Ομάδα Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Αίγινας. Ανοιχτή επιστολή σε γονείς και μαθητές.

Ομάδα Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Αίγινας. Ανοιχτή επιστολή σε γονείς και μαθητές.

Αγαπητοί μαθητές και γονείς,
Τη Δευτέρα απεργούμε γιατί αντιδρούμε στην εφαρμογή του νόμου για την αξιολόγηση στην εκπαίδευση. Ο νόμος αυτός ψηφίστηκε το περασμένο καλοκαίρι παρά την αντίδραση της πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων. Απεργούμε και αγωνιζόμαστε για να υπερασπιστούμε τον δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης και τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας.
Ο σωστός όρος για αυτό που προωθείται από την κυβέρνηση δεν είναι αξιολόγηση, αλλά κατηγοριοποίηση. Αρχικά προβλέπεται η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς της, με δείκτες όπως η κτιριακή και υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου και η εξεύρεση και σωστή κατανομή οικονομικών πόρων. Με αυτόν τον τρόπο δίνεται η ψευδαίσθηση της συμμετοχής και των εκπαιδευτικών στην αξιολόγηση του σχολείου τους, καταγράφοντας ελλείψεις για τις οποίες είναι υπεύθυνο το Υπουργείο - πολύμηνες αργοπορημένες τοποθετήσεις εκπαιδευτικών, ελλιπής υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες- ενώ παράλληλα ενοχοποιούνται οι εκπαιδευτικοί για την υποχρηματοδότηση των σχολείων.
Στη συνέχεια έρχεται η αξιολόγηση από στελέχη του Υπουργείου που επιβεβαιώνει τις ελλείψεις και τα πλεονεκτήματα του κάθε σχολείου και τα κατηγοριοποιεί. Τα καλά σχολεία (αυτά που έχουν πλήρη στελέχωση από την αρχή της χρονιάς, καινούριο και ευρύχωρο κτίριο, πολλούς και καινούριους υπολογιστές, προβολείς, φωτοτυπικά, γυμναστήρια, αύξηση των μαθητών, καλές εκδρομές, υψηλές επιδόσεις των μαθητών στις νέες εξετάσεις που προβλέπονται σε Δημοτικό και Γυμνάσιο) θα καταταγούν ψηλά στην κλίμακα. Τα υπόλοιπα χαμηλά. Αναπόφευκτα η πίεση θα περάσει στους μαθητές, που θα κληθούν να πάρουν μέρος σε μια σειρά από εξετάσεις «τύπου Πανελληνίων» στη ΣΤ Δημοτικού, στη Γ Γυμνασίου και στο Λύκειο μέσα από την Τράπεζα Θεμάτων. Αν οι επιδόσεις τους είναι χαμηλές θα αποτελούν τα βαρίδια που θα καθηλώνουν χαμηλά στην κατάταξη το σχολείο τους. Αντίστοιχα οι γονείς-πελάτες θα συμμετέχουν στην αξιολόγηση του σχολείου μέσω των χορηγιών, που είτε θα κάνουν οι ίδιοι, είτε θα τους ζητηθεί να βρουν.
Η «αξιολόγηση» - κατηγοριοποίηση, στην ουσία θα οδηγήσει σχολεία και εκπαιδευτικούς σε έναν ατέρμονο ανταγωνισμό για την προσέλκυση «καλών» μαθητών-πελατών και εύρεση επιπρόσθετων οικονομικών πόρων. Τα επόμενα χρόνια, οι «καλοί» μαθητές θα διαλέγουν τα «καλά» σχολεία, αλλά και αντίστοιχα τα «καλά» σχολεία θα δέχονται αυστηρά «καλούς» μαθητές, για να διατηρηθούν ψηλά στην αξιολόγηση-κατηγοριοποίηση και να μπορέσουν να χρηματοδοτηθούν καλύτερα από το κράτος ή τον αντίστοιχο Δήμο. Τα «μέτρια» ή σχολεία μικρού μεγέθους (έχουμε και στην Αίγινα τέτοια) θα κλείσουν και οι μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες ή οι «μέτριοι» μαθητές θα δυσκολεύονται να εγγραφούν ή να παραμείνουν σε κάποιο σχολείο, αφού δεν θα είναι «επιθυμητοί».
Το πιο σημαντικό; Δεν λαμβάνεται καθόλου υπόψη, σε αυτήν την «αξιολόγηση» η κοινωνική και οικονομική κατάσταση των μαθητών. Να υπενθυμίσουμε ότι την περσινή χρονιά, στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση μέσω Webex, πολλοί μαθητές προσπαθούσαν να συμμετέχουν μέσα από την οθόνη του κινητού τους. Άλλοι μαθητές, πιο τυχεροί, διέθεταν δικό τους σύγχρονο υπολογιστή. Ποιος άραγε είχε καλύτερες πιθανότητες επιτυχίας και καλύτερη πρόσβαση στην προσφερόμενη εκπαίδευση; Αυτό πως μπορεί να αποτυπωθεί και να μετρηθεί σε δείκτες;
Για ποιον λόγο πρέπει να είναι υπόλογοι οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι γονείς τους για όλα τα παραπάνω;
Οι επιδόσεις των μαθητών είναι το κύριο στοιχείο που καταγράφεται στους δείκτες του νόμου από τους οποίους χαρακτηριστικά απουσιάζει το ρήμα «διδάσκω»! Έτσι τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών κατακερματίζονται, αν δεν εξαφανίζονται πλήρως, και τη θέση του δημόσιου σχολείου παίρνει το φθηνό ανταγωνιστικό σχολείο της εξειδίκευσης, της κατάρτισης, των ατελείωτων εξεταστικών φραγμών. Η ομαλή κοινωνικοποίηση των μαθητών, η ανάπτυξη σεβασμού, τρόπων καλής συνεργασίας και συνύπαρξης, η επίτευξη στόχων, η δημιουργικότητα, στοιχεία που αφορούν την ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών, δεν αφορούν το Υπουργείο Παιδείας αλλά ούτε και την «αξιολόγηση», γιατί στόχος του νόμου δεν είναι η βελτίωση της Παιδείας και του εκπαιδευτικού έργου αλλά η μείωση του κόστους, μέσω της μείωσης του αριθμού των σχολείων, του εκπαιδευτικού προσωπικού και των μαθητών.
ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ
Ο αγώνας κατά της κατηγοριοποίησης των σχολικών μονάδων είναι αγώνας για την προάσπιση του δημόσιου σχολείου. Παλεύουμε κάθε ημέρα για να γίνει καλύτερο, να δίνει ίσες ευκαιρίες μάθησης σε όλους τους μαθητές, να μην γίνει επιχείρηση με τους γονείς πελάτες και τα παιδιά προϊόντα.
Σε αυτόν τον αγώνα θέλουμε τους μαθητές και τους γονείς δίπλα μας! Μαζί μπορούμε και πρέπει να κερδίσουμε!

ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ : Δευτέρα 11 Οκτωβρίου 2021 (11:00)
Παλιά προβλήτα (απέναντι από την Εθνική Τράπεζα)
Το σύνολο του περιεχομένου του Aegina Portal είναι πρωτότυπο, αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και προστατεύεται από τους νόμους περί πνευματικών δικαιωμάτων.
Απαγορεύεται η αντιγραφή ολόκληρου ή μέρους αυτού χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια.

Tune in Apps

Ακούστε το Aegina Portal Talk Radio από το λογαριασμό μας στο Tunein

Aegina Portal Talk Radio

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε έναν εξωτερικό player:


iTunes.png vlc.png winamp.png wmp.png