Ο διευθυντής του Γενικού Λυκείου Αίγινας κ. Γιάννης Πεπές, για τα αποτελέσματα στις Πανελλαδικές 2023.

20230728_112205-giannis-pepes-gel.jpg

Τέλος έλαβε χθες η αγωνία των υποψηφίων των Πανελλαδικών Εξετάσεων του νησιού, καθώς το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε τις βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ. Οι υποψήφιοι μπορούσαν να μάθουν σε ποια σχολή ή τμήμα έχουν εισαχθεί, είτε μέσω sms, είτε μέσω της σχετικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας. Στο πλαίσιο της ανακοίνωσης των βάσεων των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2023, για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, ο νέος διευθυντής του Γενικού Λυκείου Αίγινας κ. Γιάννης Πεπές μιλώντας στο Aegina Portal είπε:


"Εχθές στις 27 Ιουλίου ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα. Θα πρέπει εδώ να σημειώσουμε ότι φέτος ανακοινώθηκαν νωρίτερα από κάθε άλλη φορά, με τη διαδικασία να είναι πλήρως αυτοματοποιημένη, καθώς οι υποψήφιοι είχαν γραφτεί στο σύστημα ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων, σε προηγούμενο χρόνο και έτσι οι περισσότεροι πληροφορήθηκαν για τα αποτελέσματα των Πανελληνίων μέσω SMS και ακόμα πριν να έρθουν τα αποτελέσματα εδώ στο σχολείο.

Εχθές λοιπόν έλαβε τέλος μία μακρά διαδικασία αγωνίας και προσπάθειας η οποία ξεκινάει πολύ νωρίς. Αυτό που πρέπει να τονίσουμε εδώ είναι ότι αντίθετα με το τι μπορεί να πιστεύουν ορισμένοι, που είναι εκτός αυτής της διαδικασίας, είναι ότι η προετοιμασία αυτή των Πανελληνίων είναι μία διαδικασία η οποία ξεκινάει πολύ νωρίς, ξεκινάει από τα πρώτα χρόνια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, εκεί μπαίνουν οι βάσεις και φτάνουμε στο λύκειο, όπου εκεί προσπαθούμε το καλό να το κάνουμε άριστο. Αυτή λοιπόν είναι η διαδικασία. Συνεχίζεται με τη δουλειά στο σχολείο, στο λύκειο και κορυφώνεται με τις εξετάσεις, με τη διαδικασία των εξετάσεων, μετά τις οποίες ακολουθεί η συμπλήρωση του μηχανογραφικού και πλέον καταλήγει με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Και φέτος εκτός από από το ποσοστό των υποψηφίων, των τελειόφοιτων, που είχαμε δηλαδή, είχαμε και ένα αρκετά σημαντικό ποσοστό αποφοίτων παρελθόντων ετών, οι οποίοι έλαβαν μέρος στις εξετάσεις, διαγωνίστηκαν βάσει της τροπολογίας του 10%. Να πούμε ότι φέτος η εισαγωγή στα πανεπιστήμια από το σχολείο μας, ήταν της τάξης, περίπου λίγο κάτι παραπάνω από το 50%. Η ελάχιστη βάση εισαγωγής η οποία θεσπίστηκε σαν μετρό κάποια χρόνια νωρίτερα, έχει βάλει κάποια εμπόδια στους υποψήφιους, γενικότερα όμως μπορούμε να πούμε ότι υπάρχει και ένα αρκετά σημαντικό ποσοστό μαθητών οι οποίοι δεν ενδιαφέρονται για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και εφόσον έτσι κι αλλιώς το απολυτήριο του Γενικού Λυκείου είναι αποσυνδεδεμένο από τις Πανελλήνιες, τα παιδιά αυτά μένουν μόνο με την απόκτηση του απολυτηρίου.

Κάτι άλλο σημαντικό το οποίο πρέπει να υπερθεματίζουμε, είναι ότι για όσα παιδιά δεν απέκτησαν πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, στα πανεπιστήμια δηλαδή - γιατί όταν λέμε τριτοβάθμια εκπαίδευση εννοούμε και άλλα ιδρύματα εκπαιδευτικά - αλλά όσοι δεν απέκτησαν πρόσβαση στα πανεπιστήμια. υπήρξε η δυνατότητα και φέτος της συμπλήρωσης του παράλληλου μηχανογραφικού, που δεν είναι τίποτα άλλο παρά η προσπάθεια εκείνων των μαθητών να συνεχίσουν τις σπουδές τους στα ΙΕΚ στα δημόσια ΙΕΚ και πιστέψτε με και αυτά έχουν εξαιρετικό ενδιαφέρον. Υπάρχουν εξαιρετικές ειδικότητες, γίνεται φοβερή δουλειά και εδώ στο ΙΕΚ της Αίγινας, παρόλα αυτά το μηχανογραφικό,  το οποίο συμπληρώνουν τα παιδιά εμπεριέχει σχολές και από ΙΕΚ της Αττικής και άλλων περιφερειών, άρα λοιπόν αρκετά παιδιά ήρθαν εδώ και συμπλήρωσαν μαζί μας το μηχανογραφικό, αυτό το παράλληλο.

