Άγνωστο είναι μέχρι αυτή τη στιγμή το μέγεθος της βλάβης του υποθαλάσσιου αγωγού, εξαιτίας της οποίας σταμάτησε να τροφοδοτεί με νερό την κεντρική δεξαμενή της Αίγινας, από τις 07:06 σήμερα το πρωί. Για το ζήτημα αυτό ο Δήμος Αίγινας έχει εκδώσει σχετική ανακοίνωση.
Ο δήμαρχος Αίγινας κ. Γιάννης Ζορμπάς μίλησε στο Aegina Portal και απάντησε σε ερωτήσεις, για την εικόνα που έχει διαμορφωθεί μέχρι αυτή τη στιγμή. Επιγραμματικά, δεν είναι γνωστό ούτε το μέγεθος της βλάβης, ούτε σε ποιο σημείο ή βάθος βρίσκεται, ούτε από τι έχει προέλθει.
Σύμφωνα με την ενημέρωση υπάρχει μία "ασυνέχεια" στη ροή του νερού, εξαιτίας της οποίας δεν μπορεί να τροφοδοτηθεί με νερό η Αίγινα. Η υδροδότηση του νησιού για το επόμενο διάστημα θα γίνεται μέσω των γεωτρήσεων και άλλων εναλλακτικών μέσων, για τον λόγο αυτό δεν θα πρέπει να καταναλώνεται ως πόσιμο.
Έχει συσταθεί συνεργείο που σκοπό έχει να εντοπίσει τη βλάβη. Αύριο θα γίνει η πρώτη αυτοψία και ίσως να υπάρχουν περισσότερα στοιχεία για το που βρίσκεται και το μέγεθός της. Πάντως, σύμφωνα με την ανακοίνωση του Δήμου Αίγινας, η διαρροή, η οποία προκάλεσε την παύση λειτουργίας του, συνέβη σε χρόνο που δεν παροχετευόταν νερό προς την Αίγινα.
Τι δήλωσε ο δήμαρχος κ. Γιάννης Ζορμπάς στο Aegina Portal:
"Έχουμε μία πολύ δυσάρεστη είδηση, μια αιφνίδια βλάβη έχει σημειωθεί στον υποθαλάσσιο αγωγό. Το συμβάν έχει καταγραφεί γύρω στις 07:06 το πρωί από τα ηλεκτρονικά συστήματα παρακολούθησης του υποθαλάσσιου αγωγού.
Συγκροτείται συνεργείο το οποίο, μέσω του το διαχειριστή, μέσω του αναδόχου που είναι και ο κατασκευαστής του έργου, για να διενεργήσει αυτοψία και να έχουμε εικόνα από πού προέρχεται αυτή η βλάβη και σε τι έκταση είναι.
Τα πρώτα μας στοιχεία είναι ότι υπάρχει μία ασυνέχεια στον υποθαλάσσιο αγωγό, συνεπώς δεν δύναται να τροφοδοτηθεί με νερό η κεντρική δεξαμενή που βρίσκεται θέση Λεόντι και ο Δήμος Αίγινας προσανατολίζεται σε εναλλακτικές λύσεις διαχείρισης του προβλήματος και της υδροδότησης του νησιού, το οποίο είναι σε πρώτη φάση, σε πρώτη λύση, είναι η επαναλειτουργία των γεωτρήσεων.
Συνεπώς το νερό που θα έχουν οι καταναλωτές για να καλύψουν τις ανάγκες τους δεν θα είναι προς πόση, θα είναι μόνο προς ανάγκες δευτερεύουσες θα έλεγα, όχι όμως προς πόση.
Στη συνέχεια εξετάζουμε και άλλες εναλλακτικές λύσεις οι οποίες σύντομα θα ανακοινωθούν προς τους πολίτες και προς τους καταναλωτές.
Aegina Portal: Γνωρίζετε σε ποιο σημείο, ενδεχομένως, υπάρχει το πρόβλημα του αγωγού;
Γ. Ζορμπάς: Δεν έχουμε εικόνα σε ποιο ακριβώς σημείο είναι, γι’ αυτό όπως σας είπα πριν είναι ότι συγκροτείται να συνεργείο έτσι ώστε να έχουμε σαφή εικόνα και σε ποιο σημείο είναι αλλά και την έκταση της ζημιάς.
Aegina Portal: Η τοποθέτηση των τσιμεντοστρωμάτων έχει ολοκληρωθεί;
Γ. Ζορμπάς: Έχει ολοκληρωθεί σε όλο το μήκος του αγωγού.
