
Τα προβλήματα του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου της Αίγινας, το οποίο στεγάζεται στο παλιό κτίριο του 1ου Δημοτικού, κατέγραψε η κάμερα του Aegina Portal.
Σκουριασμένα - κατεστραμμένα καλοριφέρ, που δεν θα λειτουργήσουν για να ζεστάνουν τις μεγάλες αίθουσες, στέγη που στάζει όταν βρέχει, σοβάδες στους τοίχους που πέφτουν δημιουργώντας την αίσθηση της εγκατάλειψης, παράθυρα που είναι επικίνδυνα για τους μαθητές.
Το σχολικό κτίριο στεγάζει 7 μαθητές για τη σχολική χρονιά 2025-2026, μαθητές που έχουν ιδιαίτερες δυσκολίες και κάποιοι από αυτούς βαριές δυσκολίες και αναπηρίες. 
Το ρεπορτάζ του Aegina Portal κατέγραψε μια πραγματικότητα που μοιάζει αδιανόητη για μια μονάδα ειδικής αγωγής. Ένα παλιό κτίριο με εμφανείς φθορές και ελλιπές προσωπικό. Είναι χαρακτηριστικό ότι εξαιτίας της έλλειψης δεύτερου παιδαγωγού δεν καλύπτονται όλα τα παιδιά μέσα στην τάξη.
Αυτή τη στιγμή στο σχολείο υπηρετούν τέσσερις εκπαιδευτικοί, όμως υπάρχει μεγάλη πιθανότητα μετά τα Χριστούγεννα, να χαθεί η ειδικότητα του δασκάλου ειδικής αγωγή, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να εφαρμοστεί το πρόγραμμα στο σχολείο. Στις αίθουσες είναι εμφανής η φροντίδα των εκπαιδευτικών, ώστε ο χώρος να είναι καλλωπισμένος και κατάλληλος για την εκπαιδευτική διαδικασία, χρειάζεται όμως, έστω, μία μερική ανακαίνιση όπως καταθέτουν οι ίδιοι.

Ο κ. Γεώργιος Παπατσάκωνας Γεώργιος είναι διευθυντής στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο:
"Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε είναι και σε κτιριακές υποδομές. Δηλαδή, συγκεκριμένα, το σχολείο μας είναι το παλαιότερο κτίριο που στεγάζει, για παράδειγμα, τα σχολεία της Αίγινας. Έχουμε, έτσι, πολλά προβλήματα, πολλές ελλείψεις. Έχουμε προβλήματα θέρμανσης. Δηλαδή, πολλά καλοριφέρ, για παράδειγμα, είναι τρύπια και δεν πρόκειται να λειτουργήσουν τώρα το χειμώνα. Έχουμε απευθυνθεί και στο Δήμο, ώστε να γίνει και η κατάσταση των air condition, αλλά ακόμα δεν έχουμε κάτι νεότερο. Και συν ότι έχουμε συγκεκριμένα 7 μαθητές για την σχολική χρονιά 25-26. Τα παιδιά έχουν, ιδιαίτερες δυσκολίες και κάποιοι από αυτά έχουν και βαριές δυσκολίες και αναπηρίες.
Δυστυχώς, είμαστε μια σχολική μονάδα αρκετά υποστελεχομένη. Είμαστε μόλις τέσσερα άτομα ως εκπαιδευτικό προσωπικό και, μάλιστα, μετά τα Χριστούγεννα υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα να μείνουμε μόνο τρία άτομα. Και, δυστυχώς, μετά τα Χριστούγεννα χάνουμε και την ειδικότητα του δασκάλου ειδικής αγωγής, με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να εφαρμόσουμε και το εκπληκτικό πρόγραμμα στο σχολείο μας".
Η κ. Χριστίνα Τούση, είναι ο γονέας που παραβρέθηκε στο ρεπορτάζ, μεταφέροντας τα προβλήματα του σχολείου, που όπως δήλωσε είναι τρία και πολύ σημαντικά:
"Πρώτον, το ελλιπές προσωπικό.
