Μια εκτενής παρουσίαση τις λίστας, με τις σχολές που πέτυχαν να εισαχθούν οι υποψήφιοι του Γενικού Λυκείου Αίγινας, που συμμετείχαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2022, αλλά και άλλων σχετικών με τις εξετάσεις ζητημάτων, έκανε ο διευθυντής του σχολείου κ. Γιώργος Γκαρής, μιλώντας σήμερα στο Aegina Portal.
Ο κ. Γκαρής είπε τα ακόλουθα: "Είμαστε στην ευχάριστη θέση να συγχαρούμε, όλους τους μαθητές μας που πέρασαν την πόρτα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και πέρασαν σε τμήματα πολύ δυνατά.
Ο κ. Γκαρής είπε τα ακόλουθα: "Είμαστε στην ευχάριστη θέση να συγχαρούμε, όλους τους μαθητές μας που πέρασαν την πόρτα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και πέρασαν σε τμήματα πολύ δυνατά.
Χαρακτηριστικά αναφέρω ότι είχαμε ένα μαθητή του πέρασε στη Νομική, δύο στη Φιλολογία, δύο στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας, έναν στο Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης, δύο στη στο τμήμα Ψυχολογίας, στο Τμήμα Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης, είχαμε μαθητές πέρασαν στη Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, Μηχανικών Τοπογραφίας και Γεωπληροφορικής.
Είχαμε μαθητές από το 4ο επιστημονικό πεδίο, που ήταν η έκπληξη φέτος, τρεις από αυτούς πέρασαν στα τρία καλύτερα τμημάτων του οικονομικού Πανεπιστημίου της Αθήνας, στο Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, ο Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και στο Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής και πάρα πολλούς μαθητές που πέρασαν σε πλήθος άλλων σχολών. Βλέπω εδώ πληροφορικής με εφαρμογές στη Βιοϊατρική Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Διαιτολογίας - Διατροφολογίας, Πολιτικής Επιστήμης, Δασολογίας Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείας, Στεφανιογραφίας, Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας. Δύο μαθητές στην Πλοιάρχων, έναw στη Μονίμων Υπαξιωματικών Ναυτικού, Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων, Παιδαγωγικά και Προσχολικής Ηλικίας και Νηπιαγωγών, Νοσηλευτικής, Λογιστικής, Γεωγραφίας και λοιπά.
Δεν θέλω να αναφέρω όλα, είναι πάρα πολλά τα τμήματα και φοβάμαι μήπως ξεχάσω και κάποια από αυτά και αδικήσω κάποιους μαθητές, οι επιτυχίες τους είναι πολύ σημαντικές.
Δυστυχώς, υπήρξε και μία μερίδα μαθητών, ακολουθώντας το γενικό κλίμα της Ελλάδας βέβαια, οι οποίοι δεν μπόρεσαν να περάσουν σε κάποια σχολή. Αυτοί οι μαθητές χωρίζονται σε δύο κατηγορίες. Στη μία κατηγορία ανήκουν οι μαθητές, που δεν είχαν φιλοδοξία να δώσουν Πανελλαδικές. Μάλιστα πολλοί από αυτούς ενώ δήλωσαν, δεν προσήλθαν στα μαθήματα, με αποτέλεσμα να βαθμολογηθούν με τον βαθμό μηδέν σε όλα τα μαθήματα αυτά. Οι μαθητές αυτοί έχουν δρομολογήσει ήδη ένα άλλο επαγγελματικό μέλλον, στο οποίο το μόνο που χρειαζόταν ήταν το απολυτήριο του Λυκείου, το οποίο βέβαια κατάφεραν και απέκτησαν.
Τώρα, όσο αφορά τους υπόλοιπους, που δεν έπιασαν την ελάχιστη βάση εισαγωγής και δεν κατάφεραν να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό για κάποια σχολή της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, εδώ δυστυχώς, το οποίο είναι γενικό και οφείλεται, αφενός μεν στη θέσπιση αυτής της νέας ελάχιστης βάσεις εισαγωγής, μην ξεχνάμε ότι οι περισσότεροι από αυτούς πριν τη θέσπιση του θεσμού αυτού, σίγουρα θα είχαν περάσει σε κάποια καλή σχολή.
Δυστυχώς ή ευτυχώς με το νέο σύστημα, οι μαθητές πρέπει να αντιμετωπίσουν τον θεσμό της ελάχιστης βάσεις εισαγωγής.
