Επιστολή διαμαρτυρίας σχετικά με δρομολόγιο πλοίου.

Κυριακή 27 Αυγούστου 2023. 

Ώρα συμβάντος μεταξύ 17:35-17:50.

Φτάνω στο λιμάνι του Πειραιά με το αυτοκίνητο μου και σκοπό να ταξιδέψω για Αίγινα.

Το μόνο καράβι (τύπου φέρυ) που βρισκόταν στην προβλήτα εκείνη την στιγμή ήταν το "Αγ. Νεκτάριος" το όποιο ξεφόρτωνε τους επιβάτες και τα αυτοκίνητα από το προηγούμενο δρομολόγιό του. 

Σταμάτησα με alarm απέναντι από τα πρακτορεία εισιτηρίων των δύο εταιριών, απ' την μεριά του λιμανιού μιας και δεν υπήρχαν ή έρχονταν άλλα πλοία, ενώ ταυτόχρονα περνούσαν διαρκώς αυτοκίνητα τα οποία εξέρχονταν εκείνη την ώρα από το "Αγ. Νεκτάριος" οπότε και δεν μπορούσα να παρκάρω στην απέναντι πλευρά. Ήμουν στα δέκα μέτρα από τον καταπέλτη του καραβιού κι έψαχνα τα επόμενα δρομολόγια προκειμένου να επιλέξω ένα για να βγάλω εισιτήριο και να ταξιδέψω προς τον προορισμό μου.

Στο πρακτορείο της εταιρείας που εκδίδει εισιτήρια για τον "Αγ. Νεκτάριο" δεν έγραφε κάτι για την επόμενη αναχώρησή του (αντιθέτως στα πρακτορεία της άλλης εταιρείας έγραφε σε πίνακα τα επόμενα δύο δρομολόγια για Αίγινα και Σουβάλα αντίστοιχα). Τίποτε επίσης δεν αναγραφόταν σχετικά με ώρα αναχώρησης και στο καράβι πάνω από την πόρτα εισόδου όπως συνηθίζεται.

Μόλις βγήκαν και τα τελευταία αυτοκίνητα, άρχισαν να μπαίνουν κάποια που ήταν εκείνη την στιγμή στην προβλήτα οπότε υπέθεσα ότι θα πλησίαζε η ώρα αναχώρησης κι έτσι βγήκα από το αυτοκίνητο και πήγα στον γκισέ να βγάλω εισιτήριο. Ρώτησα την υπάλληλο εκεί τι ώρα φεύγει το καράβι και μου απάντησε ότι θα αναχωρούσε άμεσα και για να μην χάσω χρόνο να βγάλω εισιτήριο στον γκισέ να μπω στο καράβι και να βγάλω εντός. Επιστρέφοντας στο αμάξι μου ρώτησα τον ύπαρχο (νομίζω πως αυτός είναι ο βαθμός του) που στέκονταν εκείνη την στιγμή στον καταπέλτη αν μπορώ να μπω, με ρώτησε αν ταξιδεύω, του απάντησα ότι πήγα στον γκισέ αλλά μου είπαν να μπω για να μην χάσω χρόνο, με ρωτάει αν είμαι με το αμάξι και του λέω ναι και πως σε μισό λεπτό θα είμαι εκεί. Σημαντικό είναι να σημειώσω πως εκείνη την στιγμή δεν είχαν λύσει κάβους και δεν είχαν ανεβάσει τον καταπέλτη (όμως ήταν εμφανές ότι ετοιμάζονταν να τα δρομολογήσουν στα επόμενα δευτερόλεπτα). 

Εδώ, είναι η ώρα να αναφέρω ότι είμαι ΑΜΕΑ και κινούμαι αποκλειστικά με αναπηρικό αμαξίδιο. Ο χρόνος που χρειάζομαι για να μπω στο αμάξι μου και να φέρω το αμαξίδιο μέσα σε αυτό είναι λιγότερος του ενός λεπτού (καθότι έχω εκπαιδευτεί καταλλήλως και είναι κάτι που κάνω πολλές φορές καθημερινά - παρόλα αυτά καταλαβαίνω πως αυτό είναι κάτι που κάποιος που δεν με γνωρίζει, δεν μπορεί να το ξέρει). 

