Η εικόνα από το ρεπορτάζ του Aegina Portal δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα καθημερινό στιγμιότυπο στο κέντρο της Αίγινας, που φωτογραφήθηκε την κατάλληλη στιγμή.
Από το Podcasting Feed του Ενημερωτικού Δελτίου στο ραδιόφωνο του Aegina Portal.
Ένας οδηγός που προσπαθεί να στρίψει από την οδό Αφαίας στην οδό Αγίου Νεκταρίου. Ωστόσο η πινακίδα που δείχνει ότι απαγορεύεται η στροφή αριστερά είναι καλυμμένη από αυτοκόλλητα. Πολλά παρόμοια στιγμιότυπα, που συνήθως οι πολίτες τα προσπερνούν, κυρίως επειδή τα έχουν συνηθίσει, συνθέτουν το παζλ της καθημερινότητάς τους.
Είναι μία καθημερινότητα που δεν είναι φιλική, ούτε για τους πεζούς, ούτε για τους οδηγούς των οχημάτων, ρόλοι που βέβαια εναλλάσσονται στη διάρκεια της ημέρας. Οι πρώτοι θα πρέπει να περάσουν ανάμεσα από εμπόδια, όπως γλάστρες, χαρτόκουτα, εμπορεύματα, μηχανάκια και οτιδήποτε άλλο βρεθεί στο δρόμο τους (για την ακρίβεια πάνω στα πεζοδρόμια) ενώ οι δεύτεροι θα δυσανασχετήσουν γιατί δεν μπορούν να βρουν εύκολα θέση στάθμευσης κοντά στο προορισμό τους ή ακόμη χειρότερα γιατί τους εμποδίζουν οι πεζοί, που επειδή δεν μπορούν να περπατήσουν στα πεζοδρόμια (για τους λόγους που αναφέραμε λίγο πριν) αναγκάζονται να περπατούν στο δρόμο.
Τα προβλήματα δεν είναι μόνο αυτά, είναι πολλά περισσότερα και είναι γνωστά και χιλιοειπωμένα. Ωστόσο, από αυτή την περίοδο και μετά γίνονται εντονότερα, καθώς ο πληθυσμός του νησιού αυξάνει σταδιακά, λόγω της έναρξης της τουριστικής σεζόν.
Πρόσφατα συγκροτήθηκε η Ομάδα Εργασίας για την προετοιμασία και τον σχεδιασμό του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) του Δήμου Αίγινας. Οπότε για τον συγκεκριμένο σχεδιασμό βρισκόμαστε σε αναμονή. Αυτό που δεν γνωρίζουμε είναι με ποιον τρόπο αυτός ο σχεδιασμός θα λάβει υπόψιν του τη φυσιογνωμία της Αίγινας. Για τον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό του έργου: "Ανάπλαση Καποδιστριακών διαδρομών και παραλιακού μετώπου στην πόλη της Αίγινας", δεν υπήρχαν νεώτερα, τουλάχιστον μέχρι σήμερα ( η Οικονομική Επιτροπή έναν χρόνο πριν είχε κάνει την αποδοχή του ποσού).
Γιατί όμως το ένα έργο θα μπορούσε να βοηθήσει το άλλο; Στο έργο της ανάπλασης περιλαμβάνονται οι σημαντικότεροι δρόμοι και τα σημεία του νησιού. Αυτό που θα επιδίωκε ο Δήμος της Αίγινας, εκτός από την αισθητική αναβάθμιση και άρα την προστασία της φυσιογνωμίας του δημόσιου χώρου, θα ήταν: Η βελτίωση της προσβασιμότητας στην περιοχή και η άμβλυνση των ανισοτήτων, η βελτίωση από κυκλοφοριακής άποψης της λειτουργίας της περιοχής μελέτης (κίνηση, στάθμευση οχημάτων κλπ.) σύμφωνα με τις αρχές της βιώσιμης αστικής κινητικότητας, η περιβαλλοντική αναβάθμιση της περιοχής και η μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος τόσο ως υποδομή, όσο και ως λειτουργία και άλλα. Ο κ. Παναγιώτης Κουκούλης είχε πει γι' αυτή τη μελέτη ότι είναι στα αζήτητα.
Το θέμα της μελέτης συζητήθηκε σήμερα στην Οικονομική Επιτροπή, στα εκτός ημερησίας διάταξης θέματα. Ο κ. Ζορμπάς είπε ότι υπάρχει, έχει γίνει μία συζήτηση με την Τεχνική Υπηρεσία της Περιφερειακής Ενότητας Νήσων , ώστε να "δούμε πως θα εξελιχθεί". "Δεν σας κρύβω ότι εμένα με προβληματίζει πάρα πολύ, το να δώσουμε ένα βραβείο σε κάποιον και να δεσμευθούμε, ότι θα μας κάνει μία μελέτη της τάξης του 1.200.000 ευρώ. Κρατάω επιφυλάξεις", είπε ο κ. Ζορμπάς, αναφερόμενος κυρίως στο κόστος, ενώ ο κ. Παναγιώτης Κουκούλης είπε ότι μπορεί βρεθεί χρηματοδότηση μέσα από το "Πράσινο Ταμείο" ή το πρόγραμμα "Αντώνης Τρίτσης".
Η αποτίμηση του προηγούμενου καλοκαιριού, αναφορικά με τα σοβαρά προβλήματα στην καθημερινότητα και στην ποιότητα ζωής από τους επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων δεν ήταν καθόλου ενθαρρυντική. Με τις λέξεις "χάος, κομφούζιο, αλαλούμ, τριτοκοσμική κατάσταση, είχε περιγράψει την κατάσταση που επικράτησε ο κ. Παναγιώτης Κουκούλης, ενώ ο κ. Φίλιππος Τζίτζης είχε μιλήσει για "μπάχαλο, ταλαιπωρία, κυρίως μέσα στην Αίγινα, αλλά και έξω". Παρόμοια και η κριτική του κ. Παντελή Μεθενίτη που είχε κάνει λόγο για μία "απαράδεκτη" κατάσταση.
Τα εργαλεία υπάρχουν, όπως και οι σχετικές πιστώσεις για κάποια από αυτά. Εκτός από τα προηγούμενα θα αναφέρουμε την μικροκινητικότητα - last mile transportation. Μέχρι να υλοποιηθούν όμως είναι εφικτό να αλλάξει κάτι; έστω και λίγο πριν την έναρξη της σεζόν;
Οι προτάσεις που έχουν γίνει κατά καιρούς είναι δεκάδες, σε κάποιες περιπτώσεις χρειάζεται απλά η εφαρμογή τους. Θα υπάρξουν άραγε τέτοιες πρωτοβουλίες το επόμενο διάστημα, μετά και την ευρεία παραδοχή για τα σοβαρά προβλήματα στην καθημερινότητα και την ποιότητα ζωής, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες;