Μία πολύ διαφορετική εικόνα, όσον αφορά τους όγκους των απορριμμάτων που βρίσκονταν εκεί, παρουσιάζει σήμερα ο Σταθμός Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων στην Σκοτεινή. Ο όγκος των σκουπιδιών που παρέμενε εκεί έχει μειωθεί αισθητά. Ωστόσο, το ρεπορτάζ αφορούσε ένα πολλά υποσχόμενο σύστημα, που αν και ο δήμος της Αίγινας το είχε αποκτήσει το 2008, επί διοίκησης του κ. Παναγιώτη Κουκούλη, αυτό λειτούργησε μόλις για 6 μήνες επί διοίκησης του κ. Δημήτρη Μούρτζη και έκτοτε παρέμεινε ανενεργό.
Πρόθεση της διοίκησης του κ. Γιάννη Ζορμπά και του αντιδημάρχου κ. Νίκου Πτερούδη, ήταν αυτό το σύστημα να επισκευαστεί για να λειτουργήσει. Μερικούς μήνες πριν ο κ. Πτερούδης μιλώντας στο ραδιόφωνο του Aegina Portal είχε αναφερθεί στην μεταφορά του μηχανήματος στο εργοστάσιο προκειμένου να επισκευαστεί. Το σύστημα τις τελευταίες μέρες έχει εγκατασταθεί και πάλι στην Σκοτεινή και οι υπεύθυνοι ευελπιστούν ότι αυτή τη φορά θα λειτουργήσει κανονικά, καθώς θα προσφέρει μεγάλη βοήθεια και εξοικονόμηση χρημάτων στην μεταφορά των απορριμμάτων στην Φυλή.
Ο κ. Θανάσης Ζωγράφος υπεύθυνος του Γραφείου Κίνησης Οχημάτων και του χώρου του Σταθμού, μιλώντας σήμερα στο Aegina Portal, παρουσίασε τον τρόπο που λειτουργεί το σύστημα, αλλά όπως προέκυψε μετά από σχετικές ερωτήσεις και πανάκριβα μηχανήματα τα οποία έμειναν αναξιοποίητα για περισσότερο από μια δεκαετία και κάποια από αυτά δεν έχουν λειτουργήσει ποτέ.
Το σύστημα της σταθερής πρέσας λειτουργεί με τον ακόλουθο τρόπο: το κοντέινερ τοποθετείται μπροστά από την σταθερή πρέσα, που συμπιέζει τα απορρίμματα, τα οποία έχει εναποθέσει το απορριμματοφόρο. Το κάθε κοντέινερ έχει την δυνατότητα μεταφοράς 15 τόνων απορριμμάτων. Τα κοντέινερς αφού φορτωθούν μεταφέρονται με ειδικά οχήματα προς τον ΧΥΤΑ της Φυλής. Όπως εξήγησε ο κ. Ζωγράφος ο δήμος της Αίγινας έχει δύο οχήματα για αυτό το σκοπό. Το ένα από αυτά όμως δεν έχει λειτουργήσει ποτέ! Παραμένει εκεί από το 2008 οπότε και αγοράστηκε. Ο κ Ζωγράφος διαβεβαίωσε ότι θα τεθεί άμεσα, τις επόμενες μέρες, σε λειτουργία (τα δύο οχήματα αποτελούν μέρος του συστήματος της σταθερής πρέσσας και μεταφέρουν τα κοντέινερς).
Υπάρχουν όμως και άλλα αναξιοποίητα μηχανήματα. Πρόκειται για ένα μηχάνημα που καθαρίζει πλαζ και το οποίο, όπως είπε ο κ. Ζωγράφος, δεν έχει λειτουργήσει ποτέ. Ένα άλλο είναι ένα ανυψωτικό μηχάνημα (ένας γερανός που προσαρμόζεται σε ένα JCB) κατάλληλο για κοπή δέντρων. Ο κ. Ζωγράφος επισημαίνει ότι κατά την διάρκεια των 15 χρόνων που εργάζεται στο ΣΜΑ, το μηχάνημα έχει λειτουργήσει μόνο δύο φορές. Η διοίκηση του κ. Ζορμπά έχει την πρόθεση να τα επισκευάσει, αναφέρει, αν βέβαια αυτό είναι εφικτό και τα μηχανήματα μπορούν να τεθούν σε λειτουργία.
Σχετικά με την λειτουργία του "Terminator" ο κ. Ζωγράφος απαντά με αριθμούς, λέγοντας ότι μεταφέρονται καθημερινά με φορτηγό περίπου 17 τόνοι βιοαποβλήτων στην Αττική. Με το μηχάνημα θρυμματίζονται όσα πετιούνται έξω από τους κάδους και συγκεντρώνονται από την Υπηρεσία Καθαριότητας.
Τέλος, είπε ότι έχουν επισκευαστεί στο σύνολό τους σχεδόν όλα τα οχήματα που διαθέτει και ότι θα επισκευαστουν δύο ακόμη επικαθήμενες νταλίκες, ώστε να απορρίμματα να μεταφέρονται με τα οχηματαγωγά χωρίς προβλήματα και μυρωδιές.
Για το τριήμερο, τόνισε ότι: "Mε τις προσπάθειες όλων των εργαζομένων και όχι μόνο, το νησί μας ήταν σε ένα πάρα πολύ καλό επίπεδο, το είδαμε όλοι αυτό. Κάνουμε μεγάλη προσπάθεια, να το διατηρήσουμε και θα το διατηρήσουμε καθαρό το νησί μας κατά την περίοδο του φετινού καλοκαιριού, αν και είναι λίγο δύσκολα αυτό το καλοκαίρι, εμείς όμως την δουλειά μας θα την κάνουμε με το παραπάνω".