Ξεκίνησαν σήμερα το πρωί οι εργασίες για τη συντήρηση της μεγάλης προβλήτας τους κεντρικού λιμανιού της Αίγινας. Όπως είναι γνωστό η προβλήτα έχει υποστεί με την πάροδο του χρόνου σημαντικές φθορές και παρουσιάζει σπηλεώσεις σε πολλά σημεία της. Αυτές προήλθαν σταδιακά από τη φθορά που δημιούργησαν με τα χρόνια οι δυνατοί άνεμοι, αλλά και από την ισχύ των προπελών των μεγάλων επιβατικών πλοίων που πλέον πραγματοποιούν τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια. Πρόκειται για ένα μεγάλο έργο για το οποίο μίλησε στο Aegina Portal ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου κύριος Νεκτάριος Λεούσης, ενώ για τις τεχνικές του λεπτομέρειες μας ενημέρωσε ο επιβλέπων μηχανικός κύριος Άρης Μαραλέτος.
Για το έργο που ξεκίνησε σήμερα στο κεντρικό λιμάνι της Αίγινας ο κύριος Νεκτάριος Λεούσης δήλωσε στο Aegina Portal: "Μετά από δύο χρόνια προσπαθειών η Νομαρχία Πειραιά και ο κύριος Μίχας προσωπικά, έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για το πρόβλημα που έχουμε στο λιμάνι μας, ιδιαίτερα με τις μεγάλες υποσκαφές που έχουν δημιουργηθεί κάτω από τις ράμπες της προβλήτας όπου φορτοεκφορτώνουν τα πλοία της γραμμής και έχουμε τη χαρά να υποδεχθούμε από σήμερα το μηχάνημα το οποίο θα ξεκινήσει να κάνει πρώτα την εκβάθυνση του λιμανιού, ώστε να μπορούν να δραστηριοποιούνται τα πλοία και στη ράμπα που βρίσκεται μπροστά από τα ταξί και μετά να ξεκινήσει το έργο του κλεισίματος των υποσκαφών που έχουν δημιουργηθεί". Ο κύριος Λεούσης τόνισε ότι πρώτη προτεραιότητα είναι να σωθεί αυτό που υπάρχει, εννοώντας το κεντρικό λιμάνι της Αίγινας, ενώ στη συνέχεια να βελτιωθούν οι υποδομές του. Σημείωσε ότι όλα αυτά τα προβλήματα που υπάρχουν στο λιμάνι της Αίγινας είναι γνωστά στους κατοίκους του νησιού και τους κάλεσε στη συζήτηση που θα γίνει για το Σάββατο στις 11 π.μ. Τόνισε παράλληλα ότι για τη λήψη τέτοιων σημαντικών αποφάσεων είναι αναγκαίο να υπάρχει ένα συναινετικό κλίμα.
Ο κύριος Λεούσης είπε επίσης πως "ότι και να κάνουμε εδώ, αυτό δεν αναιρεί τη μελέτη του Λεοντίου. Το Λεόντι είναι ο μακροπρόθεσμος στόχος. Είναι ένα έργο το οποίο κοστολογείται στα 40 εκατομμύρια ευρώ και όπως καταλαβαίνετε με τα σημερινά οικονομικά δεδομένα είναι δύσκολο να το προσεγγίσουμε".
Από την πλευρά του ο επιβλέπων μηχανικός του έργου κύριος Άρης Μαραλέτος μας ενημέρωσε ότι το έργο αποτελείται από δύο κομμάτια: τις κατασκευές που θα γίνουν στο βυθό της θάλασσας, στο ύφαλο κομμάτι και από τις κατασκευές που θα γίνουν πίσω από τα μπλόκια στην ανοδομή στο έξαλο κομμάτι του έργου. Οι εργασίες που θα γίνουν στο βυθό περιλαμβάνουν εκσκαφή σε πλάτος δέκα μέτρα και περίπου ένα μέτρο βάθος από το βυθό της θάλασσας. Ο κύριος Μαραλέτος μας εξήγησε ότι με αυτόν τον τρόπο θα δημιουργηθεί υποθαλάσσια ένα "πόδι" το οποίο καθώς θα έχει πλάτος 10 μέτρα θα εμποδίζει την ισχύ των προπελών των καραβιών να καταστρέφουν την προβλήτα και να δημιουργούν σπηλαιώσεις. Μετά την ολοκλήρωση των υποθαλάσσιων εργασιών, αυτές θα μεταφερθούν στην ανοδομή, όπου θα σπαστούν οι πλάκες σε ένα πλάτος 15 μέτρων, δηλαδή περίπου στο ύψος που αυτή τη στιγμή βρίσκονται οι κολώνες που φωτίζουν το λιμάνι. Το κομμάτι αυτό θα καθαριστεί και θα εξυγιανθεί με κατάλληλο υλικό, ώστε να μην υπάρχει πρόβλημα στην αναδομή να "κάτσει" με τη χρήση που γίνεται από τα βαρέα οχήματα. Οι εργασίες θα ολοκληρωθούν με αποκατάσταση της ανοδομής με μπετό.