Αφού φτάνω στο αμάξι που ήταν περίπου πέντε μέτρα πίσω μου κι ενώ σε λιγότερο από τριάντα δευτερόλεπτα απ' την στιγμή που μπήκα στο αυτοκίνητο είχα βάλει το καρότσι μέσα κι ετοιμαζόμουν να κλείσω την πόρτα του οδηγού για να ξεκινήσω, βλέπω μπροστά μου το καράβι να έχει βγάλει κάβους να σηκώνει τον καταπέλτη και να αναχωρεί. Τότε κοίταξα το ρολόι και ήταν λίγο πριν τις 17:50.

Όπως γνωρίζουν όλοι όσοι έχουν βρεθεί σε παρόμοια περίπτωση, πέρα από τα νεύρα και την έντονη απογοήτευση δεν μπορεί να γίνει κάτι άπαξ και το καράβι ξεκινήσει την αναχώρηση του (εκτός εξαιρετικών περιπτώσεων). 

Βγήκα λοιπόν εκ νέου απ' το αμάξι με το καρότσι και πήγα να βγάλω εισιτήριο για το επόμενο δρομολόγιο της άλλης εταιρείας που θα αναχωρούσε περίπου σε μια ώρα από τότε. 

Προς τιμήν της, η υπάλληλος του πρακτορείου του "Αγ. Νεκταρίου" βγήκε έξω και μου ζήτησε συγνώμη, μού είπε ότι τους ειδοποίησε και η ίδια για να περιμένουν και πως ένιωσε ντροπή για αυτό που είδε να εκτυλίσσεται μπροστά της. 

Ντροπή ένιωσα κι εγώ για όποιον πήρε (ή δεν πήρε) την συγκεκριμένη απόφαση και δεν δέχτηκε να περιμένει τα 1-2' για να μπω, εξαντλώντας τα περιθώρια του κανονισμού όταν σε πολλές περιπτώσεις γινόμαστε μάρτυρες καθυστερήσεων 10-20+ λεπτών στις αναχωρήσεις των πλοίων λόγω μεγάλου αριθμού ταξιδιωτών.

Κλείνοντας, θα ήθελα να πω ότι επί της ουσίας δεν έγινε κάτι σοβαρό, όμως θεωρώ την συμπεριφορά αυτή ανήθικη, ειδικά αν συνυπολογιστεί και η κοινωνική διάσταση όπου εμπλέκεται άτομο με αναπηρία (μήπως αυτό εκλαμβάνεται ακόμη και σήμερα ως ένδειξη αδυναμίας και κατωτερότητας και δίνει εύφορο έδαφος για να καλλιεργηθούν πρακτικές επιβολής εξουσίας; )

Υγ1: απάντηση δεν έλαβα από τον ύπαρχο όταν του είπα ότι ταξιδεύω με το αμάξι, οπότε κατάλαβα ότι ήταν οκ με αυτό που του είπα (μάλιστα ένας κύριος που ήταν εκεί δίπλα προσφέρθηκε να με βοηθήσει με το καρότσι για να μην αργήσω - καθώς δεν γνώριζε τον ελάχιστο χρόνο που χρειάζομαι για να το βάλω στο αυτοκίνητο).

Υγ2: αν υπάρξει ο ισχυρισμός ότι θα έπρεπε να γνωρίζω τα δρομολόγια εκ των προτέρων, θα απαντήσω ότι γνώριζα ποια καράβια αναχωρούσαν μετά τις 18:00 καθότι δεν υπολόγιζα να βρίσκομαι στο λιμάνι νωρίτερα. 

Υγ3: κάποιος μπορεί επίσης να ισχυριστεί ότι βάσει κανονισμού, όπως αυτός αναγράφεται στο πίσω μέρος των εισιτηρίων, ο ταξιδιώτης οφείλει να βρίσκεται στο σημείο αναχώρησης του καραβιού μια ώρα πριν. Όποιος το ισχυριστεί αυτό, μπορεί να αράξει ήσυχος σε αυτήν του την δικαιολογία. Όσοι κάνουν το συγκεκριμένο δρομολόγιο (μαζί και τα πληρώματα των καραβιών), μπορούν ελεύθερα να γελάσουν μαζί μου.

Νίκος Σακελλίων

Το σύνολο του περιεχομένου του Aegina Portal είναι πρωτότυπο, αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και προστατεύεται από τους νόμους περί πνευματικών δικαιωμάτων.
Απαγορεύεται η αντιγραφή ολόκληρου ή μέρους αυτού χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια.

Tune in Apps

Ακούστε το Aegina Portal Talk Radio από το λογαριασμό μας στο Tunein

Aegina Portal Talk Radio

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε έναν εξωτερικό player:


iTunes.png vlc.png winamp.png wmp.png