Ο κ. Δημήτρης Κωνσταντινίδης για τις τελευταίες εξελίξεις στο έργο του υποθαλάσσιου αγωγού.


Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα όσα είπε ο κύριος Δημήτρης Κωνσταντινίδης μιλώντας στο Aegina Portal, σχετικά με τις τελευταίες εξελίξεις που αφορούν στο έργο του υποθαλάσσιου αγωγού της Αίγινας. Η συνέντευξη δόθηκε στο χώρο του εργοταξίου, στην χερσαία ζώνη λιμένα του Λεοντίου την Τρίτη, λίγο μετά την ολοκλήρωση της προγραμματισμένης επίσκεψης της Ρένας Δούρου. Ο κύριος Δημήτρης Κωνσταντινίδης είναι ο ιδιοκτήτης της Τεχνικής Εταιρίας Χριστόφορος Δ. Κωνσταντινίδης Α.Ε. η οποία κατασκευάζει τον υποθαλάσσιο αγωγό.

"Στο έργο αυτήν την στιγμή έχουν φτάσει όλοι οι σωλήνες, δηλαδή τα 14 χιλιόμετρα που είναι απαραίτητα για να συνδεθεί η Αίγινα με την Σαλαμίνα. Έχει γίνει το 74% των συγκολλήσεων, έχει κατασκευαστεί η ράμπα μέσω της οποίας θα καθελκυστούν στην θάλασσα κι αυτή τη στιγμή κατασκευάζονται τα έρματα, τα δαχτυλίδια δηλαδή που βοηθούν στην βύθιση του αγωγού κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, στον πυθμένα. Κατασκευάζονται και τα τσιμεντροστρώματα που είναι για να τον προστατέψουν από τις τράτες. Ελπίζουμε την άνοιξη ότι θα μπορέσουμε να ποντίσουμε τον αγωγό." είπε και πρόσθεσε: "Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι από την συμπαράσταση, τον συντονισμό που έχει κάνει η Περιφέρεια με την βοήθεια του Δήμου Αίγινας".

Απαντώντας στην ερώτηση σχετικά με την μεγαλύτερη πρόκληση, που έχει αντιμετωπίσει η εταιρία του μέχρι αυτή τη στιγμή, καθώς πρόκειται για ένα μεγάλο και σύνθετο έργο με πολλές αδειοδοτήσεις, ο κύριος Κωνσταντινίδης απάντησε: "Οι προκλήσεις που έχουμε δεν είναι τεχνικής φύσεως προκλήσεις. Πέρα από τις αδειοδοτικές, όταν φτάσει η ώρα και πάνε τα ερωτήματα στους κατά αρμοδιότητα φορείς, στο τέλος με τις εξηγήσεις που δίνουμε τα πράγματα προχωράνε, έστω με κάποιον αργό ρυθμό, αυτόν που ελπίζαμε, αλλά δεν έχουμε βρει κάτι που να το μπλοκάρει το έργο. Οι τεχνικές προκλήσεις είναι πράγματι μεγάλες, δεν υπάρχουν παρόμοια έργα και οι οποίες βεβαίως δεν είναι κάτι που θα μπορούσα να εξηγήσω εύκολα για το ευρύ κοινό. Τις έχουμε αντιμετωπίσει μέχρι σήμερα, φτιάχνουμε ειδικές κατασκευές, που θα βοηθήσουν στην πόντιση του αγωγού και της προστασίας π.χ. ένα τηλεκατευθυνόμενο πλαίσιο με προπέλες και κατάλληλα γεωφυσικά όργανα, το οποίο θα τοποθετεί τα τσιμεντοστρώματα πάνω στον αγωγό χωρίς την βοήθεια δυτών. Δεν μπορώ να υπεισέλθω σε πολλά περισσότερα γιατί πραγματικά είναι ένα γνωστικό αντικείμενο πάρα πολύ ειδικευμένο".

Η πόντιση του αγωγού θα ξεκινήσει κάπου στην άνοιξη, με την βελτίωση των καιρικών συνθηκών; ήταν η επόμενη ερώτηση. "Και αυτό", είπε ο κύριος Κωνσταντινίδης εννοώντας τις καιρικές συνθήκες "Αυτήν την στιγμή δεν έχει ολοκληρωθεί η αδειοδοτική διαδικασία, το οποίο σημαίνει ότι εμείς δεν έχουμε δικαίωμα να αγγίξουμε ούτε τον αιγιαλό, ούτε τον πυθμένα. Λογαριάζουμε, πρώτα ο Θεός, στις αρχές του χρόνου, άντε τον Φεβρουάριο να λήξει αυτή η διαδικασία, οπότε εμείς θα είμαστε πανέτοιμοι, έτσι κι αλλιώς θα μπορούσαμε και νωρίτερα, να ξεκινήσουμε όλες τις διαδικασίες για την πόντιση".