Aegina Portal: Γνωρίζετε αν το πρόβλημα είναι στον αγωγό ή αν θα μπορούσε να είναι σε κάποιες βοηθητικές εγκαταστάσεις του;
Γ. Ζορμπάς: Όχι, είναι στον υποθαλάσσιο αγωγό.
Aegina Portal: Με δεδομένο το πρόβλημα που είχε παρουσιαστεί πριν από δύο χρόνια περίπου, στη αρχή του καλοκαιριού, όπου υπήρξε μία απόπειρα δολιοφθοράς στον αγωγό, αλλά ωστόσο η ροή του νερού συνεχίστηκε, αυτό που μας λέτε τώρα, ότι η ροή είναι αδύνατη, υπάρχει μία ασυνέχεια στη ροή του νερού, μας βάζει να σκεφτούμε ότι το πρόβλημα είναι πολύ μεγάλο. Ισχύει κάτι τέτοιο; το σκέφτεστε κι εσείς;
Γ. Ζορμπάς: Το γεγονός ότι υπάρχει ασυνέχεια μας προβληματίζει ιδιαίτερα. Προφανώς η ζημιά θα είναι μεγαλύτερη, δεν είναι αυτή η οπή η οποία είχε σχηματιστεί και δεν παρεμπόδιζε την παροχέτευση του νερού και αυτό μας ανησυχεί ιδιαίτερα.
Aegina Portal: Από την πλευρά του κατασκευαστή, που έχει και τη διαχείριση του έργου, υπάρχει μία πρώτη εκτίμηση για το τι μπορεί να έχει συμβεί;
Γ. Ζορμπάς: Δεν έχει σαφή εκτίμηση, έχουμε μιλήσει το πρωί και αρκετές φορές με τον κύριο Δημήτρη Κωνσταντινίδη, δεν έχουμε σαφή ένδειξη γι’ αυτό θέλουμε το συντομότερο δυνατόν να γίνει αυτή η αυτοψία και να έχουμε σαφή εικόνα.
Aegina Portal: Έχει γίνει κάποια συζήτηση με την Περιφέρεια, την Περιφερειακή Ενότητα Νήσων;
Γ. Ζορμπάς: Και με την Περιφέρεια έχω μιλήσει με την αρμόδια Υπηρεσία και με το Γραφείο του Περιφερειάρχη συνομιλούμε και από κοινού θα δούμε πώς θα διαχειριστούμε και τη μετέπειτα εξέλιξη.
Aegina Portal: Γνωρίζετε πότε θα έχει μία εικόνα αυτό το συνεργείο;
Γ. Ζορμπάς: Αύριο, ίσως αύριο. Εξαρτάται και τη διάρκεια της έρευνας που θα γίνει, δηλαδή η αναζήτηση του σημείου που έχει γίνει, το πόσο γρήγορα θα φτάσουν εκεί. Σε ποιο σημείο θα είναι, αυτό είναι καθοριστικό.
Aegina Portal: Είπατε προηγουμένως ότι αυτό έγινε γνωστό στις 7 το πρωί, μέσα από κάποιο σύστημα. Αυτό το σύστημα ποιος το διαχειρίζεται, η εταιρία του κ. Κωνσταντινίδη;
Γ. Ζορμπάς: Η εταιρεία του κυρίου Κωνσταντινίδη, με συγκεκριμένη ημερομηνία λήξης, αν θυμάμαι καλά είναι τριετής η παρακολούθηση αυτή και έχει την εποπτεία και την λειτουργία.
Aegina Portal: Αυτό το σύστημα έχει τη δυνατότητα να εντοπίζει το μέγεθος της διαρροής, δηλαδή το μέγεθος της απώλειας, ώστε να μπορεί να αντιληφθεί κάποιος και το μέγεθος της βλάβης;
Γ. Ζορμπάς: Nαι, έχουν διαπιστώσει την ασυνέχεια του αγωγού.
Aegina Portal: Άρα αυτό, για να το καταλάβει και ο κόσμος, σημαίνει ένα μεγάλο σπάσιμο του αγωγού;
Γ. Ζορμπάς: Δεν ξέρουμε, δεν έχουμε εικόνα, το γεγονός ότι υπάρχει ασυνέχεια μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι είναι μία αρκετά μεγάλη βλάβη.
Αυτή είναι η πρώτη εικόνα για το ζήτημα της βλάβης του αγωγού, εξαιτίας της οποίας έχει σταματήσει από το πρωί η υδροδότηση της Αίγινας με νερό ΕΥΔΑΠ, σε αναμονή νεότερων ανακοινώσεων.