Αυτή τη στιγμή είναι τέσσερα άτομα εδώ, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να γίνει σωστή και ολοκληρωμένη δουλειά. Λείπουν βασικές ειδικότητες, όπως η εργοθεραπεία, ψυχοθεραπεία, δεύτερος ειδικός παιδαγωγός. Γνωρίζουμε ότι αυτό έχει να κάνει με το Υπουργείο και τις λύσεις που ανακοινώνονται κάθε χρόνο, αλλά από εκεί και πέρα, καλό θα ήταν και ο Δήμος, λίγο πριν το ξεκίνημα της νέας χρονιάς, να μπορέσει εκείνος να πιέσει κάποιες καταστάσεις, όπως πιέζουμε και εμείς, σαν γονείς με διάφορα μέλη στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Δεύτερο θέμα είναι το στεγαστικό.
Το κτίριο είναι πάρα πολύ παλιό, με αποτέλεσμα η στέγη να μπάζει νερά, γιατί έχει τρύπα πάνω. Τα τζάμια είναι επικίνδυνα για τα παιδιά. Η θέρμανση... ναι μεν υπάρχουν τα σώματα, υπάρχουν καλοριφέρ, αλλά επειδή είναι μεγάλες οι τάξεις, δεν ζεσταίνονται τα παιδιά. Γνωρίζουμε ότι έχει γίνει χορηγία από το Δήμο για κάποια air codition. Θα θέλαμε πάρα πολύ να βάλουμε και στο κτίριο αυτό, για να μπορούμε να ζεσταίνουμε τα παιδιά μας.
Και ένα τρίτο θέμα που θα ήθελα να δείξω, δεν έχει να κάνει τόσο με την κατάσταση στο δικό σχολείο είναι με την δευτεροβάθμια εκπαίδευση, που δεν υπάρχει δομή για τα παιδιά που θα φύγουν από αυτό το σχολείο. Θα αναγκαστούν οι γονείς να πάρουν τα παιδιά, να τα πάνε στον Πειραιά ή σε κάποια άλλη περιοχή, με αποτέλεσμα να χάσουν τη δουλειά τους από εδώ, να βρουν χώρο να μείνουν στην Αθήνα.
Θα θέλαμε και εμείς, σαν γονείς του δικού σχολείου, να δούμε και αυτό το θέμα, που είναι πάρα πολύ σοβαρό. Σας ευχαριστούμε πάρα πολύ, εκ μέρους των γονέων. Σήμερα, δυστυχώς, δεν καταφέραμε να είμαστε όλοι εδώ".

Η κ. Θηρεσία Τσαλαφούτα είναι αναπληρώτρια λογοθεραπεύτρια στο σχολείο. Μιλά για τα προβλήματα στο κτηριακό και για τις ακάλυπτες θέσεις των εκπαιδευτικών:
"Θέλουμε να σας μιλήσουμε σχετικά με τις κτηριακές εγκαταστάσεις, οι οποίες δυστυχώς είναι απαρχαιωμένες. Ζητάμε από τον Δήμο τη στήριξή του, έτσι ώστε να δημιουργηθεί άμεσα μία, έστω, μερική ανακαίνιση σε ό,τι έχει να κάνει με τις πόρτες, τα παράθυρα, την θέρμανση, την ψήξη τους θερινούς μήνες, όσο ακόμα το σχολείο είναι ανοιχτό, έτσι ώστε να υπάρχει μία ποιότητα στις ανάγκες των παιδιών, να καλύπτονται πλήρως οι ανάγκες των παιδιών και φυσικά να υπάρχει και η ασφάλεια, η οποία δυστυχώς υπολείπεται καθημερινά έχοντας απαρχαιωμένες εγκαταστάσεις, όπως προαναφέρθηκα.
Καθημερινά παρατηρούμε πολλές δυσκολίες, σοβάδες, γιατί πέφτουν από τους τείχους, καλοριφέρ, τα οποία θέλουν άμεσα αλλαγή. Το ιδανικό θα ήταν να γίνει άμεσα και μία ρύθμιση σε ό,τι έχει να κάνει με εξωτερικές κατασκευές, όπως είναι οι σκεπή, όπου σε περιόδους βροχών έχουμε πολύ μεγάλο πρόβλημα, με πλημμύρες, οι οποίες υφίσταται το σχολείο μας σε καθημερινή βάση όταν βρέχει. Ζητάμε την υποστήριξη του Δήμου, έτσι ώστε άμεσα να γίνουν κάποιες κτηριακές αλλαγές, έτσι ώστε να μπορέσουμε να έχουμε ασφάλεια για τα παιδιά μας, για παιδιά τα οποία έχουν ιδιαίτερες και εκπαιδευτικές ανάγκες, αλλά και σε ό,τι έχει να κάνει με το κομμάτι της καθημερινότητάς τους και να υπάρχει η ασφάλεια.
