"Αυτή εδώ είναι μία αρτηρία ζωής για τη Αίγινα", είπε ο κ. Παναγιώτης Κουκούλης δείχνοντας τους μεγάλους αγωγούς στην εγκατάσταση του βανοστασίου στο λιμάνι του Λεοντείου, εκεί δηλαδή που ο υποθαλάσσιος αγωγός, ο οποίος έρχεται από την Σαλαμίνα, ενώνεται με το νέο δίκτυο των "χερσαίων έργων", που θα μεταφέρει το νερό στην μεγάλη δεξαμενή του Λεοντίου. Το Aegina Portal ζήτησε από τον κ. Παναγιώτη Κουκούλη, έναν εκ των δημάρχων της Αίγινας, που έχουν εργαστεί για το έργο του υποθαλάσσιου αγωγού και σήμερα μέλος της Επιτροπής Παρακολούθησης, να σχολιάσει την ολοκλήρωση αυτού του έργου.
Σε δύο μήνες ο αγωγός θα μπορεί να τροφοδοτεί την Αίγινα με νερό.
"Είμαστε στο Λεόντι, κάτω στο λιμάνι και είμαστε μέσα στο βανοστάσιο που λέμε, στο φρεάτιο των δικλίδων του υποθαλάσσιου αγωγού και βλέπει κανείς από την μια μεριά τον υποθαλάσσιο αγωγό που έρχεται από την Σαλαμίνα, μπαίνει μέσα σε αυτόν εδώ τον χώρο και συνδέεται, επιτέλους, με τον άλλο αγωγό, που πηγαίνει αυτή τη στιγμή στη νέα κεντρική δεξαμενή επάνω στο Λεόντι, μερικά χιλιόμετρα από εδώ. Με δύο λόγια, η δεξαμενή της ΕΥΔΑΠ στην Σαλαμίνα είναι συνδεδεμένη πια, με την δική μας δεξαμενή στο Λεόντι και ασφαλώς, αισθάνεται κανείς χαρά και ικανοποίηση βλέποντας, επιτέλους, αυτό το έργο να έχει περατωθεί, να είναι πραγματικότητα και το μόνο που εμποδίσει το νερό να έρθει από την δεξαμενή της Πέρανης στην δική μας δεξαμενή, είναι μία σειρά από βαλβίδες που αν τις ανοίξει κανείς το νερό θα έρθει στην Αίγινα.
Βέβαια, δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί αυτή τη στιγμή, δεν έχει περατωθεί το έργο. Χρειάζονται ορισμένες εργασίες ηλεκτρικής φύσεως, αυτοματισμού και μία νέα δεξαμενή επάνω στο Λεόντι, που θα διευκολύνει τη ροή, που όλα αυτά θα ολοκληρωθούν μέσα στους επόμενους το πολύ δύο μήνες, οπότε τότε ο ανάδοχος θα μπορέσει να τροφοδοτήσει την Αίγινα με νερό.
Μεγάλη χαρά και ικανοποίηση για την ολοκλήρωση του έργου.
Μεγάλη χαρά και ικανοποίηση για την ολοκλήρωση του έργου, μάλιστα, που γίνεται πολύ πιο μεγάλη από την στιγμή που πρόκειται για ένα έργο ζωτικής σημασίας. Αυτή εδώ είναι μία αρτηρία ζωής για την Αίγινα πια, και από την άλλη αν αναλογιστεί κανείς πόσα χρόνια χρειάστηκαν για να έρθει σε αυτή τη φάση. Δεν ξέρω πότε ακριβώς έπεσε η ιδέα γι' αυτόν τον υποθαλάσσιο αγωγό. Ο παλαιός φίλος, ο αείμνηστος Γιάννης Μαργαρώνης, που ήταν μηχανικός στον Δήμο, μου έλεγε ότι η πρώτη ιδέα ήταν την δεκαετία του 1980, ενδεχομένως και νωρίτερα, από την εταιρία "Πετζετάκις" που τότε ήταν πρωτοπόρος στην κατασκευή πλαστικών σωληνώσεων. Χρειάστηκαν δηλαδή πάνω από σαράντα χρόνια για να δούμε το έργο, ότι πράγματι έγινε. Από τότε μεσολάβησαν και πολλές δημοτικές αρχές και κυβερνήσεις και είναι ευτύχημα, που τελικά το έχουμε αυτό το έργο.
Ο Δήμος της Αίγινας έκανε αυτό το έργο.
Πολλοί με ρωτούν ποιος έκανε αυτό το έργο και ενδεχομένως πολλοί αναφέρονται σ' αυτό. Κοιτάξτε, η συμμετοχή των δημάρχων, των αρχόντων της δημοτικής αρχής της Αίγινας, ήταν καθοριστική σε όλη αυτή τη διαδικασία. Θα έλεγα ότι αυτό έγινε κυρίως, κατά πολύ μεγάλο ποσοστό από τον Δήμο της Αίγινας. Ο Δήμος της Αίγινας έκανε αυτό το έργο. Από τη μια μεριά οι δημότες που πίστεψαν, το θέλησαν και το επεδίωξαν και από την άλλη οι διαδοχικές δημοτικές αρχές που άλλοι περισσότερο, άλλοι λιγότερο, προώθησαν ή αν μου επιτρέπεται μια και ήμουν και εγώ μία από αυτές, προωθήσαμε αυτό το έργο να γίνει όσο το δυνατόν πιο σύντομα, και επιτέλους έγινε.
Οι άνθρωποι της Τεχνικής Υπηρεσίας που εργάστηκαν για τον αγωγό.
Θα ήθελα να αναφερθώ στην συμβολή ορισμένων ανθρώπων που συχνά τους ξεχνάμε. Έλεγα λοιπόν ότι ο δήμος Αίγινας έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην προώθηση αυτού του έργου. Σε μια περίοδο είχαμε την τύχη στον Δήμο της Αίγινας να έχουμε μία πολύ καλή και άρτια Τεχνική Υπηρεσία, η οποία σήμερα δυστυχώς δεν είναι τόσο καλά στελεχωμένη όσο στο παρελθόν. Την περίοδο 2007, μέχρι 2012 - 2013 οι άνθρωποι της Τεχνικής Υπηρεσίας ήταν αρκετοί και πολύ αξιόλογοι και σε αυτούς χρωστάμε πολλά από αυτό το έργο. Θα ήθελα να αναφέρω ιδιαίτερα και τον αείμνηστο Γιάννη Μαργαρώνη που δούλεψε πάρα πολύ, αλλά και την κυρία Φρόσω Φούφλια, την πολιτικό μηχανικό, η οποία δούλεψε περισσότερο από κάθε άλλον για αυτό το έργο, σε συνεργασία βέβαια και με τους μηχανικούς της Περιφέρειας, τον κ. Βεϊόγλου, τον κ. Μιχαήλ. Αυτοί λοιπόν είναι οι αφανείς συντελεστές, σημαντικοί συντελεστές της κατασκευής αυτού του έργου που δεν πρέπει να το ξεχνάμε.
Ο Δήμος της Αίγινας πρέπει να προετοιμαστεί για την "επόμενη ημέρα" του έργου.
Τώρα το έργο είναι τελειωμένο, σχεδόν, μετά από λίγο καιρό θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία, θα έχουμε το νερό της ΕΥΔΑΠ. Εκείνο που λέω πάντοτε για τα δημόσια έργα, αλλά και για όλα τα έργα, δεν πρέπει να περιοριζόμαστε μόνο να τα κατασκευάσουμε, να τα υλοποιήσουμε. Έχει πολύ μεγάλη σημασία η επόμενη ημέρα και η επόμενη ημέρα είναι εκείνη για την οποία ο Δήμος μας πρέπει να προετοιμαστεί. Είναι πολλά εκείνα τα οποία πρέπει να κάνει. Βέβαια, η λειτουργία και η συντήρηση του έργου για ένα διάστημα τριετίας θα ανήκει στην κατασκευάστρια εταιρία, αλλά ο Δήμος έχει πολλά να κάνει, από την φύλαξη και την ασφάλιση του έργου και την αναζήτηση εναλλακτικής τροφοδοσίας.
Ενδεχομένως να χρειαστεί να έχουμε τις υδροφόρες σε κατάσταση ετοιμότητας για ένα χρονικό διάστημα. Θα πρέπει να εξεταστεί κι αυτό το ενδεχόμενο. Να συζητήσουμε εκείνο το οποίο απασχολεί πολλούς από τους συνδημότες μας: "Θα αλλάξει η τιμή το νερού;". Θα πρέπει να αλλάξει μια και το πολύ μεγάλο κόστος της μεταφοράς δεν θα είναι πια στο Δήμο. Θα υπάρχει βέβαια ένα κόστος για την συντήρηση και την λειτουργία του έργου, αλλά δεν θα είναι τόσο υψηλό. Όλα αυτά θα πρέπει να συζητηθούν, να προετοιμαστούμε.
Η επόμενη ημέρα που το έργο θα λειτουργεί θα είναι πάρα πολύ κοντά και θα είμαστε πάρα πολύ ικανοποιημένοι να λειτουργήσει σωστά, αποτελεσματικά, για το όφελος των πολιτών και του νησιού μας. Αυτά! Για την ιστορία του έργου θα μπορούσαμε να μιλάμε πάρα πολύ ώρα. Ίσως σε μία άλλη ευκαιρία.".
Κατά τη διάρκεια της διοίκησης του κ Παναγιώτη Κουκούλη το Δημοτικό Συμβούλιο, τον Αύγουστο του 2009 ενέκρινε ομόφωνα το πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού και Αξιολόγησης για την ανάδειξη αναδόχου στη μελέτη: "Κατασκευή υποθαλάσσιου αγωγού σύνδεσης της νήσου Αίγινας με την ΕΥΔΑΠ", ενώ ένα χρόνο νωρίτερα το 2008 είχε δημοσιευθεί η προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού. Στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του Δήμου Αίγινας, στη Δημόσια διαβούλευση του τον Ιανουάριο του 2009, ο υποθαλάσσιος αγωγός μαζί με τα "χερσαία έργα", προέβαλαν ως κεντρικοί άξονες στα έργα υποδομών του Δήμου.