Ένα πολύ σοβαρό ζήτημα για την ασφάλεια των μαθητών του 1ου Γυμνασίου Αίγινας και του ΕΠΑΛ, επισημαίνει γονέας, με επιστολή του στο Aegina Portal. Πιο συγκεκριμένα, οι φωτογραφίες παρουσιάζουν τους μαθητές του 1ου Γυμνασίου Αίγινας, μετά την έξοδό τους από το σχολείο, την ώρα που σχολάνε.
Από το Podcasting Feed του Ενημερωτικού Δελτίου στο ραδιόφωνο του Aegina Portal.
Όπως φαίνεται στις φωτογραφίες, τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα, που βρίσκονται στην άκρη του δρόμου, αναγκάζουν τους μαθητές να κινούνται στη μέση του οδοστρώματος, την ίδια ώρα που η κυκλοφορία των άλλων οχημάτων γίνεται κανονικά. Σχεδόν στο σύνολο των περιπτώσεων, τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα στην άκρη του δρόμου είναι γονέων, που, επίσης, περιμένουν να παραλάβουν τα παιδιά τους από το σχολείο.
Οι δύο φωτογραφίες παρουσιάζουν με εύγλωττο τρόπο τι ακριβώς συμβαίνει και πόσο επικίνδυνη είναι η μετακίνηση των μαθητών, ανάμεσα σε παρκαρισμένα και κινούμενα οχήματα, σε ένα δρόμο διπλής κατεύθυνσης όπου τόσο το πρωί, κατά την έλευση των μαθητών, όσο και το μεσημέρι, κατά την αποχώρηση, η κίνηση όλων των ειδών των οχημάτων είναι μεγάλη και συνεχής.
Το ζήτημα δεν είναι καινούργιο. Πρόκειται για σημαντικό πρόβλημα που έχει παρουσιαστεί ξανά στο παρελθόν, χωρίς όμως μέχρι σήμερα να έχει βρεθεί κάποια λύση.
Συζητήσεις στο Δημοτικό Συμβούλιο και σε Επιτροπές.
Το πρόβλημα παραμένει ανοιχτό, παρά το γεγονός ότι έχει συζητηθεί αρκετές φορές τόσο στο Δημοτικό Συμβούλιο, όσο και σε επιτροπές. Ήδη από το 2014 είχε ζητηθεί κυκλοφοριακή παρέμβαση στην Καποδιστρίου μπροστά από το κτίριο του ΕΠΑΛ, μετά από πρόταση που είχε διατυπωθεί από τον δημοτικό σύμβουλο κύριο Σωκράτη Δούκα, την πρόταση και την αναγκαιότητά της την επανέφερε αρκετές φορές τα επόμενα χρόνια.
Η πρόταση είχε συζητηθεί και στην Επιτροπή Παιδείας του Δήμου σε συνεδρίασή της το 2015, χωρίς όμως να υπάρξουν αποφάσεις από το Δημοτικό Συμβούλιο.
Η θέση της Αποκεντρωμένης για την μονοδρόμηση.
Σε εκπομπή του ραδιοφώνου του Aegina Portal τον Οκτώβριο του 2016, στην οποία συμμετείχε ο κ. Νίκος Οικονόμου, με την ιδιότητά του, τότε ως πρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας, είχε σημειώσει ότι από την Αποκεντρωμένη τον είχαν ενημερώσει, ότι επειδή πρόκειται για λεωφόρο ταχείας κυκλοφορίας, δεν είναι δυνατόν να μονοδρομηθεί ένα τμήμα της.
Η περίπτωση της Κυψέλης.
Υπενθυμίζεται ότι τον Φεβρουάριο του 2019 το Δημοτικό Συμβούλιο, με κανονιστική απόφαση, είχε εγκρίνει την μονοδρόμηση των οδών Ευαγγελιστρίας και Γιάγκου Λυκούρη τις ώρες από 08:00 έως 08:30 π.μ. και τις ώρες από 13:00΄ έως 13:30΄ προκειμένου να είναι ασφαλής η προσέλευση και αποχώρηση των μαθητών των σχολείων, Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Γυμνασίου Κυψέλης. Η εφαρμογή του μέτρου είχε αποφασιστεί να στηριχθεί στην συνδρομή των σχολικών τροχονόμων και των ανδρών του Αστυνομικού τμήματος Αίγινας. Το μέτρο θα ίσχυε μόνο για την περίοδο λειτουργίας των σχολείων.
Οι μαθητές του 1ου Γυμνασίου έκαναν έρευνα για την ασφάλεια. Το αίτημά τους για τον περιορισμό της κυκλοφορίας.
Τον Απρίλιο του 2023 το Aegina Portal παρουσίασε μία πολύ ενδιαφέρουσα πρωτοβουλία της εκπαιδευτικού κ. Εύα Ιγνατιάδου και των μαθητών της. Έκαναν επιτόπια έρευνα για την χρήση κράνους, στη διασταύρωση Καποδιστρίου και Γυμναστηρίου, μία κεντρική διασταύρωση κοντά στο σχολείο τους με μεγάλη κυκλοφορία και να παρατηρήσουν τις μηχανές μικρού και μεγάλου κυβισμού που περνούσαν, ώστε να καταγράψουν και να μετρήσουν πόσοι από τους οδηγούς και τους συνοδηγούς τους φορούσαν κράνος και πόσοι όχι. Τα αποτελέσματα ήταν αποκαρδιωτικά , με το 91% των αναβατών την πρώτη μέρα της έρευνας και το 86% της δεύτερης να μην φορούν κράνος.
