Εκνευρισμός και καθυστερήσεις από την έλλειψη εφαρμογής του ωραρίου τροφοδοσίας των καταστημάτων.


Τις συνθήκες που προέρχονται από την έλλειψη εφαρμογής ενός ρεαλιστικού ωραρίου για την τροφοδοσία των καταστημάτων στο κέντρο της Αίγινας, έζησαν κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και δυστυχώς συνεχίζουν να την ζουν μέχρι σήμερα οι κάτοικοι του νησιού. Ένα πρόβλημα που δημιουργεί εκνευρισμό σε οδηγούς και πεζούς και γενικά μία κακή εικόνα στην καθημερινότητα του εμπορικού κέντρο του νησιού. Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου που πραγματοποιήθηκε στις 19 Απριλίου, αποφασίστηκε η εφαρμογή κυκλοφοριακών ρυθμίσεων με στόχο την "αντιμετώπιση και επίλυση κυκλοφοριακών προβλημάτων, τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων, τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από την κυκλοφορία, την αύξηση του επιπέδου οδικής ασφάλειας και τη βελτίωση της λειτουργικότητας του δικτύου".

Από το Podcasting Feed του Ενημερωτικού Δελτίου του Aegina Portal.

Ανάμεσα στις πεζοδρομήσεις και τον χαρακτηρισμό οδών που προτάθηκαν και αποφασίστηκαν, ένα θέμα αφορούσε στην "Εφαρμογή ωραρίου για την τροφοδοσία των καταστημάτων επί της οδού Σπ. Ρόδη - Αφαίας από τις 6:00 έως 7:30 π.μ και από τις 15:00 έως 17:00". Η απόφαση αναρτήθηκε στην "Διαύγεια" στις 8 Ιουνίου, αλλά όπως έδειξε η καθημερινότητα κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και εξακολουθεί να δείχνει ακόμη μέχρι και σήμερα, δεν εφαρμόστηκε ποτέ. Να σημειώσουμε ότι ένα ειδικό ωράριο για την τροφοδοσία των καταστημάτων κρίνεται επιβεβλημένο, ειδικά στην οδό Σπ. Ρόδη - Αφαίας καθώς εκεί παρατηρείται το μεγαλύτερο πρόβλημα, αν βέβαια εξαιρέσει κανείς τη στάθμευση οχημάτων τροφοδοσίας τις πρωινές ώρες στο μόλο της παραλίας, που έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά.
Το δημοτικό συμβούλιο τον Ιούλιο του 2008 είχε ψηφίσει την δεύτερη φάση της μελέτης και εφαρμογής της ελεγχόμενης στάθμευσης, η οποία προέβλεπε ανεφοδιασμό των καταστημάτων μεταξύ 07:00 και 09:00 το πρωί. Στην πράξη δεν εφαρμόστηκε, τουλάχιστον όχι για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Οι προσπάθειες που έκαναν οι διοικήσεις κρίνονται συχνά, από τους πολλούς επαγγελματίες, αλλά και κατοίκους του νησιού, για την εφαρμογή ενός τέτοιου είδους ωραρίου ως μη ρεαλιστικές. Κι αυτό γιατί, όπως εξηγούν παραθέτοντας την καθημερινή τους εμπειρία, για να εφαρμοστούν θα έπρεπε να τηρούνται πολλές παράμετροι ταυτόχρονα, να υπάρχει ενημέρωση, βούληση, αλλά και έλεγχος.

Στη συνεδρίαση της 19ης Απριλίου το κύριο θέμα της συζήτησης και του ενδιαφέροντος των δημοτικών συμβούλων περιστράφηκε, όπως ήταν φυσικό, γύρω από τις πεζοδρομήσεις και τους χαρακτηρισμούς οδών. Το ζήτημα της διαμόρφωσης ενός εφικτού ωραρίου τροφοδοσίας, προφανώς, πέρασε σε δεύτερη μοίρα. Το αποτέλεσμα είναι το υπάρχων 6:00 έως 7:30 π.μ και από τις 15:00 έως 17:00 να μην θεωρείται πια ρεαλιστικό (αν θεωρήθηκε ποτέ) αφού η εφαρμογή του δεν έγινε ή δεν ήταν εφικτή. Το αντίθετο, οι διανομές γίνονται σε ώρες και μέρες που δημιουργούν καθυστερήσεις στην κυκλοφορία.