Σε αναμονή της συνεργασίας των τεχνικών υπηρεσιών ΕΦΚΑ και Δήμου, για την διατήρηση της λειτουργίας του Γραφείου Κοινωνικής Ασφάλισης στην Αίγινα.


Ένα ιδιαίτερα σημαντικό ζήτημα πρέπει να τακτοποιηθεί την αμέσως επόμενη περίοδο. Αφορά στην παραχώρηση χώρου από το Δήμο Αίγινας, για τη λειτουργία του γραφείου του ΕΦΚΑ, του νέου ασφαλιστικού "υπερταμείου" όπως έχει χαρακτηριστεί. Το ζήτημα της παραχώρησης ενός χώρου, προκειμένου να στεγαστεί ο ΕΦΚΑ δεν είναι καινούργιο. Η απόφαση είχε ληφθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο Αίγινας, προκειμένου να στεγαστούν οι υπηρεσίες του ΙΚΑ στην Αίγινα και να μην ανασταλεί η λειτουργία του. Η ανάγκη να μην χάσει η Αίγινα μία ακόμη υπηρεσία, γίνεται ακόμη πιο επιτακτική, εάν σκεφτεί κανείς ότι το θέμα δεν αφορά πια μόνο τους ασφαλισμένους του ΙΚΑ, αλλά το σύνολο των ασφαλισμένων που θα καλύπτει ο ΕΦΚΑ στην Αίγινα.



Από το Podcasting Feed του Ενημερωτικού Δελτίου στο ραδιόφωνο του Aegina Portal



Την εισήγηση στο δημοτικό συμβούλιο έκανε ο δημοτικός σύμβουλος κύριος Κυριάκος Τρίμης, ο οποίος είναι επίσης υπάλληλος του ΕΦΚΑ. Ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία που παρουσίασε στο Σώμα, είναι ότι η υπηρεσία του ΙΚΑ (ο παλιός φορέας ασφάλισης) εξυπηρέτησε μέσα σε 3 χρόνια περισσότερες από 10.000 περιπτώσεις ασφαλισμένων. Το νούμερο αυτό θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο όταν από τον ΕΚΦΑ θα πρέπει να εξυπηρετούνται όλα τα ταμεία. Αν η λειτουργία του γραφείου του ΕΦΚΑ ανασταλεί στην Αίγινα, τότε οι ασφαλισμένοι για τα θέματα που δεν μπορούν να επιλυθούν με ηλεκτρονικό τρόπο, θα πρέπει να ταξιδέψουν στον Πειραιά με ότι αυτό συνεπάγεται. Η επαναλειτουργία του ΕΦΚΑ μετά από αναστολή λειτουργίας θεωρείται ιδιαίτερα δύσκολη, όπως εξήγησε ο κύριος Τρίμης.

Το Ιανουάριο του 2016 το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε να παραχωρήσει χώρο στο τότε Γραφείο Κοινωνικής Ασφάλισης ΙΚΑ - ΕΤΑΜ, προκειμένου το γραφείο να μην αναστείλει τη λειτουργία του και τον Μάρτιο του ίδιου χρόνου η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου ξεκίνησε να επισκευάζει τα τέσσερα μικρά δημοτικά καταστήματα που βρίσκονται στην πίσω πλευρά του παλιού Δημαρχείου. Η πρόθεση του Δήμου τότε ήταν να παραχωρήσει  27 τ.μ. από αυτά. Η φιλοξενία του γραφείου σε αυτό το χώρο δεν προχώρησε καθώς η επιτροπή του ΙΚΑ που επισκέφθηκε το κτίριο το έκρινε ακατάλληλο αφού δεν πληρούσε κάποια από τα κριτήρια όπως χώρο υποδοχής και τουαλέτα.

Υπάρχει όμως και μία ακόμη παράμετρος που περιπλέκει ακόμη περισσότερο τα πράγματα. Η Αποκεντρωμένη δεν ενέκρινε ένα μέρος της τότε απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου, αφού δεν προβλέπεται (δεν επιτρέπεται) η κάλυψη λειτουργικών αναγκών στο χώρο που ο Δήμος Αίγινας θα φιλοξενήσει το γραφείο του ΕΦΚΑ. Να διευκρινίσουμε ότι ο Δήμος Αίγινας εκτός από την παραχώρηση του χώρου για τη λειτουργία του γραφείου του ΙΚΑ τότε, είχε δεσμευθεί ότι θα καλύπτει και τα πάγια έξοδα, όπως ηλεκτρικό, internet, τηλέφωνο κτλ. Αυτοί άλλωστε ήταν οι όροι που έθετε το ΙΚΑ προκειμένου να συνεχίσει να λειτουργεί το γραφείο. Η απόφαση στης Αποκεντρωμένης έγινε γνωστή τον Απρίλιο του 2016.

Σε όλα αυτά, υπάρχει μία ακόμη παράμετρος, η δυνατότητα το γραφείο να στεγαστεί σε κάποιο χώρο του ορόφου του παλιού Δημαρχείου. Ο χώρος εγκρίθηκε από το κλιμάκιο του ΙΚΑ  σε αυτοψία που είχε γίνει, όμως φαίνεται ότι ο Δήμος υπαναχώρησε στην απόφασή του, προβάλλοντας μία σειρά από αιτιάσεις όπως τη πρόθεση της διοίκησης να επιστρέψει της υπηρεσίες στο παλιό κτίριο, πρόσβαση ΑΜΕΑ, θέματα στατικότητας και άλλα.

Η απόφαση (ομόφωνη) που έλαβε το Δημοτικό Συμβούλιο στις 17 Φεβρουαρίου 2017, προέβλεπε να δοθεί χρονικό περιθώριο ενός μηνός προκειμένου η τεχνική υπηρεσία του Δήμου να συνεργαστεί με την τεχνική υπηρεσία του ΙΚΑ ώστε να επιλεγεί μία από τις 3-4 προτάσεις που διατυπώθηκαν κατά τη συνεδρίαση. Οι προτάσεις αφορούν κτίρια ιδιοκτησίας του δήμου, όπως ο χώρος που στεγάζεται τώρα το ΓΕΦ (με μετακόμιση της υπηρεσίας και συστέγαση με το ΚΕΠ) η ενοποίηση των χώρων όπου βρίσκονταν τα 4 μικρά κτίρια πίσω από το Δημαρχείο ώστε να κατασκευαστεί τουαλέτα και χώρος υποδοχής, χώρος που στεγαζόταν κατάστημα τροφίμων, ακόμη και συνδυαστικές λύσεις ανάμεσα σε κτίρια.

Σε επικοινωνία σήμερα με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο κύριο Κώστα Γεννίτσαρη, είπε ότι έχει σταλεί πρόσκληση προς την τεχνική υπηρεσία του ΙΚΑ και αναμένεται η επίσκεψη του κλιμακίου στην Αίγινα προκειμένου να γίνει η αυτοψία και να ληφθούν οι αποφάσεις.