Θέλω λιγάκι να μείνω στην συμπλήρωση αυτού του μηχανογραφικού και στη βοήθεια την οποία παρέχουν στα παιδιά. Είναι μία πρακτική η οποία άρχισε από τους προηγούμενους διευθυντές, συνεχίζεται και τώρα εντάσσεται στο πλαίσιο της γενικότερης υποστήριξης που παρέχουμε στα παιδιά, στην προσπάθειά τους να χτίσουν το μέλλον τους. Και φέτος αρκετά παιδιά ήρθαν εδώ και συμπλήρωσαν μαζί μας το μηχανογραφικό και έχοντας εικόνα των επιλογών τους, θέλω να πω ότι περίπου το 80% των παιδιών που εισήχθησαν στα πανεπιστήμια πέτυχαν σε σχολές οι οποίες εντάσσονταν στις πέντε πρώτες τους επιλογές.

Να πούμε λοιπόν, ότι σε σχέση τώρα με την επαγγελματική αποκατάσταση και την επιλογή των σχολών, τα πράγματα τα τελευταία χρόνια έχουν αλλάξει πάρα πολύ προς το καλύτερο. Τα τέσσερα επιστημονικά πεδία έχουν εμπλουτιστεί με εξαιρετικά ενδιαφέρουσες σχολές και ίσως χρειάζεται - εμείς εδώ προσπαθούμε πάνω σε αυτό το κομμάτι της ακαδημαϊκής και επαγγελματικής καθοδήγησης - να δώσουμε στα παιδιά βοήθεια. Χρειάζεται πάντως τα παιδιά να γνωρίζουν το χαρακτήρα των σχολών στις οποίες εισάγονται και τις δυνατότητες τις ακαδημαϊκές και επαγγελματικές που προσφέρονται σε αυτά μέσω αυτών των σχολών.

Εγώ αυτό που μπορώ να πω, από μεριάς μας εδώ, είναι ότι σαν σχολείο προσπαθούμε αυτό το κομμάτι να το καλύψουμε και να πω γενικά, σαν μια γενική κατευθυντήρια γραμμή ότι σε όλα τα επιστημονικά πεδία υπάρχουν εξαιρετικά ενδιαφέρουσες σχολές και από κει και πέρα εάν κάποιος θελήσει αργότερα, τελειώνοντας τη σχολή του να ακολουθήσει ένα παρεμφερές ή διαφορετικό μονοπάτι, αυτό πάντα είναι εφικτό μέσω της επιλογής ενός μεταπτυχιακού προγράμματος. Τα μεταπτυχιακά προγράμματα δεν είναι σαν τις πανελλήνιες εξετάσεις, προσφέρονται με μεγαλύτερη ευκολία και εδώ στην Ελλάδα και έτσι λοιπόν τα παιδιά αν θελήσουν να αποκτήσουν ένα παράλληλο ή διαφορετικό ακαδημαϊκό και επαγγελματικό προσανατολισμό, μετά τις προπτυχιακές σπουδές υπάρχει δυνατότητα αυτή της επιλογής ενός κατάλληλου μεταπτυχιακού προγράμματος.

Θέλω να τονίσω εδώ, κάτι που είναι κοινό μυστικό, όλοι το ξέρουμε, γιατί λίγο εως πολύ, όλοι έχουμε εμπλακεί με τα θέματα των Πανελληνίων, είναι σίγουρα μία εξαντλητική διαδικασία που δοκιμάζει τις αντοχές, όχι μόνο των υποψηφίων αλλά και των γονέων. Αυτό όμως που πρέπει κανείς να καταλάβει, είναι ότι οι φιλοδοξίες και τα όνειρα δεν σταματάνε τη χρονιά των εξετάσεων για όσους δεν πέρασαν, αφενός μεν γιατί υπάρχει πάντα η δεύτερη φορά, για κάποιον που ενδιαφέρεται και σίγουρα υπάρχουν πάρα πολλοί επιτυχόντες με τη δεύτερη φορά, διαχρονικά, διότι οι συσχετισμοί είναι εντελώς διαφορετικοί, υπάρχει περισσότερος χρόνος, εμπειρία, αλλά καλό είναι να γνωρίζουμε ότι οι πανελλήνιες εξετάσεις δεν είναι το τέλος, εφόσον υπάρχουν και άλλες σχολές με τις οποίες μπορεί κάποιος να εισαχθεί εκτός πανελληνίων τελειώνοντας το λύκειο, έτσι ώστε να κυνηγήσει το όνειρο του.