Και επίσης και για την ασφάλεια και του εκπαιδευτικού προσωπικού, όπου δυστυχώς στο σχολείο μας υπολείπεται, καθώς είμαστε μόνο τέσσερις εκπαιδευτικοί και συνεχώς αναζητούμε την κάλυψη από την πρωτοβάθμια με ειδικότητες, όπου υπολείπονται και θέσεις οι οποίες έχουν μείνει ακάλυπτες ακόμα και από την πρώτη φάση προσλήψεων. Ο συνάδελφός μου, που είναι ειδική παιδαγωγός, μπορεί επίσης να σας επιβεβαιώσει την όλη κατάσταση την οποία υπάρχει στο σχολείο σχετικά και με τις ελλείψεις τις οποίες έχουμε από το εκπαιδευτικό προσωπικό, αλλά και με τις δυσκολίες τις οποίες αντιμετωπίζουμε καθημερινά λόγω των παλαιών κτηριακών εγκαταστάσεων σε ένα σχολείο το οποίο θα έπρεπε να είναι η προτεραιότητά του η ασφάλεια. Και δυστυχώς υπολείπεται".
Η κ. Κλεοπάτρα Κατσικογιάννη είναι η μοναδική ειδική παιδαγωγός του σχολείου. Μιλά για την έλλειψη ειδικοτήτων και ειδικά δεύτερου παιδαγωγού, αφού μόνη της δεν καταφέρνει να κάνει μάθημα σε όλα τα παιδιά:
"Εγώ θα ήθελα να μιλήσω για το θέμα της υποστελέχωσης του σχολείου μας. Το σχολείο μας είναι διθέσιο. Αυτό συνεπάγεται ότι πρέπει να έχει δύο ειδικούς παιδαγωγούς, δηλαδή δύο δασκάλους. Αυτή την περίοδο είμαι μόνη μου στο σχολείο. Καλούμαι να τα βγάλω πέρα με όλους τους μαθητές. Και δεν προλαβαίνω να κάνω μάθημα με όλα τα παιδιά. Υπάρχει πολύ σοβαρό θέμα, διότι λείπει ο δεύτερος δάσκαλος. Με αποτέλεσμα κάποια παιδιά μέσα στην ημέρα να μην μπορώ να τα πάρω για το κομμάτι το εκπαιδευτικό να τα δουλέψω. Είναι τεράστια η έλλειψη, όπως καταλαβαίνετε, του δεύτερου δασκάλου.
Και δευτερευόντως μας λείπουν πάρα πολλές ειδικότητες. Δεν έχουμε γυμναστή, δεν έχουμε μουσικό, δεν έχουμε δάσκαλο καλλιτεχνικών, δεν έχουμε δάσκαλο θεατρικής αγωγής. Μας λείπουν πάρα πολλές ειδικότητες, εργοθεραπευτές.
Καλούμαστε να τα βγάλουμε πέρα τέσσερις άνθρωποι, εκ των οποίων ο ένας είναι ο διευθυντής μας. Οι ανάγκες των παιδιών είναι τεράστιες, δεν προλαβαίνουμε να τις καλύψουμε όλες. Έχουμε κάνει αλλεπάλληλες προσπάθειες, και με ειδικές προσκλήσεις και με φάσεις προσλήψεων να μας έρθει εκπαιδευτικό προσωπικό και δυστυχώς δεν μας έρχεται κανένας.
Είναι πάρα πολύ λυπηρό, γιατί πραγματικά το ειδικό σχολείο εδώ στο νησί σας είναι ένα διαμάντι και θα έπρεπε να είναι προτεραιότητα, όπως είπε και η συνάδελφός μου. Ζητούμε τη στήριξή σας για άμεση στελέχωση του σχολείου, για να μπορούμε και εμείς να μπορέσουμε να προσφέρουμε στα παιδιά σας, αλλά και να μπορούν τα παιδιά να έρχονται σε ένα περιβάλλον ασφαλές, με άτομα που τα νοιάζονται, που θέλουν να τα βοηθήσουν να εξελιχθούν και για το καλό γενικότερα εδώ της σχολικής κοινωνίας".

