"Κλεφτοπόλεμος" στους δρόμους της Αίγινας.


Τα συνεχή μπλόκα της αστυνομίας στους δρόμους της Αίγινας έχουν δημιουργήσει μία σειρά από εφευρετικές συμπεριφορές μεταξύ των κατοίκων του νησιού, που για τους δικούς τους λόγους αρνούνται να φορέσουν κράνος ή απλά γιατί το ξέχασαν σπίτι. Δρόμοι που κάτω από άλλες συνθήκες είχαν μία διαρκή κίνηση από μηχανές και μηχανάκια, ορισμένες ώρες της ημέρας παρουσιάζουν μία παράξενη ησυχία που όμως έχει την εξήγηση της, καθώς αρκετοί από τους οδηγούς έχουν αλλάξει συνήθειες και για να αποφύγουν το πιθανό μπλόκο της αστυνομίας "ταξιδεύουν" διασχίζοντας μυστικά μονοπάτια, ενώ άλλοι δεν διστάζουν να περάσουν ακόμη και μέσα από χωράφια προκειμένου να φτάσουν "ασφαλείς" στο σπίτι τους, τηρώντας κατά γράμμα ένα ιδιότυπο δρομολόγιο.

Από την άλλη, νοηματική και παντομίμες εν κινήσει από οδηγό σε οδηγό και κινητά τηλέφωνα για να ειδοποιηθούν φίλοι και γνωστοί έχουν μπει για τα καλά στο παιχνίδι της διαρκούς ενημέρωσης, για το που και το πότε γίνονται οι έλεγχοι της αστυνομίας. Για κάποιους το κράνος λειτουργεί ως "μπούρκα" καθώς αποτελεί απλά ένα εμφανές σημάδι νομιμότητας, ανεξάρτητα από το εάν συνοδεύεται ή όχι από δίπλωμα και ασφάλεια. Οι περισσότεροι δεν θα είχαν αντίρρηση να μονιμοποιηθεί η χρήση του, φοβούνται όμως ότι απλά συμμετέχουν σε μία πραγματικότητα που δεν θα έχει διάρκεια. Αυτό έχει δείξει το παρελθόν και μένει να διαψευστεί ή να επιβεβαιωθεί στο μέλλον. Είναι κυρίως ζήτημα συνέχειας και συνέπειας, κάτι που άλλωστε φαίνεται από το γεγονός ότι κανένας από τους κατοίκους του νησιού όταν πρέπει να ταξιδέψει στον Πειραιά με τη μηχανή του δεν αφήνει το κράνος σπίτι του.
Αυτός ο ιδιότυπος "κλεφτοπόλεμος" στους δρόμους του νησιού με τους "ασκεπείς" μοτοσικλετιστές να κοιτούν έντρομοι σε κάθε γωνία μήπως και εάν υπάρχει κάποιος έλεγχος της αστυνομίας θα μπορούσε να σταματήσει να υφίσταται εάν όλοι βάζαμε στην καθημερινές μας συνήθειες τη χρήση του κράνους όπως άλλωστε οφείλουμε.

Με τις κλήσεις για τα κράνη να αποτελούν έναν μόνιμο θέμα συζήτησης αυτή την περίοδο στην κοινωνία της Αίγινας φαίνεται να έχει φουντώσει και μία παράλληλη "αριθμολογία" για το ύψος του ποσού που το τελευταίο διάστημα διέρρευσε από τις τσέπες των κατοίκων της Αίγινας προς τα ταμεία του Δήμου με τη μορφή προστίμου. Από πληροφορίες ο νέος διοικητής του Αστυνομικού Τμήματος Αίγινας, που ανέλαβε επίσημα τα καθήκοντα τη Δευτέρα, μίλησε για 44 κλήσεις που αφορούν παραβάσεις για κράνος, Άλλοι κύκλοι ανεβάζουν κατά πολύ τον αριθμό των κλίσεων. Το Aegina Portal μίλησε με τον αρμόδιο για οικονομικά θέματα, αντιδήμαρχο κύριο Νίκο Πούντο σχετικά. Σε ερώτηση για το ύψος του ποσού που έχουν βεβαιωθεί ή εισπραχθεί την τελευταία περίοδο ο κύριος Πούντος χαρακτήρισε "εξωπραγματικά" τα ποσά που ακούγονται και δήλωσε ότι ο Δήμος της Αίγινας έχει εισπράξει από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα 50.000 ευρώ για παραβάσεις.

Η εφαρμογή του νόμου κινείται  προς όλες τις κατευθύνσεις, καθώς ένα τσουχτερό πρόστιμο δέχθηκε και μέλος της Δημοτικής Αρχής για κράνος.

Βέβαια στο "χορό" της εφαρμογής της νομιμότητας έχουν μπει εκτός από τα κράνη για τις μηχανές και οι ζώνες για τους οδηγούς των αυτοκινήτων.

Παράλληλα, ορισμένοι από τους καταστηματάρχες του κέντρου κάνουν λόγο για σχετική μείωση του κόσμου που κινείτε τις ώρες αιχμής των καταστημάτων στους κεντρικούς δρόμους, κάτι που αποδίδουν στους επανειλημμένους ελέγχους που γίνονται στην περιοχή: "Ο κόσμος νοιώθει άβολα όταν θέλει να κατέβει για ψώνια και ξέρει ότι έχει πολλές πιθανότητες να τον σταματήσουν για έλεγχο. Θα ήταν καλό οι έλεγχοι να επεκταθούν και σε άλλα σημεία της πόλης όπου υπάρχουν αγορές" λέει με νόημα.

Είναι θέμα συνήθειας συμφωνούν πολλοί. Θεωρώντας ότι εάν η εφαρμογή του Κ.Ο.Κ σε αυτό το σημείο συνεχίσει να εφαρμόζεται, το κράνος θα γίνει αναπόσπαστο στοιχείο της καθημερινότητας μας, όπως και η ζώνη. Έμπειρος οδηγός αγώνων μοτοσυκλέτας του νησιού είναι ανυποχώρητος: "Το κράνος σώζει ζωές, κανείς όμως δεν έδειξε στον κόσμο πόσο σημαντική είναι η χρήση του ακόμη και σε ένα περιστατικό που η μηχανή κινείται με ελάχιστα χιλιόμετρα. Δυστυχώς τώρα καλούμαστε να πληρώσουμε όχι για να κατανοήσουμε τη χρήση του, αλλά για να μάθουμε να το φοράμε".