Το βασικότερο δηλαδή και αυτό που θέλω να τονίσω μέσα από αυτή την ευκαιρία που μας δίνετε εδώ, είναι ότι το βασικότερο συστατικό για να μπορέσουμε να κάνουμε την υπέρβαση τη ζωή μας είναι η φιλοδοξία και τα όνειρα, εφόσον υπάρχει αυτό όλα είναι δυνατά. Τίποτα δεν μπορεί να μας περιορίσει.

Τελειώνοντας αυτή την παρουσίαση και εκμεταλλευόμενος την ευκαιρία που μας δίνετε, θα ήθελα να ανακοινώσω κάποιες σημαντικές δράσεις για το προσεχές διάστημα, δράσεις που έχουν σχέση με το Γενικό Λύκειο. Αφενός μεν στο διάστημα 28 Αυγούστου μέχρι 1 Σεπτεμβρίου έχουμε και πάλι το δεύτερο Σχολείο Φυσικής, σε συνεργασία με το δήμο Αίγινας. Έχουμε το σχολείο φυσικής με τους με την Ένωση Ελλήνων Φυσικών. Αυτό το σχολείο θα γίνει με τη συνεργασία του Ερευνητικού Κέντρου Δημόκριτος. Πάντα αυτά τα σχόλια που έχουν να κάνουν με παρουσιάσεις, με εισηγήσεις, με πειράματα, με διαλέξεις, με εκπαιδευτικές δράσεις, είναι προσεγμένα και γίνονται πάντα σε συνεργασία με εξέχουσες προσωπικότητες του ελληνικού ακαδημαϊκού χώρου.

Κάτι που πρέπει να τονίσω εδώ είναι ότι η συμμετοχή για τους μαθητές της Αίγινας Γυμνασίου και Λυκείου είναι δωρεάν και όποιοι μαθητές ενδιαφέρονται μπορούν να τηλεφωνήσουν στο σχολείο.

Τελειώνοντας, δύο σημαντικές δράσεις ακόμα θα ήθελα να ανακοινώσω, η μία είναι μία εκπαιδευτική  εκδρομή την οποία οργανώνει το σχολείο μας από 21 μέχρι 27 Οκτωβρίου και η οποία θα περιλαμβάνει επισκέψεις στη γλυπτοθήκη του Μονάχου, όπου βρίσκονται τα γλυπτά της Αφαίας, επίσκεψη στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο Στρασβούργο και τέλος επίσκεψη στο ερευνητικό κέντρο CERN στην Ελβετία.

Καταληκτικά να πω, ότι το ένα φιλόδοξο στο οποίο συμμετέχει το σχολείο μας, είναι μία αίτηση για ένα πρόγραμμα Εράσμους το οποίο έχει να κάνει με ανταλλαγές φοιτητών,  μαθητών και καθηγητών και υπάρχει μία πολύ σοβαρή πιθανότητα το σχολείο μας να εμπλακεί σε αυτού του είδους το φιλόδοξο ευρωπαϊκό πρόγραμμα.

Θέλω να ευχηθώ κυρίως στα παιδιά της 3ης λυκείου, γιατί η σκέψη μας είναι σε αυτά αυτή τη στιγμή, οι οποίοι πλέον είναι απόφοιτοι. Να τονίσω για άλλη μία φορά ότι η ζωή είναι μπροστά τους, είτε μπήκαν στη σχολή που ονειρεύονταν, είτε μπήκαν σε μία σχολή δεύτερης ή τρίτης επιλογής, είτε δεν μπήκαν καθόλου, το σημαντικότερο εφόδιο στη ζωή τους είναι ο ενθουσιασμός, η νιότη και η φιλοδοξία τους.  Εάν υπάρχουν αυτά τα πράγματα, που είμαι σίγουρος ότι υπάρχουν, διότι με τα παιδιά αυτά ζούμε, τα ζήσαμε όλα αυτά τα τρία χρόνια που ήταν εδώ, ξέρουμε ότι έχουν αυτά τα συστατικά, τότε τίποτα δεν τους σταμάτα. Να είστε καλά και καλό υπόλοιπο καλοκαιριού".


Ακολουθήστε το Aegina Portal στο Google News

google-news.png
Το σύνολο του περιεχομένου του Aegina Portal είναι πρωτότυπο, αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και προστατεύεται από τους νόμους περί πνευματικών δικαιωμάτων.
Απαγορεύεται η αντιγραφή ολόκληρου ή μέρους αυτού χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια.

Tune in Apps

Ακούστε το Aegina Portal Talk Radio από το λογαριασμό μας στο Tunein

Aegina Portal Talk Radio

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε έναν εξωτερικό player:


iTunes.png vlc.png winamp.png wmp.png