Ωστόσο η δράση αυτή των μαθητών, έφερε για μία ακόμη φορά στην επιφάνεια, τον πολύ μεγάλο κίνδυνο που διατρέχουν οι μαθητές, σε έναν δρόμο με τόσο μεγάλη κυκλοφορία. Άλλωστε, δεν είναι μόνο ο δρόμος της Καποδιστρίου, στο τμήμα έξω από τα σχολικά συγκροτήματα, αλλά και στην διασταύρωση, όπου παραμένουν πολλοί μαθητές μετά το σχόλασμα, αλλά και έξω από το Καποδιστριακό Ορφανοτροφείο - Φυλακές, όπου συνήθως υπάρχουν πολλά οχήματα σταθμευμένα.
Τότε, η κ. Ιγνατιάδου μιλώντας στο Aegina Portal είχε πει ότι: "Επειδή ο δρόμος εδώ της Καποδιστρίου, είναι πολυσύχναστος και μας απασχολεί η ακεραιότητα των μαθητών μας και εγγράφως και προφορικά, έχουμε κάνει αίτημα τις ώρες προσέλευσης των μαθητών και αποχώρησης των μαθητών δηλαδή 8:00 με 8:30, 1:30 με 2:00 - 2:30 ίσως, πρώτα να μην περνάνε βαριά οχήματα του Δήμου τύπου απορριμματοφόρα φορτηγά και τα λοιπά και να υπάρχει και βοήθεια από την τροχαία τουλάχιστον όσον αφορά το δρόμο της Γυμναστηρίου, στις διαβάσεις εκεί που φέτος ας πούμε σημειώθηκαν χαράχθηκαν. Εμείς πρόπερσι είχαμε κάνει μια δράση πάλι με τα παιδιά στο πλαίσιο της στο πλαίσιο της Οικιακής Οικονομίας και χαράξαμε διαβάσεις μπροστά από το δικό μας το σχολείο. Πραγματικά ο κίνδυνος είναι μεγάλος, το ξέρει η πολιτεία γιατί έχουμε ε μιλήσει με το τμήμα της τροχαίας, το γνωρίζει η πολιτεία, απλώς δεν ξέρω, δεν καταλαβαίνω ακόμα τι περιμένουμε, όσον αφορά την διασφάλιση της προσέλευσης των παιδιών".
Οι παρεμβάσεις για την κυκλοφορία από το πρόγραμμα από το πρόγραμμα "Φιλόδημος ΙΙ".
Τον Ιούλιο του 2021, όπως και σε άλλα σχολικά κτήρια του νησιού, τοποθετήθηκαν στην περιοχή της Καποδιστρίου αναλάμποντες φανοί επισήμανσης κινδύνου, προειδοποιητικές πινακίδες περιορισμού της ταχύτητας των οχημάτων και πινακίδων σήμανσης περιοχής πλησίον σχολικών χώρων. Η παρέμβαση αυτή αποσκοπούσε στην ασφάλεια των μαθητών κατά την προσέλευση και πρόσβαση στα σχολικά κτήρια, ώστε οι χώροι των σχολείων να εναρμονίζονται με την ισχύουσα σχετική νομοθεσία, που αφορά την υγεία και την ασφάλεια. Ωστόσο το μέτρο αφορά τη σήμανση και όχι τη διαχείριση της κυκλοφορία των πεζών και των οχημάτων. Διαβάσεις έχουν διαγραμμιστεί, επίσης, από την Υπηρεσία Οδοποιίας του Δήμου Αίγινας το 2020 σε συνεργασία με την Κοινότητα Αίγινας.
Υπενθυμίζεται ότι τον Απρίλιο του 2011 τοποθετήθηκαν δύο αναλάμποντες φανοί σήμανσης στην διασταύρωση, οι οποίοι ήταν και οι πρώτοι που είχαν τοποθετηθεί στην Αίγινα.
Καθώς όλα τα παραπάνω έχουν υλοποιηθεί και εξεταστεί στο πέρασμα των χρόνων, χωρίς να υπάρχει βελτίωση, γίνεται φανερό ότι απαιτείται μόνιμη τροχονόμευση ή και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις την ώρα προσέλευσης και αποχώρησης των μαθητών και των συνοδών τους από το σχολείο.
Υπενθυμίζεται ότι τον Απρίλιο του 2011 τοποθετήθηκαν δύο αναλάμποντες φανοί σήμανσης στην διασταύρωση, οι οποίοι ήταν και οι πρώτοι που είχαν τοποθετηθεί στην Αίγινα.
Καθώς όλα τα παραπάνω έχουν υλοποιηθεί και εξεταστεί στο πέρασμα των χρόνων, χωρίς να υπάρχει βελτίωση, γίνεται φανερό ότι απαιτείται μόνιμη τροχονόμευση ή και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις την ώρα προσέλευσης και αποχώρησης των μαθητών και των συνοδών τους από το σχολείο.