Στο πλαίσιο της σημερινής 24ωρης απεργιακής κινητοποίησης, εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, συμμετείχαν από κοινού σε δράση διαμαρτυρίας και ενημέρωσης των κατοίκων της Αίγινας, που έγινε το πρωί στην Παλαιά Προβλήτα. Οι εκπαιδευτικοί μοίρασαν έντυπο υλικό και ενημέρωσαν τους κατοίκους του νησιού για τους λόγους της απεργιακής κινητοποίησης.
Από το Podcasting Feed του Ενημερωτικού Δελτίου στο ραδιόφωνο του Aegina Portal. Τηλεφωνική επικοινωνία με τον κ. Χρήστο Ρέππα.
Στο ραδιόφωνο του Aegina Portal μίλησε σήμερα το απόγευμα ο πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Νησιών Αργοσαρωνικού κ. Χρήστος Ρέππας. Το ποσοστό εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στην σημερινή απεργία στην Αίγινα, ήταν περίπου στο 80%, σύμφωνα τις εκτιμήσεις του κ. Ρέππα, ο οποίος δήλωσε τα ακόλουθα:
"Η σημερινή κινητοποίηση είναι ενταγμένη στην 24ωρη απεργία και στο συνολικό πλαίσιο των αγωνιστικών κινητοποιήσεων, που έχουμε κάνει από την αρχή της χρονιάς, για την απόκρουση ορισμένων πλευρών της πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας, τις οποίες θεωρούμε καταστροφικές για την εκπαίδευση.
Πρώτα-πρώτα υπάρχουν χιλιάδες κενά στα σχολεία, παρά το γεγονός ότι ύστερα από πολλά χρόνια έγιναν κάποιοι διορισμοί μόνιμοι φέτος, τους οποίους τους απαιτούσαμε και αγωνιζόμαστε για’ αυτό τα προηγούμενα την προηγούμενη περίοδο και συνεχίζουμε ως εκπαιδευτικό κίνημα.
Παρόλα αυτά, υπάρχουν πάρα πολλά κενά στα σχολεία και το Υπουργείο Παιδείας απαντάει αυτή τη στιγμή είναι ένα καινούργιο κύμα συγχωνεύσεων. Έχουμε συγχωνεύσεις τμημάτων σε πάρα πολλά σχολεία σε όλη την Ελλάδα, αλλά και σχόλια εδώ στην περιοχή μας στον Αργοσαρωνικό. Για παράδειγμα το νηπιαγωγείο Γαλατά συγχωνεύτηκε και φτιάχτηκαν δύο 25 τμήματα μέσα σε συνθήκες πανδημίας.
Το δεύτερο είναι η λεγόμενη αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και ο νόμος 4692 και 4823 που ψηφίστηκαν ο μεν 4823 το καλοκαίρι και ο προηγούμενος το 2020. Οι νόμοι αυτοί κατοχυρώνουν, ο κόσμος δεν είναι ενημερωμένος για τις λεπτομέρειες, αλλά η ουσία του πράγματος είναι κρυμμένη μέσα στις λεπτομέρειες, δηλαδή τι, ότι τον τρόπο που κατοχυρώνει την προηγούμενη αυτοαξιολόγηση έχει πάρα πάρα πολλές σκοτεινές πλευρές.
Ποιες είναι αυτές; Για παράδειγμα συνέβη η προσπάθεια των αποτιμηθούν οι δείκτες με τη λειτουργία του σχολείου μέσα από συγκεκριμένους δείκτες, αυξάνει λειτουργία τη γραφειοκρατική λειτουργία εις βάρος του παιδαγωγικού ρόλου.
Αυτό είναι μία πλευρά υπάρχουν και άλλες σοβαρότερες, ποιες είναι αυτές; Ουσιαστικά ότι κάθε σχολική μονάδα, και δεν είναι τυχαίο και χρησιμοποιείται σε αυτά τα κείμενα ο όρος “σχολική μονάδα” και όχι σχολείο το εκπαιδευτικό σύστημα το οποίο μπορεί να σημαίνει ένα ενιαίο σύνολο, αλλά υπάρχει μία σχολική μονάδα η οποία θα πρέπει να βρίσκει και από μόνη της τους πόρους και να λειτουργήσει. Αυτό για μας είναι απαράδεκτο γιατί κατηγοριοποιεί τα σχολεία και τα σχόλια των πιο αδύναμων οικονομικά περιοχών ή των φτωχών στρωμάτων, ουσιαστικά θα καταδικαστούν στην υποβάθμιση και στην μεγάλη κατηγοριοποίηση, δεν είναι μία κινδυνολογία την οποία εμείς την έχουμε βγάλει από το μυαλό μας.
Είναι μία εμπειρία όταν εφαρμόστηκαν αυτό του είδους τα συστήματα στην Ευρώπη, με πρώτη περίπτωση της Μεγάλης Βρετανίας στην εποχή της Μάργκαρετ Θάτσερ το 1988 το οποίο οδήγησε ακριβώς ας πούμε σε αυτά τα καταστροφικά αποτελέσματα. Τα σχολεία τα αδύναμα αντί να χρηματοδοτούνται και να βοηθούνται, στιγματίζονται και αφήνονταν στη μοίρα τους.
Δεν είναι δυνατόν αυτή τη στιγμή οι εκπαιδευτικοί να γίνουνε οικονομικοί μάνατζερ για να βρίσκουν τους πόρους των σχολείων. Γι’ αυτό λοιπόν τα πράγματα με την αξιολόγηση πρέπει να τα δούμε λίγο πιο συγκεκριμένα και να δούμε τι προβλέπει το συγκεκριμένο και οι δύο συγκεκριμένοι νόμοι και οι υπουργικές εγκύκλιοι την εποχή που βγήκαν για την εφαρμογή τους
Λέω λοιπόν, ότι αυτού του είδους οι εγκύκλιοι οι και οι συγκεκριμένοι νόμοι απορρίφθηκαν από την εκπαιδευτική κοινότητα σε πολύ μεγάλα ποσοστά, με την απεργία - αποχή και πέρσι και φέτος. Ομόφωνα τα διοικητικά συμβούλια, το διοικητικό συμβούλιο της ΔΟΕ και η γενική συνέλευση προέδρων της ΟΛΜΕ. Θεωρούμε ότι κινηθήκαμε προς τη σωστή κατεύθυνση, που απορρίψαμε αυτό τον τρόπο λειτουργίας των σχολείων. Ουσιαστικά μας πάει πίσω πάρα πολύ και το Υπουργείο Παιδείας θεωρούμε ότι πρέπει να πάρει τα μέτρα αυτά πίσω", είπε μεταξύ άλλων ο κ. Ρέππας.