Το Θερινό Σχολείο Φυσικής είναι ένας επιτυχημένος εκπαιδευτικός θεσμός, που πραγματοποιείται επί σειρά ετών από την Ένωση Ελλήνων Φυσικών, σε συνεργασία με το Δήμο Αίγινας. Το τριήμερο 29 - 30 - 31 πραγματοποιείται στο Γενικό Λύκειο Αίγινας το τελευταίο, από τα σχολεία που είχαν προγραμματιστεί να πραγματοποιηθούν κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού στην Αίγινα.
Ο Α' Αντιπρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών κ. Φιλντίσης Παναγιώτης, με την ευκαιρία της έναρξης του Θερινού Σχολείου στην Αίγινα, δήλωσε στο Aegina Portal:
Και φέτος η Ένωση Ελλήνων Φυσικών σε συνεργασία με το Δήμο Αίγινας και το Γενικό Λύκειο Αίγινας, συνδιοργανώνει, γιατί έχουμε την αμέριστη συμπαράσταση, το Θερινό Σχολείο της περιόδου του Αυγούστου. Μετά την μεγάλη επιτυχία του Ιονίου είχαμε συμμετοχή 30 μαθητών από την Ελλάδα όλοι, αλλά κι από την Αίγινα είχαμε 10 μαθητές και οδηγούμαστε σε αυτό το μονοπάτι, το διαφορετικό τρόπο διδασκαλίας της φυσικής. Θεωρούμε είναι μία ξεχωριστή προσπάθεια και για μας από τη στιγμή που μας έχουν τιμήσει οι μαθητές, αλλά και οι προσκεκλημένοι ομιλητές, σημαίνει ότι έχει καταξιωθεί όλο αυτό που κάνουμε.
Βασικά τι είναι αυτό που κάνουμε; Εμείς προσπαθούμε να δείξουμε στα παιδιά, πόσο σημαντικός είναι ο τομέας επιστήμης φυσικής, ποια είναι τα μεγάλα επιστημονικά επιτεύγματα και τι σχέση έχουμε τεχνολογία τους. Βασικά του έχουμε βάλει σε ένα τριπάκι για να ψάξουμε και μόνοι τους να δούνε την αξία των φυσικών επιστημών και τη σχέση με την καθημερινότητα αυτό εκτιμούμε το πετυχαίνουμε με τη συμμετοχή των εξαίρετων ανθρώπων, των ξεχωριστών προσωπικοτήτων, που είναι συνάδελφοι από τα πανεπιστήμια από τα ερευνητικά κέντρα, αλλά και μάχιμοι συνάδελφοι, δηλαδή στελέχη της εκπαίδευσης.
Νομίζω αυτή η προσπάθεια έχει τιμηθεί, όπως είδατε και από το Γενικό Λύκειο, που τώρα και 8 χρόνια κάνουμε αυτή τη συνεργασία και από το Δήμο Αίγινας, αλλά και τα ίδια τα παιδιά που είναι μαζί μας αυτό το τριήμερο.
Εμείς εκτιμούμε ότι πρέπει να συνεχίσουμε αυτή την προσπάθεια, γιατί πράγματι τα παιδιά θα μάθουν φυσική ή θα τους δώσουμε και θα τις ανοίξουμε δρόμους για να περπατήσουνε μόνοι τους να ερευνήσουν και να φτάσουν σε ένα τελικό στάδιο κατανόηση των εννοιών της φυσικής.
Ο Βουρλιάς Κωνσταντίνος Δρ διδακτικής φυσικής, μέλος του Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών δήλωσε:
Να ευχαριστήσουμε οπωσδήποτε το Δήμαρχο Αίγινας, που αγκάλιασε αυτή την προσπάθεια όπως και την τοπική κοινωνία, να ευχαριστήσουμε τον Γιάννη τον Πούντο το διευθυντή του Λυκείου, που λίγες ώρες πριν από τη συνταξιοδότησή του, ανοίγει με τόση αγάπη και προσπάθεια το σχολείου του για να φιλοξενήσει αυτή την εκδήλωση.
Να ευχαριστήσουμε φυσικά όλη την τοπική κοινωνία που εδώ και πολλά χρόνια έχει αγκαλιάσει την Ένωση Ελλήνων Φυσικών και τις δραστηριότητες της μέσα από πανελλήνια συνέδρια, μαθητικές εκδηλώσεις, η “Φυσική Μαγεύει” και βεβαίως Ένωση Ελλήνων Φυσικών γυρίζει όλη την Ελλάδα, με σκοπό να κάνει τους μαθητές και τις μαθήτριες όλης της χώρας να αγαπήσουν τη φυσική, να δούνε τη φυσική όπως ακριβώς είναι.
Τόσο οι θεωρητικές ομιλίες των συναδέλφων, όσο και τα εντυπωσιακά πειράματα που έγιναν αυτές τις τρεις μέρες, απέδειξαν που πρέπει να βρίσκεται η φυσική. Μία φυσική απολαυστική που θα απολαμβάνουν τα παιδιά.
