Το ηχητικό ντοκουμέντο της προσπάθειας μίας τηλεφωνικής απάτης -που έγινε χθες- σε κάτοικο της Αίγινας, παρουσιάζει σήμερα το Aegina Portal.
Από το Podcasting Feed του Ενημερωτικού Δελτίου στο ραδιόφωνο του Aegina Portal. Το ηχητικό ντοκουμέντο.
Της είπαν ότι καλούν "από το λογιστικό της γραφείο". Την αποκάλεσαν με το μικρό της όνομα, χρησιμοποιώντας μάλιστα και υποκοριστικό, ώστε να κερδίσουν την εμπιστοσύνη της. Όμως ήταν η τρίτη φορά που επιχειρούσαν την απάτη χρησιμοποιώντας το ίδιο κόλπο, και η ίδια ήταν προετοιμασμένη για να τους αντιμετωπίσει. Τους ρώτησε εάν τηλεφωνούν από το λογιστικό γραφείο ενός - φανταστικού - ονόματος, και όταν απάντησαν καταφατικά, αποφάσισε να καταγράψει την συνομιλία, με την ελπίδα ότι θα αφυπνιστούν όσοι περισσότεροι συμπολίτες της γίνεται, ώστε να μην πέσουν θύματα των επιτήδειων.
Στο ηχητικό ντοκουμέντου, οι δράστες εμφανίζονται να προσπαθούν να μπερδέψουν το θύμα με δήθεν «λογιστικές εκκρεμότητες» για τα έτη 2023-2024. Με προσχηματικό ύφος λένε ότι το πρόστιμο «φτάνει τα 560 ευρώ» (σε άλλο σημείο της επικοινωνίας αυτό το πρόστιμο γίνεται 420 ευρώ) αλλά μπορεί να «ξεχρεωθεί» αν η πολίτης αγοράσει συγκεκριμένες κάρτες και δώσει τους κωδικούς τους τηλεφωνικά.
Κάνουν γλωσσικά λάθη όπως "εξοφλίζεται" το πρόστιμο, ενώ μία από τις δύο επιτήδειες που συμμετέχουν στην απάτη, αναφέρει αρκετές φορές της PaySafe ως "πεϊσέφ", παρά το γεγονός ότι η πολίτης την προφέρει κανονικά για να την δοκιμάσει. Επίσης, προσπαθεί να πείσει ότι αυτές οι κάρτες είναι κρατικές και ότι το γραφείο συνεργάζεται με τα περίπτερα που τις πουλούν.
Χαρακτηριστική είναι η στιγμή που η επιτήδεια αποκαλύπτει ότι «γνωρίζει» τον τραπεζικό της λογαριασμό, προσπαθώντας να δημιουργήσει μία γέφυρα εμπιστοσύνης. Κάτω από άλλες συνθήκες θα μπορούσε ακόμη και να τρομοκρατήσει. Όμως η πολίτης φροντίζει με ετοιμότητα να αποδομήσει ένα - ένα τα ψέματα και τις δικαιολογίες, φέρνοντας σε αδιέξοδο τους απατεώνες.
Πρόκειται για μια γνωστή μέθοδο εξαπάτησης , που όμως στην Αίγινα αναφέρεται για πρώτη φορά και καταγγέλλεται: οι δράστες επικαλούνται δήθεν οφειλές, επιστροφές φόρου ή προβλήματα με αποδείξεις, ζητώντας από τα υποψήφια θύματα τους να αγοράσουν προπληρωμένες κάρτες τύπου PaySafe και να τους δώσουν τους κωδικούς. Με αυτό τον τρόπο, οι απατεώνες εισπράττουν τα χρήματα ανώνυμα και χωρίς δυνατότητα εντοπισμού.
Η κάτοικος της Αίγινας ήταν ιδιαίτερα μεθοδική και προσεκτική, πηγαίνοντας τη συζήτηση μέχρι τέλους. Όταν τους ζήτησε το τηλέφωνό προκειμένου να επικοινωνήσει μαζί τους για να τους δώσει τους κωδικούς, εκείνοι κατάλαβαν ότι είχαν χάσει το παιχνίδι και έκλεισαν αμέσως το τηλέφωνο.
Ήταν η τρίτη φορά που έζησε μία τηλεφωνική απάτη, την οποία κατήγγειλε στο Αστυνομικό Τμήμα Αίγινας.