Δυναμική παρουσία της επιτροπής κατοίκων των Πορτών και στο χθεσινοβραδινό συμβούλιο. Εγκρίθηκε νέα κυκλοφοριακή γραμμή και νέα προσωρινή σύμβαση με το ΚΤΕΛ.


Με τον εφιάλτη της απομόνωσης έχουν έρθει και πάλι αντιμέτωποι οι κάτοικοι των Πορτών και των άλλων οικισμών και χωριών της περιοχής. Οι απομακρυσμένες αυτές περιοχές εξυπηρετούνταν με το μικρό λεωφορείο του Δήμου το οποίο χάλασε στα τέλη Ιανουαρίου του 2018. Από τότε οι κάτοικοι αναγκάζονται να δίνουν περίπου 40 ευρώ σε ταξί όταν πρέπει να κατέβουν στην Αίγινα για να ψωνίσουν ή για να πάνε στο γιατρό τους. Το πρόβλημα της έλλειψης συγκοινωνίας πέρασε από διάφορα στάδια, με τους κατοίκους των Πορτών να αντιδρούν πάντα δυναμικά. Στις 9 Ιουλίου έκαναν συγκέντρωση και πορεία διαμαρτυρίας στην παραλία της Αίγινας, ενώ στις 13 Ιουλίου ξεκίνησε δρομολόγιο από λεωφορείο μετά από σύμβαση ύψους 2.000 ευρώ με του Δήμου με το ΚΤΕΛ. Η σύμβαση έληξε στα τέλη Σεπτεμβρίου και η επιτροπή κατοίκων ξεκίνησε πάλι τον αγώνα.

Από το Podcasting Feed του Ενημερωτικού Δελτίου στο ραδιόφωνο του Aegina Portal.



Στις 29 Σεπτεμβρίου οι κάτοικοι της περιοχής επανήλθαν στο δημοτικό συμβούλιο, όπως και στην χθεσινοβραδινή συνεδρίαση της 15ης Οκτωβρίου, οπότε στην ημερήσια διάταξη υπήρχε το θέμα: "Λήψη απόφασης για την δημιουργία νέας λεωφορειακής γραμμής Αίγινα, Λεύκη, Tζίκηδες, Παχειά Ράχη, Ανιτσαίου, Πόρτες" και ο Κύλινδρας που προστέθηκε στη συνέχεια μετά από την πρόταση της επιτροπής κατοίκων. Ο δήμαρχος Αίγινας κύριος Δημήτρης Μούρτζης ενημέρωσε το Σώμα, αλλά και των κατοίκους ότι υπάρχει η δέσμευση από την Περιφέρεια για την λειτουργία αυτής της λεωφορειακής γραμμής. Τέθηκαν αρκετά θέματα, κάποια από τα οποία έφεραν ένταση, όπως η βατότητα του δρόμου προς τις Πόρτες. Η δέσμευση της διοίκησης ήταν ότι η γραμμή θα ξεκινήσει να λειτουργεί στο τέλος του χρόνου ή στην αρχή της επόμενης χρονιάς.

Ωστόσο, μεσολαβεί μία μεγάλη περίοδος χωρίς συγκοινωνία και οι ανάγκες των κατοίκων παραμένουν. Μετά από συζήτηση ο δήμαρχος κατέληξε ότι θα ζητήσει από την Οικονομική Επιτροπή να εγκρίνει την πίστωση για μία νέα σύμβαση με το ΚΤΕΛ. Είναι μία λύση που είχε ακουστεί και στην προηγούμενη συνεδρίαση, η οποία όμως δεν είχε προχωρήσει τουλάχιστον μέχρι εκείνη τη στιγμή. Μετά από συνεχή πίεση, ο κύριος Δημήτρης Μούρτζης υποσχέθηκε ότι τα δρομολόγια (ένα την εβδομάδα) θα ξεκινήσουν αυτή την Παρασκευή και θα συνεχιστούν μέχρι την έναρξη λειτουργίας της νέας κυκλοφοριακής γραμμής, που ψηφίστηκε ομόφωνα από το Σώμα λίγο αργότερα.

Δυναμική παρέμβαση έκανε στην συζήτηση του θέματος η Λαϊκή Συσπείρωση Αίγινας, που ενημέρωσε το Σώμα ότι έχει στείλει το θέμα στη Βουλή, ενώ οι περιφερειακοί του σύμβουλοι θα το φέρουν στην επόμενη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης του ίδιου θέματος, ο αντιδήμαρχος κύριος Παναγιώτης Μαρμαρινός ενημέρωσε το Σώμα, αλλά και τον κύριο Χρήστο Ρέππα, πρόεδρο της Επιτροπής Δασκάλων και Νηπιαγωγών Αργοσαρωνικού, ότι το μικρό λεωφορείο του Δήμου, θα φτιαχτεί και θα εξυπηρετήσει μαθητικά δρομολόγια, όπως έκανε και στο παρελθόν. Το κόστος της επισκευής ανέρχεται περίπου στα 8.300 ευρώ.

Τέλος, σύμφωνα με όσα είπε ο κύριος Δημήτρης Μούρτζης προς το Σώμα, στην επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου θα συζητηθούν συνολικά τα δρομολόγια του ΚΤΕΛ για την Αίγινα (είναι μία διαδικασία που περιλαμβάνει τις προτάσεις των Κοινοτήτων και επαναλαμβάνεται κάθε τέτοια περίοδο).