Ο διευθυντής του Γενικού Λυκείου Αίγινας κ. Γιάννης Πούντος δήλωσε:
Για μένα προσωπικά σήμερα, αύριο μάλλον, κλείνει ένας κύκλος που ξεκίνησε το 2012 με τα θερινά σχολεία φυσικής, Βεβαίως, θα είμαι παρών και θα βοηθήσω από άλλες θέσεις πάντα τέτοιες προσπάθειες.
Το τι σημαίνει τι σημαίνει θερινό σχολείο φυσικής σας το είπε τόσο αντιπρόεδρος της ένωσης, όσο και ο κύριος Βουρλιάς.
Θα ήθελα να πω, ότι αυτή η προσπάθεια θα πρέπει στο μέλλον να συνεχιστεί και μάλιστα και να ενταθεί και έτσι από τη θέση αυτή και στην τελευταία συνέντευξη μου, θα ήθελα να σας πω ότι προκαλώ και προσκαλώ την Ένωση Ελλήνων Φυσικών για δύο πράγματα στο άμεσο μέλλον: Πρώτον για μία διημερίδα που θα αφορά κατά κύριο λόγο την κλιματική αλλαγή και δεύτερον για μία συνάντηση με τους μαθητές του μας που θα αφορά τα STEM, πράγματα τα οποία τα είχαμε στο παρελθόν δρομολογήσει, αλλά δυστυχώς μας πρόλαβε η πανδημία.
Τώρα Που βρισκόμαστε σε λίγο καλύτερες θέσεις, νομίζω πρέπει να μπουν και να τρέξουν.
Θα ήθελα λοιπόν κλείνοντας να ευχαριστήσω γι’ αυτό το υπέροχο ταξίδι, όχι το απλά το σημερινό, αλλά αυτό της των 9 τελευταίων ετών, τόσο την ένωση όσο και τους εκλεκτούς επιστήμονες, που ήρθαν, που παρέλασαν από το σχολείο μας, που μεταλαμπάδευσαν τη γνώση τους στα παιδιά, που άνοιξαν νέους δρόμους στα παιδιά. Να τους ευχαριστήσω λοιπόν και να προσπαθήσουμε όλοι μαζί στο μέλλον, από όποια θέση, από όποιο μετερίζι να κάνουμε το δρόμο αυτό μεγαλύτερο να ανοίξουνε και άλλοι δρόμοι.
Τέλος, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά το φυσικό κ. Γιώργο Μποτζάκη, μέλος της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών για το εκπληκτικό πείραμα που παρουσίασε (η βόμβος στον ήχο οφείλεται στις ανάγκες του πειράματος).
Διαδρομές στη φυσική 29-31 Αυγούστου στην Αίγινα για μαθητές Γυμνασίου.
Τα θέματα της Φυσικής που αναπτύσσονται κατά τη διάρκεια αυτό του Θερινού Σχολείου είναι τα ακόλουθα:
Φυσικές Επιστήμες - Τεχνολογίες Αιχμής
α) Μηχανική & Εφαρμογές β) Ηλεκτρομαγνητισμός γ) Σχετικότητα
δ) Κβαντική Φυσική ε) Κοσμολογία ζ) Τοπολογία & Περιβάλλον στ) Αστροφυσική θ) Αστρονομία ι) Νανοτεχνολογία και εφαρμογές της ,κ) Cern.
Τα παραπάνω θέματα θα πλαισιωθούν από μια σειρά πειραμάτων που σκοπό έχουν να εισαγάγουν τον μαθητή στην πειραματική μέθοδο απόκτησης και ελέγχου της γνώσης.
Σκοπός του θερινού σχολείου είναι η διδασκαλία της Φυσικής να καταστήσει τους μαθητές ικανούς να εκτιμούν το φυσικό κόσμο και να συμβάλλουν στη λήψη αποφάσεων σχετικών με τις μεταβολές, που η ανθρώπινη δραστηριότητα επιφέρει σε αυτόν, χρησιμοποιώντας την επιστημονική γνώση, αναγνωρίζοντας ερωτήματα και εξάγοντας συμπεράσματα που βασίζονται σε επιστημονικά δεδομένα.
Στόχος του Θερινού σχολείου είναι να μελετούν και να αξιολογούν τα δεδομένα που έχουν συλλέξει από την παρατήρηση, την πειραματική διαδικασία, να χρησιμοποιούν την επιστημονική γνώση και μέθοδο καθώς και τις έννοιες που τις περιέχουν, να εφαρμόζουν τις γνώσεις στις ανθρώπινες δραστηριότητες.
Τα θερινά σχολεία της Ε.Ε.Φ. απευθύνονται σε απόφοιτους της Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξης Γυμνασίου και πραγματοποιούνται με τη συμμετοχή πανεπιστημιακών δασκάλων.