο μαθητή.
"Η πολλαπλή νοημοσύνη δίνει βαρύτητα στην ανάπτυξη και την αξιοποίηση των πολλαπλών δυνατοτήτων του κάθε μαθητή, έτσι ώστε να έχει την ευκαιρία να αναπτύξει τη δυναμική του με τον τρόπο με τον οποίο μαθαίνει", είπε η κυρία Φουντουλάκη, αφού πρώτα έκανε μία ιστορική αναδρομή, στα δεδομένα που αποτελούν τη βάση για την θεωρία της πολλαπλής νοημοσύνης, διευκρινίζοντας από την αρχή ότι όλες οι μορφές νοημοσύνης είναι αντίστοιχα αξιόλογες.
"Έτσι όπως λειτουργεί το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα, αλλά και σε πολλές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενισχύει κυρίως τις λογικομαθηματικές και τις γλωσσικές δεξιότητες των μαθητών και δεν ευνοεί καθόλου την ανάπτυξη άλλων δυνατοτήτων και κλίσεων. Το αποτέλεσμα ξέρετε ποιο είναι; ότι οι μαθητές που διαθέτουν αυτές τις δεξιότητες συμμετέχουν πάρα πολύ αποτελεσματικά στην εκπαιδευτική διαδικασία, όπως είπε ο κύριος Ντούρος, και θα δούμε ότι αυτοί οι μαθητές είναι οι λεκτικοί και λογικομαθηματικοί, ενώ οι μαθητές που δεν διαθέτουν αυτές τις δεξιότητες εμφανίζονται ότι υστερούν, βιώνουν αισθήματα αποτυχίας, απομόνωσης και κατά συνέπεια χαμηλής αυτοεκτίμησης. Το γεγονός λοιπόν ότι παρέχεται η ίδια εκπαίδευση σε όλους τους μαθητές, αρχικά, δημιουργεί την ψευδαίσθηση ότι το εκπαιδευτικό σύστημα είναι δίκαιο, αλλά στην πραγματικότητα είναι άδικο. Είναι άδικο γιατί; Γιατί ενώ από τη μία αναγνωρίζει την ανάγκη της διαφοροποίησης της παιδείας και την προσαρμογή της στους διαφορετικούς τρόπους μάθησης του καθενός μας, από την άλλη η ανάγκη αυτή καταστρατηγείται και θυσιάζεται στο βωμό της ομοιομορφίας των προγραμμάτων εκπαίδευσης και των μεθόδων διδασκαλίας", είπε ανάμεσα σε άλλα η κυρία Φουντουλάκη, ένας μέρος της ομιλίας της οποίας μπορείτε να δείτε στο video.
Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με την επίδοση των μαθησιακών προφίλ στους μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα Ariston Psychometric Series, ενώ οι επιτυχόντες στις εξετάσεις του Μαΐου 2016 παρέλαβαν τα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας.