Χρήσιμα συμπεράσματα από την πρόσφατη επιχείρηση αποκομιδής απορριμάτων στην Αίγινα.

Το ρεπορτάζ που έγινε κατά τη διάρκεια της μεγάλης επιχείρησης αποκομιδής των απορριμάτων, που πραγματοποιήθηκε ακριβώς μία εβδομάδα πριν και κατά την οποία συγκεντρώθηκαν 120 τόνοι απορριμάτων, έχει να παρουσιάσει ορισμένα χρήσιμα δεδομένα, τόσο για το προσωπικό που εργάζεται στην καθαριότητα, όσο και για τα απορριμματοφόρα οχήματα. Από αυτά εξάγονται ορισμένα ιδιαιτέρως χρήσιμα συμπεράσματα. Η αποκομιδή τους διήρκεσε περίπου 6-7 ώρες, κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες και με πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Όλη η εργασία έγινε αποκλειστικά από τους εργαζόμενους του δήμου Αίγινας, καθώς, εκείνοι, ουσιαστικά, κατάφεραν να συγκεντρώσουν 120 τόνους απορριμάτων μέσα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, με τη βοήθεια τριών συναδέλφων τους από άλλο δήμο. Τα δώδεκα οχήματα από τους δήμους της Αττικής δεν συνοδεύονταν από οδοκαθαριστές, αλλά μόνο από τους οδηγούς τους, εκτός από ένα που μετέφερε τρεις υπαλλήλους, οι οποίοι συμμετείχαν μαζί με τους υπαλλήλους της υπηρεσίας καθαριότητας του Δήμου Αίγινας στην αποκομιδή.

Τι ακριβώς σημαίνει δύσκολες συνθήκες; Η μία ήταν η θερμοκρασία που έκανε επώδυνη την εργασία κάτω από τον ήλιο, η δεύτερη ήταν ακόμη χειρότερη: ήταν η μολυσματική κατάσταση, η έντονη δυσοσμία και η πλήρης αταξία των απορριμάτων στα σημεία συγκέντρωσης. Με άλλα λόγια οι 14-16 υπάλληλοι του δήμου Αίγινας, κατάφεραν να συγκεντρώσουν 120 τόνους από απορρίμματα που ήταν διασκορπισμένα στο δρόμο, που έσταζαν, που ήταν ανοιχτά, που είχαν παραμείνει, ενδεχομένως, και για δύο εβδομάδες κάτω από τον καυτό ήλιο. Σε αρκετές περιπτώσεις χρησιμοποιήθηκε σκαπτικό μηχάνημα, σε κάποια άλλες όμως γυμνά χέρια. Η μυρωδιά "έμοιαζε" με δηλητήριο. Κάποιος, γνώστης της κατάστασης την περιέγραψε ως "καρκίνο". Συνέστησε μάλιστα να μην πλησιάζουμε κοντά για τις λήψεις. Δεν θα αναφέρουμε καν τον κίνδυνο που διέτρεξαν αυτοί οι άνθρωποι, καθώς η διέλευση των οχημάτων ήταν συνεχής και χωρίς να υπάρχει εντεταλμένο όργανο για να ρυθμίζει την κυκλοφορία.
Την προηγούμενη Πέμπτη, η εκτίμηση ήταν ότι περίπου 20-30 τόνοι απορριμάτων δεν συγκεντρώθηκαν, κυρίως γιατί τα μεγάλα οχήματα που έφτασαν στο νησί για αυτό το σκοπό δεν μπορούσαν να "μπουν" σε στενούς δρόμους όπου βρίσκονταν σημεία αποκομιδής, αυτό το στοιχείο προέρχεται από την επίσημη ενημέρωση που υπήρξε.
 
Ένας δεύτερος παράγοντας αυτής της επιχείρησης ήταν τα οχήματα. Το ρεπορτάζ για αυτά ήταν ένα μεγάλο χαστούκι στο πρόσωπο! Απόλυτα λειτουργικά, πεντακάθαρα, καλοσυντηρημένα, κάποια απαστράπτοντα. Τρία από αυτά είχαν χρονολογία του 2004, των δήμων Πεύκης, Άνω Λιοσιών και Αμαρουσίου. Ένα άλλο του δήμου Κορυδαλλού ήταν χρονολογίας του 2008, όπως μπορείτε να δείτε στο video, η κατάσταση στην οποία βρίσκονται είναι εξαιρετική. Απόλυτα καθαρά, περιποιημένα και πλήρως λειτουργικά.

Τα δώδεκα οχήματα έκλεψαν τις εντυπώσεις. Όσοι βρέθηκαν την περασμένη Πέμπτη στο λιμάνι, κατά την αποβίβαση των οχημάτων, μπορούσαν να ακούσουν τα επιφωνήματα θαυμασμού του κόσμου. Ωστόσο υπήρχε και ένα που κέρδισε τα περισσότερα σχόλια. Ήταν ένα του δήμου Ασπροπύργου. Κατά τη διάρκεια του ρεπορτάζ το αναζητήσαμε, το βρήκαμε σε ώρα εργασίας και μιλήσαμε με τον οδηγό του. Το όχημα ήταν του 2012 σε άριστη κατάσταση. Είχε πλήρως κλιματιζόμενη καμπίνα και η περιβολή του οδηγού έμοιαζε περισσότερο με αυτήν υπαλλήλου γραφείου. Όταν άνοιξαν οι πόρτες του απορριμματοφόρου διαπιστώσαμε τον λόγο: η θερμοκρασία στην πεντακάθαρη καμπίνα ήταν γύρω στους 25-28 βαθμούς και το air condition σε πλήρη λειτουργία. "Είμαι καπνιστής" μας είπε, σέβομαι όμως τον συνάδελφό μου που θα του το παραδώσω στην επόμενη βάρδια, ο οποίος δεν καπνίζει, αλλά και το ίδιο το όχημα. Όταν τον ρωτήσαμε πως γίνεται και ένα όχημα είναι τόσο πολύ προσεγμένο, η απάντηση ήταν αυθόρμητη: "Όλα τα απορριμματοφόρα του δήμου έτσι είναι", είπε, και πρόσθεσε: "είμαστε νοικοκύρηδες”.