Εδώ και θέλω να δώσω κάποιες συμβουλές, κυρίως προς τους νέους μαθητές που περιμένουμε να έρθουν στην Α’ Λυκείου το Σεπτέμβριο και να τους πω το εξής, ότι η επιτυχία στις πανελλαδικές, δεν χρειάζεται μόνο στη Γ’ Λυκείου. Η επιτυχία χτίζεται σε όλες τις τάξεις του Λυκείου, άρα λοιπόν όσοι ενδιαφέρονται να περάσουν κάποια καλή σχολή, δεν θα πρέπει να αρχίσουν ξαφνικά να διαβάσω στη Γ’ Λυκείου δεν υπάρχει δυνατότητα, να τα πάνε καλά χωρίς να έχουν τις απαραίτητες βάσεις που χρειάζεται από τις προηγούμενες τάξεις. Έτσι λοιπόν θα τους συμβούλευα, να έχουν ένα σχολαστικό και συνεχές διάβασμα σε όλες τις τάξεις του Λυκείου και κυρίως βέβαια στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Μόνο έτσι θα αποκτήσουν τις γερές βάσεις και θα έχουν τα εργαλεία που χρειάζονται για να είναι η προετοιμασία τους δυνατή και αποτελεσματική στη Γ’ Λυκείου. Θα πει κάποιος, γιατί τα λες αυτά θες να πεις ότι οι μαθητές που δεν πέτυχαν δεν έπραξαν έτσι; όχι τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά, οι μαθητές οι φετινοί ήταν οι μαθητές της καραντίνας, της πανδημίας του κορονοϊου. Υπέστησαν όλα αυτά τα σοβαρά προβλήματα, που παρουσιάστηκαν στην εκπαίδευση.
Μαθητές οι οποίοι πρόπερσι, όταν γινόταν τηλεκπαίδευση δεν μπορούσαν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα με τον τρόπο που έπρεπε, πολλοί από αυτούς άνοιγαν τον υπολογιστή ή παρακολουθούσαν από ένα κινητό χωρίς να ακούν καλά τον καθηγητή, με τα χίλια μύρια προβλήματα που προέκυψαν από αυτό το πράγμα.
Φέτος, υποτίθεται ότι έγιναν κάποιες επαναλήψεις. Προφανώς αυτές δεν μπορούσαν να καλύψουν όλα τα κενά που είχαν αποκτηθεί από την εκπαίδευση, αυτό δεν το συζητάμε είναι δεδομένο και να μην ξεχνάμε ότι μεγάλες περιόδους της χρονιάς που πέρασε της τελευταίας εννοώ απουσίασαν είτε οι ίδιοι, είτε οι καθηγητές τους λόγω του κορονοϊου , με αποτέλεσμα αυτό να δημιουργεί κενά στην οποία προετοιμασία τους.
Άρα λοιπόν υπάρχουν λόγοι πολύ σημαντικοί και βέβαια, εγώ δεν περίμενα τη θέσπιση του θεσμού της ελάχιστης βάσης στην περίοδο της πανδημίας, γιατί αυτό οδήγησε πολλούς μαθητές του να μείνουν έξω από την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Δυστυχώς ή ευτυχώς τα πράγματα έχουν έτσι, αλλά και για τους μαθητές υπάρχουν διέξοδοι. Μπορούν να διαλέξουν οποιοδήποτε άλλο επαγγελματικό τομέα. Μην ξεχνάμε ότι υπάρχουν πολλοί επιτυχημένοι επαγγελματίες, οι οποίοι δεν πήραν πτυχίο κάποιο πανεπιστήμιο, αλλά βέβαια όσοι από αυτούς ενδιαφέρονται για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, μπορούν να δώσουν εξετάσεις του χρόνου, να συμμετάσχουν με το 10%, να πάνε σε διάφορες ιδιωτικές σχολές του εσωτερικού ή του εξωτερικού και ότι άλλο αυτοί και η οικογένειά τους αποφασίσουν.
Θέλω κλείνοντας να συγχαρώ, εκ μέρους του Συλλόγου των καθηγητών του σχολείου, όλους τους μαθητές μας που είναι απλό φοιτητές, να τους ευχηθούμε καλή σταδιοδρομία και βέβαια μαζί τους να συγχαρούμε και τους γονείς και όλους τους εκπαιδευτικούς και του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, που τους βοήθησαν σ’ αυτό το δύσκολο αγώνα τους για να πετύχουν την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση".