Διακοπή λειτουργίας Δημοτολογίου και Ληξιαρχείου για μία εβδομάδα, λόγω εργασιών μετάπτωσης στο Μητρώο Πολιτών.


Προσοχή θα πρέπει να δείξουν οι κάτοικοι της Αίγινας, καθώς λόγω των εργασιών μετάπτωσης των δεδομένων του Δημοτολογίου και του Ληξιαρχείου του Δήμου στο Μητρώο Πολιτών, δεν θα είναι δυνατόν να εξυπηρετηθούν από τις 15 έως τις 22 Ιανουαρίου για το Ληξιαρχείο και από 16 έως 22 Ιανουαρίου για το Δημοτολόγιο. Ουσιαστικά, η αυριανή ημέρα είναι η τελευταία που οι κάτοικοι του νησιού θα μπορέσουν να εξυπηρετηθούν με το παλιό σύστημα, καθώς από την Δευτέρα 22 Ιανουαρίου θα λειτουργεί το Μητρώο Πολιτών. Ωστόσο ακόμη και έτσι οι υπάλληλοι του Δήμου προειδοποιούν ότι θα χρειαστεί μία εβδομάδα προσαρμογής και εκπαίδευσης στο σύστημα, κατά τη διάρκεια της οποίας οι υπηρεσίες θα προσφέρονται αλλά με βραδύτερους ρυθμούς, μέχρι να υπάρξει η αναγκαία εξοικείωση με το καινούργιο σύστημα.

Να σημειώσουμε ότι κατά τη διάρκεια αυτού του διαστήματος, θα υπάρχει η δυνατότητα να εκδίδονται αντίγραφα πιστοποιητικών του Δημοτολογίου που έχουν ήδη εκδοθεί. Το ίδιο ισχύει και για το Ληξιαρχείο όπου μπορούν να δίνονται φωτοαντίγραφα πιστοποιητικών που έχουν ήδη εκδοθεί.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου Εσωτερικών από τη Δευτέρα 22 Ιανουαρίου 2018 τίθεται σε παραγωγική λειτουργία, το νέο Πληροφοριακό Σύστημα εθνικής εμβέλειας του Υπουργείου Εσωτερικών,το «Μητρώο Πολιτών», το οποίο θα διασυνδέει 1036  υπηρεσίες Ληξιαρχείου και 325 υπηρεσίες Δημοτολογίου, καθώς και το Ειδικό Ληξιαρχείο Αθηνών. Μετά από μια περίοδο σύνθετων και εντατικών εργασιών και προετοιμασιών, στις οποίες συμπεριλαμβάνεται η υλοποίηση εκπαιδευτικών σεμιναρίων για τους χρήστες του συστήματος από ομάδα εργασίας του Υπουργείου Εσωτερικών χωρίς κόστος, σε αντίθεση με την αρχική πρόβλεψη, το νέο σύστημα γίνεται πράξη και εντάσσεται στην καθημερινότητα του πολίτη, των υπηρεσιών και των εργαζομένων σε αυτές, ώστε να διευκολύνει τη ζωή όλων.

Βασικές στοχεύσεις του νέου συστήματος είναι η απλοποίηση και η επιτάχυνση των διαδικασιών, καθώς και ο περιορισμός της περιττής γραφειοκρατίας με μείωση των υπογραφών και, προοπτικά,  με την απαλοιφή της υποχρέωσης του πολίτη να προσκομίζει πλήθος εγγράφων για απλές διοικητικές διαδικασίες. Το όφελος θα αυξάνεται όσο περισσότεροι  φορείς του Δημόσιου θα εντάσσονται λειτουργικά στο νέο σύστημα. Ταυτόχρονα, το «Μητρώο Πολιτών» συνιστά δομικό στοιχείο της στρατηγικής για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση, ενώ αποτελεί ένα αποφασιστικό βήμα προόδου και εκσυγχρονισμού βασικών δομών στις οποίες βασίζεται κάθε προσπάθεια παραγωγικής ανασυγκρότησης και ανάπτυξης.

 Με το νέο σύστημα αλλάζει ριζικά η φιλοσοφία και τρόπος οργάνωσης των στοιχείων αστικής και δημοτικής κατάστασης του πολίτη, απλουστεύονται οι διοικητικές διαδικασίες για την τήρηση, επεξεργασία και διάθεσή τους και τίθενται οι βάσεις α) για τη σταδιακή κατάργηση των σχετικών πιστοποιητικών και βεβαιώσεων που ζητούνται σήμερα από τρίτους φορείς του Δημόσιου και ευρύτερου Δημόσιου Τομέα και β) για το σχεδιασμό και την παροχή στον πολίτη ηλεκτρονικών υπηρεσιών υψηλής ποιότητας και χαμηλού κόστους. Έτσι ο πολίτης δεν θα είναι πλέον αναγκασμένος να προσφεύγει στις αρμόδιες δημοτικές υπηρεσίες ή τα ΚΕΠ, για να λάβει πιστοποιητικά και βεβαιώσεις, όπως αντίγραφα ληξιαρχικών πράξεων, αποσπάσματα οικογενειακής μερίδας, κ.λ.π., αφού η ζητούμενη πληροφορία θα διατίθεται ηλεκτρονικά στους αντίστοιχους φορείς μέσω ασφαλούς ηλεκτρονικής διασύνδεσης.

Λίγο πριν την έναρξη λειτουργίας του «Μητρώου Πολιτών» και προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι αναγκαίες τεχνικές εργασίες μετάπτωσης των πληροφοριακών δεδομένων από τα αντίστοιχα εν λειτουργία πληροφοριακά συστήματα των Δήμων, θα πραγματοποιηθεί ολιγοήμερη (5 εργάσιμες) προγραμματισμένη διακοπή των εργασιών ηλεκτρονικής καταχώρισης και επεξεργασίας στοιχείων Δημοτολογίου/Ληξιαρχείου.